Zo heb je niets en zo heb je weer een verhaal!! - Reisverslag uit Rouen, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu Zo heb je niets en zo heb je weer een verhaal!! - Reisverslag uit Rouen, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu

Zo heb je niets en zo heb je weer een verhaal!!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

19 April 2014 | Frankrijk, Rouen

19 April 2014

Ik dacht dat ik toch best wel een neat-freak was, ik bedoel, ik stofzuig de hut iedere week, ben echt vies van alle haren die mijn roommate verliest (dacht dat ik erg was, maar die van haar zijn zwart,dus meer zichtbaar, gatver!!) en heb vrijwel de eerste dag al een pakje van die natte doekjes gehaald om af en toe een lap over de wc te halen….maar het kan nog veel erger!!

Jayson vertelde me dat hij 2 uur bezig was geweest om zijn hut schoon te maken, daar moest ik om lachen. Hij heeft een hut voor zich alleen en zo groot is dat ding niet!! Maar gisteren heeft hij me laten zien waar de HM allemaal naar kijkt en nu begrijp ik het wel!! Gisteren hebben ze dus na de lunch alles nagekeken wat er de vorige dag mis was, maar ik was er niet bij en mn roommate lag te slapen. Maar goed, nu bleek dus dat er toch nog wat kalk op de doucheknop zat en op de stang waar de douchekop in hangt…en nu was er ineens ook iets met het toilet…dat eerste is gewoon overdreven en het tweede had ze me ook wel de vorige dag kunnen vertellen. Maar goed, weer allerlei chemicaliën opgehaald en weer aan de slag gegaan! Alles gedaan waar Jayson me op attendeerde. Voor het toilet moest er onder de rand schoongemaakt worden, m’n roommate was er al met een borstel doorheen gegaan, maar ze hadden het over onder de rand…dus ik drie paar plastic handschoenen aangetrokken, mouwen opgestroopt en met m’n hand onder die rand…niets te vinden.

Vanmorgen na het ontbijt was dus de 3e inspectie….en dit keer ben ik wel meegegaan, want ik wilde precies zien waar ze naar keek!! Hadden ze het weer over de doucheknop en douchestang, maar dat wat er nu zit is dat het zilver loslaat of zo, maar geen kalk of watervlekken,dus dat was goed. Kijkt ze naar het toilet, zegt ze dat het nog steeds vies is, dus ik vraag waar dan..helemaal uitgelegd over m’n 3 plastic handschoenen..is het aan de andere kant en ja daar was het nog vies, daar was m’n roommate dus niet gekomen met die borstel!!! Dat had ik niet gezien! Maar ik heb gezegd, ik was er de 2e keer ook niet bij, m’n roommate lag te slapen, dus ik wist niet waar ze het over hadden. Maar goed, geloof dat dat door de vingers gezien word en dat nu dan alles goed is!! Ik heb gezegd dat ik het 1x in de week bij wil houden, maar als we na het douchen de kraan afdrogen moet het goed gaan…prima!!! Dus zoals ik zei, het kan nog erger, zo schoon heb ik het thuis niet eens!!! (dit is ook geen voorbode of toezegging dat ik dat dus in de toekomst wel ga doen, laat dat bij deze duidelijk zijn!!!hahaha)
Nou dat is gelukkig voorbij, geen idee wanneer dit weer gaat gebeuren, maar nu weet ik waar ze naar kijken!!

Ik geloof dat ik Jayson verslaafd heb gemaakt aan het maken van 3D kaarten!!haha Hij vertelde dat hij het leuk vond om te knippen en plakken, grappig dat we dat gemeen hebben! Is ook wel te merken, als er iets geknipt of geplakt moet worden doen wij het! Ik heb net voor het hele restaurant en eigenlijk het hele schip alle labels opnieuw moeten doen met het juiste lettertype en hoogte enz. Voor ontbijt en lunch is een buffet waarop alles aangegeven staat met labels, nu zijn ze dus allemaal hetzelfde!! Maar ik moest alles typen, printen, lamineren en knippen! Er heeft wat tijd ingezeten, maar meer omdat er van alles tussendoor komt en je het nooit afkrijgt op die manier. Maar het is me gelukt!!

Anyway, toen Jayson dat zei, vertelde ik hem over de kaarten die ik maak. Als we eten voor elkaar halen, zetten we dat op ieders kamer, dus hij had wel al wat kaarten gezien. En ik heb voor een collega in de keuken een kaartje gemaakt met Teigetje erop, omdat ze allemaal tijgers op haar deur had geplakt. Dat kaartje hangt nu ook op de deur!
Ik heb wat knip en plakwerk meegenomen en had ook wat vellen van Winnie the Pooh mee. Zijn broer heeft 2 dochters en daar wilde hij wel een kaart voor maken, dus ik heb hem laten kiezen wat hij wilde maken en uitgelegd hoe het moest. Gisteren heeft hij zitten knippen en plakken, vanmorgen heeft hij me de foto’s laten zien van wat eruit is gekomen, hartstikke leuk!!

We hebben het inmiddels ook over op vakantie gaan gehad, ik ga de eerste 2 weken en hij de laatste 2 weken van juli. Als ik thuis ben ga ik een pakket voor hem kopen, schaar, lijm, vellen enz, dan kan hij zelf aan de slag!! Ik heb het hier in Frankrijk nog niet gezien en daarbij kost het bij de Action een drol,dus dat komt wel goed, denk dat dat wel een leuke verrassing voor hem wordt!!

Ja apart he, ben net een maand bezig (morgen, Jippie!!) en we hebben het al over vakantie!! In eerste instantie dacht ik waarom heb je dat nodig en toen Jayson zei dat hij niet weg zou gaan, dacht ik ook te blijven. Maar een aantal Cruisedirectors heeft ons aangeraden wel tussendoor weg te gaan om weer een beetje op te laden. Voor mij is het makkelijk, neem de trein en ik ben thuis, maar voor Jayson en meerdere collega’s uit Indonesië is het veel lastiger! Ten eerste is een ticket heel duur en ten 2e zouden ze dan langer weg moeten blijven, je gaat niet voor een week naar Indonesië en dan zouden ze best wat geld mislopen. Maar gelukkig heeft Jayson vrienden en familie in Duitsland, daar gaat hij nu naartoe. Hij wil toch ook wel reizen en wat van Europa zien nu hij hier is. Als hij weer in de Fillipijnen is zal het veel lastiger zijn voor hem om weer hierheen te komen.

Ik dacht eerst 1 week te gaan, maar ik kan pas weg als de ene groep weg is en ik moet weer terug zijn voor er een nieuwe groep aan boord komt. Maw, dinsdag weg en maandag terug, dus dan zou een week heel kort zijn. Daarbij wil ik ook wel weer een aantal mensen zien als ik weer thuis ben, dus dan zou een week sowieso te kort zijn! En mijn vader heeft afleveringen van Dr.Hart voor me opgenomen!!haha Dus het worden nu toch 2 weken, weet niet of dat genoeg tijd zal zijn om iedereen te zien, wil ook vooral bijslapen en weer ff lekker mijn eigen kamer hebben, maar we gaan het zien! Het is vooral de bedoeling om bij te komen en weer op te laden,dus ik zie wel hoe het loopt!!! Als ik in november weer terug ben, heb ik 4 maanden de tijd om weer bij iedereen langs te gaan!

Het klinkt wel raar om nu al bezig te zijn met vakantie, maar ze willen het op tijd weten en denk dat ik tegen die tijd ook echt wel zin heb om weer even naar huis te gaan!! Ik hoop dat we snel de goedkeuring voor de data krijgen, dan kan ik een treinticket gaan kopen!!
Daarnaast is het wel fijn om m’n fooiengeld te kunnen storten!!haha
Ben en blijf een Nederlandse, dus ik wil alles zo goedkoop mogelijk!!haha We hebben nu een nieuw betalingssysteem, waar we ons salaris op krijgen. Gelukkig heb ik die rekening nu eindelijk kunnen activeren, maar we kunnen er geen geld op storten en geld overmaken naar een andere rekening is, vooral voor mensen die buiten de EU wonen, gigantisch duur! Jayson betaalde bijna 50 euro om 800 euro over te maken, echt te belachelijk voor woorden!! Hij heeft nu een goedkopere manier gevonden via Moneygram, heb gekeken of dat ook iets voor mij is, maar dat is juist weer voor mensen in de EU duurder..geen idee wat hier de gedachtengang achter is, maar het zal wel.
En ongetwijfeld zal er ook voor mij wel een manier zijn om dat geld op mijn rekening te krijgen, maar voorlopig ligt het op een plek waarvan niemand weet waar het is en als ik naar huis ga neem ik het wel mee!
Het is eigenlijk absurd dat ze dan nu een nieuw betalingssysteem hebben en dat we dan niet het fooiengeld erop kunnen storten en dat het overmaken zo duur is, want dat zijn de 2 dingen die we het meest nodig hebben! Iedereen zit met zijn fooiengeld en wil daar graag zoveel mogelijk van overhouden, maar die mogelijkheid heb je er dan niet mee…terwijl eigenlijk het merendeel van de collega’s iedere maand een bepaald bedrag op hun thuisrekening moeten hebben, omdat ze in het buitenland werken. Weet niet precies hoe dat werkt, maar geloof dat het met de belastingdienst in hun land te maken heeft. Als het geld er niet op staat, kunnen ze een boete krijgen en dan hebben ze nu een systeem wat het ze moeilijker maakt…maar goed, wat doe je eraan?!

Mijn vader had al aangeboden naar Frankrijk te komen en het geld op te halen, maar denk dat het dan ergens onderweg strand en niet in NL aankomt!! Dus ik speel in Juli wel gewoon voor Brinks!haha Komt goed!!

We zijn nu onderweg van Les Andelys naar Conflans-St Honorine, dus nu in mijn pauze kan ik niet het schip af. We blijven het weekend in Conflans, want het is zondag pasen en dan zijn een aantal sluizen gesloten. Wel leuk, kan ik eindelijk dat plaatsje ook bekijken! Meestal zijn we er alleen ’s morgens, dan ben ik aan het werk en als iedereen weer aan boord is gaan we verder naar Parijs, dus geen tijd om rond te kijken.

Spreek jullie later weer! Prettig paasweekend allemaal!
Groetjes,
Linda
Ps begrijp niet waarom sommige verhalen meerdere keren op de site komen te staan, kan ze er wel afhalen, maar ondertussen hebben jullie de berichtjes al gekregen. Maar goed beter te vaak dan helemaal niet denk ik dan!!haha

  • 20 April 2014 - 09:25

    An:

    Hoi Linda,
    Weer genoten van je verhaal, lekker dat je er even voor 14 dagen tussenuit kan,
    heb je wel nodig zo te horen.
    Fijne paasdagen en werkse maar weer.
    Liefs An

  • 20 April 2014 - 13:59

    Ferrie:

    Gefeliciteerd schat, je 1e maand zit er op!!!!
    En hoe........scores van 98%
    Je bent daar als een vis in het water, of beter: als Linda in de boot ;-)
    Lekker doorgaan zo!!!

    Wat leuk, dat Jayson nu ook 3d kaarten maakt en dat jij hem gaat sponseren met een pakket!
    Misschien een idee om de kaarten die je hier hebt liggen, mee te nemen als je na je vakantie terug gaat.
    Kan je ze verkopen aan je collega's (en gasten?)!!!
    Kan je een mooi handeltje mee beginnen (goed voor je fooienpot hahahaha).

    Nou lieverd, ik hoop dat je fijne, gezellige en zonnige Paasdagen hebt!

    Dikke kus

  • 23 April 2014 - 14:11

    Ans Tabak:

    Ha die Linda, nou meis, wat beleef je weer veel, alleen mijn moeder en ik lopen lekker achter. Ik ben nog bezig met een paar verslagen voor te lezen uit Nieuw Zeeland, en dan begin ik met jouw nieuwe avonturen. Dus eigenlijk weten we nog niet zo veel van jouw werkzaamheden en hoe je gaat, maar goed, we komen er wel. Je zal van mij dus wel af en toe een verlate reactie krijgen, maar dat zal jou weer doen nadenken over wat er gebeurd was de laatste tijd (houd je scherp, ha, ha). Voor nu, lieve groetjes, werk ze en tot hoors/schrijfs. Groetjes van Ans.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Verantwoordelijke, goed georganiseerde boekenwurm en globetrotter!

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 29469

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 03 Mei 2017

Philadelphia here we come!

02 April 2016 - 15 November 2016

Avalon Felicity 2016

29 November 2015 - 26 Januari 2016

Australië Avontuur!

28 Februari 2015 - 15 November 2015

Op naar een nieuw avontuur!!

20 Maart 2014 - 15 November 2014

Werken op een riviercruiseschip!

04 November 2013 - 17 December 2013

Voor het eerst Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: