We zijn er bijna... - Reisverslag uit Rouen, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu We zijn er bijna... - Reisverslag uit Rouen, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu

We zijn er bijna...

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

09 Oktober 2014 | Frankrijk, Rouen

5 oktober 2014
Het gerucht gaat dat Andrea naar huis gaat! Ik hoorde het afgelopen vrijdag al tijdens het avondeten. Maar het was een gerucht, dus nog niet echt zeker, maar gisteren hoorde ik Andrea tegen de HM zeggen dat het beter was als ze naar huis ging. Aangezien Regina haar baan niet wil afgeven aan Andrea, is dit de enig andere optie denk ik. Ben benieuwd of ze dan als Housekeeper terug komt volgend jaar, maar we zullen het zien!
O ja en dan nog een ander nieuwtje! Andrea en haar vriend hebben zich verloofd! Ik hoorde al van Jayson dat dat plan op tafel lag. Het was de bedoeling dat de “big question” gedaan werd op de Eiffeltoren met Jayson als getuige, met camera en al! Maar sinds Andrea haar nieuwe baan heeft, met andere werktijden, was ze te moe om ’s avonds naar de Eiffeltoren te gaan. Dus nu heeft haar vriend het aanzoek gedaan in hun hut…op haar verjaardag…Lekker romantisch!! Nu kunnen ze hun kleinkinderen vertellen dat ze elkaar ontmoet hebben op het schip en dat hij haar ook op het schip ten huwelijk heeft gevraagd.
Hij heeft niet echt een rijke fantasie als hij alleen de Eiffeltoren en de hut kan bedenken om haar te vragen. Wacht dan tot kerstmis of Oud en Nieuw of zo! Maar goed, Regina en ik waren het er al over eens, dat mocht dit ons overkomen, we zeker duidelijk zullen maken dat de vraag ons overal behalve op het schip gesteld kan worden!! Haha
Nu waren we het er ook al over eens dat het stel een beetje last heeft van negativiteit en eerlijk gezegd lijkt dit grote nieuws ze er niet vrolijker op gemaakt te hebben. Eerlijk gezegd wist Andrea al lang dat de vraag zou komen, want ze hebben het al eerder over een ring gehad en wat ze wilde enz. En ze denken dat als ze getrouwd zijn, ze niet meer uit de hut gescheiden hoeven worden, zoals dit jaar het geval was toen ik een hut nodig had. Ik help het ze hopen!
Vandaag het hele schip in rep en roer!! Volgens de Franse autoriteiten moet je minimaal een dag vrij hebben van werk. Dus we hebben nu een halve dag vrij, die vast staat, maar we hebben ook een Franse dag vrij. Die we wel moeten onthouden, maar niets mee doen. Nu is zondag mijn Franse vrije dag, dus toen er vanmorgen een heel stel officieel uitziende mensen het schip op kwam, moest ik als een idioot terug naar mijn hut en me omkleden!!! Er waren politieagenten en mensen van een of andere instantie die dit soort dingen in de gaten houd. Iedereen werd snel op de hoogte gebracht en degene die “vrij” zouden moeten zijn, hielden zich gedeisd in hun hut. Nu dacht ik zeker al gespot te zijn in mijn uniform ’s morgens, want ik ben het eerste dat ze zien als ze binnen komen. Maar er waren ook gasten die onderweg naar hun excursie waren, dus het was nogal druk in de lobby, misschien was dat mijn “redding”.
Er werd van alles gevraagd, kopiën gemaakt van paspoorten en we moesten allemaal een formulier invullen met vragen als wanneer je bent begonnen en wanneer je vrije dag was, hoeveel uur je werkt enz…
Ondertussen duurde dit hele grapje minstens 2 uur!! Tegen 12 uur was ik weer terug op de receptie en toen begon mijn echte pauze.. Ik was zo moe van al dat gedoe, was toch een beetje van de kaart. Uiteraard moest Jayson ook zijn 2 uur extra pauze, dus nu zit ik tot 9 uur achter de balie…Aan de ene kant eerlijk, we delen alles eerlijk. Aan de andere kant voelt het toch een beetje kinderachtig, goed ik was vrij, maar het was geen “ontspannen” vrije tijd. Dan komt toch een beetje door dat het een “jonge” Senior is! Haha
Maar goed, ik heb genoeg te eten meegenomen, mijn boek en mijn tablet om dit verhaal te kunnen schrijven. Wilde op Anneke d’r reactie zeggen dat je je hier geen moment verveeld, maar dat is niet helemaal waar…
Maandag en dinsdag zijn de drukste dagen, woensdag valt nog mee, maar donderdag en vrijdagmiddag zijn echt dodelijk vervelend. Zodra al het werk gedaan is, alle gasten weg zijn of weer terug voor de lunch, dan is er niet veel meer te doen, dus moeten we onszelf bezig houden! Haha
O ja, weet je nog mijn vriend die me zo vriendelijk vroeg om toiletpapier? Goed hij vroeg er dus dinsdagavond om, woensdagmiddag belde hij me weer en vanmorgen bij het ontbijt hoorde ik van de Housekeeper dat hij inmiddels al 6 extra rollen had en iedere morgen vroeg om extra zeep. Guess what?? Ik zat nog geen half uur bij de balie vanmiddag en wie belde er?? Inderdaad mijn vriend, met het verzoek om 2 rollen toiletpapier!!! Ahhahah Ik hoop dat met al dat schijten wat hij doet de boel niet verstopt raakt!! Hahah Ben wel een beetje nieuwsgierig wat hij met al die rollen doet!
9 oktober 2014
Dinsdag gingen ze weg en de koffer was best zwaar, bijna geneigd hem open te maken om te kijken wat erin zat! Vergeten te vragen of housekeeping een verzameling onder het bed had gevonden dinsdag!
Nieuwe groep is inmiddels weer binnen en nu hebben we Tony weer als Cruisedirector, zijn we in ieder geval wat meer bezig, omdat hij graag overal kopieën van wil hebben!!
En de eerste eikel is ook al gesignaleerd!! Kwam al binnen met de vraag of wij zijn kamernummer wisten, nog voordat we met de check-in begonnen. Terwijl we bezig waren met het inchecken van mensen, kwam hij om het wachtwoord voor wifi vragen, net 5 minuten binnen…en even later kwam hij vragen of we het hotel konden bellen, omdat hij daar iets vergeten was. Gisteren had hij zijn camera in de giftshop van Bizy laten liggen, benieuwd wat we vandaag krijgen!
Er heeft in ieder geval nog niemand gevraagd om extra toiletpapier! Haha
Ik hoorde afgelopen dinsdag dat onze HM en Maitre op een schip in het zuiden van Frankrijk willen werken. Ze krijgen volgend seizoen allebei de positie van HM, dus kunnen ze niet meer op 1 schip blijven werken. Eerst zouden ze hier op de Seine blijven, maar de schepen komen elkaar dan niet tegen, dus kunnen ze alleen naar elkaar zwaaien. Maar het reisschema met de 2 schepen in het zuiden is zo, dat ze 1 dag tegelijk in dezelfde plaats zijn, dan kunnen ze elkaar in ieder geval zien. Dinsdag vertelde de HM dat ze heeft gevraagd of Jayson en ik mee kunnen naar het zuiden. De een met haar mee en de ander met haar man mee!! En Yvette heeft een kleine vinger in de pap, dus die zou dit ook voorstellen aan hoofdkantoor!! Dus dat zou wel grappig zijn!! Gaan we allemaal naar het zuiden, lekker weer in ieder geval en weer andere steden!!
Gisteren vroeg de maitre me ook al naar welk schip ik zou gaan. In mijn evaluatie heb ik gezegd dit schip of het nieuwe schip hier op de Seine, dus ik vroeg hoezo, wil je dat ik met jouw mee ga?? Hij zei ja, dus ik zei dat hij maar moest zorgen dat het gebeurde dan!!! Vanmorgen nog even met hem over gehad, eind van dit seizoen komen ze met de contracten, dus dan kunnen we ook nog aangeven waar we naartoe willen. Ik zei al hij als HM, ik Senior, Geanina als second en dan Monica als Nighty en we zitten gebakken!! Zal Monica vanmiddag mailen!! Ben benieuwd, er is geen garantie dat dit zo gaat gebeuren, er moet van alles omgegooid worden dan, maar we kunnen het proberen!
Herfst is ook hier in ieder geval gearriveerd! De afgelopen dagen regen en het is ineens al een stuk kouder geworden. Voor vandaag word er ook regen voorspeld, maar tot nu toe is het nog droog.
Ondanks dat het oktober is, zitten we nog best vol! Deze week 135 mensen en de aankomende weken zitten we ook rond dat getal. Er kunnen nog mensen afzeggen natuurlijk, maar vraag me af waarom mensen rond deze tijd nog hier naartoe komen. Normandië staat bekend om het wisselvallige weer, dan kun je dat in oktober helemaal verwachten! Maar goed, tot nu toe valt het nog mee!

Groetjes,
Linda

  • 09 Oktober 2014 - 18:19

    Brenda:

    Als je volgend jaar weer gaat moet ik maar eens kijken of ik het kan betalen en tijd heb om een keer mee te varen. Ik heb geen idee wat het kost. Alleen vast veel.

    tot gauw.

    brenda

  • 09 Oktober 2014 - 19:47

    Marjo:

    Mooie vooruitzichten dus als t gaat lukken ! Ben benieuwd wAt je nog gaat mee maken de laatate paar weken. Zo te horen iignooit saai. Altijd wel wat vreemds.
    Gr

  • 11 Oktober 2014 - 09:54

    Ferrie:

    Waar zou dat wc-papier gebleven zijn hahahaha, had hij zijn hele cabine versierd???

    Leuk om te horen, dat ze jou mee willen op een schip in Zuid Frankrijk.
    In elk geval heb je daar grotere kans op mooi weer!! Heerlijk!

    Nog 2 dagen en dan gaat groep 4 ook alweer van boord.....op naar groep 3...
    Het is nu echt aftellen geblazen.
    De laatste loodjes..............
    Lekker vooruitzicht ook om je weer terug te zien in het Arnhemse.
    Kan je lekker bijkomen van een druk, enerverend en succesvol seizoen.
    In elk geval heb je veel bereikt die afgelopen maanden!! Kan je tevreden en trots op terugkijken tijdens je vakantie!
    Dikke kus

  • 12 Oktober 2014 - 12:44

    Ferrie:

    hihihihihi.........oma lag weer helemaal DUBBEL van het lachen, toen ik jouw verslag weer aan haar voor las :-) :-) :-)
    Met een dikke kus van oma

  • 13 Oktober 2014 - 13:15

    Ada:

    Hee Linda toch geen diarree hé???

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Verantwoordelijke, goed georganiseerde boekenwurm en globetrotter!

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 29516

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 03 Mei 2017

Philadelphia here we come!

02 April 2016 - 15 November 2016

Avalon Felicity 2016

29 November 2015 - 26 Januari 2016

Australië Avontuur!

28 Februari 2015 - 15 November 2015

Op naar een nieuw avontuur!!

20 Maart 2014 - 15 November 2014

Werken op een riviercruiseschip!

04 November 2013 - 17 December 2013

Voor het eerst Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: