Bewogen week! - Reisverslag uit Rouen, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu Bewogen week! - Reisverslag uit Rouen, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu

Bewogen week!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

08 Augustus 2014 | Frankrijk, Rouen

8 augustus 2014
Mijn weekje luxe is weer voorbij! Aan de ene kant erg jammer, geen eigen ruimte meer en het grote bed was ook erg lekker! Aan de andere kant is het ook weer niet zo erg, nu zit ik weer in de buurt van mijn collega’s en ik hoef niet meer stiekem in en uit mijn kamer te gaan. Want het was toch niet echt de bedoeling dat de gasten doorhadden dat ik daar sliep…Zelfde geld trouwens voor de Crd, ze sliep dan wel in een suite, maar ook zij moest doen alsof dat niet zo was. Dus als ze naar haar kamer wilde en er liep net iemand op de gang, dan liep ze door om maar niet te laten zien dat zij nu die kamer had. Ach ja zo heeft toch ieder voordeel z’n nadeel!haha
Maar goed, het terug gaan naar de hut die ik deelde met de kapster werd me niet echt in dank afgenomen. Haar vriend is weer aan boord en hij vroeg me dinsdagochtend meteen al of ik die dag weer terug zou komen. Helaas wel, want er is nog steeds geen andere hut vrij. Toen werd me gevraagd of ik bij de souschef in wilde trekken en daar heb ik nee op gezegd. Ik heb daar 1 nacht geslapen en dat was genoeg! Zij werkt de hele dag in de keuken en heeft het dan heel erg warm, daarom houd ze haar hut zo koud mogelijk maw het is een koelkast!! Daarnaast snurkt ze ontzettend, van slapen komt er dan helemaal niets. De vrouw die nu in de wasserij werkt slaapt daar en ik heb geen idee hoe ze dat volhoudt. Waarschijnlijk komt het doordat ze de vrouw van een van onze kapiteins is, waardoor ze maar 2 weken bij de souschef hoeft te slapen, want de andere 2 weken per maand slaapt ze bij de kapitein. Dus dat ging niet door en daar waren ze niet blij mee. Het duurde even voordat haar vriend z’n spullen uit de hut had gehaald, ik had mn pauze doorgebracht in de kantine, niet fijn!
Uiteindelijk was alles eruit en dinsdagavond kon ik dan de hut in. Niet veel geslapen, want het zat me niet lekker. Had het gevoel dat ik dinsdag en woensdag een beetje met de nek werd aangekeken, alsof het mijn schuld was dat ze niet bij elkaar in een hut konden slapen…die week die ze gegund was werd ons ook niet echt in dank afgenomen moet ik zeggen. Toen ik met het goede nieuws kwam was het eerste dat er gezegd werd, dat het maar voor een week was…
Maar goed, woensdag was ik het zat en ’s avonds heb ik met de HM gesproken, gevraagd of er een manier was om te zorgen dat ze een hut hadden samen, omdat ik het gevoel had er tussenin te zitten en dat het mijn schuld was dat het niet kon. We hebben samen naar de Crew cabin plan gekeken, dus wie slaapt waar en naar de komende vakanties. En er was gewoon geen andere mogelijkheid. De souschef en de vrouw die in de wasserij werkt gaan nog op vakantie, dus voor hun komt nog vervanging. Maw ik zou daar wel in kunnen trekken, maar voor de vervanging moet dan ook weer een plekje gezocht worden. Het schoot dus niet erg op en de HM zei al dat ze het recht niet hadden hier boos over te zijn. Eigenlijk zou ik degene moeten zijn die hier boos was, omdat ik terug van vakantie geen eigen kamer meer had. Ik zit nu al een paar weken uit mn koffer te leven. In de hut van de kapster voel ik me ook te gast, omdat alles ingericht is voor haar en haar vriend. Ik was blij dat ik erover gesproken had met de HM, want uiteindelijk bleek dat ze altijd chagrijnig reageren. En ze zei ook dat ze boos zijn omdat ze denken dat er een oplossing is, maar wij ze die niet geven. Maar ze komen niet zelf met een andere oplossing, ze blijven gewoon chagrijnig doen. Goed er zijn wel 2 hutten waar 3 bedden in zitten, maar als het derde bed uitgeklapt is kun je er niet meer langs, een beetje zoals in een treincoupe denk ik. En dat wil ik ook niemand aandoen. Zodra de vakanties voorbij zijn kunnen we weer een stoelendans houden en dan zien we wel hoe alles loopt.
Voorlopig zit ik dus bij de kapster in de hut en haar vriend heeft zijn hun voor de sailors, die hij overigens deelt met een andere sailor, maar aan hem niet vraagt of hij wil verhuizen, zodat ze daar samen kunnen zijn…
Het was een opluchting om het erover gehad te hebben, nu weet ze er in ieder geval van. Ik wilde het er ook meteen met de kapster over hebben, maar ik heb haar die avond niet meer gezien. Donderdagochtend heb ik uiteindelijk de koe maar bij de horens gevat en haar verteld dat ik met de HM had gesproken om een oplossing te zoeken, omdat ik het vervelend vond er tussenin te zitten, maar dat het ons niet gelukt was een oplossing te vinden. Gezegd dat ik terug kwam van vakantie en geen hut meer had, dat het is wat het is, soort hint dat het voor mij ook niet leuk is…maar het enige antwoord dat ik kreeg was dat het kwam omdat ze Ina, mijn roommate hadden verplaatst naar een ander schip….sorry, maar toen was ik er klaar mee! Ongelooflijk, probeer ik hier hun probleem op te lossen, in ieder geval aan te geven dat ik het ook niet leuk vind en dan krijg ik dat…
Heb ook dit verteld aan de HM en gezegd dat ik er klaar mee was, als zij chagrijnig kan doen, kan ik dat ook! De HM zei al dat ze altijd zo reageren en dat bleek dus ook zo te zijn. Inmiddels gaat het allemaal wel beter, er is in ieder geval weer wat communicatie en voor mij is het gevoel in de weg te zitten over. Dit is wat het is de komende paar weken en als alle vakanties voorbij zijn, zien we wel weer verder! Yvette, de Crd, zei al dat ze volgende keer weer zou proberen van kamer te ruilen, dus we gaan het zien!
Ik had voor mijn tablet bij de Hema in Rouen een leuke sleeve gezien, maar die paste helaas niet, net te klein. Toen heb ik bij een knutselwinkel vilt gekocht en ben inmiddels bijna klaar met het in elkaar flansen van een sleeve die wel past…wel rot spul om mee te werken zeg!! Iedere keer als je er een gat in maakt, lijkt het wel of het gat weer dicht trekt op een of andere manier, heel apart! Ben nu bijna klaar, word niet helemaal zoals ik in gedachten had, maar het is dichtbij genoeg en het is er in ieder geval een die niemand anders heeft!haha
Ben nu dus zo’n twee weken weer Second en dat gaat goed, zeker minder stress! Wel af en toe van die communicatie problemen met gasten, dat je ze het een verteld en zij zeggen tegen een collega dat je iets anders gezegd hebt. Erg frustrerend, je gaat aan jezelf twijfelen. Niet doorhebben wat ze bedoelen of ze naar beste geweten de info geeft die ze nodig hebben en dan alleen maar horen wat ze willen horen…. Dat zal wel beter gaan en wennen denk ik, of altijd zo blijven, want de gasten blijven toch ook mensen!
In ieder geval als Second weer halve dagen vrij en dat is echt wel fijn!! Ik had na die 2 weken Senior wel weer op vakantie willen gaan! Volgend jaar gaat Jayson maar eerst op vakantie, dan ga ik wel als hij weer terug is!
Ook deze keer weer leuke mensen aan boord, een aantal heerlijke kletskousen, erg leuk! Zo hebben we een stel uit New York, dat naar Florida verhuisd is en al een aantal mooie reizen achter de rug heeft. Een paar Nederlanders die in Nieuw Zeeland wonen volgens mij, erg leuk, aardige mensen. Moet wel lachen, een van hun is een soort van leidster voor de rest en als ze me iets wil vragen weet ze niet of ze in het Engels of in het Nederlands tegen me moet praten, dus doet ze het maar beide! Van de week zei ze dat haar man op dinsdag jarig is, dat dat jammer was, want als hij een dag eerder geboren was had hij een taart gekregen! (we doen niet echt iets als er iemand op disembarkation dag jarig is, want ze gaan toch naar huis) Dus ik had het erover met Jayson of we niet op maandag iets kunnen doen. Meestal doen we dat wel als ze het echt willen en als ze niet naar de Moulin Rouge show gaan. Dus ik heb haar gevraagd of ze het een idee vond als we op maandag die taart deden, je had haar ogen moeten zien! Kwam meteen een soort sparkle in van een geheimpje dat we delen!!haha En ze vond het hartstikke leuk, dus nu krijgt hij op maandag de taart!
En van de week was er een mevrouw die graag voor vandaag een afspraak had willen maken met de kapster, maar op vrijdag zijn ze de hele dag weg naar de stranden van Normandië, dus dat ging hem niet worden. Ze vond het wel jammer, want het was vandaag haar verjaardag, maar dat mocht ik tegen niemand zeggen hoor!
Uiteraard wisten we dit al, want als we op dinsdag de paspoorten innemen, ben ik degene die alle info in de computer invoert. Geboortedatum, land van herkomst, paspoortnummer en geldigheidsdatum. Als alles in de computer zit maken we een lijst met verjaardagen tijdens de komende cruise, dus ik wist al dat ze jarig zou zijn. Later sprak ik haar weer en vertelde ik haar dat we het al wisten en dat we altijd een verrassing hebben, maar als ze liever niet wilde dat we iets zouden doen, dan kon ik dat doorgeven. Niet dat ik de verrassing wilde verpesten, maar ik zou het ook niet leuk vinden dat ze zich opgelaten zou voelen als ze met een taart aan komen zetten voor haar. Dat begreep ze wel, ze zei dat ze daarom dit bedrijf zo goed vond, dat we eerlijk waren!! En we mochten de taart doen, dus vanavond na het eten krijgt ze een taart aan tafel!! Ik vertelde haar dat er nog iemand jarig was, dus ze was niet de enige die “voor schut gezet” werd!! Vond het wel leuk om te horen dat ze me eerlijk vond! Ja ik bedoel het is allemaal leuk en aardig, maar als mensen het echt niet willen, kun je het ze ook niet opdringen. Denk dat ik zelf ook zou bedanken voor die taart! Het hele restaurant kan meegenieten!!
Ik heb van de week even op de site van de fotograaf gekeken die hier was half juli, ik kon de foto’s niet vinden op zijn site, dus ik heb hem een mailtje gestuurd om te vragen waar ik de foto’s kon vinden. Helaas konden we de link niet openen, dus ik heb een nieuw mailtje gestuurd en gevraagd of er een andere mogelijkheid was om ze te bekijken. Ben erg benieuwd!! Op dit moment is de verbinding ook weer zo traag als dikke stront, dus het schiet allemaal weer lekker op!
Ik zit nu in deze hut dichterbij de router van de receptie en met de wifi extender die ik heb gekocht gaat het best goed! Ook tijdens het varen doet dat ding z’n werk. Maar nu wil het allemaal op een of andere manier niet. Ik kan alleen niet skypen met deze vorm van internet. Ik heb ook Netflix geprobeerd, om wat films te kunnen kijken, maar ik kom de site niet eens op. Het internet dat we hebben is gewoon te langzaam. We hebben wel van de week een router in de kantine geïnstalleerd gekregen, dus mocht ik nu weer terug verhuizen naar de hut die ik eerst had, zou het nog wel eens zo kunnen zijn dat de verbinding daar nu ook beter is. Niet dat het er sneller op word, maar goed, je kunt niet alles hebben!
Het weer is echt wisselvallig deze week, zo raar. Afgelopen dinsdag was het bloedheet en sinds woensdag regent het alleen maar! Gistermiddag werd het wel droog en kregen we een zonnetje, maar vanmorgen regende het weer net zo hard! Vandaag duurde het ook echt lang voordat het stopte met regenen. Vanmiddag wel droog, maar geen zon. Ik ben wel even naar buiten geweest, frisse neus halen. Het was droog, bewolkt, maar toch best warm! Was alleen zo moe dat ik alleen een rondje heb gelopen en wat te drinken bij de supermarkt heb gehaald. Dacht als ik ergens iets ga zitten drinken val ik aan tafel in slaap! Soms kan het je ineens overvallen, denk je dat het wel gaat, maar als je dan in de stad loopt slaat het ineens toe!
Tony de cruisedirector kwam gisteren een lezing geven over D-Day, omdat Nigel, onze vaste gast op vakantie was. Is hij eindelijk vrij, komt hij werken! Het mooiste was dat hij druk was geweest om een mooie lezing in elkaar te zetten, maar een uur voordat hij zou beginnen, kwam hij erachter dat hij die mooie lezing niet had opgeslagen…weg mooie lezing!!!
Dus hij vond uiteraard dat het niet erg goed ging, want hij moest nu van alles een beetje bij elkaar sprokkelen en uit z’n hoofd het een en ander vertellen! Maar ik geloof niet dat de gasten dat doorhadden, we zullen het zien op de enquetes denk ik! Haha Volgende week donderdag komt hij weer, Nigel is 2 weken weg, ik vroeg hem al of ik hem soms een berichtje moet sturen dat hij niet vergeet z’n werk op te slaan!!haha We zullen het zien volgende week!
Dat was het weer, groetjes!





  • 08 Augustus 2014 - 20:08

    Ton:

    Hoi Linda,
    een wat mindere week heeft iedereen wel eens.
    Je kunt trots op jezelf zijn op de manier waarop je het hutten probleem probeerde op te lossen.
    Dat je geen medewerking kreeg van haar kun jij niets aan doen.

    Keep up the good spirit!
    Groetjes
    Ton

  • 08 Augustus 2014 - 20:08

    Ton:

    Hoi Linda,
    een wat mindere week heeft iedereen wel eens.
    Je kunt trots op jezelf zijn op de manier waarop je het hutten probleem probeerde op te lossen.
    Dat je geen medewerking kreeg van haar kun jij niets aan doen.

    Keep up the good spirit!
    Groetjes
    Ton

  • 13 Augustus 2014 - 14:47

    Marjo:

    Ola girl,

    Heb weer te vroeg geroepen dat t nu wel goed gaat.
    Zal wel aan mn naam liggen ofzo.
    Ik dacht ineens t is alweer een tijdje stil en jawel drie verhalen gemist, zucht.
    Lijkt wel op kijkshop al die gebeurtenissen daar.
    Nog even doorbijten, er komt vast wel snel een oplossing.
    Trouwens het schiet alweer aardig op je bent alweer bijna een maand bezig.
    Hier alles rustig, werk gaat lekker alsof t iedereen goed heeft gedaan dat we allemaal even vakantie hebben gehad. Er is meer rust lijkt wel. Maar goed ik beloof dat ik de boel weer beter in de gaten ga houden.
    Groetjessssss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Verantwoordelijke, goed georganiseerde boekenwurm en globetrotter!

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 29472

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 03 Mei 2017

Philadelphia here we come!

02 April 2016 - 15 November 2016

Avalon Felicity 2016

29 November 2015 - 26 Januari 2016

Australië Avontuur!

28 Februari 2015 - 15 November 2015

Op naar een nieuw avontuur!!

20 Maart 2014 - 15 November 2014

Werken op een riviercruiseschip!

04 November 2013 - 17 December 2013

Voor het eerst Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: