Nog weer iets later... - Reisverslag uit Koblenz, Duitsland van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu Nog weer iets later... - Reisverslag uit Koblenz, Duitsland van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu

Nog weer iets later...

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

03 Juni 2015 | Duitsland, Koblenz

20 mei 2015
Inmiddels hebben we Strasbourg kunnen verlaten!
Dacht dat ik al aan een verhaal begonnen was, maar ik kan het niet meer vinden, dus beginnen we maar gewoon weer opnieuw!
De mensen van de eerste wisseling bleven maar een paar dagen, zaterdag was alweer de dag dat ze naar huis gingen. Zoals ik al zei leek Janos een beetje de weg kwijt en zijn eigen systeem te hebben… zo ook die dag!
Hij zei dat hij eerst om 8 uur weg ging, toen toch maar half 9 en uiteindelijk toch 8 uur. Er was iemand die had een groen lintje gepakt, terwijl ze een rode nodig had en de groene bus allang weg was…die hebben we aan Janos meegegeven!!
Goed, dit was een normale disembarkation, dus we hadden tot de middag de tijd om alles weer op orde te krijgen. En om het normale schema aan te kunnen houden, kreeg de Visionary onze gasten in Amsterdam en kregen wij in Strasbourg de gasten voor de Visionary, om dan halverwege weer te ruilen.
Rond kwart voor 4 kwamen de eerste gasten…op zich geen probleem… tot we iedereen op de 300 gang hun sleutels overhandigden…Toen bleek dat ze niet de kamer kregen die ze hadden geboekt.
Nu is de indeling op ons schip anders dan op de Visionary, zij hebben de kamer voor de cruisedirector op de 2e gang, wij op de 3e…op zich ook geen probleem.
Maar wat bleek nou, ik had een rooming list gekregen van Operations en verder geen erg gehad in de verandering van de kamers. Tot we dus de mensen aan het inchecken waren…ze hadden iedereen op de hele rij een kamer doorgeschoven! Behalve dan de suites, die blijven altijd hetzelfde.
Er waren echt mensen boos over, want ze hadden een specifieke kant van het schip geboekt en nu kregen ze de kamer aan de overkant!
Dus de volgende dag maar even een mail gestuurd naar mijn vriendin van Operations (al eerder “problemen”) met haar gehad! Verteld wat er gebeurd was en dat mensen boos waren om de verandering van kamer, verteld ook dat hierdoor de JC members (een soort Clubkaart) ook in de war waren en die ochtend hadden we nog een andere verrassing!
Soms worden er cadeautjes voor mensen besteld in de vorm van wijn, chocolade etc. Die gift orders hadden we ook van Operations gekregen voor kamer 318…maar die hadden ze dus verplaatst nar 319…Gelukkig hadden we een paar eerlijke mensen in 318. Vlak nadat we door hadden dat we dus ook de giftorder in de verkeerde kamer hadden gezet, kwamen deze mensen de wijn en chocolade terug brengen, omdat ze wel doorhadden dat het niet voor hun was!! Ik was zo blij dat ik ze een doos chocolade heb gegeven als bedankje!!
Dat had ik dus ook in de mail erbij gezet en meteen gevraagd bij wie ik dit kon declareren!
En dan was er nog iets idioots…(ja het ging echt lekker!) In de rooming list stond als Special Remark, dat een van onze gasten haar 61ste verjaardag op zondag 10 mei ging vieren (de dag dat ik het mailtje stuurde). Maar in haar paspoort zagen we dat ze al op 7 mei jarig was en verder werd er niets uitgelegd. Dus maar gevraagd of het de bedoeling was dat er een taart kwam enz.
Kreeg op zich vrij snel antwoord, maar niet van mijn vriendin zeg maar, dat was wel jammer. Maar het antwoord luidde dat de switch in kamers waarschijnlijk kwam doordat 301 voor de CRD was, dat het een mooi gebaar was om de chocolade te geven en dat de special remark van de markt in Canada kwam, waar ze navraag zou doen.
Ik heb daarop weer geantwoord dat we al doorhadden dat de kamers waren veranderd door de CRD kamer, maar dat het voor volgende keer makkelijker had geweest om de lijst te laten zoals die is en alleen die ene kamer om te boeken! Nu werd de hele gang een kamer opgeschoven!
Ik zou nog antwoord krijgen over de chocolade en uit Canada, maar dat moet waarschijnlijk per postduif komen, want ik weet het nu nog niet! En dan nog, als je zo’n opmerking ziet staan, ga je toch meteen navragen wat hier de bedoeling van is?! Echt heel apart!
Maar goed, verder verliep de reis wel aardig. En op woensdag 13 mei ging deze groep terug naar de Visionary, waar ze dus oorspronkelijk voor geboekt hadden!
Met Janos als CRD was het weer een georganiseerde chaos, maar we hebben iedereen op de bussen gekregen. We hebben de dames die een beetje verdwaald waren maar even een handje geholpen, anders waren ze misschien achter gebleven! Haha
Isabel had dus onze groep in Amsterdam op de Visionary ontvangen en ze meegenomen naar Mainz, waar ze al rond 9 uur was! Maar de gasten hadden meteen een wandeltocht door Mainz en ze zou de mensen meteen doorsturen! Dus we hoefde geen extra toiletten te regelen of gezeur aan te horen dat ze meteen de kamers in wilden! Ze heeft wel 2 stellen meegenomen, die konden niet zo lang lopen, dus die hebben we in de lounge gezet en hun kamers als eerste klaar gemaakt.
We hebben de koffers uit de bussen gehaald en in de lounge gezet. De mensen kwamen tussen 11 en 12 terug van de wandeltocht en toen was het een soort loterij! We vroegen de mensen om hun kamer nummer en als die klaar was kregen ze de sleutels mee!
Ze gingen eerst lunchen en terwijl iedereen in het restaurant zat te eten, speelde de Housekeeping het weer klaar om alle kamers klaar te hebben!
Daar heeft Isabel ook een announcement voor gemaakt, dat iedereen hoorde dat alles gereed was voor ze! En ’s avonds bij de introductie van de Hoofden per afdeling, zette ze mij en TErez, de Housekeeper nog even in het zonnetje door ons extra te bedanken voor onze inzet.
Het was dat ik weer terug liep de lounge in, anders had Terez niet eens gekomen, ze houd niet zo van deze aandacht!
Goed deze groep ging dus ook weer zaterdag weg en gelukkig ging het daarna weer zoals het hoorde!

Groetjes,
Linda

  • 08 Juni 2015 - 16:48

    Loes:

    Haha...ja af en toe is zooitje ongeregeld hé!!Ja,dat heb je als je niet de gewone route kan varen.Maar zoals altijd lossen jullie het toch maar weer mooi op!!! Goed dat ze jullie in het zonnetje hebben gezet.Dat hebben jullie ook verdiend!! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Koblenz

Op naar een nieuw avontuur!!

Jawel, mijn vakantie is bijna voorbij!

Ik ga dit nieuwe seizoen werken als Senior Receptioniste! Dat was vorig seizoen al voorgesteld, maar toen ik naar huis ging kreeg ik toch hetzelfde contract als wat ik had. Er zouden in november vorig jaar gesprekken zijn en dan zou ik het nog wel horen. Moet eerlijk zeggen dat ik er al niet meer op gerekend had, zat al te kijken naar een cursus die ik erbij zou kunnen doen!

Maar begin Februari hebben ze me dan toch een contract voor Senior Receptioniste aangeboden!
Het was even een verrassing, moest er toch wel even over nadenken...kan ik het wel, ik heb het vorig jaar maar 2 weken gedaan, weet ik nog wel hoe het werkt..enz, enz...

Maar ik ga toch voor deze nieuwe uitdaging!! Het word heel spannend, vind het ook doodeng, maar als ik eerlijk ben weet ik ook zeker dat als ik weer een seizoen als Second ga werken, het heel erg saai gaat worden. Ik weet hoe het werkt en zo heel erg moeilijk was het niet.

Daarbij heb ik nu een seizoen gehad, dus ik weet een beetje wat me te wachten staat! Ik ga zeker proberen een hut alleen te krijgen en dat heen en weer verhuizen gaat dus niet meer gebeuren!
Tussendoor wil ik graag 3 weken vakantie, want die 2 van vorig jaar waren echt te kort.

Én ik ga mezelf aan het einde van het seizoen trakteren op een vakantie naar Australië! Dat was ik al van plan, maar nu word het helemaal een wortel voor mijn neus om het einde van het seizoen te halen! haha

Ik ben ook uitgenodigd voor een Kick Off Meeting, daarvoor ga ik morgen met de trein naar Keulen. Dacht dat dit een training werd, maar het is meer een soort bijeenkomst waar we gaan kijken hoe we de Avalon gasten nóg blijer kunnen maken dan ze al zijn! En als het goed is krijgen we een ehbo training.
Ik zie daar ook weer wat collega's van vorig jaar terug, dus dat zal wel erg leuk zijn! (En dan kan ik meteen nog een beetje navragen hoe bepaalde dingen ook alweer in z'n werk gingen!!haha)

Op 10 maart kom ik weer naar Nederland en dan gaat op 19 maart het echte werk beginnen...ik weet alleen nog niet wáár!! Daar hoop ik volgende week ook achter te komen!

Ik hou jullie weer op de hoogte!
Groetjes,
Linda

Recente Reisverslagen:

16 November 2015

het heeft even geduurd...

26 Oktober 2015

de laatste twee weken

10 Oktober 2015

Weer terug in Amsterdam

28 September 2015

Groetjes vanuit Keulen

17 September 2015

Daar ben ik weer!
Linda

Verantwoordelijke, goed georganiseerde boekenwurm en globetrotter!

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 29479

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 03 Mei 2017

Philadelphia here we come!

02 April 2016 - 15 November 2016

Avalon Felicity 2016

29 November 2015 - 26 Januari 2016

Australië Avontuur!

28 Februari 2015 - 15 November 2015

Op naar een nieuw avontuur!!

20 Maart 2014 - 15 November 2014

Werken op een riviercruiseschip!

04 November 2013 - 17 December 2013

Voor het eerst Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: