Het is alweer oktober! - Reisverslag uit Rouen, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu Het is alweer oktober! - Reisverslag uit Rouen, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu

Het is alweer oktober!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

03 Oktober 2014 | Frankrijk, Rouen

2 oktober 2014
Het is alweer oktober!!! Nog 5 weken te gaan, maar uiteindelijk gaat het toch wel snel!!!
Inmiddels is de week met Danielle achter de rug, ze had een trainee mee. Ook een Nederlander, als het goed is wordt hij volgend jaar ook een cruisedirector.
Tot nu toe houd het weer zich goed, we kunnen nog van de zon genieten!
Vorige week ook weer een apart geval aan boord! Deze meneer stond iedere ochtend een half uur voordat het ontbijt begon al voor de deur van het restaurant… Op de vraag of hij niet liever ergens wilde gaan zitten, hij had een stok nodig om te lopen, was het antwoord dat dat niet nodig was… Hij bleef dan ook aan boord vrijdag, maar is niet komen lunchen. Jayson had hem ’s morgens laten weten hoe laat de lunch zou zijn, maar toen ik rond die tijd belde werd er niet opgenomen, ik heb hem gezocht op het schip, maar hij was verder nergens te vinden. Pas ’s middags kwam hij boven, liep mij en Danielle voorbij zonder iets te zeggen en ging weer terug naar zijn kamer.. heel apart!!
En er was een dametje, echt een lief mens! Ze had de eerste avond aan boord met haar man staan dansen in de Lounge, toen ze viel en daarbij haar arm open haalde. De huid is nogal dun en door de val scheurde het open. Daar is wel wat aan gedaan meteen en woensdag is Danielle voor de zekerheid met haar naar het ziekenhuis gegaan om het na te laten kijken. Gelukkig was het niets ernstigs en hebben we het verband steeds verschoond. Op zondag wilden ze al hun rekening betalen, haar man had haar verteld dat ze op maandag al naar huis gingen, dus ze was al druk bezig met inpakken! Haha
Afgelopen dinsdag inmiddels alweer een nieuwe groep verwelkomd en nu hebben we Yvette weer als cruisedirector. Zoals ik al zei zijn we aan het aftellen, dit is nr 5!!
Ik had dinsdagavond meteen een hekel aan een van onze gasten! Ik werd gebeld met de vraag of er toiletpapier gebracht kon worden. Nu ben ik daarvoor al op mijn vingers getikt door housekeeping, want ze hebben altijd een extra rol in het gootsteenkastje. Anders moeten ze voor iedere rol heen en weer lopen. Dus ik vraag vriendelijk of deze meneer al in het gootsteenkastje gekeken heeft, maar hij wilde dat niet echt horen….housekeeping had hem een rol met maar een paar velletjes gegeven, dus hij wilde een nieuwe en het was niet iets om over in discussie te gaan..nadat ik hem 2x gevraagd had in dat kastje te kijken…prima!
Dus ik bel housekeeping en vraag of ze deze meneer 3 rollen toiletpapier willen brengen…wraak kan soms zoet zijn!!!
Maar dat hebben ze waarschijnlijk niet gedaan, want gisteren belde mijn vriend weer met hetzelfde verzoek…deze keer maar niet meer over dat gootsteenkastje gehad, want dat zou niet geholpen hebben. Ik belde housekeeping weer en kreeg de Housekeeper aan de lijn. Ik heb haar verteld dat mijn vriend de avond daarvoor ook al belde, uitgelegd dat hij niet begreep wat ik zei en gevraagd of ze hem deze keer wel 3 rollen wilde brengen..
Geen idee of ze dat nu echt gedaan heeft, maar de dag is nog niet om, dus ik kan nog altijd een telefoontje van mijn vriend krijgen!!! Wat een eikel!!!
Met mijn nieuwe roommate gaat het redelijk, niet dezelfde klik als met Monia, maar we zijn in Parijs pizza gaan eten en vorige week hebben we Geanina’s laptop geleend om een film te kijken. Ze rookt alleen, niet in de hut gelukkig, maar als ze terug komt van de vissenkom waar ze in de crewmess in mogen roken, lijkt het net alsof ze in de hut een sigaret heeft opgestoken!! En ze heeft 3 alarmen nodig om uit bed te komen, ik ben natuurlijk al wakker door de eerste….Maar goed, nog even en dan is het weer voorbij!
Gisteren had ze iets idioots! De Housekeeper vroeg haar mee te gaan naar de HM, zonder haar te vertellen waarom. De HM vroeg haar of ze de plaats van Andrea in wilde nemen, zodat Andrea weer als kapster aan de slag kon. Ze is nu een week cabin stewardess en ze heeft last van haar arm…dus ze wilde de laatste paar weken weer een “makkelijke” baan, om dan volgend jaar toch terug te kunnen komen als Housekeeper….HUH???? Er werd Regina gezegd dat ze dan “iets nieuws kon leren”, maar Regina was zo slim om te zeggen dat ze dat niet wilde!!! Ze vertelde me waarom zou ze minder gaan verdienen en meer uren gaan werken dan ze nu doet??? Echt te idioot voor woorden!! Ik vroeg Andrea vorige week al hoe het ging met haar nieuwe baan, toen zei ze dat ik dat over een week nog een keer moest vragen, als ze nu zou antwoorden, zou ze zeggen dat ze het niet leuk vond…. Ik heb verder niets gezegd, inwendig moest ik lachen, want ze had zelf kunnen bedenken dat dit werk veel zwaarder zou zijn dan haar baan als kapster…. En ik herinner me heel duidelijk dat ze me verteld heeft dat ze dit werk niet wilde doen, ver voordat ze besloot het toch te doen…Ze wil graag als Housekeeper aan de slag, prima, maar dan zul je net als iedereen onderaan moeten beginnen! En niet komen huilen dat je last van je arm hebt en dus niet als cabin stewardess aan het werk kunt, maar dan wel als Housekeeper terug willen komen??? Als mensen niet geschikt zijn voor hun baan worden ze naar huis gestuurd, de huidige Housekeeper had een aversie tegen Monica omdat ze haar werk goed deed, maar bij Andrea word een uitzondering gemaakt. Ze is langzaam, waardoor de andere cabin stewards haar moeten helpen en op haar staan te wachten…. Echt te idioot voor woorden!! Ben benieuwd wat ze nu gaan doen. Technisch gezien kunnen ze Regina er niet uit gooien, want ze heeft een contract tot het einde van dit seizoen.
Of er echt iets met haar arm aan de hand is weet ik niet, dat kan ik niet voor haar voelen, maar zoals ik haar zware spullen zie oppakken, heb ik mijn twijfels. Het is wel apart dat ze in Rouen naar het ziekenhuis is gegaan (na het gesprek met Regina) en er gaan nu geruchten door het schip dat ze as dinsdag naar huis gaat…ben benieuwd wat ze dan volgend seizoen gaat doen. We gaan het zien!
Gisteravond Werden we door de Hm uitgenodigd voor een pizzaparty in de crewmess! De scores voor alle afdelingen zijn allemaal goed, geen rare dingen tijdens de afgelopen weken en dat wilde ze vieren….. Stiekem had ik al gehoord dat de Chef nog 36 pizza’s in de vriezer over had… Een paar maanden geleden werd dat geïntroduceerd, we konden voor 2,50 een pizza kopen, er was zelfs een oven voor aangeschaft. In het begin werden die dingen wel verkocht, maar de laatste tijd geen enkele, dus dan zit je met een overschot. En wat is dan de best manier om er vanaf te komen?? Juist een pizzaparty!! Hahahah Ben ook even gaan kijken gisteren, heb 2 stukken gegeten en toen de muziek me te hard was ben ik weg gegaan!
Groetjes,
Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Verantwoordelijke, goed georganiseerde boekenwurm en globetrotter!

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 29470

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 03 Mei 2017

Philadelphia here we come!

02 April 2016 - 15 November 2016

Avalon Felicity 2016

29 November 2015 - 26 Januari 2016

Australië Avontuur!

28 Februari 2015 - 15 November 2015

Op naar een nieuw avontuur!!

20 Maart 2014 - 15 November 2014

Werken op een riviercruiseschip!

04 November 2013 - 17 December 2013

Voor het eerst Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: