September - Reisverslag uit Rouen, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu September - Reisverslag uit Rouen, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu

September

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

03 Oktober 2014 | Frankrijk, Rouen

21 September 2014
De afgelopen dagen, eigenlijk de hele week al, is het internet aan boord klote, om het maar gewoon een naam te geven! Er is wel verbinding, maar om op een site te komen, had je ff geduld nodig en van de ene naar de andere site gaan is helemaal een drama. Na een paar emailtjes van ons en een paar telefoongesprekken van onze CruiseDirector Jean-Loup, bleek dat we door onze data heen waren. Er werden nieuwe simkaarten opgestuurd en die moest onze engineer dan in de router doen waarschijnlijk. Goed dat heeft hij afgelopen vrijdag gedaan. Ik kon bij de balie redelijk snel op een site komen en van de een naar de ander ging ook wel. De HM kon helemaal geen site krijgen met Mozilla, maar wel met Internet Explorer. Uiteindelijk lukte het allemaal wel, maar gisteren waren we de hele middag aan het varen en er gebeurde niets. Ik heb vrijdagavond ook geprobeerd op mijn tablet op internet te komen, maar dat was nog steeds niets. De Enigneer zei dat het bij hem wel gelukt was, terwijl hij een hut tegenover mij heeft…
Maar goed, uiteindelijk is het nog steeds langzaam en ik heb net minstens 3 kwartier gedaan over het plaatsen van een paar verhalen op mijn blog….. nee kan niet zeggen dat het er al sneller op geworden is…
Weet niet wat er aan de hand is geloof dat we wel alweer een mailtje gestuurd hebben, maar het is nu zondag, dus ik denk niet dat daar snel op gereageerd gaat worden. We gaan het weer zien!
Inmiddels afgelopen dinsdag weer een nieuwe groep aan boord met Jean-Loup als CRD, hartstikke aardige man, we hebben hem al een tijdje niet gehad. Was wel apart een groep van zo’n 30 Canadezen stond al rond 1 uur bij ons voor de deur, of ze al aan boord konden en komen lunchen…Uhhh Nee, want we waren nog niet echt klaar om al gasten te ontvangen! Daarnaast wisten we van niets, we dachten eerst dat er misschien iets met Hoofdkantoor afgesproken was, maar dat was niet het geval. Volgens de groepsleider was het bij vorige cruises geen probleem als ze eerder kwamen, maar misschien heeft ze dat dan beter afgesproken. Wij zijn de eerste groep rond die tijd net kwijt en hebben tot 4 uur echt nodig om alles in orde te krijgen voor de volgende groep! Dus helaas, moesten ze nog een paar uur vol zien te krijgen!
Uiteindelijk hebben we ze wel iets eerder in kunnen laten checken, maar dit ging ten koste van een paar minuten slaap van de meeste van mijn collega’s!
De week verliep op zich vrij aardig. Afgelopen vrijdag kregen we alleen een vervelend telefoontje vanuit de US. De vader van iemand lag op sterven. Helaas was die mevrouw net met haar man onderweg naar de Landing Beaches, dus gewoon de hele dag onderweg. Uiteindelijk hebben ze met Jean-Loup gesproken en ze wilde graag naar huis. Hij is de hele dag bezig geweest met hoofdkantoor en de verzekering om een nieuw ticket voor ze te boeken. Hij heeft het voor elkaar gekregen dat ze zondag terug naar huis gingen. De taxi kwam om kwart over 4, want ze moesten vanuit Conflans naar het vliegveld in Parijs. Weet niet precies hoe lang dat duurt, maar je moet er toch op tijd zijn. Jean-Loup was erbij om ze gedag te zeggen en wist dus dat ze op tijd weg waren….rond kwart voor 8 stond die mevrouw ineens weer voor de deur….Ze waren weer terug gekomen, omdat van de twee nieuwe tickets die ze hadden gekregen er maar 1 geldig was!!! En United, waar ze in eerste instantie mee naar huis zouden gaan op dinsdag, wilde hun ticket niet opgeven aan Lufthansa, waarmee ze zondag naar huis wilden…
Echt ongelooflijk, dit hebben we nog nooit meegemaakt! Waarom zou maar 1 van de 2 tickets geldig zijn, alsof ze niet allebei naar huis zouden gaan! En dan was het ook nog het ticket van meneer, terwijl mevrouw naar huis wilde om haar vader te begraven!!
Je had Jean-Loup moeten zien, witheet was hij! Er zou iemand onder de guillotine terecht komen als hij wist wie dit had bedacht!!! Echt gewoon zonde van die man zijn tijd, de hele dag vrijdag aan de telefoon en nu zondag dan weer de hele dag aan het mailen en bellen om een nieuw ticket voor ze te krijgen, want de tickets die ze hadden voor dinsdag waren inmiddels gecancelled!! Gelukkig waren we nog in Conflans en konden ze met ons mee naar Parijs. Waar ze uiteindelijk maandagochtend weg gingen. Jean-Loup liet ze hem beloven te bellen als ze onderweg waren naar het vliegtuig om er zeker van te zijn dat alles goed was. En gelukkig werden we even voor 1 uur gebeld dat ze alles voor elkaar hadden! Wat een gedoe zeg!! Niet alleen de tijd die Jean-Loup erin gestoken heeft, maar ook het geld dat ze er extra voor hebben moeten neerleggen! De tickets voor zondag, de taxi heen en terug naar Parijs, de nieuwe tickets voor maandag…goed, ze zullen wel wat terug krijgen van de verzekering, maar we weten allemaal hoe graag die bedrijven je je geld terug willen geven…..
Afgelopen vrijdag hadden Monica en ik tegelijk de middag vrij en we zijn lekker samen Rouen in gegaan. Lekker geshopt en een wrap gegeten bij McDonald’s. Wel apart dat we tegelijk vrij waren, een paar dagen voordat ze wegging, moest gewoon zo zijn, was erg gezellig!
Vandaag, 23 september is Monica weer terug gegaan naar de Avalon Affinity, ze had de HM daar beloofd terug te komen en uiteindelijk kan ze hier ook niet blijven. Andrea, de kapster, was twee weken op vakantie en is nu als Cabin Stewardess terug gekomen. Degene die haar twee weken als kapster heeft vervangen, blijft nu tot het einde van het seizoen als kapster hier werken. Dus voor Monica was er geen plek meer. Niet dat het voor haar heel erg is dat ze weer terug is naar Affinity, de Housekeeper hier mag haar niet en het was niet echt leuk voor haar om hier te werken. En daarbij wil ze als Nighty aan de slag. Vind het wel jammer, eindelijk iemand waar ik goed mee op kan schieten en dan gaat ze weg…. Maar goed, we houden contact, kreeg vanmiddag al een sms dat ze goed aangekomen was.
Nu deel ik mijn hut met de nieuwe kapster, Regina, uit Hongarije. Ben benieuwd hoe het zal gaan, ze is net vandaag hier naartoe verhuisd, dus heb nog geen idee! (iedere keer als ik die naam hoor moet ik aan een liedje uit SisterAct denken…) Wel grappig, van de week vroeg ze me waar ik vandaan kwam, omdat ze me tot nu toe alleen nog maar Engels heeft horen spreken….dat komt omdat er geen andere Nederlanders aan boord zijn!!! We hebben vanaf vandaag Daniëlle weer als Cruisedirector, dus deze week kan ik wel weer even Nederlands spreken!
Het seizoen is bijna voorbij en we hebben ineens allerlei hoge piefen aan boord! Eerst iemand van Avalon Duitsland, degene die de salarissen gaat uitzoeken, nu weer iemand van Avalon Operations, een Hoofd van de Housekeeping….En dan komen er nog een paar om de evaluatie gesprekken met alle Seniors hier te doen natuurlijk…
Op maandagavond hebben de gasten de keus om een diner en show bij te wonen in de Moulin Rouge. Voordat de gasten daar naartoe gaan, word er gezegd dat je geen camera’s mee naar binnen mag nemen, wat het kost om je jas in te checken en wat de dresscode is. Gisteren kreeg Jean-Loup ineens een telefoontje van de host dat er een gast op sandalen de Moulin Rouge in wilde…… Dat hebben we ook nog niet eerder meegemaakt!! Goed, je hoeft niet in vol ornaat naar de show, maar op je sandalen????? Jean-Loup was echt verbaasd, hij zei al dat hij niet iedereen gaat nakijken voordat hij ze de bus in laat gaan, je gaat er vanuit dat mensen weten wat je bedoelt als je ze de dresscode verteld!! Niet dus!! Haha
Uiteindelijk heeft de gast van een andere man zijn sokken mogen lenen, dat hij in ieder geval niet met blote voeten naar binnen ging en is alles goed gekomen! Vanmorgen heb ik toch met een schuin oog de sandalen in de gaten gehouden, we waren nieuwsgierig naar wie het geweest zou zijn..En ik denk dat ik hem gevonden heb, we vonden het ook wel een type dat dit zou kunnen bedenken! Wat een mafkees!! Haha
Tijdens deze cruise met Jean-Loup hadden we ook iemand aan boord die meer dronk dan goed voor haar was. Het stel had een drankenpakket aangevraagd en daar hebben ze goed gebruik van gemaakt. De man ging nog wel op excursies, maar de vrouw bleef de meeste tijd aan boord, ging eigenlijk nergens naartoe. Zeker niet als de excursie ’s morgens was. Zo ook op vrijdag, ze hadden het niet opgegeven, maar we hadden het eigenlijk wel verwacht. De vrouw bleef aan boord, maar heeft ons verder niet verteld of ze bleef lunchen. Uiteindelijk hebben we een paar sandwiches klaar gemaakt, maar daar heeft ze nooit om gevraagd. Ik zag haar pas rond half 3 naar boven komen… Ik ben degene die ziet wat mensen drinken als ze een drankenpakket hebben, want dat moet worden bijgehouden en ik kan me behoorlijk verbazen over het alcohol percentage dat er gedronken word. Meestal zijn de mensen nog wel zo dat ze een excursie kunnen doen, maar deze vrouw was daar niet toe in staat. Eigenlijk wel zielig, ga je helemaal naar Europa op een cruise en dan kun je aan de helft van de excursies niet meedoen…. Gelukkig was ze vandaag wel op tijd wakker, zodat ze niet de vlucht naar huis zouden missen.. Ach ja, dit soort dingen kom je ook tegen!

Groetjes,
Linda

• 04 Oktober 2014 - 14:15

Ada:

was die man op zijn sandalen Jezus? En kreeg hij geiten wollen sokken?

• 04 Oktober 2014 - 15:10

Anneke:

Hoi,
    Leuk om weer zo'n verhaal te lezen, je maakt soms in 1 week meer mee als een ander in een jaar. Houd je wel bezig en van de straat. Haha
    Ga nu je volgende mail lezen.
    Tot gauw. Groetjes van die ouwe