Verhaaltje! - Reisverslag uit Bazel, Zwitserland van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu Verhaaltje! - Reisverslag uit Bazel, Zwitserland van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu

Verhaaltje!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

13 Juni 2015 | Zwitserland, Bazel

7 juni 2015
Zo gisteren weer een groep uitgezwaaid! Aparte mensen in die groep!
Zo hadden we op de 2e verdieping een meneer die nogal moeilijk kon doen…eerst doen alsof alles goed was en hij gewoon een praatje met je wilde maken, om dan vervolgens te gaan lopen mauwen over van alles en nog wat!
Hij wilde graag wat wasgoed gewassen hebben. Nu hebben we daarvoor een plastic tas waar je al je wasgoed in kan doen en er ligt een papier bij waarop je kunt invullen wat je in de tas stopt en of je het gewassen en gestreken wilt hebben of alleen gestreken…niet echt moeilijk lijkt mij…
Nu kwam z’n vrouw al met de vraag of je ook iets alleen gewassen kunt krijgen, als je spullen hebt die niet gestreken hoeven te worden waar je dat dan invult. Dus ik zei tegen haar dat ze dat er dan beter voor de zekerheid achter kon zetten, dan wisten ze precies hoe of wat.
De volgende dag kwam die man erover mauwen, wilde met de vrouw van de wasserij praten om er zeker van te zijn dat ze zijn onderbroeken en sokken niet ging strijken…..(HUH???!!!)
Sorry, maar wie van jullie strijkt zijn ondergoed en sokken????
Juist, dat zullen er maar héél weinig zijn, durf bijna wel te zeggen dat niemand dat doet!! Waarom denkt die vent dan dat ze zo achterlijk zijn op een schip dat ze dat wél doen???!!
Maar goed, Terez kwam langs en ik heb haar gevraagd alsjeblieft met hem te praten, dan was ik er vanaf!
Daarnaast had hij het er met de cruisedirector over dat het wel erg duur was om de was te laten doen aan boord, de prijs was voor wassen en strijken, dus dan zou het goedkoper moeten zijn als het alleen gewassen werd…
Goed, alles geregeld, volgende dag: Meneer komt klagen dat zijn tv al een paar dagen een probleem heeft met het bekijken van een film. Na een paar minuten stopt de film en krijgt hij de melding dat er geen signaal is…de HM biedt hem ter compensatie aan dat hij de was niet hoeft te betalen….
SHIT, heeft hij het tóch voor elkaar!! Eerst klagen dat het te duur is en er dan vervolgens voor zorgen dat hij het niet hoeft te betalen! Helaas wist mijn HM het niet, want ik heb hem niet gesproken tussen het gesprek met de man over zijn wasgoed en het klagen over de tv. Maar vond het wel sneaky!
Dan zaterdag, ze gaan weg en Csilla en ik krijgen zowaar ieder € 5,- van de man als fooi, omdat we zo’n goed team waren!
’s Middags hoor ik van Terez dat de föhn uit de kamer is meegenomen…..
HUH???!!! Dus die 5 euro waren eigenlijk bedoeld om weer een nieuwe aan te schaffen?! Wat een ongelooflijke mensen heb je toch, je maakt wat mee op zo’n schip!! Haha
Dus om te zorgen dat de nieuwe gasten in die hut wel een föhn kunnen gebruiken, hebben we de föhn uit een kamer gehaald waar een man alleen in zat met het idee dat hij geen föhn nodig zou hebben…
’s Avonds zag ik de foto in het paspoort van de man en inderdaad hij had echt geen föhn nodig, zo kaal als een biljartbal!! Hahahah
Ik liet het aan Terez zien en we lagen allebei in een deuk, het was echt zo grappig!!
Nu hebben we dus weer een nieuwe groep binnen en ook een andere cruisedirector, Jerome is lekker een paar dagen naar huis en nu hebben we Nancy weer. Zij heeft ook met ons gewerkt tijdens de allereerste cruise en de Christening cruise en we dachten dat ze toen chaotisch was omdat niets ging zoals het zou moeten gaan eigenlijk.
Maar helaas, blijkt ze gewoon altijd georganiseerd chaotisch te zijn! Ik had het er gisteravond met de HM over, dat je eigenlijk met Jerome niet eens door had dat hij er was. Alles ging van een leien dakje, geen problemen. En nu met Nancy werkt ineens de microfoon niet en ze trekt alles naar zich toe, moet duidelijk op de voorgrond treden. Ze is nog een ergere Amerikaan dan de gasten! Zo ongelooflijk oppervlakkig…heb het gevoel dat ik moet oppassen met wat ik haar vertel.
Ze zuigt echt energie, dat voel je gewoon. Terwijl we eigenlijk tot nu toe dit alleen nog maar hadden met Karolien, zij was precies zo, de rest was allemaal een makkie om mee te werken. En ze vonden het ook allemaal fijn om hier te zijn en met ons samen te werken, dus dat wil wat zeggen.
Ben benieuwd, nog 2 weken…..

Groetjes,
Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Bazel

Op naar een nieuw avontuur!!

Jawel, mijn vakantie is bijna voorbij!

Ik ga dit nieuwe seizoen werken als Senior Receptioniste! Dat was vorig seizoen al voorgesteld, maar toen ik naar huis ging kreeg ik toch hetzelfde contract als wat ik had. Er zouden in november vorig jaar gesprekken zijn en dan zou ik het nog wel horen. Moet eerlijk zeggen dat ik er al niet meer op gerekend had, zat al te kijken naar een cursus die ik erbij zou kunnen doen!

Maar begin Februari hebben ze me dan toch een contract voor Senior Receptioniste aangeboden!
Het was even een verrassing, moest er toch wel even over nadenken...kan ik het wel, ik heb het vorig jaar maar 2 weken gedaan, weet ik nog wel hoe het werkt..enz, enz...

Maar ik ga toch voor deze nieuwe uitdaging!! Het word heel spannend, vind het ook doodeng, maar als ik eerlijk ben weet ik ook zeker dat als ik weer een seizoen als Second ga werken, het heel erg saai gaat worden. Ik weet hoe het werkt en zo heel erg moeilijk was het niet.

Daarbij heb ik nu een seizoen gehad, dus ik weet een beetje wat me te wachten staat! Ik ga zeker proberen een hut alleen te krijgen en dat heen en weer verhuizen gaat dus niet meer gebeuren!
Tussendoor wil ik graag 3 weken vakantie, want die 2 van vorig jaar waren echt te kort.

Én ik ga mezelf aan het einde van het seizoen trakteren op een vakantie naar Australië! Dat was ik al van plan, maar nu word het helemaal een wortel voor mijn neus om het einde van het seizoen te halen! haha

Ik ben ook uitgenodigd voor een Kick Off Meeting, daarvoor ga ik morgen met de trein naar Keulen. Dacht dat dit een training werd, maar het is meer een soort bijeenkomst waar we gaan kijken hoe we de Avalon gasten nóg blijer kunnen maken dan ze al zijn! En als het goed is krijgen we een ehbo training.
Ik zie daar ook weer wat collega's van vorig jaar terug, dus dat zal wel erg leuk zijn! (En dan kan ik meteen nog een beetje navragen hoe bepaalde dingen ook alweer in z'n werk gingen!!haha)

Op 10 maart kom ik weer naar Nederland en dan gaat op 19 maart het echte werk beginnen...ik weet alleen nog niet wáár!! Daar hoop ik volgende week ook achter te komen!

Ik hou jullie weer op de hoogte!
Groetjes,
Linda

Recente Reisverslagen:

16 November 2015

het heeft even geduurd...

26 Oktober 2015

de laatste twee weken

10 Oktober 2015

Weer terug in Amsterdam

28 September 2015

Groetjes vanuit Keulen

17 September 2015

Daar ben ik weer!
Linda

Verantwoordelijke, goed georganiseerde boekenwurm en globetrotter!

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 29434

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 03 Mei 2017

Philadelphia here we come!

02 April 2016 - 15 November 2016

Avalon Felicity 2016

29 November 2015 - 26 Januari 2016

Australië Avontuur!

28 Februari 2015 - 15 November 2015

Op naar een nieuw avontuur!!

20 Maart 2014 - 15 November 2014

Werken op een riviercruiseschip!

04 November 2013 - 17 December 2013

Voor het eerst Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: