Nog twee... - Reisverslag uit Rouen, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu Nog twee... - Reisverslag uit Rouen, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu

Nog twee...

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

21 Oktober 2014 | Frankrijk, Rouen

17 oktober 2014
Inmiddels alweer halverwege de 3e cruise voor het einde van dit seizoen. Afgelopen dinsdag de 4e groep gedag gezegd. Ik had al geschreven dat we de eerste eikel al snel gevonden hadden, bleek ook de grootste eikel te zijn!
Hij begon dat hij binnenkwam al te vragen of wij zijn kamernummer wisten, terwijl we andere gasten aan het inchecken waren, kwam hij ertussen om het wifi wachtwoord te vragen, hij bleek iets vergeten te zijn in het hotel waar hij vandaan kwam..maw irritant! Woensdag ging hij naar Chateau Bizy en toen hij terug kwam bleek hij zijn camera daar vergeten te zijn… Dus Tony regelt dat dat ding terug gebracht word met een taxi, wij betalen de rit en geven hem de rekening met het verzoek het ons terug te betalen…dat gebeurd dus niet. Uiteindelijk heeft Tony ons het bedrag terug betaald en de eikel een briefje gestuurd of hij dan het bedrag aan hem terug kon betalen.
De eikel ging eerst tegen Geanina tekeer, maar Tony zat ernaast en zei dat hij degene was die het geld terug wilde. De eikel wilde niet betalen, omdat het niet nodig was de camera met een taxi terug te laten brengen. Het was niet zo belangrijk, had ook per post gestuurd kunnen worden…dus Tony vraagt hem waarom hij dat dan niet meteen had gezegd…Lang verhaal kort, het was niet belangrijk de camera, maar hij had hem wel al van de balie weggepakt zonder aan jayson door te geven dat het zijn camera was…zo aso, voor hetzelfde geld was het een camera van een andere gast!!! Hij heeft het geld uiteindelijk terug betaald, dus dat was goed.
We hadden al een paar keer gevraagd of ze een taxi nodig hadden dinsdag, maar de vrouw was net zo vaag als de man, een professor…. Maar goed, het hoefde niet, ze gingen met de metro. Prima, maar om half 11 zaten ze nog in de Club Lounge tv te kijken. Uiteindelijk gingen ze rond 12 uur weg….en bleek dat ze hun telefoon in de Club Lounge hadden laten liggen!!!! Hahaha
Professor in de Stupiditeit!! Mijn god, wat een vent zeg! Gelukkig waren ze zo dichtbij dat hij hem uiteindelijk zelf op kwam halen, anders had het vast niet belangrijk geweest en hadden we de telefoon gewoon op kunnen sturen!! Haha
O ja, we geven iedereen op zondagavond een fooien richtlijn met enveloppen, dat je contant geld kunt geven, maar als je het met je creditcard wilt betalen, kom je op maandag naar de receptie om een bonnetje te tekenen. Professor Stupidity komt op dinsdagochtend…terwijl het hartstikke druk is met transfers….het duurt altijd even voordat we bericht hebben dat een creditcard transactie geaccepteerd is, dus dat hebben we liever niet…gelukkig is het wel goed gegaan en hebben we zijn geld uiteindelijk toch gekregen!! Haha
Er was nog een andere vervelende meneer, liep vrijwel de hele vakantie te mauwen dat zijn reisorganisatie hem niet de optie had gegeven de fooi voor de crew vooraf te betalen en de optie om vooraf je transfers te regelen…dus kwam zo’n beetje iedere dag vragen hoe dat geregeld kon worden enz. Wilde een taxi met iemand delen naar het vliegveld, ook prima, maar we hadden nog niemand die rond zijn tijd die kant op ging, dus dat ging allemaal niet zo snel lukken. Uiteindelijk heeft Tony hem op zijn transferlijst kunnen zetten, dus waren wij er vanaf! Hij ging nu rond kwart over 9 al weg, terwijl zijn vlucht pas ergens in de middag was…Vond hem een beetje irritant, maar uiteindelijk gaf hij me bij het weggaan wel het compliment dat ik “Overqualified” was voor deze baan, wat zoveel betekend als dat ik meer zou kunnen doen! Dat was dan wel weer aardig van hem!! Haha
Alhoewel het me toch is gelukt afgelopen dinsdag mijn reputatie als Queen of Transfers te beschadigen door een koffer achter te laten op het schip…. Gelukkig waren het gasten op onze taxilijst en zaten ze in een hotel in Parijs. Het hotel was redelijk snel gevonden, we belden net rond de tijd dat ze daar aan het inchecken waren. Dus de koffer kon daar per taxi naartoe gebracht worden. Ik had de helft van de kosten daarvoor willen betalen, maar uiteindelijk was het niet helemaal mijn schuld. De man vraagt nog of alles erin zit, we openen de kofferbak, omdat ze er nog tassen bij willen doen, maar hij kijkt niet of alles er ook echt in zit. Goed het was ook mijn schuld, was druk met alle transfers zo’n beetje in mijn eentje af te handelen…
Maar goed, baalde er wel van, was me nog niet eerder gebeurd, seizoen bijna voorbij en daar staat die koffer!!! Maar volgens Tony was het stom van die man om zijn spullen niet na te kijken en ik ben nog steeds de Queen…ok dan!
Als we volgend jaar echt in het zuiden kunnen werken, hebben we hier geen last van gelukkig! Daar hebben ze alleen maar transfers en geen extra taxi’s, én iedereen is al rond 10 uur van boord!!! Ach misschien moest het gewoon een keer gebeuren!
We hebben nu een groep van 131 mensen met Janos als cruisedirector. We hebben hem nog niet eerder gehad, vind het een vreemde vogel. Het lijkt net of hij hier niet wil zijn, geeft de gasten weinig informatie en is ook niet erg enthousiast over wat ze hier kunnen gaan zien en doen…de HM heeft al een paar keer met hem ergens over gesproken, waarbij zij hem het een en ander uitlegt en hij haar nog een keer vraagt wat ze hem net verteld heeft…alsof hij niet luistert naar wat er gezegd wordt. Heel apart, afgelopen woensdag hadden we de Pastry demo, waarbij de cruisedirector dan vertaald wat de patissier uitlegt. Andere cruisedirectors zitten er dan helemaal in, betrekken mensen erbij en hem hoorde ik nauwelijks!! Ben erg benieuwd naar de commentaren op de enquetes!! Haha
21 oktober 2014
Dat gevoel over Janos bleef de hele week zo, hij een beetje lui en communiceerde niet echt met ons. Beetje vreemd. Maar goed, de transfers zijn goed gegaan vandaag, geen koffers achter gebleven en iedereen was al rond kwart over 10 de deur uit, heerlijk!
Inmiddels de op één na laatste cruise met Yvette, we hebben nu zo’n 125 mensen aan boord. Deze keer geen eikel, maar een eikelin! Haha
Mens begon meteen al te mauwen dat ze eerst iets moest drinken voordat ze in konden checken!! Mogen we de rest van de groep ook de gelegenheid geven aan boord te komen?? Bleek dat ze de tourleider van een groep is, dus dat was wel duidelijk! Had meteen allerlei vragen enz. Helaas heet ze Linda en ik zag dat ze ook in juli jarig is….. Maar goed, we gaan het zien, zal allemaal wel meevallen!
We hadden ook iets leuks! Althans, het gaat nog leuk worden! Ik zat achter de balie de informatie van alle paspoorten in te voeren in de computer toen één van de gasten tegen me zei dat als ik de snoepjes zocht, ik ze in zijn kamer kon vinden en deed net alsof hij de hele schaal mee wilden nemen. Moest erom lachen, was een leuk gezicht!
Nu hebben we een hele zak van die snoepjes in zijn kamer gezet met een briefje dat we de zak leeg terug willen!!!! Haha Hoop dat ik de juiste kamer gevonden heb!!! Hahah Ken je dat? Je ziet iemand in een flits, let eigenlijk niet goed op en bedenkt je daarna dat je er iets leuks mee wilt doen. Als je dat eenmaal gedaan hebt, ga je twijfelen of je wel de goede te pakken hebt!! Maar nee, ik kan goed gezichten onthouden en nadat hij dat deed registreerde hij zij creditcard, dus de naam en kamernummer heb ik ook! We gaan het morgen zien en horen!haha
Vond het wel goed bedacht van me! En Jayson was het ermee eens! We hebben 3 van die zakken liggen, die moeten voor het einde van het seizoen op! Alleen heeft onze HM niet zo’n gevoel voor humor, toen ik het haar vertelde deed ze er eerst een beetje moeilijk over, ja en hoe zat het dan met de andere gasten…maar ik heb de zak in de kamer gezet toen iedereen in het restaurant was, dus niemand heeft het me zien doen. Goed hij zal het er misschien met anderen over hebben, maar dat is toch alleen maar leuk?!
Maar goed, we zien en horen het morgen wel!
Inmiddels de op één na laatste cruise!!! We zijn nu in gebeurtenissen aan het aftellen, nog 1 keer voorraad laden, nog 2 keer disembarkation, nog 1 embarkation…niet dat het daardoor sneller gaat, maar het is leuk om het bij te houden! Haha
O ja, Martin , onze Maitre, heeft nu al een paar keer gezegd dat hij nergens heen gaat zonder mij. Maw, hij wil met mij samenwerken op een schip in het zuiden volgend seizoen!! Het is op zich wel grappig, denk alleen dat zijn vrouw, de HM het niet zo leuk vind… Ik had hem gezegd dat als ik met hem samen zou werken dat we dan 2 groepen voor de crewshow gaan maken, dat we elkaar af kunnen lossen en niet iedere zaterdag dezelfde mensen de lul zijn…vond hij een briljant plan. Hij zei dat we nog niet eens samenwerken en nu al goede ideeën hadden!!! Hahah Terwijl zijn vrouw dan weer zegt dat we nog niet eens zeker weten wie met wie samen gaat werken volgend jaar…ja dat weet ik, daarom zei ik ook “als ik met jouw samenwerk..” Maar goed, we gaan het allemaal zien volgend jaar, eerst dit seizoen maar eens afronden!


Groetjes,
Linda

  • 22 Oktober 2014 - 11:59

    Ferrie:

    Zo schat, weer een leuk lang verhaal.
    Heb het net weer aan oma voorgelezen...........
    kostte zomaar 1,5 uur............... door de onderbrekingen met commentaar en gelach om jouw uitspraken.
    Vooral over de eikel en eikelin hahahaha
    En.... de snoepjeskoning..... lachen!!!
    Zou dat jouw Amsterdamse humor zijn???? hahahaha
    Dat is juist wat gasten zo leuk vinden (de meesten dan....) ;-)

    Mooi joh, dat compliment
    Het is niet de eerste geweest die tegen je zegt dat je nog veel meer in je mars hebt!
    Dus, laat maar eens goed tot je doordringen! :-)
    Dam kan je nog veel leuke dingen gaan ervaren en beleven.

    Maar.... nu eerst maar ff dit seizoen afsluiten.
    Het schiet op!!!!
    Je eigen bedje staat op je te wachten............ ;-)

    Dikke kus en succes met de laatste loodjes

  • 22 Oktober 2014 - 13:57

    Linda:

    Geloof dat mijn "Amsterdamse" humor toch niet zo gewaardeerd werd...
    Jayson vertelde me dat de man de zak snoepjes weer terug bracht en niet begreep waarom hij hem gekregen had...Jayson legde het uit, maar er werd niet om gelachen...
    Hij was niet boos, maar kon het ook niet echt waarderen. Vervolgens laat hij Jayson een of andere kaart truc zien...gaap!!! Ik heb de man al een paar keer gezien vanmorgen, maar hij heeft er niets meer over gezegd, dan niet, vond het zelf wel grappig!
    Sommige mensen kunnen alleen om hun eigen grappen lachen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Verantwoordelijke, goed georganiseerde boekenwurm en globetrotter!

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 29452

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 03 Mei 2017

Philadelphia here we come!

02 April 2016 - 15 November 2016

Avalon Felicity 2016

29 November 2015 - 26 Januari 2016

Australië Avontuur!

28 Februari 2015 - 15 November 2015

Op naar een nieuw avontuur!!

20 Maart 2014 - 15 November 2014

Werken op een riviercruiseschip!

04 November 2013 - 17 December 2013

Voor het eerst Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: