Christchurch / Naar huis - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu Christchurch / Naar huis - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu

Christchurch / Naar huis

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

15 December 2013 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Was nog wat vergeten de laatste keer, niet ech belangrijk, wel erg grappig! Onderweg van Dunedin naar Oamaru zag ik een paar schapen die het 'schaapachtig kijken' eer aandeden, inclusief open mond!! En ik zag een schaap liggen die een vogel op haar rug en een vogel op haar kop had zitten...ik weet niet of ze het doorhad, maar het zag er echt lachwekkend uit!! Denk je waarschijnlijk niet weer een schapenverhaal, maar je komt ze hier overal tegen en het zijn echt graappige beesten!!haha

Gisteren hebben we heel wat afgelopen hier in Christchurch!! We hadden eigenlijk een stappenteller willen hebben, we waren benieuwd hoeveel kilometer we wel niet gelopen hadden!!

We zijn begonnen bij de bibliotheek, daar heb ik mijn boardingpassen al kunnen printen en Sandra moest ook het een en ander printen, dat is allemaal gelukt!
Daarna zijn we via de hostel naar the Coffee House gegaan, een andere aanrader van iemand van de receptie. En het was een goede!!! Sandra had echt een megabord vol ontbijt, eigenlijk op zn engels. Roerei, worstje, bacon, tomaat en nog meer volgens mij. Ik heb iets typisch NZ gegeten, ze noemen het House Crumpets, gevraagd wat dat precies was, maar dat bleek lastig uit te leggen, dus heb ik het maar gewoon geprobeerd!! En het bleek heel erg lekker, kan nog steeds niet uitleggen wat het is, maar het was erg lekker!! Ik heb er een foto van gemaakt, dus ik kan het jullie wel laten zien!!

Na het ontbijt zijn we naar de Re:start mall gelopen, na de aardbeving is er heel wat ingestort en om dat gat een beetje op te vullen hebben ze nu van een aantal zeecontainers een soort winkelcentrum gemaakt. Ziet er goed uit! Eerlijk gezegd zeker als je kijkt naar de rest van de stad. Moet eerlijk zeggen dat het er in ieder geval als de zon schijnt niet zo depressief uitziet als de eerste keer dat ik hier was. Maar er blijven gewoon veel lege plekken, veel lege en kapotte gebouwen. Kan natuurlijk ook niet anders, na al die schokken en nachokken. Ik hoorde van iemand in Dunedin dat ook veel mensen die hier woonden, na de aardbeving zijn vertrokken, dus er zijn ook gewoon niet zoveel mensen die het opbouwen kunnen doen. Gelukkig zijn ze er wel mee bezig, hoop dat ze het snel voor elkaar krijgen om alles weer overeind te krijgen.

In New Regent street zit een Mrs Higgins, dat is een koekjes-bakkerijtje en daar moesten we echt naar toe!! Ik had gisteren bij Subway koekjes gekocht, die zijn gewoon echt hartstikke lekker. En toen wilde Sandra dat we ook deze koekjes gingen proberen Ik had er een die net uit de oven kwam, lekker warm,heerlijk!!!

Daarne lekker op ons gemak ergens thee gedronken, boodschappen gedaan en ik heb een ander broddje ij Subway gehaald. Sandra zat nog vol van haar ontbijt, dat we ook pas rond 2 uur hebben gegeten, maar goed!!

Gisteravond nog lekker een rondje door de Botanic Gardens gelopen, dat ligt naast de hostel. Het was nog lekker weer en we hebben lekker gekletst...deze keer niet zo laat naar bed gegaan, kon alles gewoon vinden ook zonder mijn hoofd te stoten!!haha

Sandra heeft in Oostenrijk aan yoga gedaan en gisteren stonden we in een sportkledingwinkel toen ons werd verteld dat ze een soort yoga-ton deden, iedere zondag vanaf de eerste van december. Het moest een soort landelijk iets zijn. Voor degene die wel eens van Tijn Touber hebben gehoord, het moest iets zijn als wat hij doet met mediteren, met een groep mediteren en zo meer rust creeeren in een stad. Sandra wilde dat wel graag gaan doen en het leek me wel leuk om mee te gaan Versliep me alleen bijna, er gingen mensen al rond kwart voor 7 hun bed uit en ik wilde tot half 8 blijven liggen, viel zo vast in slaap, schrok wakker!!
Maar ik was op tijd, rond half 9 zijn we naar de winkel gegaan. We hadden geen idee wat we ervan moesten verwachten, we dachten dat we misschien ook wel maar met ons tweeen zouden zijn!

Niet dus, de hele winkel lag vol, ze moesten zelfs mensen wegsturen omdat er gewoon geen ruimte meer was!! Laat me je vertellen dat het in ieder geval geen beginnersklasje was!!!!! Ze begon al meteen met we gaan een zonnegroet doen en er was iemand die het voordeed en dat was het dan, daarna moest je het zelf doen...het ging allemaal in een gestaag tempo, ik heb mee gedaan wat ik kon. Kreeg last van mn armen en rug, toen was het voor mij genoeg en ben ik erbij gaan zitten.

Na de yoga wilden we naar een markt gaan, maar we zijn ons toch maar even op gaan frissen in de hostel. Het bleek namelijk Poweryoga te zijn, we hebben meer gezweet dan we dachten te zouden gaan doen!haha
Sandra heeft dit in Oostenrijk ook gehad, kan zelfs gaan lesgeven als ze dat wil, dus zij was wel wat gewend en wist ook wat er ging komen. Ze voelde zich schuldig dat ze mij daar mee naartoe had genomen!!
Maar ik had ook niet mee kunnen gaan, ik heb gedaan wat ik kon en het was leuk om te doen. Denk alleen dat als ik het weer zou doen in NL, ik toch eerst even een beginnersklasje opzoek!!haha

We hebben wat gedronken en gegeten en zijn toen met de bus naar de Riccarton Market gegaan, dit is op een racebaan...een paardenracebaan. Iedere zondag wordt deze markt georganiseerd en een deel van het geld dat je daar uitgeeft wordt door de Rotary trust wordt uitgegeven aan scholen, mensen die nu in nood zijn door de aardbeving enz...Sandra heeft aardig bijgedragen aan deze liefdadigheid!! Het begon al bij de allereerste kraam!!haha

We hebben er lekker bratwurst op een broodje gegeten en een oliebol!!Jawel, groter dan ik van thuis gewend ben en met kaneel erin, maar zeker ook erg lekker. Was wel lachen we waren nog amper de markt overgeweest en het eerste dat we deden was eten!!

Er was echt van alles te krijgen, het was eerst een soort 2hands/kofferbakmarkt, dat is nu uitgegroeit tot wat het nu is. Groente, fruit, rotzooi en hele mooie spullen. Sandra was echt lekker aan het shoppen, vond het wel apart dat zij alles kocht en ik nog niets had uitgegeven..tot ik iemand vond met boeken voor $1,- toen kocht ik er meteen 2!!haha Vond er zelfs een die ik in Dunedin in een 2ehandsboekwinkel had gezien voor $14,-, dus dat was een goede deal!!

Rond kwart over 2 hadden we de bus weer terug naar de stad, we zijn terug gelopen naar de hostel en zijn daar op een hele lekker bank beland!! We wilden eigenlijk een bank opzoeken in de Botanic Gardens, maar deze bank zat echt heel erg lekker en we waren moe.
Lekker gelezen, geschreven en thee gedronken.

Rond half 6 zijn we naar Cafe Valentino gegaan, waar we dus afgelopen vrijdagavond een reservering hadden gedaan voor vanavond. Erg blij dat we dat hebben gedaan, het was er nu een stuk rustiger en het eten....ech geweldig!!!!! We hadden allebei voor een pizza gekozen, Sandra had er een met zalm en ik had er een met kip, spinazie, brie en pompoen...zo ontzettend lekker !!!! We hebben hem allebei helemaal opgegeten, niets laten liggen!!! We hebben het meteen goed gedaan en ook een toetje genomen!! Sandra nam een creme brulee en ik had de Limoen pannacotta met lange vingers....echt ontzetten lekker!!!
Dit was een geslaagde laatste avond in Christchurch!!!!

Nu zitten we lekker op dezelfde bank als vanmiddag, ik met Sandra dr laptopje op schoot en Sandra probeert een paar sudoku puzzels te maken, geloof niet dat het haar lukt, hoor steeds dat ze een foutje heeft gemaakt!haha

Morgen gaat mijn vlucht om 5 voor 12 's middags, ik neem rond 9 uur de bus hier op de hoek van de straat. Het is maar een half uur rijden, maar het is maandagochtend en ze hebben veel werk aan de weg, dus liever wat vroeger dan te laat!

O ja, de handvaten van mijn koffer zijn afgelopen vrijdag afgebroken, zeo toch dat het vrijdag de 13e was!! Hoop dat de trekstang het houdt tot ik thuis ben. Gelukkig gebeurde het op de laatste dag van de vakantie!

Dan heb ik in Singapore een overstap van 6 uur, 5 voor 12 middernacht ga ik dan van Singapore naar Amsterdam en dan ben ik dinsdagochtend om half 7 op Schiphol.

Was wel grappig, ik had de boardingpassen uitgeprint en ze zeiden allebei 11:55...dus ik dacht eerst dat ik de eerste vlucht 2 ker had uitgeprint...maar toen ik goed keek bleek er bij de eerste AM te staan en bij de tweede PM, dus het klopt wel. Ze tellen hier niet door zaosl wij doen, bij ons zou het 23:55 zijn..dus dat was ff goed kijken!

Dat was hem dan vanuit Christchurch, Nieuw Zeeland!!
De volgende blog zal vanuit een heel koud NL komen!!!!

Groetjes,
Linda

  • 15 December 2013 - 09:19

    An:

    Hoi Linda, bedankt voor al je mooie reisverhalen , ik wens je een behouden thuis reis. Groetjes en liefs van mij

  • 15 December 2013 - 10:22

    Ferrie:

    Hey lieverd,
    Leuke enthousiaste blog weer!
    Fijn dat je nog zo geweldiggenoten ;-) hebt.
    Goede reis en zal blij zijn je weer te zien dinsdag in het mooie Arnhem hihihi
    (zal voor jou wel koud zijn ;-))
    Dikke kus

  • 15 December 2013 - 10:37

    Anneke :

    Hoi,
    Inderdaad vanuit een nat, koud Nederland, nog even een berichtje.
    Gister met Marjo, Petra wn. Luka naar Düsseldorf geweest, eerst hartstikke nat,daarna droog en redelijke temperatuur.
    Leuke kerstmarkten en niet zo walgelijk druk,.
    Dus een fijne dag.
    Nu voor straks een goede reis en een veilig thuis.
    Groetjes Guus en anneke

  • 15 December 2013 - 20:32

    Janita:

    Hoi Linda,

    't valt wel mee met de kou hoor. Maar toch een beetje jammer dat je trip er bijna opzit.
    Zo leuk elke keer je reisverslagje te lezen, dat zal ik missen. Fijne thuisvlucht, grts. Janita

  • 16 December 2013 - 15:38

    Johan Staal:

    Wauw, het zit er al weer bijna op! Zo te lezen was er niets mis mee, nog een goede vlucht naar huis gewenst en tot ziens, groeten Johan en Marga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Verantwoordelijke, goed georganiseerde boekenwurm en globetrotter!

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 29454

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 03 Mei 2017

Philadelphia here we come!

02 April 2016 - 15 November 2016

Avalon Felicity 2016

29 November 2015 - 26 Januari 2016

Australië Avontuur!

28 Februari 2015 - 15 November 2015

Op naar een nieuw avontuur!!

20 Maart 2014 - 15 November 2014

Werken op een riviercruiseschip!

04 November 2013 - 17 December 2013

Voor het eerst Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: