Gedoe! - Reisverslag uit Rouen, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu Gedoe! - Reisverslag uit Rouen, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu

Gedoe!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

20 Juli 2014 | Frankrijk, Rouen

19 juli 2014
Daar ben ik dan weer, m’n eerste week zit er al bijna weer op en ik geloof wel dat ik kan zeggen dat het goed gaat en dat ik al weer helemaal terug ben, welke vakantie???
Nog 15 cruises te gaan en dan is het seizoen echt afgelopen, waren er iets meer dan ik in gedachten had en dat was toch wel ff slikken. Maar het eerste stuk van dit seizoen was gewoon druk, een nieuwe baan als receptioniste onder de knie krijgen en dan ook in een paar weken tijd de taken van Senior leren, dus de 2e helft van dit seizoen zal een stuk rustiger verlopen. En zeker weten dat het voorbij zal zijn voor ik er erg in heb!
We hebben op deze cruise al een aantal dingen gehad, mensen die een dag later aankwamen ivm vertraging vliegtuig, bagage dat gewoon niet naar de boot gebracht wordt omdat het te ver weg is, dan vervolgens proberen het ergens onderweg geleverd te krijgen, weten ze niet over welke plaatsen we het hebben…
Maar goed, er gebeuren ook leuke dingen! Heb weer leuke gesprekken met gasten en ik heb alweer een paar boektitels opgeschreven! En gisteren is er hier een fotoshoot gedaan, door een Nederlandse fotograaf. Hij heeft foto’s van het interieur gemaakt en ook een aantal met een van onze barmedewerkers en een aantal met de HM en mij!!! We weten nog niet welke foto’s er gebruikt gaan worden, of voor wat. Kan voor de website of de brochure gebruikt worden, maar dat merken we dan vanzelf wel! Ik heb in ieder geval de man zijn kaartje en over 2 weken kunnen we op zijn site kijken en er foto’s vanaf halen. Ik heb gisteren wel al wat gezien, maar hij gaat er nog aan sleutelen, dus ik ben benieuwd hoe ze gaan worden!
Het is hier de laatste paar dagen lekker warm, om niet te zeggen heet! Woensdag was het in Vernon al lekker, donderdag in Rouen was al heet en gisteren schijnt het nog weer heter te zijn geweest. Ik was zo verstandig en te moe om naar buiten te gaan, dus dat heb ik niet mee gekregen. Maar gisteravond ging ik rond 7 uur weer aan het werk en toen was de lucht donker, later werd het nog donkerder en ging het een beetje onweren en even daarna barstte het los, mijn hemel wat een regen! Gelukkig was iedereen alweer terug en hebben de gasten een mooie dag op de stranden gehad!
Ondertussen hebben we de hele week al een probleem met de grote printer hier aan boord…voor een bedrijf dat leeft op geprinte uitdraaien is dat niet echt fijn kan ik je wel vertellen! Afgelopen dinsdag is er iemand langs geweest, die wel even ging vertellen dat het formaat van het papier het probleem was….maar dat bleek het dus niet te zijn (wat wij hem ook wel al konden vertellen!) er is iets afgebroken, waardoor we niets meer dubbelzijdig kunnen printen…dus onze menu’s moeten we nu 1 voor 1 op de HP printer printen, handmatig omdat het dubbelzijdig moet…ten eerste kost dat veel tijd en ten 2e kost dat veel geld, want de toner voor dit ding is duurder dan voor de grote printer. Er zou woensdag iemand komen om dat kapotte item te vervangen, maar we hebben niemand gezien. Liggen we 2 dagen in Rouen, Kapitein hele dag door gebeld, maar er kwam gewoon helemaal niemand! Ondertussen maakt dat ding een geluid waarvan we denken dat hij het ieder moment kan begeven!! Maar goed, het zal wel, ongelooflijk dat het zolang moet duren, we bellen altijd hetzelfde bedrijf en ze weten hoe afhankelijk we zijn van dat ding! Volgende week krijgen we een cruisedirector die helemaal weg is van uitdraaien, dus het zou fijn zijn als alles dan in orde is! Maar we gaan het meemaken!
We werken nu met een cruisedirector die ik dit seizoen 1x eerder heb meegemaakt en wel op mijn allereerste cruise met de Duitse gasten. Daarna hebben we haar niet meer gezien en geloof dat ze hierna ook niet meer terug komt…eerlijk gezegd zullen we daar niet rouwig om zijn. Had het er vanmorgen over met mijn collega, op zich kunnen we met iedereen opschieten, ze hebben allemaal hun eigenaardigheden, maar ze kan om niets je kop eraf bijten…goed nu heeft ze ook niet een makkelijke cruise met alle zoekgeraakte koffers en mensen die later aan boord komen, maar ik merk dat ze ook naar gasten toe heel raar uit de hoek kan komen. Er is zelfs al een gast geweest die haar daarop gewezen heeft..voelde zich later vervelend en heeft haar gevraagd of ze het erg vond dat hij dat zei…
Nu hebben we allemaal wel eens niet onze dag en zeker als ik dat weet en dan zo uit de hoek kom, dan zeg ik daar wat van, dat het niet de bedoeling was, maar dat hebben we bij haar nog niet gehad. Alhoewel ze wel heel aardig doet als er niets aan de hand is..misschien is het iets anders. Nog een paar dagen en dan hebben we weer een andere cruisedirector, eentje waar ik wel goed mee op kan schieten, dus dat vind ik wel leuk!



Groetjes,
Linda

  • 20 Juli 2014 - 15:15

    Akwaashombroek@gmail.com:

    Hoi, hoi wat een gedoe. Dacht dat het bij de kijk er beroerd aan toe ging, maar bij jou kan dat dus ook.

  • 20 Juli 2014 - 15:47

    Loes:

    Haha...ja je hebt van die dagen h'e,dan loopt niet alles volgens plan!!!
    Is het misschien handig om eens 'n ander bedrijf te bellen!!!! Wie weet hebben daar meer succes.
    Als ze jullie zo lang laten wachten,hebben ze jullie niet echt nodig!!! En dat in deze tijd.....!!!!
    Succes veder mop,en groetjes van ons.xxxx

  • 21 Juli 2014 - 12:30

    Marjo:

    Nou je zal weten dat je vakantie hebt gehad haha. Maar wat je zegt t gaat vast steeds makkelijker. En wat zijn nou 15 weken. Ik kreeg dut x spontaan de melding van je berichtje binnen dus wie weet gaat t va nu wel goed. Veel plezier en groetjes vanuit een nat lunteren. X

  • 21 Juli 2014 - 12:30

    Marjo:

    Nou je zal weten dat je vakantie hebt gehad haha. Maar wat je zegt t gaat vast steeds makkelijker. En wat zijn nou 15 weken. Ik kreeg dut x spontaan de melding van je berichtje binnen dus wie weet gaat t va nu wel goed. Veel plezier en groetjes vanuit een nat lunteren. X

  • 21 Juli 2014 - 12:31

    Marjo:

    Nou je zal weten dat je vakantie hebt gehad haha. Maar wat je zegt t gaat vast steeds makkelijker. En wat zijn nou 15 weken. Ik kreeg dut x spontaan de melding van je berichtje binnen dus wie weet gaat t va nu wel goed. Veel plezier en groetjes vanuit een nat lunteren. X

  • 21 Juli 2014 - 12:31

    Marjo:

    Nou je zal weten dat je vakantie hebt gehad haha. Maar wat je zegt t gaat vast steeds makkelijker. En wat zijn nou 15 weken. Ik kreeg dut x spontaan de melding van je berichtje binnen dus wie weet gaat t va nu wel goed. Veel plezier en groetjes vanuit een nat lunteren. X

  • 21 Juli 2014 - 12:31

    Marjo:

    Nou je zal weten dat je vakantie hebt gehad haha. Maar wat je zegt t gaat vast steeds makkelijker. En wat zijn nou 15 weken. Ik kreeg dut x spontaan de melding van je berichtje binnen dus wie weet gaat t va nu wel goed. Veel plezier en groetjes vanuit een nat lunteren. Xh

  • 21 Juli 2014 - 12:31

    Marjo:

    Nou je zal weten dat je vakantie hebt gehad haha. Maar wat je zegt t gaat vast steeds makkelijker. En wat zijn nou 15 weken. Ik kreeg dut x spontaan de melding van je berichtje binnen dus wie weet gaat t va nu wel goed. Veel plezier en groetjes vanuit een nat lunteren. Xh

  • 21 Juli 2014 - 12:32

    Marjo:

    Nou je zal weten dat je vakantie hebt gehad haha. Maar wat je zegt t gaat vast steeds makkelijker. En wat zijn nou 15 weken. Ik kreeg dut x spontaan de melding van je berichtje binnen dus wie weet gaat t va nu wel goed. Veel plezier en groetjes vanuit een nat lunteren. Xh

  • 21 Juli 2014 - 12:32

    Marjo:

    Nou je zal weten dat je vakantie hebt gehad haha. Maar wat je zegt t gaat vast steeds makkelijker. En wat zijn nou 15 weken. Ik kreeg dut x spontaan de melding van je berichtje binnen dus wie weet gaat t va nu wel goed. Veel plezier en groetjes vanuit een nat lunteren. Xh

  • 27 Juli 2014 - 18:24

    Johan:

    Hi Lin, we zitten naar de tour te kijken en ik zie een heleboel cruiseschepen langs de kant liggen. Zitten jullie daar ook bij? Veel plezier in ieder geval en groetjes uit Diemen.
    Johan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Verantwoordelijke, goed georganiseerde boekenwurm en globetrotter!

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 29436

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 03 Mei 2017

Philadelphia here we come!

02 April 2016 - 15 November 2016

Avalon Felicity 2016

29 November 2015 - 26 Januari 2016

Australië Avontuur!

28 Februari 2015 - 15 November 2015

Op naar een nieuw avontuur!!

20 Maart 2014 - 15 November 2014

Werken op een riviercruiseschip!

04 November 2013 - 17 December 2013

Voor het eerst Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: