Weer een stoelendans... - Reisverslag uit Rouen, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu Weer een stoelendans... - Reisverslag uit Rouen, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu

Weer een stoelendans...

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

17 Augustus 2014 | Frankrijk, Rouen

15 augustus 2014
…of moet ik zeggen Cabin Dans???
Ok, dus daar zat ik dan weer bij de kapster in de hut, prima.
Afgelopen zondag wilde de kapster me iets vragen, ze wist dat ik er ook zat van was, maar zou ik misschien willen verhuizen naar een hut van de sailors?? Afgelopen dinsdag gingen er 2 naar huis, waardoor er een hut vrijkwam. Als ik daar naartoe zou verhuizen, kon haar vriend weer naar haar terug en de sailor die dinsdag terug kwam, kon in de hut van haar vriend. Ik heb er even over nagedacht, maar heb snel Ja gezegd! Ik bedoel, twee weken een hut voor mij alleen én het onderste bed!!! Twee weken geen gedoe én niet in bed hoeven klimmen! Goed, moest er wel weer m’n koffer voor inpakken, maar dat is niet het ergste!!
Ze vertelde me dat haar vriend het erover zou hebben met de HM en ik heb gezegd dat ik het fijn zou vinden als ze in ieder geval 1 kast vrij konden maken voor mij. De sailors werken zo’n 2 weken en zijn dan 2 weken vrij, dus ze laten hun spullen hier, want ze krijgen altijd dezelfde hutten weer terug. Ik heb het er zelf ook met de HM over gehad en ze vertelde me dat ze hem gezegd had dat alleen de 2e kapitein het niet goed vond als er een crewmember zou slapen in de hut met het alarmpaneel en dat ze een kast vrij moesten maken voor me. Ik heb gezegd dat ik er al mee in had gestemd, geen probleem met een hut voor mij alleen voor 2 weken!
Dus maandagavond sprak ik de vriend van de kapster, ik heb hem gevraagd of het de jongens ging lukken een kast vrij te maken voor mij….verteld hij me dat hij met de HM had gesproken, maar dat ze hem niet wilde helpen, dat het haar niets kon schelen dat ze niet bij elkaar konden zijn….stond echt even met mijn oren te klapperen, mijn hemel wat een negatieve houding!! En dit was toch niet wat ze mij vertelde…wilde het er eerst met haar over hebben, maar later dacht ik dat hij al met een negatieve houding naar haar toe is gegaan en waarschijnlijk alles verkeerd begrepen heeft, dus ik heb het maar laten zitten. Ik heb hem wel verteld dat ik ook met haar gesproken heb en dat ze het ermee eens was, dat ik alleen niet in de hut kon met het alarmpaneel en dat ze een kast vrij moesten maken…
Toen begreep hij het wel en heeft hij meteen de jongens aangesproken om ruimte te maken. Dat is ze redelijk gelukt, ik heb een kast om mijn spullen in te doen. Ik heb wel wat spullen in de hut bij de kapster achter gelaten, maar wat ik mee heb kan ik kwijt. Ongelooflijk wat een spullen die gasten hebben, ben benieuwd hoe ze dat aan het einde van het seizoen meekrijgen! En een schoenen!!!!!! Ze zeggen dat vrouwen veel schoenen hebben, maar er zijn in de hut 2 kledingkasten naast elkaar, zeg maar Ikea formaat en bovenop die kasten staat het vol met schoenen!! En ik, als vrouw zijnde, heb toch écht maar 3 paar schoenen bij me!!!!
Het is heerlijk om in het beneden bed te slapen, kan er nu zo in ploffen en lekker liggen lezen! Uiteraard wel al een aantal keer mij hoofd gestoten tegen het bovenste bed, maar goed, dat was weer ff wennen! De twee sailors die in deze hut lagen rookten allebei, niet dat ze dat in de hut doen, want dat mag niet. Maar je ruikt het wel, dus ik heb van de week maar een luchtverfrisser gekocht en een blokje voor in de wc…ineens toch een stuk aangenamer! Haha De hut was verder wel schoon hoor…zoals mannen dat doen dan….
Gisteren bleek dat de hut toch niet zo schoon was als ik zou denken….
In de middag kwam er een HM langs van een ander schip, de Royal Excellence. Een van hun crewmembers zou vanmorgen vroeg naar het vliegveld vertrekken, de bedoeling was dat zij om 5 uur weg zou gaan en het schip rond 7 uur in de morgen zou vertrekken. Maar er was een verandering in het vaarschema gekomen en nu zouden ze al rond 1 uur ’s nachts vertrekken…waardoor de crewmember op straat zou staan. Of het mogelijk was haar voor een nachtje onderdak te verschaffen? Het is geen schip van Avalon, maar met de gedachte dat je elkaar toch moet kunnen helpen hebben we ermee ingestemd. Ik ben de enige dame alleen, dus ze kon bij mij in de hut slapen. Ik dacht alleen dat ze pas rond 1 uur ’s nachts zou komen, maar er werd rond half 11 al gebeld dat ze onderweg was naar mijn hut. We hadden het niet met zoveel woorden afgesproken, maar ik wist er wel van en wat mij betreft was het prima. De Maitre had haar helemaal naar mijn hut gebracht, fijn, deed in mijn pyama de deur open, want ik lag er net in…En toen ik de crewmember zag begreep ik meteen waarom…Blond, slank en heel veel make-up!!!
We hebben even gesproken en zijn vrij snel gaan slapen, of althans geprobeerd. Rond half 5 was ze al op, haar taxi zou rond half 6 komen en écht ze heeft er 45 minuten over gedaan om zich aan te kleden……. Ze zei dat ze zou proberen niet teveel lawaai te maken, maar dat is haar niet echt gelukt. Nu maakt het wat mij betreft niet veel uit, want ik word wakker van alle geluiden. Honderd keer rits open en dicht, plastic zakken…leek wel of ik weer in een hostel lag! Toen ze dan eindelijk weg was, liet ze het lampje bij het bovenste bed branden…En daarna heb ik denk ik nog een uurtje geslapen voordat ik er ook uit moest!!!
Later hoorde ik van de Maitre dat er nog wel 3 andere opties waren waar ze had kunnen slapen….er liepen een aantal mannelijke collega’s met open mond rond toen zij binnen kwam!!!haha Dus ik heb hem gezegd, het was helemaal niets, alleen maar make-up en dat ze 3 kwartier nodig had om zich klaar te maken om weg te gaan!!!!
Woensdagavond werd ik met de andere Afdelings Hoofden uitgenodigd voor een borrel in het restaurant. Als een bedankje voor het overnemen van de Hoofden die op vakantie waren, ze was blij dat het we het overnemen serieus namen! We hadden kaas, worst, stokbrood en wijn…alleen de Head of Housekeeping en ik hebben een fles alcoholvrije wijn soldaat gemaakt! Het was gezellig, lag rond half 12 in bed!
Gisteren vroeg de Maitre me of ik volgend jaar als Senior terug kwam, dat weet ik nog niet, vind mezelf er nog niet echt “klaar” voor, maar dat kan zomaar veranderen natuurlijk. Wil nog wel een gesprek met de HM erover hebben in ieder geval, misschien dat ze nog een paar tips voor mij heeft.
En ik ben erachter dat de riviercruise met de radarboot over de Mississippi in Amerika een charter is, maw ze huren die boot van de American Queen Steamboat Company… dus nu moet ik er alleen nog achter zien te komen met wie ik moet praten om daar een baan te krijgen!! Haha Ik heb al op de site gekeken en ze doen veel meer dan alleen die reis, lijkt me écht leuk!

Groetjes,
Linda

  • 17 Augustus 2014 - 12:13

    Ferrie:

    hey joh,

    tuurlijk kom jij volgend jaar terug als Senior!!
    Gaat je zeker lukken

  • 17 Augustus 2014 - 15:39

    Johan:

    Hi Lin, Als ze je er nu al voor vragen(!) ben je er zeker geschikt voor, daar zou ik me niet druk om maken. Maar houdt de andere opties ook maar open zou ik zeggen. Nog veel plezier en werk ze zou ik zou zeggen, haha, een pensionado.

  • 18 Augustus 2014 - 08:00

    Brenda:

    Geniet even van je eigen kamer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Verantwoordelijke, goed georganiseerde boekenwurm en globetrotter!

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 29461

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 03 Mei 2017

Philadelphia here we come!

02 April 2016 - 15 November 2016

Avalon Felicity 2016

29 November 2015 - 26 Januari 2016

Australië Avontuur!

28 Februari 2015 - 15 November 2015

Op naar een nieuw avontuur!!

20 Maart 2014 - 15 November 2014

Werken op een riviercruiseschip!

04 November 2013 - 17 December 2013

Voor het eerst Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: