Moulin Rouge - Reisverslag uit Rouen, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu Moulin Rouge - Reisverslag uit Rouen, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu

Moulin Rouge

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

02 November 2014 | Frankrijk, Rouen

27 Oktober 2014
Vorige week hadden we dus Yvette als CRD. Ze is getrouwd met de eigenaar van de Moulin Rouge, vandaar dat we daar een speciale prijs voor kunnen krijgen voor onze gasten. Een avondje Moulin Rouge is inclusief Vervoer, Diner en Show..€ 170,- …..
Voor crew members kan ze een uitzondering maken en deze mogen gratis naar de laatste show van de avond, zonder diner en op eigen gelegenheid. Ik moet eerlijk zeggen, voor mij hoefde het niet zo. Leuk maar ik ga liever naar een musical of een toneelstuk…waarom moet ik helemaal wild worden van een paar vrouwen die met blote tieten rond dansen??
Maar goed, Yvette nodigde mij uit om te gaan en volgens Jayson en de HM moest ik echt een keer zien wat het was. Daarnaast was het gratis, dus waarom niet?
Mooi, werd nog een heel gedoe over wie er mee ging, maar uiteindelijk waren we met een groep van 8 mensen. Als genodigden hoefden we niet in de rij voor de deur te wachten, we konden zo doorlopen. En we stonden als eerste voor de deur om de zaal in te kunnen. We kregen een tafel vlakbij het podium en we kregen gratis champagne.
Probeerde niet al te nuchter/negatief te zijn, maar echt heeeeeel eerlijk gezegd, hoeft het voor mij nog steeds niet!
De “dans” met een aantal dikke slangen in een basin, hoefde voor mij echt niet! Die arme beesten wilden daar helemaal niet zijn, ze wilden eruit en de danseres moest ze echt vastpakken om ze te laten doen wat zij wilden. Ze zaten steeds met hun snuit tegen de rand om te kijken of ze er daar uit konden komen. En er waren een paar van die mini pony’s die over het podium geparadeerd werden, sorry maar dat vond ik ook zielig! Zodra ze losgelaten werden, wisten ze niet hoe snel ze naar achteren moesten rennen!!!!
En dat dansen met blote tieten…sorry, maar hoe solliciteer je naar zo’n baan??? Volgens mij worden ze allemaal op een bepaalde maat aangenomen en niets boven B cup!!! Misschien komt het doordat ze iedere dag trainen om 2 shows op een avond te geven, maar ze waren echt niet heel groot!! En ik weet het niet zeker, maar volgens mij waren de mannen die mee dansten allemaal homo, niets ten nadele van onze homo medemens, maar ik geloof niet dat een hetero graag dood gevonden wil worden in deze kostuums!!! Jayson had in ieder geval een paar mooie dromen na de show! haha
Het was wel mooi, kan er niets aan doen, maar ik zie dan de dingen die niet helemaal gaan zoals het zou horen. Een van de mannelijke dansers deed mee alsof het zijn eerste keer was en alsof hij nog niet alle danspassen onder de knie had. Hij keek steeds om zich heen om te zien of hij de goede kant op ging!! En tijdens de finale hadden de dames een soort kostuum a la de Toppers tijdens het Songfestival, je weet wel, die waarvan de lichtjes het niet deden?? Ja die ja, en ook hier waren er een aantal waarbij de lampjes niet werkten…voor mij is dat dan een beetje een aanfluiting.
Uiteindelijk deden ze ook de CanCan, de dans waar de Moulin Rouge volgens mij mee begonnen is. Leuk eindelijk iets dat ik herkende…maar waarom moesten ze er in godsnaam bij schreeuwen??? Gillen was het meer, zo irritant!!! Het was echt niet normaal, kan me niet voorstellen waarom ze dat deden, maar van mij mochten ze het ook zonder geluid doen, de muziek was echt meer dan genoeg!! Dat was echt erg!
Er waren een aantal acts die ik wel heel goed vond. Er was een stel dat op rolschaatsen op een rond podium, wat leek op een trampoline hun kunsten vertoonden. (een podium op het podium zeg maar) Erg goed, eigenlijk doodeng, om op zo’n klein podiumpje rond te schaatsen, maar het is ze gelukt zonder door de zaal te vliegen.
Er waren 3 acrobaten ook erg goed! Bleef maar doorgaan, hartstikke leuk!
En er was een buikspreker, hartstikke leuk! Een wat oudere man, die ook een paar mensen op het podium liet komen. Jayson werd er ook uitgepikt. Iedere keer als hij hun arm vast pakte en erin kneep, moesten ze doen alsof ze iets gingen zeggen, maar hij sprak dan voor hun natuurlijk. Dat was erg grappig, hij gaf ze heel andere stemmen en liet ze natuurlijk maffe dingen zeggen. Hij had ook een act met een hond, althans in eerste instantie leek het een echte hond, maar toen hij zijn buikspreker act met het beestje deed leek het net of het geen echte hond was. Hij was hartstikke goed, maar ik hoorde later van Yvette dat het een echte hond is en als hij op zijn troontje zit is er iets wat maakt dat hij op het juiste moment zijn mond opendoet, zodat het lijkt alsof hij echt tegen de man praat…toen hoefde dat voor mij ook al niet meer!! Ik hou er niet van als er dieren gebruikt worden op deze manier!!
Maar goed, ik vond de decors en een aantal van de kostuums erg mooi gedaan. En op zich was het wel een prestatie, als ze dit 2x op een avond doen, 7 avonden in de week dan is het een goede workout! Er zit een ongelooflijke vaart in, je vraagt je af hoe ze zich zo snel om kunnen kleden, alhoewel een aantal van de dames maar de helft van een kostuum aan hebben natuurlijk, ja dan gaat het wel snel! Haha Maar toch zou ik er geen €170 voor neerleggen!
Uiteindelijk waren we rond 2 uur terug op het schip, lag er rond half 3 in. En de volgende dag moest ik rond 7 uur weer beginnen…
Ik wilde in mn pauze gaan slapen, maar het was zulk mooi weer, ik ben lekker in het park gaan zitten met een boek. Die avond wel op tijd naar bed gegaan!!

Groetjes,
Linda

  • 03 November 2014 - 12:10

    Ferrie:

    Nou schat, dat was weer een leuke ervaring dus..... hihi....
    Blij dat je hier verslag van hebt gedaan, dan hoef ik er niet naar toe (scheelt weer €170 hahaha).

    xxx

  • 04 November 2014 - 14:09

    Anneke:

    Hoi,hoi
    Lijkt mij inderdaad niets voor jou, maar ja, toch weer een ervaring rijker toch?
    De meeste van ons zijn hier nog nooit geweest en voor 170 euro, zullen een heleboel mensen wel naar iets anders willen. Haha
    Nog even en dan weer thuis, gauw afspreken en gezellig weer eens uit eten gaan, liefs Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Verantwoordelijke, goed georganiseerde boekenwurm en globetrotter!

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 29612

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 03 Mei 2017

Philadelphia here we come!

02 April 2016 - 15 November 2016

Avalon Felicity 2016

29 November 2015 - 26 Januari 2016

Australië Avontuur!

28 Februari 2015 - 15 November 2015

Op naar een nieuw avontuur!!

20 Maart 2014 - 15 November 2014

Werken op een riviercruiseschip!

04 November 2013 - 17 December 2013

Voor het eerst Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: