Hallo vanuit Rouen! - Reisverslag uit Rouen, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu Hallo vanuit Rouen! - Reisverslag uit Rouen, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu

Hallo vanuit Rouen!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

29 Mei 2014 | Frankrijk, Rouen

29 mei 2014

Het is inmiddels alweer een tijdje geleden dat ik iets geschreven heb!
De tijd gaat snel, ben aan het werk en als ik vrij ben meestal te moe om iets te schrijven…of ik heb geen internetverbinding, dat is ook erg fijn!haha

Maar goed, ik was gebleven bij het feit dat de laatste NR de kuil voor zichzelf alleen maar dieper gegraven had en zelfs op zijn laatste dag wist hij nog iets volslagen idioots te doen!! Going out with a bang, zoals ze zeggen!!
Vroeg in de ochtend hadden we een groep van 7 mensen die opgehaald werden door een taxi om naar het vliegveld te gaan. Volgens de NR zouden er geen 7 mensen in dat busje passen, dus hij heeft een taxi voor ze gebeld. Rond die tijd ook de Cruise director wakker gebeld om dit te melden. Zij vertelde hem de taxi chauffeur 50 euro te geven en dan zou ze hem terug betalen. Ze hoorde de radartjes in z’n hoofd al lopen, dus herhaalde dit een paar keer. Goed, taxi is gekomen, de mensen zijn naar het vliegveld gebracht.

Later die ochtend kwam de taxichauffeur terug om de dubbele ritprijs te komen halen…wat bleek nu, de NR had hem gezegd de mensen naar het vliegveld te brengen en terug te komen om de rekening te brengen…..iedere ‘normale” persoon begrijpt dat die chauffeur dan een dubbele rit berekent, want hij moest alleen daarvoor terug komen…..

Nog weer iets later komt de chauffeur van het busje dat die ochtend de 7 mensen naar het vliegveld terug om een andere groep mensen op te halen…toen was het hek helemaal van de dam!!!
Bleek dat de NR echt de koffers uit die man z’n handen had gehaald en zelf had bepaald dat het niet zou passen, terwijl het een bus voor 7 personen was! Alsof die chauffeur zelf niet weet hoeveel mensen erin passen!!
Je had de Cruise director moeten zien!!! Laaiend was ze!!! Niet alleen had hij haar ochtend verpest door haar zo vroeg te bellen, maar het was ook nog eens nergens voor nodig!!!
Uiteraard hebben ze hem erbij gehaald om verhaal te halen….het domme antwoord op de vraag waarom hij de taxichauffeur terug laat komen voor een bon was, dat het een transactie was waar een bon voor nodig was….tuurlijk, maar die vraag je dan voordat hij weggaat!!!

En zijn uitleg over wat er met het busje gebeurde was helemaal te dom voor woorden!! Ook eigenlijk niet voor herhaling vatbaar, laten we het erop houden dat hij vond dat hij gelijk had, zoals hij met alles omging!!
En het mooiste kwam vlak voordat hij echt wegging!!

Een tijdje terug had hij in Rouen een vel postzegels van 100 stuks gekocht voor op het schip. We hebben gewone ansichtkaarten, komt ie aan met een vel grote postzegels, die met geen mogelijkheid op die kaarten zouden passen! Als je soms ziet hoe vol de gasten ze schrijven…maar hij zei dat was alles wat ze hadden…de bedoeling is dan dat je ze niet meeneemt, maar goed.
Hij was er weer op uit gegaan om ze terug te brengen. Hij kwam later terug met een vel kleine postzegels, dus we gingen er vanuit dat het hem gelukt was. Zelfs nog verbaasd dat hij zoiets had kunnen ruilen…nu bleek dus dat hem het helemaal niet gelukt was!! Hij heeft het vel grote postzegels gehouden en een vel kleine zegels gekocht. Nu had hij nog netjes dat vel grote postzegels met de bon en zei tegen Jayson dat hij daarvoor het geld terug wilde hebben…dus Jayson zei dat dat niet kon, dat hij die zegels maar als souvenir moest houden!!!hahah
EIKEL, dat koste hem dan 100 euro!!!!hahahaha
Volgens mij is hij aardig wat geld kwijtgeraakt met zijn stommiteiten!!! Hij had al eerder iets met een taxi die hij betaalde, deze ochtend dan weer en dan die zegels!!hahah

Maar goed, het was bijna jammer dat het ze hem niet 2 keer konden ontslaan!!! Hij heeft z’n kleren, sleutel en naamplaatje ingeleverd en is zonder iets te zeggen weggegaan, opgeruimd staat netjes!

Dus nu hebben we bijna 2 weken Geanina als NR en dat gaat hartstikke goed!! Tot nu toe vind ze het allemaal nog hartstikke leuk en wij zijn blij met haar! Echt een team, echt Charlie’s Angels!!

Nog een leuk nieuwtje!!!
Vorige week hebben de HM en Jayson me gevraagd of ik Jayson’s werk over wil nemen als hij met vakantie is!!!!
Ik heb het er al eerder met Jayson over gehad toen we het net over vakanties hadden en toen had ik echt zoiets van Doe maar niet, ben hier net!
Maar de HM had wel een paar keer gezegd dat ze vond dat ik capabel genoeg zou zijn om het te doen! En daarbij weten ze niet wie ze als vervanging krijgen, waarschijnlijk moeten ze diegene dan ook nog inwerken. En aangezien ik hier al ben, kan ik net zo goed nu ingewerkt worden!!
Dus ik heb gezegd dat ik het zal doen, het is tenslotte maar voor 2 weken en de HM is er dan ook als ik vragen heb. Daarnaast zei Jayson dat het echt makkelijk was, ik zei dat hij dat niet te hard moest zeggen, anders was hij zijn baan kwijt!!
Ze willen kijken of Geanina dan die 2 weken mijn baan over kan nemen, zodat we alleen een NR hoeven in te werken, dat is zeg maar de minst moeilijke baan. Dat zou dan allemaal mooi uitkomen!
Na dit gesprek kreeg ik nog een glazen award die bij mijn oorkonde voor Employee of the Month hoort, die hadden ze pas in huis gekregen!!
Het is echt een zwaar ding, in een mooi blauw doosje!!

Dus inmiddels ben ik ook aan het trainen voor Senior, ben ik straks gewoon 2 weken Senior!!hahaha (met misschien het bijbehorende salaris voor 2 weken, maar dat moet ik nog even afwachten!)
Het is wel druk, moet mijn eigen werk doen en dat erbij leren, mijn hoofd voelt erg vol!! Op maandagnacht sluiten we de accounts van de gasten, dat houd in dat we alle bedragen moeten nakijken en alles naar de Creditcard maatschappijen moeten sturen om de betalingen te kunnen doen.
Om het minst last te hebben van gasten die vragen hebben, doen we dit s’nachts als iedereen in bed ligt….dit is niet makkelijk!!! Afgelopen maandag hebben we dit dan voor het eerst gedaan. We hadden een verjaardagsfeestje voor de kapitein, was best gezellig,dus tot zover ging het goed. Maar uiteindelijk zaten we rond half 1 in de receptie en lag ik rond kwart voor 2 weer in bed…en stond om half 6 weer bij de receptie om de Cruise director te helpen met het naar huis zenden van de eerste grote groep passagiers!!!

Op dinsdag sluiten we ook de cruise die afgelopen is, dus ik kreeg die dag ook training van Jayson. Gelukkig heeft hij me geholpen met het werk dat ik dan meestal doe, nieuwe papieren in de kamers enz, anders had ik het nooit op tijd af kunnen krijgen!! Was zo druk bezig dat Jayson me ook via de intercom moest zeggen dat de lunch klaar was!!!
Uiteindelijk een half uur kunnen liggen, maar ’s middags kwam de volgende groep weer!!
Ik was dinsdag om half 8 klaar en toen had ik het ook echt wel gehad!!!!

We zijn nu ook al bezig geweest het aanmaken van de nieuwe cruise van volgende week. Volgende week hoop ik het ook zelf te kunnen doen, meekijken en schrijven is een ding, maar het zelf doen is toch iets anders.
Het lijkt allemaal moeilijker dan het is, Jayson weet het gelukkig ook niet allemaal uit z’n hoofd en heeft een hele lijst gemaakt met wat er moet gebeuren, waar hij dat kan vinden en naar wie het gemaild moet worden, dus dat scheelt wel!
Hij is ook de man van de shortcuts op de computer, dus veel ctrl-… maar dat is alleen maar makkelijk! Hoop dat ik ze ook allemaal kan onthouden!!

Ik ga begin juli op vakantie en jayson gaat de 2 weken na mij, dus die 2 weken heb ik echt wel nodig straks!!haha
Hoop dat ik na die 2 weken nog weet hoe het werkt!haha

O ja, ik heb dus ook een postadres hier in Frankrijk, sorry had dat eerder willen schrijven, maar als ik eenmaal begin komt er van alles uit en tegen de tijd dat ik klaar ben, ben ik vergeten dat ik dat erbij wilde zetten!!haha
Dus voor degene die het leuk vinden me af en toe echte post te sturen ipv een appje of een mailtje, stuur het dan naar dit adres:

AGIS – for MS Avalon Creativity
Linda Damhuis
8 Rue Grand Pont
F-76000
Rouen
La France

Dit is het adres van onze agent in Rouen, op donderdag en vrijdag zijn we in Rouen en op een van deze dagen komt hij langs om de post af te leveren. Het ligt er dus aan wanneer je het stuurt en wanneer we in Rouen zijn, wanneer ik het krijg…snap je?! Hahaha
Het kan dus soms langer duren, omdat hij het wel al heeft, maar wij er nog niet zijn zeg maar!
Ik heb al een aantal kaarten ontvangen, dus het werkt wel!

Dat was het weer voor vandaag!! Tot snel!

Groetjes,
Linda



  • 30 Mei 2014 - 15:35

    Loes:

    Zoje bent wel aan het buffelen h'e,mop.knap van je dat je het allemaal zo doet.
    Ben trots op je ,en 'n mooie glazen award gekregen!!! Leuk allemaal,en je verdiend het ok!!!!
    Ja,die vakantie moet je echt benutten om bij te komen hoor!!! Veel succes verder en
    En dikke knuffel van ons: belle en my xxxxxx

  • 31 Mei 2014 - 12:29

    Ferrie:

    Hey schat,

    Nou zeg, het is me wat met die nr.
    Nou ja....was! ;-)
    Hopelijk gaat het nu allemaal beter en gezelliger met "Charlies Angels" (het dreamteam).
    Op naar de 99 a 100% score!!! En......hoeveel awards denk je in de wacht te slepen????
    (kan ik er rekening mee houden met de lengte van de plank in je kamer hihihi)

    Nou Linda, veel succes met al het nieuwe dat je er weer bij mag leren.
    Ook dit zal je wel weer snel oppikken (net zoals het andere wat je nu al "fluitend" doet!).

    Dikke kus
    ps.... 20 juni wordt spannend..... Zouden ze je contract verlengen HAHAHAHAHA

  • 31 Mei 2014 - 12:31

    Ferrie:

    pspspspsps
    ik mis nog wel steeds een leuke foto van jou op dit blog!!! ;-)

  • 02 Juni 2014 - 12:21

    Aldi:

    Hoi Linda,

    Je bent al helemaal 'one of the guys'. Wat leuk voor je. Ik merk wel dat ik een paar berichten gemist heb want wat een NR enzo nou allemaal is, geen idee. Geniet van je aankomende vakantie en veel succes met alles.

    Hartelijke groet,

    Aldi van Lierop

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Verantwoordelijke, goed georganiseerde boekenwurm en globetrotter!

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 29501

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 03 Mei 2017

Philadelphia here we come!

02 April 2016 - 15 November 2016

Avalon Felicity 2016

29 November 2015 - 26 Januari 2016

Australië Avontuur!

28 Februari 2015 - 15 November 2015

Op naar een nieuw avontuur!!

20 Maart 2014 - 15 November 2014

Werken op een riviercruiseschip!

04 November 2013 - 17 December 2013

Voor het eerst Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: