En nog een.. - Reisverslag uit Rouen, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu En nog een.. - Reisverslag uit Rouen, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu

En nog een..

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

03 Augustus 2014 | Frankrijk, Rouen

30 juli 2014
Zo de Senior weken zitten erop!
De laatste week met Tony ging beter dan de week ervoor met Sabine, op een of andere manier deden we iedere dag wel iets niet goed volgens haar. Dat lag meer aan haar gebrek aan communiceren dan aan ons, maar het was niet echt fijn. Was wel verbaasd dat ik aan het einde een mailtje van haar kreeg dat we zo’n goed team waren en het zo goed overnamen nu Jayson er niet was…
Maar goed, de printer is ondertussen nog steeds niet gerepareerd, maar we zijn de week met Tony goed doorgekomen. We moesten alleen voor een grote groep mensen een aparte taxi regelen, omdat ze geen transfers hadden geregeld met Avalon…dat was nog even een taak, maar ook dat is gelukt. Dacht echt dat het dinsdag een chaos zou worden, maar het verliep allemaal weer gladjes!
Maandagnacht werd het gelukkig niet zo laat.. of moet ik zeggen vroeg? Om half 1 werd ik gebeld dat ik de accounts kon sluiten en om 1 uur lag ik erin.. ok moest wel de volgende dag om half 7 beginnen, maar het is goed gegaan.
Jayson zou maandagavond terug komen, maar dat werd uiteindelijk maandagnacht, ik zat net bij de balie om met de accounts te beginnen toen hij binnenkwam! Hij was in Duitsland, waar hij vanaf Frankfurt via Londen terug zou komen naar Parijs. Zijn vlucht vanuit Frankfurt had 2 uur vertraging, waardoor hij zijn aansluiting in Londen miste. In Londen stond natuurlijk iedereen in de rij om een overboeking te krijgen. Toen werd er voorgesteld dat mensen een hotel gingen zoeken in de stad, omdat ze de mensen niet meer konden helpen vanwege hun werktijden…. Goed dus je laat een paar 100 mensen maar gewoon naar een hotel gaan, omdat je te beroerd bent om een paar uur langer te blijven?? Ok, maar voor Jayson was dat geen goed idee, niet dat we zijn afwezigheid niet hadden kunnen opvangen, maar meer omdat hij geen visum voor Engeland heeft. Hij heeft een visum om hier in Parijs te kunnen werken, maar Engeland is geen onderdeel van het Schengen verdrag, dus hij is met iemand gaan praten en die heeft toen toch een ticket voor hem geregeld! Anders had hij net zo iemand als Tom Hanks in The Terminal geworden!!haha Dus hij was er om half 1 en hij is dinsdag rond 9 uur begonnen. Mooi, ik heb het stokje graag aan hem overgedragen, heb hem de cruise laten sluiten en ik heb me bezig gehouden met het uitzwaaien van de groep!
Zoals ik al zei verliep het allemaal gladjes en daar was Tony erg blij mee. Hij noemt mij en Jayson niet voor niets de King en Queen of Transfers!haha Toen iedereen weg was heb ik weer m’n “oude” werk opgevat. Alle kamers voorzien van de nodige papieren enz. En om kwart voor 4 kregen we weer een nieuwe groep en Yvette als Cruisedirector.
Yvette is een aardige vrouw, maar moeilijk te peilen. Of ze ook echt aardig is of alleen maar in je gezicht… Zodra ze binnenkomt is er chaos, op een of andere manier is er stress, ze straalt dat ook uit. Hoe rustig ze ook lijkt, ergens is er een stress vibe… moeilijk uit te leggen, beter te voelen!
Maar, ik heb wel een cadeautje gekregen dankzij haar!! Op dit schip hebben we 2 suites en tijdens deze cruise is 1 daarvan leeg. Normaal gesproken zorgt een Crd er dan voor dat iemand een upgrade kan krijgen als ze dat willen, maar Yvette heeft die suite voor zichzelf opgeëist en gelijk heeft ze. Toen zei ze dat haar kamer dan leeg zou zijn en dat het eigenlijk zonde was dat er geen gebruik van gemaakt zou worden… Ze vroeg of iemand hem wilde hebben, dus ik zeg voor de grap, geef maar aan mij! Zegt ze je waarom niet? Dus ik zeg nee dat kan niet, ik ben onderdeel van de crew en zij niet, ik kan niet in zo’n kamer slapen! Toen hadden we het erover dat het wel een goed idee zou zijn, want ondertussen was de vriend van Andrea terug gekomen en was ze al chagrijnig dat ze niet bij elkaar konden zijn. Begrijpelijk, maar zij zijn de enige waarbij dat kan. Haar vriend is een sailor en die hebben hun eigen hutten, daar komt niemand van de crew in. Dus hij kan altijd naar een andere hut en nu er geen andere dames zijn voor mij om een hut mee te delen, kan het ff niet anders. Yvette zei dat ze het er met de HM over zou hebben. Eerst gevraagd of de HM er gebruik van wilde maken en dat was niet nodig, dus toen heeft ze voorgesteld de kamer aan mij te geven zodat Andrea en haar vriend in ieder geval deze week bij elkaar kunnen zijn. En dat was goed!!!!!!
En nu zit ik op bed te schrijven terwijl ik alles aan mij voorbij zie gaan door heerlijk grote ramen!!!! Ik was echt blij, niet alleen voor mijzelf, maar ook voor Andrea! Heerlijk even een week niet bang hoeven zijn dat ik mijn hoofd stoot aan het plafond of moeite hoeven doen uit bed te klimmen!!! Heerlijk ff een week mijn eigen ding en me geen ongenode gast hoeven voelen in de hut van Andrea!!
Ik heb wat spullen gepakt en wilde achterom naar de hut, zodat het de gasten niet echt op zou vallen dat ik die kamer zou nemen. Maar ik ging door de wasserij en daar waren natuurlijk wel collega’s…. Toen ik in de kamer zat had ik echt ff een dip, zo van Ik hoop dat ik nu geen jaloerse collega’s krijg. Ik bedoel, ik heb er niet om gevraagd het is me aangeboden en helemaal geheim houden lukt ook niet, het is maar een kleine wereld op een riviercruiseschip. Maar goed, er zijn al verschillende mensen die zeggen dat ik me niets aan moet trekken van wat een ander ervan denkt. Ieder ander die dit aangeboden had gekregen had JA gezegd!
Het is lekker even mijn eigen kamer, gisteren was ik lekker een halve dag vrij. ’s Middags lekker de stad in geweest en ’s avonds lekker op bed liggen lezen. Het is wel een beetje raar, probeer het toch niet echt op te laten vallen bij de gasten, maar ze zijn natuurlijk niet helemaal achterlijk. Ze zien me wel in en uit deze kamer komen. Tot nu toe heeft er nog niemand naar gevraagd, dus het zal wel goed zijn.

  • 03 Augustus 2014 - 18:19

    Ferrie:

    Lekker nog ff-tjes genieten van je mooie suite schat!
    Geniet van je eigen plek met luxe uitzicht!!
    :-*

  • 06 Augustus 2014 - 07:20

    Ada:

    Hee Linda, ik blijf het leuk vinden om te lezen over je wel en wee op het cruise schip. Wel een wereldje apart hoor! Geniet maar van je room allen voor jou. Deze periode is hij gewoon bestemd voor jou anders was je er niet!! Volgende keer heeft een ander weer mazzel. Heerlijk lijkt mij dat zo na een lange periode niet alleen kunnen zijn. Lieve groet Ada.

  • 07 Augustus 2014 - 12:52

    Loes:

    Je hebt het verdiend hoor mop!! Effe lekker niks aan je hoofd...heerlijk!!!! Geniet er van.xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Verantwoordelijke, goed georganiseerde boekenwurm en globetrotter!

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 29487

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 03 Mei 2017

Philadelphia here we come!

02 April 2016 - 15 November 2016

Avalon Felicity 2016

29 November 2015 - 26 Januari 2016

Australië Avontuur!

28 Februari 2015 - 15 November 2015

Op naar een nieuw avontuur!!

20 Maart 2014 - 15 November 2014

Werken op een riviercruiseschip!

04 November 2013 - 17 December 2013

Voor het eerst Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: