Inmiddels in Hamilton! - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu Inmiddels in Hamilton! - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu

Inmiddels in Hamilton!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

14 November 2013 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Zo heb ik even een verhaal, laat ik maar bij het begin beginnen!!

Afgelopen zondag de laatste dag in Auckland, niet zo heel veel gedaan. Naar een Art Gallerie geweest, waar meest moderne kunst was waar ik niet zoveel mee heb en meestal ook niets van begrijp!! Maar het was gratis en ik was er weer een paar uur zoet mee, dus wat maakt het uit! Gelukkig hadden ze ook werk hangen waar ik wel iest mee kon, bijv. van John Waterhouse, ontzettend mooi!

Maandag ging ik met de Intercity bus naar Whangarei, naar vrienden van mijn schoonzusje, Jacinta en Erwin. Ik had om 10 uur uitgecheckt en om 1 uur ging de bus, dus ik had nog tijd zat. Bij Esquires op de hoek bij de busterminal een "soepkop" thee genomen, heerlijk!!
Om kwart voor 1 moesten we bij de bus verzamelen en de koffers in het bagageruim gooien...Goed alles en iedereen aan boord en de chauffeuse gooit de kleppen dicht om weg te kunnen gaan....alles behalve 1, die klep liet ze gewoon open. Ik zag het en dacht dat ze nog op iemand wachtte en dat er anders wel een lichtje gaat branden op haar dashboard dat er nog iets open staat....niet dus!!!!
Ze gaat zitten, start de bus en geeft gas om weg te rijden, ik riep nog wel dat er iets open stond, maar ik zat nogal achteraan en ze hoorde het niet, want ze reed weg en de klep bleef achter een paal hangen, zo eraf dus gewoon!!!!

Dat was echt zo bizar, dat heb ik nog nooit meegemaakt!!! Het stelt ook niet zoveel voor, want zo hard ging ze niet, of die paal was gewoon heel stevig dat kan ook!

Goed een paar mannen hebben nog geprobeerd die klep er weer in te krijgen dat we in ieder geval verder konden, maar ze ging toch een andere bus halen. Dus die klep eraf, alle koffers eruit en wachten tot ze weer terug was. Een uur later zaten wij en de koffers allemaal weer in de bus en konden we op weg!

Het is ong. 3 uur rijden van Auckland naar Whangarei en dat is dan niet de meest makkelijke route!!!Mijn hemel, het gaat omhoog en omlaag met lekkere haarspeldbochten en heerlijke afgronden!! ( ik kan het met zekerheid zeggen, want ik zat aan die kant van de bus om het ook echt te zien!!)

Verder ging alles goed, ze had flink haar voet op het gaspedaal in ieder geval, want ik stond al rond half 5 in Whangarei. Daar ben ik na het eten naar de ruimte gegaan waar Jacinta yogales geeft en daar vandaan zijn we naar hun huis gegaan. Hartstikke leuk, voor NL begrippen echt groot!

Ik wilde graag in Paihia met dolfijnen zwemmen, nu heb ik een buspas waarmee ik daar wel naartoe kan, maar dan niet via Whangarei weer terug naar Auckland. Vraag niet waarom, maar ik moet zeg maar in 1 keer door. Nu kon ik ook vanuit Russell mee, maar we konden geen manier vinden om daar te komen....toen heb ik toch besloten om de volgende dag naar Paihia te gaan. Dus die avond nog een bus en een hostel geregeld en de volgende ochtend zat ik om half 11 in de bus naar Paihia.

Mijn logeerpartij bij Jacinta en Erwin was dus kort maar krachtig!!!!
In Paihia heb ik meteen mn koffer bij de hostel gedumpt en geregeld dat ik nog een nacht kan blijven. Bij de bieb heb ik de dolfijnentour geboekt voor de volgende ochtend 8 uur, ik dacht er zijn waarschijnlijk niet zoveel mensen die dat om die tijd willen doen, heb ik meer ruimte!!haha

Ik ben naar de Waitangi Treaty Grounds gelopen, dat is vanuit Paihia ong een half uur, dus dat was een leuke bonus! Het is de plek waar in 1840 de Britten en de Maori een verdrag ondertekende dat ze zeg maar met elkaar door 1 deur konden....alhoewel het niet lang geduurd heeft voordat bleek dat dat niet zo was, maar het is een historische plek. Mooi om te zien, ze hebben er een kano liggen die uit 1 boom is gehakt en waar wel 100 mensen in kunnen!
En het huis van degene die het verdrag heeft opgesteld, Mr Busby en een traditioneel Maori huis, ben ff vergeten hoe dat heet, maar het ziet er heel mooi uit met uitgehakt/gesneden beelden op de voorgevel en vanbinnen.

Paihia is een soort Ibiza stel ik me zo voor, ik ben er nog nooit geweest, maar van wat ik zo in stukjes op tv heb gezien kan het niet missen...ook hier veel backpackers hostels, veel jongeren en veel alcohol!!
Ik lag op een kamer met 7 andere meiden, waarbij bleek dat ik toch echt de oudste was!! De jonkies gingen die avond dan ook aan de zuip, prima geen probleem mee, ze gingen toch ergens anders naartoe. Het is alleen dat je dan niet zoveel slaapt omdat ze vergeten dat er nog meer mensen in hun kamer liggen te slapen!!!

Ik ben zo terug mijn tijd zit erop!
Groetjes,
Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Verantwoordelijke, goed georganiseerde boekenwurm en globetrotter!

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 29500

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 03 Mei 2017

Philadelphia here we come!

02 April 2016 - 15 November 2016

Avalon Felicity 2016

29 November 2015 - 26 Januari 2016

Australië Avontuur!

28 Februari 2015 - 15 November 2015

Op naar een nieuw avontuur!!

20 Maart 2014 - 15 November 2014

Werken op een riviercruiseschip!

04 November 2013 - 17 December 2013

Voor het eerst Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: