Napier - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu Napier - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu

Napier

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

19 November 2013 | Nieuw Zeeland, Napier

De laatste nacht in Rotorua had ik een Aziatische familie. waarschijnlijk moeder en twee dochters op de kamer. Ze sparek niet veel, alleen met elkaar, heel gezellig als je er geen ruk van verstaat! Op zich deden ze heel rustig, fluisteren en zachtjes met de deur. zelfs hun mobile gebruiken als zaklamp, heel fijn....maar de volgende ochtend gingen ze weer weg, dus moest alles weer in de koffer...wat een hel!!!

Zoals ik zei heel netjes, maar echt 100 keer een rist open en dicht doen, met plastic zakjes lopen klooien...echt meer dan een uur duurde het voodat ze weggingen!! En toen lieten ze nog een rotzooi achter!!haha
Het was echt ongelooflijk!!

Om 11 uur ging mijn bus naar Napier, met een kleine tussenstop in Tuapo was ik er rond half 4. Ik ging uit Rotorua weg met zon, in Taupo was het ook bloedheet en onderweg hadden we een MEGA regenbui!!! Het was echt erg, je zag de weg bijna niet meer!! Dat was wel spannend ik was blij dat ik niet zelf achter het stuur zat!

In Napier was het droog, maar bewolkt. De hostel zit aan de zee, dus we worden in slaap gesust door het water dat op het strand slat. Dat is wel fijn! Gisteravond een hele lekkere lamscurry gegeten bij een Ierse pub en een leuk gesprek gehad met een paar Kiwi's!

Vandaag een rondleiding door het centrum gehad. In 1930 is half Napier verwoest door een aardbeving en het centrum is weer opgebouwd in Art Deco stijl. Heel mooi, dat proberen ze nu dmv die rondleidingen in stand te houden. Ik ga er straks nog weer even op mijn gemak langs!

Het was de bedoeling morgen weer verder te gaan naar Wellington, maar er is geen plek in de hostel daar. Er is iets met de Interislander Ferry, waarmee je naar Zuideiland kan en er is een event, dus het is vol.
Nu heb ik van Brenda het emailadres van een vriendin in Wellington gekregen, ik heb haar gisteren geschreven om te vragen of zij nog ideeen had en ik las net een mailtje dat ze me heft uitgenodigd bij hun te komen slapen!!

Ik heb nu in ieder geval een extra nacht hier in Napier, het heeft wel wat die Roaring 20's!! Leuke kleding enz uit die tijd, ik hou daar wel van!
Dus dan ga ik de 21ste naar Wellington en dan kijken of ik as zaterdag naar het Zuideiland kan!

Ik hou jullie op de hoogte en ga zo weer even van de zon genieten, want ook hier kan het weer zo omslaan!!

Groetjes,
Linda

  • 19 November 2013 - 07:47

    Brenda:

    Veel plezier bij Michelle.
    Het Zuider-eiland is mijn favoriet.


  • 19 November 2013 - 08:43

    Hans:

    Hoi Linda,
    Ik lees elke keer geboeid jouw verslagen.
    In dit verslag stond dat je 'n goed gesprek had met kiwi's.
    Geven ze antwoord dan??
    Fruit kan toch niet praten.
    Groetjes

  • 19 November 2013 - 10:22

    Annekekwaad:

    Hey kiwi, (haha)
    Fijn dat je kontakten daar hebt, anders zit je toch maar mooi.
    Je hebt heel wat meegemaakt in die 14 dagen, word weer een onvergetelijke reis dus.
    Groeten maar weer van ons

  • 19 November 2013 - 10:30

    Ferrie:

    Jaja lieverd, het is wat he met die multiculties ;-) Chinesen, en zelfs kiwi's waar je mee praat hihihi, die laat ik gerust in de winkel liggen haha.

    En het is altijd wat he, met die Ferries haha, weet er alles van ;-)
    Maar, het geeft je dus weer nieuwe mogelijkheden en contacten.
    Kijk maar eens wat het je brengt en...geniet!
    Groetjes en knuffels van oma (die volgt je dagennacht op de voet :-))

  • 19 November 2013 - 10:44

    Ton:

    Hoi Linda,
    Leuk om te lezen dat je zo geniet.
    Het is wel een 'fruitige' vakantie zo.
    Wat zijn de mensen daar hartelijk dat ze je zo uitnodigen ........super.
    Have fun.

  • 19 November 2013 - 12:58

    Loes:

    Hoi Linda,

    Haha je komt wat tegen h'e...in het buitenland!!
    Ja..rekening houden met elkaar is erg moeilijk hoor!!
    Dat hebben we niet geleerd.))
    Leuk dat je toch weer ;n plekje kunt krijgen,bij kennissen.
    Fijn voor je..en geniet er maar van!!
    Dikke kus....xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Verantwoordelijke, goed georganiseerde boekenwurm en globetrotter!

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 29462

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 03 Mei 2017

Philadelphia here we come!

02 April 2016 - 15 November 2016

Avalon Felicity 2016

29 November 2015 - 26 Januari 2016

Australië Avontuur!

28 Februari 2015 - 15 November 2015

Op naar een nieuw avontuur!!

20 Maart 2014 - 15 November 2014

Werken op een riviercruiseschip!

04 November 2013 - 17 December 2013

Voor het eerst Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: