Het gaat weer beginnen! - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu Het gaat weer beginnen! - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu

Het gaat weer beginnen!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

19 Maart 2015 | Duitsland, Keulen

19 maart 2015

Hallo Allemaal,

Na een week met veel informatie in Keulen heb ik nog een paar dagen in Arnhem en Almere doorgebracht, maar vandaag is het dan zover; ik ga weer aan de slag, de vakantie is voorbij!

Ben de afgelopen dagen druk geweest met voor te bereiden wat ik kon.
We kregen een standaard opmaak van de menu’s en een menucyclus, waar de gerechten per dag in beschreven staan. Zelf heb ik dan de gerechten op de juiste dag ingevuld. Een document gemaakt waarin de menu’s van Amsterdam – Basel en Basel – Amsterdam in staan. Want dat verschilt ook nog. Vorig jaar was het makkelijk, we kwamen altijd in Parijs terug en dan begon de hele cyclus weer opnieuw. De gerechten van de dagen waren hetzelfde. Maar nu gaan we heen en terug langs verschillende steden, dus het was toch ff iets anders. (maar met één vast document is het alleen maar knippen en plakken per week!)
Was nog redelijk veel werk, ook omdat het tegenwoordig in Europa verplicht is aan te geven wat voor ingrediënten erin zitten ivm allergieën. Nu konden we dat gelukkig weergeven met nummers, maar het is toch ff zoeken!

Ik was ook al begonnen met het maken van een Crew lijst. Ik kreeg van mijn HM de definitieve lijst met Crew members, dus ik heb mijn lijst aan kunnen passen. Een verjaardagslijst gemaakt en vast een lijst gemaakt met contactgegevens van de crew….het gaat me niet gebeuren dat we wegvaren met een crewmember minder en dan geen telefoonnummer hebben om hem/haar te bereiken! (zoals vorig jaar in Vernon het geval was, sukkel!!)

Maar goed, ondertussen staan mijn koffers al klaar, ik heb zowaar alles erin gekregen. Ze zijn wel loodzwaar, ik heb dan ook waarschijnlijk weer teveel mee! Maar het is lastig pakken als je voor meerdere maanden kleding mee moet nemen! Goed, je draagt wel het merendeel van de dag je uniform, maar in je vrije tijd wil je toch graag iets anders aan en ik heb geen idee wat het weer gaat doen!!

Vandaag ga ik naar Hardinxveld – Giessendam, daar ligt het schip bij de rederij die het schip gebouwd heeft en als het goed is nog wat puntjes op de i aan het zetten is.
Vandaag komen alleen de afdelingshoofden, dus de Chef, Housekeeper, Maitre, Hotelmanager en ik. Morgen komt de rest van de Crew.

Dan wordt het aanpoten, het hele schip moet “aangekleed” worden zeg maar. Dus alle bedden op z’n plaats en opgemaakt, stoelen en tafels op hun plek, bestek en borden waar ze horen, alle spullen de keuken in….

En dan krijgen we als het goed is maandag of dinsdag de eerste gasten, maar eerlijk gezegd weet ik niet zeker wat het schema is. Als ik kijk op de kalender van de Avalon website is de eerste reis op 27 maart een combinatie reis met de Poetry II, waar Jayson op zit. De mensen beginnen dan in de Cote d’Azur en komen in Basel bij ons aan boord om mee te gaan naar Amsterdam, maar dat zou dan pas op 4 april zijn….Dus ik heb geen idee wat er precies gaat gebeuren in de tussentijd, we gaan het zien!

Ik ga in ieder geval proberen jullie op de hoogte te houden! Het zal de aankomende tijd wel erg druk en hectisch zijn, krijg waarschijnlijk weinig tijd om te schrijven.
En dan hebben we als Crew ook nog maar 1GB gratis internet, niet per maand, maar voor het hele seizoen…geen idee hoe hard dat gaat, maar volgens mensen die ik in Keulen gesproken heb is het niets. Nu doe ik niet veel met FB, dus dat zal wel schelen. En in Amsterdam kan ik bij de bieb gaan zitten om te internetten!! Nu kun je wel 1GB bijkopen voor € 25,- maar dat lijkt me weer best wel duur! Maar ook dit gaan we meemaken!!

Ik ga zo lekker met de trein, mag ik weer met koffers sjouwen!! Ach het is gelukkig geen Parijs, hier in NL hebben ze wél liften op het station!! Haha

Groetjes,
Lind

  • 19 Maart 2015 - 11:50

    Brenda:

    Veel plezier en succes.

  • 19 Maart 2015 - 16:49

    Ton:

    Hoi Linda,
    ook voor dit seizoen weer heel veel succes gewenst. Het gaat je, zeker weten, goed lukken.
    Groetjes
    Ton

  • 19 Maart 2015 - 18:56

    Pauline:

    Heel veel plezier en succes weer! Alvast een goed begin gemaakt, zou ik zeggen!
    Ik lees weer met plezier mee! Dikke zoen

  • 19 Maart 2015 - 19:34

    Ferrie:

    Met die goede voorbereiding die je al gedaan hebt, zal het zeker gaan lukken!!
    De eerste tijd zal weer wennen en hectisch zijn, maar daarna weer als een trein!
    Hoop dat je veel leuke collega's hebt en veel leuke en inetessante gasten gaat ontmoeten!
    Ik zeg: Behouden vaart!!!
    Dikke kus

  • 19 Maart 2015 - 21:27

    Janita:

    Hoi Linda,
    geniet van alle nieuwe contacten, verlies jezelf niet in de hektiek, als het eens buiten de planning om loopt

  • 20 Maart 2015 - 06:58

    Johan:

    Succes meid, we zitten weer klaar voor je avonturen. Veel plezier en groeten uit Diemen

  • 20 Maart 2015 - 21:25

    An:

    Hoi Linda, heel veel succes op je nieuwe reis, en ik wacht met spanning je verhalen
    weer af hoor. Goede reis en zet 'm op, je kan het. Groetjes en liefs van mij.

  • 21 Maart 2015 - 08:15

    Sandra:

    He Linda, ik wens je weer heel veel plezier in dit nieuwe avontuur en werkse. Ik zie je verhalen wel weer langs komen. Tot schrijfs en we horen het wel weer als je een korte vakantie gepland hebt.
    X San

  • 23 Maart 2015 - 09:17

    Loes:

    Hoi Linda,ook van mij veel succes!! Het gaat je ook weer lukken,je hebt je goed voorbereid!! Ik wens je veel werkplezier en leuke collega`s. Het zal wel even wennen zijn,maar daarna loopt het allemaal wel weer op rolletjes!!! Dikke kus.

  • 29 November 2015 - 17:24

    Ans Tabak:

    Nou, Lin, ik ben een mooie hoor. Heb je niet eens een fijne, mooie reis kunnen wensen door de hectiek alhier en nu ben je al weer klaar met deze reis. Ik ga ze nog allemaal lezen hoor, je avonturen. Maar ze aan mijn moeder voorlezen lukt me niet meer. Voor nu, groetjes en ik hoop je volgend jaar op de voet te kunnen volgen en wie weet in je vakantie. Groetjes, Ans.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Keulen

Op naar een nieuw avontuur!!

Jawel, mijn vakantie is bijna voorbij!

Ik ga dit nieuwe seizoen werken als Senior Receptioniste! Dat was vorig seizoen al voorgesteld, maar toen ik naar huis ging kreeg ik toch hetzelfde contract als wat ik had. Er zouden in november vorig jaar gesprekken zijn en dan zou ik het nog wel horen. Moet eerlijk zeggen dat ik er al niet meer op gerekend had, zat al te kijken naar een cursus die ik erbij zou kunnen doen!

Maar begin Februari hebben ze me dan toch een contract voor Senior Receptioniste aangeboden!
Het was even een verrassing, moest er toch wel even over nadenken...kan ik het wel, ik heb het vorig jaar maar 2 weken gedaan, weet ik nog wel hoe het werkt..enz, enz...

Maar ik ga toch voor deze nieuwe uitdaging!! Het word heel spannend, vind het ook doodeng, maar als ik eerlijk ben weet ik ook zeker dat als ik weer een seizoen als Second ga werken, het heel erg saai gaat worden. Ik weet hoe het werkt en zo heel erg moeilijk was het niet.

Daarbij heb ik nu een seizoen gehad, dus ik weet een beetje wat me te wachten staat! Ik ga zeker proberen een hut alleen te krijgen en dat heen en weer verhuizen gaat dus niet meer gebeuren!
Tussendoor wil ik graag 3 weken vakantie, want die 2 van vorig jaar waren echt te kort.

Én ik ga mezelf aan het einde van het seizoen trakteren op een vakantie naar Australië! Dat was ik al van plan, maar nu word het helemaal een wortel voor mijn neus om het einde van het seizoen te halen! haha

Ik ben ook uitgenodigd voor een Kick Off Meeting, daarvoor ga ik morgen met de trein naar Keulen. Dacht dat dit een training werd, maar het is meer een soort bijeenkomst waar we gaan kijken hoe we de Avalon gasten nóg blijer kunnen maken dan ze al zijn! En als het goed is krijgen we een ehbo training.
Ik zie daar ook weer wat collega's van vorig jaar terug, dus dat zal wel erg leuk zijn! (En dan kan ik meteen nog een beetje navragen hoe bepaalde dingen ook alweer in z'n werk gingen!!haha)

Op 10 maart kom ik weer naar Nederland en dan gaat op 19 maart het echte werk beginnen...ik weet alleen nog niet wáár!! Daar hoop ik volgende week ook achter te komen!

Ik hou jullie weer op de hoogte!
Groetjes,
Linda

Recente Reisverslagen:

16 November 2015

het heeft even geduurd...

26 Oktober 2015

de laatste twee weken

10 Oktober 2015

Weer terug in Amsterdam

28 September 2015

Groetjes vanuit Keulen

17 September 2015

Daar ben ik weer!
Linda

Verantwoordelijke, goed georganiseerde boekenwurm en globetrotter!

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 29482

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 03 Mei 2017

Philadelphia here we come!

02 April 2016 - 15 November 2016

Avalon Felicity 2016

29 November 2015 - 26 Januari 2016

Australië Avontuur!

28 Februari 2015 - 15 November 2015

Op naar een nieuw avontuur!!

20 Maart 2014 - 15 November 2014

Werken op een riviercruiseschip!

04 November 2013 - 17 December 2013

Voor het eerst Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: