museumdag - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu museumdag - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu

museumdag

Door: linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

08 November 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Ik was niet echt van plan iets te schrijven, maar mn tele2 website werkt niet op deze computer en ik heb nog 10 minuten over, dus ik dacht wat maakt het uit!!!

Besloot ik gisteren om er vandaag een museumdag van te maken, is het vanochtend stralend weer!!!
Maar goed, ik zag de donkere wolken al hangen en ik ben toch gegaan.

Er zit in het Auckland Domain het Auckland museum, op de kaart te zien was het best ver, maar het bleek toch te lopen te zijn.
Ik had gisteren al uitleg gekregen over hoe ik er moest komen, vanmorgen een beetje vergeten en op goed geluk begonnen te lopen...en het is me gelukt!!

Het is een heel groot museum met allerlei tentoonstellingen over de Maori en Pacific cultuur, de wildlife, oceanlife en vulkaan activiteiten hier in NZ en een hele afdeling over de oorlogen die dit land tot nu toe gevoerd heeft. Er was ook een tentoonstelling over Sir Edmund Hillary, de eerste Nieuw Zeelander die in 1953 Mt Everest heeft beklommen. Was leuk om te zien, allemaal foto's en kaarten van wat ze hebben gelopen. Ze waren op 13 april begonnen en op 29 mei stond hij op de top.. van wat ik heb gezien, hij liever dan ik!!!

Ik heb er een tijdje doorgebracht en tegen de tijd dat ik naar buiten ging begon het te regenen!!! En niet zo'n klein beetje ook!
Ik heb nog even de Wintergardens bekeken met allerhande bloemen en planten, een kop thee gedronken in de Pavilion, maar toen kon ik het niet langer uitstellen en moest ik de regen in....niet fijn!

Alles is zeiknat, ben wel blij met mijn regenjas, geloof alleen dat mijn tas het niet zo fijn vond, hoop dat hij morgen weer droog is!!

Als het goed is wordt het dit weekend beter weer, maar net als thuis is het eerst zien en dan geloven!

O ja nog steeds geen schaap gescoord! Ik heb gisteren Koreaans gegeten, was erg lekker!

Dat was hem weer voor vandaag, schrijf jullie later!

Groetjes,
Linda

  • 08 November 2013 - 09:13

    Anneke:

    Hoi,
    Jammer van het natte weer.
    Maar je vermaakt je gelukkig wel. Alleen zie je niet zo veel als
    Je allen de grond ziet. Haha
    Hier alles normaal, kinderen van Marjo en jeff zijn hier het
    Weekend, ze gaan lekker een paar daagjes met z'n tweeën weg.
    Geniet maar en tot schrijfs.
    Anneke

  • 08 November 2013 - 10:12

    Loes:

    Jammer van de regen.Maar je heb wel weer wat moois gezien!
    Gelukkig valt het eten toch nog mee,haha.
    Volgende keer dan toch 'n ..schaap....
    Have fun!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Verantwoordelijke, goed georganiseerde boekenwurm en globetrotter!

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 29475

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 03 Mei 2017

Philadelphia here we come!

02 April 2016 - 15 November 2016

Avalon Felicity 2016

29 November 2015 - 26 Januari 2016

Australië Avontuur!

28 Februari 2015 - 15 November 2015

Op naar een nieuw avontuur!!

20 Maart 2014 - 15 November 2014

Werken op een riviercruiseschip!

04 November 2013 - 17 December 2013

Voor het eerst Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: