Dat krijg je als je een halve dag vrij hebt.... - Reisverslag uit Rouen, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu Dat krijg je als je een halve dag vrij hebt.... - Reisverslag uit Rouen, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu

Dat krijg je als je een halve dag vrij hebt....

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

25 April 2014 | Frankrijk, Rouen

25 April 2014

Hallo weer even!! Hebben jullie leuke paasdagen gehad?? Hier op het schip hebben we er niet zo heel veel aan gedaan, het is ook niet handig om zo’n 100 gasten naar eieren te laten zoeken denk ik!! Maar het schip was wel versierd met eieren, paastakken en paashazen enz, zag er erg leuk uit!!

We hadden in Parijs ontzettend mooi weer, ik heb die middag lekker met een boek en een kop thee op een bankje in het park kunnen zitten. We liggen met het schip daar tegenover, dus ik ben er zo, hoef er niet ver voor te lopen!

Inmiddels hebben we weer een nieuwe groep aan boord, veel vrouwen deze keer en er zitten een paar portretten tussen!! Deze keer hebben we ook Jean-Loup weer als Cruisedirector, erg aardige man, erg goed in zijn werk, maar heeft zich toch al de haat van een van die portretten op de hals gehaald door te zeggen dat ze echt mee moest doen met de safety drill!!hahaha
(De volgende dag in Vernon hebben ze meteen een fles wodka gehaald!haha) Niet dat het hem wat kan schelen, want je moet gewoon meedoen, maar het zegt wel wat over die dames!

Jean-Loup zit al wat langer in het vak en heeft ons al een aantal ontzettend leuke werkverhalen verteld, ongelooflijk, hij zou echt een boek moeten schrijven!! Mensen die achterbleven, hij heeft in een vliegtuig naast John Travolta gezeten en meer van dat soort dingen! Denk alleen dat hij dit pas zou kunnen gaan doen als hij met pensioen is, anders word hij op staande voet ontslagen!haha

Goed, zondag dan m’n eerste maand aan boord voorbij en daarna een paar dagen even een flinke dip. Niet slapen, rare fouten maken en gewoon ontzettend moe..geen idee waar het vandaan kwam, maar het was zo. Nu gaat het weer goed hoor, alleen het slapen wil ik wel weer in gaan halen!!
En ik heb een aantal leuke nieuwtjes die zeker ook hebben meegeholpen hieraan!!
Bijvoorbeeld dit; Jayson en ik hebben wederom de hoogste score uit de enquete van de groep van vorige week!!! Wil er niet over opscheppen en het word bijna een soort van gewoonte, maar het is ons toch weer gelukt!! Dit keer hebben we 97% gehaald, daar zijn we erg blij mee kan ik je wel zeggen!! En dat het ons lukt met die L….van een NR, daar zijn we eigenlijk verbaasd over!!haha Maar de carrière van de huidige NR zou wel eens heel snel afgelopen kunnen zijn, want we hebben iemand in de bar werken, die graag als NR aan de slag wil!!! Ze is al bij Jayson geweest, heeft al het een en ander bij hem geleerd en volgens Jayson was ze al heel snel met bepaalde dingen!!
Ik heb haar al gezegd dat ik blij ben dat ze dit wil gaan doen en dat ik zeker weet dat het haar gaat lukken!!! Geen idee wat hij dan gaat doen, maar dat kan me niet schelen, geloof dat nu ook zelfs de HM het met hem gehad heeft! Maar we wachten rustig af!!

En een van de serveerders in het restaurant wil graag in de bar werken, dus dat gat word dan mooi opgevuld.
Daarnaast hoorde ik van mijn roommate dat een vriendin van haar probeert om haar naar een schip in Duitsland te krijgen, er gaan daar een paar serveerders weg, dus zij wil wel graag naar dat schip….dat zou kunnen betekenen dat ik een hut alleen krijg, maar er komt natuurlijk wel vervanging voor haar, dus ik juich nog niet te vroeg. Ben wel heel hard voor haar aan het bidden dat het lukt!haha Heeft ze me ook gevraagd te doen hoor, want ze vertelde me vanmiddag verhalen over hoe het met haar in de keuken en het restaurant gaat en eerlijk gezet zou ze het meer naar haar zin hebben op dat andere schip. Ze is de enige vrouw en de enige uit Indonesië in het restaurant en ze zijn niet echt aardig tegen haar, vind het niet kunnen, maar die Oost Blok landers zijn toch een volk apart!
Dus het zou voor ons beiden goed uitpakken als dit lukt!!

En gisteren kreeg ik wel een heel mooi compliment van mijn HM!! Ik heb wel een beetje aan haar moeten wennen, ze is erg precies en lijkt door haar Engels nogal stug, maar nu ik haar wat langer ken valt dat allemaal wel mee. Ik vertelde haar gisteren dat ik afgelopen zondag mijn eerste maand aan boord vierde..toen zei ze dat dat echt een feestje was, ook voor haar, want ze waren erg blij mij te hebben, ik was erg goed……Jawdropping!!!hahaha
Had het niet verwacht van haar te horen, Jayson schept over mij op tegen andere mensen, dat is erg leuk, maar ik had het van haar niet verwacht! Ben er in ieder geval erg blij mee!!!

O ja en het feit dat ik recht heb op een halve dag vrij iedere week laat me ook niet onberoerd!!haha Het is vandaag ingegaan. Het vervelende is alleen dat Jayson geen vrij krijgt, omdat hij Senior is. Hij baalt er wel van, vorig jaar was hij 2nd en hij kreeg geen vrij…maar goed, ik heb hem vanmiddag een uur langer vrij gegeven, zodat het wat eerlijker verdeeld was. We gaan nu iedere week kijken wanneer het kan, dat het niet iedere week dezelfde dag is. Op vrijdag zou bijvoorbeeld het beste uitkomen, omdat alle gasten dan naar de stranden van Normandië gaan, maar op zondag zou het ook kunnen, dan zijn we toch ’s middags aan het varen. Maar we bekijken het gewoon, net als we kijken wie er hoe laat begint de volgende dag. En als het een keer niet lukt is het voor mij ook geen drama. Ik heb toch de makkelijkste baan met de meeste vrije tijd, ook zonder die halve dag vrij!

Ben ik vrij, regent het vandaag!! (komt bekend voor?!) Gelukkig was het tegen de tijd dat ik naar buiten ging weer droog, maar die wind….mijn god, daar kom je echt niet onderuit!!! Komt echt overal vandaan!! Lijkt wel of ik in de polder ben!!! Ik ben naar het winkelcentrum geweest, een paar shirtjes voor onder m’n overhemden erbij gehaald, toch wel makkelijk als je wat vaker kunt wisselen.
Helaas nog geen boekwinkel gevonden die Engelse boeken verkoopt, maar in de bieb van het schip heb ik ook al wat interessante boeken gevonden! Ik ben nu met een boek bezig over de Burgeroorlog van Amerika (voor dat het de Verenigde Staten waren!), Generaal Grant!! Sluit mooi aan op mijn fascinatie voor Lincoln!!

Gisteren heeft Jean-Loup met een paar gasten uit Australië en Nieuw-Zeeland en iedereen die daar geïnteresseerd in was, een ceremonie gehouden ter herdenking van alle Aussies en Kiwi’s die in de eerste wereldoorlog hun leven lieten. Dit noemen ze in Down Under ANZAC Day (25 april) en word daar door vrijwel het hele land in ere gehouden. Het is daar de bedoeling dat ze bij zonsopkomst ergens heen gaan om de Ode te zeggen en bloemen te leggen enz, zover ik begrepen heb. Aangezien deze mensen nu hier waren, hebben ze het ’s avonds gedaan, omdat het dan ochtend was voor degene thuis.

Ik heb het helaas niet gezien, maar het was wel mooi. Het was simpel, maar krachtig. De Ode is een soort gedicht, een van de gasten uit Australië had me gevraagd iets uit te typen dat hij geschreven had met dat gedicht erbij.

“They shall not grow old,
As we that are left grow old.
Age shall not weary them,
nor the years condemn
At the going down of the sun
and in the morning
We will remember them

Lest we forget”

Het zijn de bekendste zinnen uit een gedicht geschreven door Laurence Binyon, had zelf wel van de Ode gehoord, maar nog niet deze regels. Ben blij dat ik er nu bij was om dit voor die man te kunnen typen. Eigenlijk een soort Dodenherdenking voor ons. Vandaag had die man waar ik de regels voor heb getypt, zijn onderscheidingen opgespeld voordat hij naar de stranden ging. Ben erg benieuwd hoe het hem vergaan is, dat zal ik hem morgen wel vragen.

O ja, dit moet ik jullie ook nog ff vertellen!! (hebben jullie er al genoeg van??!!) ’s Middags was er niet zo heel veel te doen en een van de gasten kwam bij mij aan de balie staan en begon een heel verhaal over wat hij in z’n leven aan werk had gedaan, over z’n boot en het vissen dat hij graag doet, hartstikke leuk! Op een gegeven moment wordt ik gebeld door een collega uit de bar of ik even wil komen kijken naar iets…goed dus ik ga daar naartoe en zeg dat ik zo terug ben….zegt m;n collega dat er niets aan de hand is, maar Jean-Loup had hem gebeld of hij mij niet kon bellen met een excuus om naar de bar te komen zodat die man op zou houden met praten!!!!hahah

Jean-Loup heeft zijn bureau naast de balie van de receptie, hij hoorde het verhaal dus en kon zich daardoor niet concentreren op de administratie die hij aan het doen was!!! Die man was ook al bij hem langs geweest om een praatje te maken, maar als je aan het tellen bent of iets aan het zoeken bent is dat niet echt handig!! Daarbij had de man nogal een monotone stem, dus dat blijf je horen!! Toen ik terug kwam vertelde Jean-Loup het mij en hij vroeg me of ik hem kon helpen zodra die man weer terug kwam!!! Uiteindelijk is de arme man naar de Back Lounge gegaan, helemaal achterin het schip en ik heb hem niet meer terug gezien!! Arme man!!! Later ging Jean-Loup daar koffie halen, maar hij kon er zonder kleerscheuren wegkomen!!!haha Het was echt grappig, maar voelde me wel lullig tegenover die man!! Ik vond het prima, laat maar lekker lullen, had best een interessant leven van wat ik ervan kon verstaan…zwaar New Yorks (Long Island) accent!!!

Vannacht varen we naar Les Andelys, lief klein plaatsje met kasteel Gaillard en tegen de middag varen we door naar Conflans!

Dat was het weer voor vandaag!!

Groetjes,
Linda





  • 26 April 2014 - 18:01

    Ferrie:

    Goh lieverd, wat maak je toch een hoop mee!!
    En....wat een super-compliment van je HM
    Ik zal voor je meeduimen, dat die vrouw NR wordt en dat je roommate die baan op het schip in Duitsland krijgt. Dan is iedereen gelukkig!! :-)

    Ik heb je verhaal weer aan oma voorgelezen.
    Nu life, want ik ben nu in Apeldoorn.
    Steeds weer lachen om haar reacties tussendoor.
    Ze is alweer aardig aan het opknappen (krijgt weer praatjes) en heeft net lekker warm gegeten (mijn eigen culinaire hoogstandje....nee.....geen kant-en-klare....hihihi).

    Dikke kus van oma en mij
    xxxxxxx

  • 28 April 2014 - 09:28

    Ada:

    Ha Linda,weer leuk om te lezen! Het lijkt mij wel gezellig op het schip. Ondanks het harde werken. En wat fijn dat je zo gewaardeerd wordt.Het zou wel erg fijn zijn een hut voor jezelf. Want je bent altijd onder de mensen en nooit allleen. Hopelijk gaat dat lukken. Zelf ben ik nu in Zeeland heerlijk een weekje uitwaaien (Over wind gesproken) Hartelijke groet Ada

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Verantwoordelijke, goed georganiseerde boekenwurm en globetrotter!

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 29481

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 03 Mei 2017

Philadelphia here we come!

02 April 2016 - 15 November 2016

Avalon Felicity 2016

29 November 2015 - 26 Januari 2016

Australië Avontuur!

28 Februari 2015 - 15 November 2015

Op naar een nieuw avontuur!!

20 Maart 2014 - 15 November 2014

Werken op een riviercruiseschip!

04 November 2013 - 17 December 2013

Voor het eerst Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: