Jippie internet werkt! - Reisverslag uit Rouen, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu Jippie internet werkt! - Reisverslag uit Rouen, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu

Jippie internet werkt!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

01 Mei 2014 | Frankrijk, Rouen

1 mei 2014

Die halve dag vrij is toch wel lekker!! En ik kan hem nu echt heel goed gebruiken!! Ik ben de laatste tijd ontzettend moe en door gebrek aan slaap gaat het een na het ander mis, of zo voelt het in ieder geval! Best irritant, krijg je een mooi compliment dat ze blij met je zijn en dan gaat er van alles mis, zal wel een soort wet van Murphy zijn!

Maandag en dinsdag zijn de moeilijkste en langste dagen, vroeg beginnen, laat eindigen en bijna geen pauze. Nog steeds hebben we in de receptie dan de makkelijkste baan, maar dat zijn ook voor ons lange dagen.

En als je dan niet slaapt, heb je daar nog meer last van. Gisteren wel met mijn roommate gesproken of ze in ieder geval het licht uit kan doen als ze gaat slapen. Ze komt later binnen en doet dan het licht aan, logisch, want het is hartstikke donker in de hut, maar als ze gaat slapen laat ze haar bedlampje branden. Omdat ze bang is niet op tijd wakker te kunnen worden…ik heb geprobeerd daarmee te slapen, maar dat lukt me niet. Dat heb ik haar gezegd, dat ik ontzettend moe ben en we hebben afgesproken dat ze het licht uit doet, ben benieuwd hoe lang dat goed gaat!

Ik heb het er ook wel met Jayson over gehad en hij heeft hetzelfde meegemaakt, zoals ik al eerder zei is het soms gewoon moeilijk om te gaan met mensen van andere nationaliteiten. Maar een echte oplossing had hij niet. Ik wil dit nog even aankijken, als het niet helpt of het licht gaat weer aan,dan wil ik met de HM een oplossing zoeken.

Ondertussen is ze nog steeds aan het proberen naar een ander schip overgeplaatst te worden, maar er zit niet veel schot in, ben eerlijk gezegd bang dat het helemaal niet gaat gebeuren. Ik heb het de HM gevraagd en ze zei dat degene die erover gaat zelf nog niet eens wist dat er iemand weg zou gaan en om nu alleen overgeplaatst te worden omdat een vriendin van je daar werkt… Hoop voor ons beiden dat het gaat lukken, maar ze wil ook echt graag weg. Zoals ik al eerder zei zijn ze niet echt vriendelijk tegen haar en dat geloof ik wel, er zitten een paar botte boeren tussen!! Maar goed, we zien wel!

Ondertussen hebben we nu een nieuwe groep van 125 man en een nieuwe CruiseDirector, Tony uit de UK. Ik was al gewaarschuwd dat hij heel veel gekopieerd wil hebben en dat klopt!! Ongelooflijk het aantal bomen dat deze man verbruikt!! En eigenlijk voor niets!! Hij wil dat mensen een aantal papieren in hun kamers krijgen om te lezen, maar de meeste lezen het helemaal niet en de rest gooit het weg na het wel gelezen te hebben, dus het is altijd zonde. Misschien krijg ik hem nog zover om iets minder te doen of er helemaal mee op te houden, het zijn niet alleen bomen, maar ook zuurstof!!! Verder is het wel een aardige man, Jayson en ik zijn het DreamTeam. (overigens weer een score van 98% gehaald vorige groep! Alleen had volgens mij het restaurant 99%, dus daar moeten we wat aan doen!! Misschien de NR ontslaan???!!!) Tot nu toe gaat alles wel lekker, weer hele leuke mensen en ik heb alweer een aantal boektitels verzameld!!haha
Ik mag zelfs van iemand een boek hebben als ze het uitheeft aan het einde van de cruise, hoeft ze het niet mee terug te sjouwen, prima, geef maar!!!
Ik lees alles!!!

Zo af en toe krijgen we een of andere Bobo aan boord van Hoofdkantoor en dan word er weer van alles nagekeken en moet er weer van alles veranderd worden, zo handig, want er zijn altijd meerdere mensen die over hetzelfde gaan, dus de een zegt dat het zo moet, de ander zegt dat het zus moet…(mijn Kijkshop collega’s komt dit maar al te bekend voor!!haha)
Zo ook weer de labels die we maken voor het buffet, om aan te geven wat wat is…eerst moest ik ze allemaal veranderen omdat ze een ander lettertype hadden, nu moet ik er weer een aantal voor het ontbijtbuffet veranderen…prima. Ik had dus al eerder alle labels gekregen dacht ik, maar gisteren bleek dus van niet. Ik kreeg een nieuwe envelop met labels en daar zaten nog een heleboel oude tussen, dus die hebben we weg gegooid…vanmorgen vroeg bleek dat ze toch een heleboel labels misten…snap echt niet wat ze ermee doen!!!

Maar goed, de HM had aan de NR gevraagd labels te maken, niet lamineren, want ik zou ze toch weer opnieuw moeten maken…en wat doet meneer???? Jullie mogen nooit meer raden!!haha Vanmorgen had de HM het erover waar hij bij zat en ze zei dat het leek alsof ze tegen niemand aan het praten was… Net bij het eten hoorde ik nog meer wonderlijke verhalen over hem, dat ik denk waarom werkt die gast hier nog???? Als ik dat zou doen was ik mijn baan al kwijt!!! Het is niet persoonlijk, maar hij is gewoon niet geschikt voor dit werk en hij maakt alle fouten af met een schouderophalen of een plotselinge OostIndische doofheid!! Maar genoeg over die mafkees

We zijn nu in Rouen en liggen ineens aan een hele andere kade dan normaal. Op 1 mei zijn er speedboatraces in de haven van Rouen, er is een eiland waar ze hun rondjes omheen varen. En volgens mij is dat waar wij normaal altijd liggen, dus vandaar. Het is nu verder lopen naar het echte centrum van Rouen, gisteren vroeg er al iemand om een taxi…ik nog heel dom, maar we liggen volgens mij nog geen 10 minuten daar vandaan, maar vanmorgen begreep ik dus wat ze bedoelde!haha Het weer werkt deze reis even niet echt mee, dinsdag regende het, gisteren begon koud en vandaag heeft het ook goed geregend. Alles is dicht vandaag vanwege 1 mei. Morgen is alles weer open, maar dan zijn de gasten de hele dag op de stranden,dus daar hebben ze niets aan. We hebben een aantal gasten die slecht ter been zijn, met rolstoelen, ben benieuwd of die ook naar de stranden gaan, maar dat zullen we morgen zien.

Dat was m weer…op een of andere manier lijkt dit maar een kort verhaal, heb het gevoel dat ik iets vergeten ben!!haha Maar dat komt dan wel weer in een volgend verhaal!!
Groetjes,
Linda

  • 01 Mei 2014 - 21:52

    Marjo:

    Hee,

    Eindelijk weer eens een berichtje dacht ik toen ik mn mail opende.
    Blijkt dat ik er een stuk of eh zes ! Gemist heb. Gewoon geen melding van gekregen.
    Dus t was niet onbeschoft bedoeld dat ik nergens op heb geregaared maar heb het net pas kunnen lezen.
    Wat een verhalen weer allemaal, echte linda lappen tekst ;)
    Ben blij dat je het zo naar je zin hebt. En natuurlijk haal je weer de beste score . Ik had niet anders verwacht.
    Lekker uitzicht dat je straks even twee weken vrij bent.
    Wij zijn dan ook vrij en zitten in lunteren, lekker in de buurt dus !
    Misschien een dagje dierentuin afspreken.
    Hier zoals gewoonlijk weer druk druk druk.
    Maar dat hoort erbij.
    Ga proberen wat vaker de site te checken dan mis ik niet zoveel meer van je reisverhalen.
    Fijne avond nog en een kus van ons

  • 03 Mei 2014 - 09:52

    Ferrie:

    Hey schat,

    Mooi hoor, die hoge tevredenheidsscores steeds.
    En...die 100% halen jullie vast als DreamTeam wanneer die NR vervangen is ;-)

    Lekker vooruitzicht heb je, 2 weken vrij (waarvan 1 week bijslapen?)
    Hopelijk is het dan lekker weer en kan je in de tuin (met boek en cocktail) chillen :-)

    Dikke kus
    pa

  • 04 Mei 2014 - 19:43

    Janita:

    Hoi Linda,

    Ze hebben je daar lekker aan de gang gekregen!!! Maar zo te lezen heb je geen tijd voor heimwee.
    Erg leuk te lezen wat er allemaal gebeurt op je bootje en fijn dat je zo'n goeie collega hebt,
    op naar het mooie weer.
    Liefs Janita

    Hier is, na een selectie uit 243, bij de laatste twee het lot op de ander gevallen, jammerrrrr. Weer even rust in de tent.

  • 05 Mei 2014 - 21:56

    Gina:

    Hoi Linda,

    Geweldig die verhalen van je. Voor zover ze bij mij door komen, lees ik ze met veel plezier. Volgens mij heb jij een hele goede stap genomen door dit te gaan doen. Enjoy, enjoy.
    x
    Gina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Verantwoordelijke, goed georganiseerde boekenwurm en globetrotter!

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 29472

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 03 Mei 2017

Philadelphia here we come!

02 April 2016 - 15 November 2016

Avalon Felicity 2016

29 November 2015 - 26 Januari 2016

Australië Avontuur!

28 Februari 2015 - 15 November 2015

Op naar een nieuw avontuur!!

20 Maart 2014 - 15 November 2014

Werken op een riviercruiseschip!

04 November 2013 - 17 December 2013

Voor het eerst Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: