Nog steeds in Keulen! - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu Nog steeds in Keulen! - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu

Nog steeds in Keulen!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

07 Maart 2015 | Duitsland, Keulen

7 maart 2015
Nog een klein verhaaltje!
Vergat nog te vertellen dat ik begin deze week ontbeten had met een CEO Marketing uit Denver, erg aardige man! Hij complimenteerde me met mijn Engelse uitspraak en ik vertelde hem dat ik al meer mensen daarmee op het verkeerde been heb kunnen zetten! Blijft leuk om te horen en te kunnen vertellen!
Ik vertelde hem op welk schip ik ging werken en hij vertelde dat hij deze zomer met zijn vrouw en kinderen naar Amsterdam zou komen. En vroeg me wat hij in Nederland zou moeten gaan bekijken. Dus ik heb hem eerst het een en ander aangeraden, Anne Frank huis in Amsterdam, vlaai in Maastricht. Later hadden we wat langer pauze dan op het programma stond en toen heb ik een lijstje voor hem gemaakt. Op mn tablet het een en ander opgezocht voor hem…het werd nog een aardig lijstje! Hij zal geen tijd hebben het allemaal te gaan doen, maar hij was er erg blij mee!
Gisteren een beetje “vervelende” dag, hoe meer info ik kreeg, hoe meer ik het gevoel kreeg het allemaal niet meer te weten en iets te missen. Werd er erg nerveus van! Maar vandaag gaat het beter! Vanmorgen een soort opfris cursus van het systeem gekregen en toen kwam het toch allemaal weer terug! Daarna nog een paar goede suggesties gekregen over Invoices, dat was fijn.
Met mijn HM geluncht vanmiddag en de man is écht amazing!!! Hij zei al dat ook hij van alles wil leren, dat je nooit genoeg kunt leren, maar vandaag vertelde hij dat hij ook wil zien wat ik doe. Hij wil het dan zelf ook kunnen doen voor als hij mij over moet nemen…hij wil namelijk het receptie team meesturen op de excursies die de gasten doen, zodat we eventuele vragen daarover beter kunnen beantwoorden…..HUH?!!
Vorig jaar hebben Jayson en ik wel de intentie gehad om te gaan, maar het is er nooit van gekomen, we wilden de ander niet echt alleen laten staan en kregen van de HM niet echt de steun om het uit te voeren. Maar hij vind het belangrijk, dus gaat daar ook wat voor doen, echt te gek!
Vanmiddag zouden we weer 2 trainingen hebben, maar er was iets mis gegaan in het rooster of zo, want er gebeurde niets. We waren gewoon vrij. Ik heb met Jayson gekeken naar wat documenten die ik nu kan gebruiken. Ik heb al het een en ander op een stick staan van vorig jaar, maar nu heb ik er nog iets meer op kunnen zetten! En hij heeft me al met het een en ander geholpen, heel fijn!
Als ik thuis ben ga ik aan de slag met de menu’s, ik heb de opmaak al, maar moet nu zelf de gerechten invullen…en tegenwoordig moet je aangeven wat er allemaal in zit ivm allergieën, dus dat gaat een kluifje worden!
Ik heb vanmorgen ook al mijn tweede receptioniste ontmoet, ze werkt hier op een van de schepen en vertelde dat ze inmiddels al wat ervaring had met de menu’s die ze nu voor ons maakt, dus dat is wel fijn!
Mijn Night Auditor heeft ook al met een van de aanwezige receptionisten gewerkt en volgens haar was hij erg goed, ik ben erg benieuwd!!
Morgen en overmorgen een Eerste Hulp training en dinsdag naar huis.
Geloof dat ik alles nu wel gehad heb…ach maakt ook niet uit, maak gewoon nog een verhaal!! Haha
Groetjes,
Linda
ps ik maak mooie verhalen in word met lekker veel ruimte ertussen, maar als ik het er dan hier in plak, word alles een geheel...sorry

  • 07 Maart 2015 - 22:10

    Ton:

    Hoi Linda,
    zoals ik jouw verhalen inschat gaat het ook komend seizoen weer helemaal goed komen met jou!
    Het personeel onder jouw mogen in hun handen knijpen.
    Maar delegeer en neem niet alles op je schouders!
    Knuffel
    Ton

  • 08 Maart 2015 - 11:14

    Anneke:

    Hallo,
    Blij dat jij dat allemaal moet doen, zou ik met mijn oude hoofd niet meer kunnen onthouden.
    Haha.
    Wel druk en veel indrukken.
    Gelukkig nog een paar dagen naar huis en dan....
    Hoop dat je een hele leuke tijd krijgt en veel kan zien.
    Liefs van ons Guus en Anneke

  • 09 Maart 2015 - 11:01

    Sandra:

    Toppertje ben je! Tja die aanleg zit gewoon een beetje in de familie he ;-P

  • 09 Maart 2015 - 12:12

    Ferrie:

    Hey talenknobbeltje
    Lekker hoor, dat je nu alweer zoveel voorbereindende informatie hebt, voordat je weer je lange seizoen ingaat.
    Leuk ook dat je nu weer zoveel mensen hebt leren kennen.
    Dat wordt vast een superreis!
    Als je eens terug denkt aan hoe je vorig jaar aan je eerste seizoen begon!

    Erg leuk om te lezen hoe deze HM er in staat. Zou erg leuk zijn als je ook met excursies meegaat.
    En....misschien zelfs in Amsterdam een eigen excursie organiseren hahaha.
    Je kunt ze in elk geval veel advies geven (als enige Amsterdammetje op het schip ;-)

    Nou schat, nog veel succes vandaag en.... tot morgen

    Dikke kus! (ook van oma :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Keulen

Op naar een nieuw avontuur!!

Jawel, mijn vakantie is bijna voorbij!

Ik ga dit nieuwe seizoen werken als Senior Receptioniste! Dat was vorig seizoen al voorgesteld, maar toen ik naar huis ging kreeg ik toch hetzelfde contract als wat ik had. Er zouden in november vorig jaar gesprekken zijn en dan zou ik het nog wel horen. Moet eerlijk zeggen dat ik er al niet meer op gerekend had, zat al te kijken naar een cursus die ik erbij zou kunnen doen!

Maar begin Februari hebben ze me dan toch een contract voor Senior Receptioniste aangeboden!
Het was even een verrassing, moest er toch wel even over nadenken...kan ik het wel, ik heb het vorig jaar maar 2 weken gedaan, weet ik nog wel hoe het werkt..enz, enz...

Maar ik ga toch voor deze nieuwe uitdaging!! Het word heel spannend, vind het ook doodeng, maar als ik eerlijk ben weet ik ook zeker dat als ik weer een seizoen als Second ga werken, het heel erg saai gaat worden. Ik weet hoe het werkt en zo heel erg moeilijk was het niet.

Daarbij heb ik nu een seizoen gehad, dus ik weet een beetje wat me te wachten staat! Ik ga zeker proberen een hut alleen te krijgen en dat heen en weer verhuizen gaat dus niet meer gebeuren!
Tussendoor wil ik graag 3 weken vakantie, want die 2 van vorig jaar waren echt te kort.

Én ik ga mezelf aan het einde van het seizoen trakteren op een vakantie naar Australië! Dat was ik al van plan, maar nu word het helemaal een wortel voor mijn neus om het einde van het seizoen te halen! haha

Ik ben ook uitgenodigd voor een Kick Off Meeting, daarvoor ga ik morgen met de trein naar Keulen. Dacht dat dit een training werd, maar het is meer een soort bijeenkomst waar we gaan kijken hoe we de Avalon gasten nóg blijer kunnen maken dan ze al zijn! En als het goed is krijgen we een ehbo training.
Ik zie daar ook weer wat collega's van vorig jaar terug, dus dat zal wel erg leuk zijn! (En dan kan ik meteen nog een beetje navragen hoe bepaalde dingen ook alweer in z'n werk gingen!!haha)

Op 10 maart kom ik weer naar Nederland en dan gaat op 19 maart het echte werk beginnen...ik weet alleen nog niet wáár!! Daar hoop ik volgende week ook achter te komen!

Ik hou jullie weer op de hoogte!
Groetjes,
Linda

Recente Reisverslagen:

16 November 2015

het heeft even geduurd...

26 Oktober 2015

de laatste twee weken

10 Oktober 2015

Weer terug in Amsterdam

28 September 2015

Groetjes vanuit Keulen

17 September 2015

Daar ben ik weer!
Linda

Verantwoordelijke, goed georganiseerde boekenwurm en globetrotter!

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 29456

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 03 Mei 2017

Philadelphia here we come!

02 April 2016 - 15 November 2016

Avalon Felicity 2016

29 November 2015 - 26 Januari 2016

Australië Avontuur!

28 Februari 2015 - 15 November 2015

Op naar een nieuw avontuur!!

20 Maart 2014 - 15 November 2014

Werken op een riviercruiseschip!

04 November 2013 - 17 December 2013

Voor het eerst Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: