En weer een... - Reisverslag uit Rouen, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu En weer een... - Reisverslag uit Rouen, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu

En weer een...

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

26 Augustus 2014 | Frankrijk, Rouen

26 augustus 2014
En daar gaan we weer!!! Jawel, de vorige groep zijn we weer kwijt en de nieuwe groep is inmiddels alweer binnen.
En jawel, ik zit weer in een andere hut! Onze lieve, snurkende Souschef is lekker 2 weken met vakantie. Nu zit ik in haar hut met de vervanging voor de wasserij, Anita. Zij wilde gelukkig wel in het bovenste bed slapen, dus ik lig nu lekker op het onderste bed te schrijven! Zoveel lekkerder, kan gewoon lekker op mijn bed ploffen en zitten lezen of schrijven. Als je het bovenste bed hebt, doe je dat toch minder snel. Het is eerst een hele toer om erop te komen, daarnaast kun je niet alles meenemen en als je iets vergeten bent moet je weer naar beneden….nee, ik ben geen fan van stapelbedden.
Inmiddels ook al mijn spullen weer een plekje kunnen geven en Anita heeft vanmiddag de badkamer schoongemaakt. Ze vertelde dat de Souschef het al had gedaan gisteren, maar ze was niet helemaal tevreden met het resultaat, dus vanmiddag heeft ze het nog een keer gedaan. Voor de aankomende twee weken is dit mijn hut. Daarna zijn er weer een aantal veranderingen, er gaan mensen weg en die moeten vervangen worden. Er zou eerst een dame gestuurd worden, maar dat ging toch niet door, of ze een man konden sturen…
Onze HM is met vakantie, degene die haar vervangt is de Maitre, haar man. En hij was het er helemaal niet mee eens. Hij vind dat er een dame moet komen, want hij zei dat ik hier al een paar maanden werkte en nu de laatste tijd als een zigeuner van de ene hut naar de andere zwierf, hij vond het niet kunnen. Gelijk heeft hij, ben blij dat hij er zo over denkt, want dan gaat er eindelijk een einde aan komen.
Geanina, de Nachtreceptioniste, deelt nu een hut met haar vriend, maar het gaat allemaal niet zo lekker op dit moment. Eerst wilde ze een hut met mij delen, daarna dacht ze het toch vol te kunnen houden tot het einde van het seizoen, maar gisteravond zei ze dat het toch niet ging lukken. Dus we hadden al zitten kijken naar een mogelijkheid om een hut te delen. Daar heb ik het ook met de HM over gehad, want als wij een hut delen, zou het beter zijn als er een man bij komt, want anders heeft die dame geen hut…
Het is nogal een gepuzzel, maar er zijn maar zoveel hutten voor de crewmembers, er zijn een aantal stellen die bij elkaar willen zijn, dan zijn er een aantal die alleen een hut hebben en daarnaast zijn er gewoon meer mannen dan vrouwen aan boord. Maar goed, ik heb Geanina nog even gesproken, gezegd dat het wel een goed idee zou zijn als ze vandaag een besluit neemt en het er met de HM over heeft, zodat hij weet wat er aan de hand is en wie er bij moet komen.
En dan zien we het verder wel. Doe er niet moeilijk over, als het echt een probleem word, neem ik wel een suite of zo!! Haha
Afgelopen week hadden we een stel dat bij Janos, de CRD al bekend stond als niet luisterend…dat bleek ook afgelopen vrijdag. De gasten kunnen kiezen uit een excursie naar de Stranden van Normandië of de Taste of Normandy, waarbij ze allerlei dingen gaan proeven en zien om een beter beeld van Normandië te krijgen.
Ze gaan bijvoorbeeld ook naar de Bayeux Tapestry, een flink wandkleed dat gemaakt schijnt te zijn door de vrouw van Willem de Veroveraar..aardig oud dus al. De lokale gids had 24 mensen mee, waaronder dit stel. Van de 24 mensen kwamen er na de rondleiding en vrije tijd maar 22 terug…dat stel kwam dus niet opdagen. Ze heeft ze overal gezocht en minstens een half uur op ze gewacht, maar ze kwamen niet. Janos zei dat als ze naar de boot zouden bellen, dat ik dan kon zeggen dat ze met de trein weer terug konden komen naar Rouen…
Gelukkig belden ze op een gegeven moment, om te zeggen dat ze met de trein terug kwamen en of we dat door wilden geven aan de gids. Tot zover alles goed, ze zijn met de trein terug gekomen en ze waren op tijd weer aan boord geen probleem.
Ik had Janos nog gevraagd hoe ze gereageerd hadden en hij zei dat ze heel beleefd waren en het heel vervelend vonden voor de gids en de andere mensen in de groep….later liet hij me een briefje lezen van 3 kantjes waarin ze een soort advies hadden voor de lokale gids om te zorgen dat de gasten hun weg terug konden vinden naar de bus….maw het was een vriendelijke manier om te zeggen dat het toch echt haar schuld was dat ze met de trein terug moesten naar Rouen…..
Let wel, 22 andere mensen hadden er absoluut geen probleem mee om de bus te vinden, moet eerlijk zeggen dat ik nog niet eerder heb gehoord dat een gids mensen kwijt is geraakt daar dit seizoen…maar volgens dit stel lag het toch echt aan haar instructies om bij de bus terug te komen!! Echt ongelooflijk! Het was dus maar goed dat Janos al wist wie ze waren, ze waren ook met hem op de cruise naar het zuiden. Hij zei al dat ze gewoon niet luisteren en hun eigen gang gaan. Ze waren altijd te laat met zich aanmelden voor excursies en wisten dan niet dat er al over gesproken was… Dus dit was natuurlijk total BS!!! Heel apart!!
Volgens mij had ik al verteld over het boek dat ik gekregen heb van een van de gasten, gisteren kreeg ik een knijp-koalabeertje uit Australië, met een blauw jasje aan en een Australische vlag in zijn hand, hartstikke leuk!! Ik had hem vanmorgen op mijn sjaaltje geklemd!
Deze week hebben we Tony weer als CRD en 125 mensen aan boord. We zijn het er al over eens dat we deze cruise Booze-cruise meegeven als thema! Haha Je kunt namelijk een drankenpakket aanschaffen, met of zonder alcohol. Meestal doen mensen dat van tevoren, tegelijk met het boeken van de reis, maar nu hebben we er al een aantal aan de balie verkocht.
We proberen duidelijk te maken dat je toch echt een stevige drinker moet zijn om het geld eruit te halen, omdat natuurlijk niet de duurste cocktails in dat pakket zitten. Maar dat maakte ze allemaal niet uit. Ben benieuwd, een van de gasten die zo’n pakket al van tevoren had aangeschaft, stond bijvoorbeeld al een paar minuten bij de schuifdeur te wachten tot hij openging tot hij doorhad dat de deur toch echt al open stond…. Hoop dat dat niet het niveau van de rest van de groep aangeeft!! Haha
De laatste paar dagen was het echt snertweer, veel regen. Vanmiddag scheen ineens de zon, hoop dat we dat zo kunnen houden de aankomende dagen.
Ik heb nu een aantal verschillende CRD’s meegemaakt en ze hebben allemaal hun eigen werkwijze. Een paar steken er voor mij bovenuit, wat ik het mooiste vind bij Tony is dat hij in zijn welkomst-speech duidelijk maakt dat er geen groepen zijn, maar dat alle mensen voor deze ene week onderdeel uit maken van de wereld van Avalon. Dat ze deze week Avalonians zijn, ipv Amerikanen, Australiërs enz en ik heb echt het idee dat dat werkt. Dat daardoor de groep echt een geheel word, ipv kleine groepen in een groep. Dat vind ik mooi, ik hou er niet van als mensen bij die ene groep blijven en zich niet mengen onder de rest van de gasten. Alsof ze speciaal zijn, omdat ze bij die groep horen. Heb dat nu een aantal keren gezien, dat mensen van een bepaalde groep aan anderen gingen vertellen dat ze hun receivers uit een andere bak moesten halen, omdat ze niet bij de groep hoorden…zo kinderachtig.
Maar goed, dat is mijn mening, maar ik vind het leuk om verschillende mensen te ontmoeten en met ze te praten! Tuurlijk zul je op zo’n cruise altijd mensen tegenkomen waar je niets mee hebt, maar dan is het schip groot genoe om ze te ontwijken! Gelukkig hebben we geen vaste tafels voor het diner en kunnen er ook geen tafels gereserveerd worden, daardoor kun je zelf bepalen waar je wilt zitten. Je zit dus niet iedere avond met dezelfde mensen aan tafel, scheelt weer als je iemand niet leuk vind! Maar ook dat geeft af en toe problemen, want dan willen mensen perse bij elkaar zitten en houden dan een tafel vast. Of staan al 10 minuten voor de deur naar het restaurant te wachten om een tafel vrij te houden…. Maar goed, het blijven mensen zullen we maar zeggen.

Groetjes,
Linda

  • 27 Augustus 2014 - 12:18

    Ferrie:

    Hoi schat,

    Ik hoop dat je de verkoudheid inmiddels overwonnen hebt.
    En....weer een leuke groep?
    Grappig he, dat er altijd mensen tussen moeten zitten die dingen niet horen (willen horen)
    en uiteraard is het altijd de schuld van de ander
    Ach ja, je hebt nou eenmaal potlolden, stiffies en gummetjes ;-)

    Lekker dat je in het onderste bed ligt.
    Lijkt me ook fijner.'
    Je bent nou eenmaal nooit een "klimgeit" geweest haha

    Ik zou zeggen, geniet van deze trip met Tony als cdr en.....
    hou de booz in de gaten (hoe meer booz, hoe meer fooi?! ;-)

  • 27 Augustus 2014 - 12:18

    Ferrie:

    Hoi schat,

    Ik hoop dat je de verkoudheid inmiddels overwonnen hebt.
    En....weer een leuke groep?
    Grappig he, dat er altijd mensen tussen moeten zitten die dingen niet horen (willen horen)
    en uiteraard is het altijd de schuld van de ander
    Ach ja, je hebt nou eenmaal potlolden, stiffies en gummetjes ;-)

    Lekker dat je in het onderste bed ligt.
    Lijkt me ook fijner.'
    Je bent nou eenmaal nooit een "klimgeit" geweest haha

    Ik zou zeggen, geniet van deze trip met Tony als cdr en.....
    hou de booz in de gaten (hoe meer booz, hoe meer fooi?! ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Verantwoordelijke, goed georganiseerde boekenwurm en globetrotter!

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 29485

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 03 Mei 2017

Philadelphia here we come!

02 April 2016 - 15 November 2016

Avalon Felicity 2016

29 November 2015 - 26 Januari 2016

Australië Avontuur!

28 Februari 2015 - 15 November 2015

Op naar een nieuw avontuur!!

20 Maart 2014 - 15 November 2014

Werken op een riviercruiseschip!

04 November 2013 - 17 December 2013

Voor het eerst Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: