We zijn er!! - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu We zijn er!! - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu

We zijn er!!

Door: Linda Damhuis

Blijf op de hoogte en volg Linda

30 Maart 2017 | Verenigde Staten, Philadelphia

Woensdag 29 maart 2017

Vanmorgen was het vroeg dag! Om 5 voor 11 zouden we gaan vliegen, wat op zich een mooie tijd is, maar dat betekend wel dat je er 3 uur van tevoren moet zijn. Dus al om 8 uur en dan moet je dus alsnog vroeg je bed uit!
We hadden allemaal om half 8 op Schiphol afgesproken, ik, Eddie en Caroline en ma en de moeder van Caroline. We waren er allemaal zo’n beetje rond dezelfde tijd.

We hebben eerst onze koffers ingecheckt en gekeken of we stoelen naast elkaar konden krijgen. We hebben apart de vlucht geboekt en dachten dat we met het online inchecken wel konden kijken of we naast elkaar konden gaan zitten, maar helaas. Geen idee wat er mis is gegaan, maar onder mijn naam stonden ineens Caroline haar paspoort gegevens. Even daarna kon zij gewoon inchecken, maar ik niet. Maar even gebeld, want zo kon ik niet verder. Je belt een 0900 nummer en krijgt iemand in Engeland aan de telefoon, heel apart, want er staat bij dat je voor Europa belt.
Maar goed, geen probleem, na 20 minuten was het opgelost…dacht ik in dan, maar dat was dus niet het geval de gegevens waren gewijzigd, maar inchecken kon ik nog steeds niet. Nog maar een keer gebeld, kreeg natuurlijk weer iemand in Engeland en weer iemand anders, die mij niets anders kon vertellen dan dat ik vanmorgen bij de balie in moest checken, dat de website waarschijnlijk nog niet open was om in te checken….Tuurlijk, we vlogen om 11 uur, het begin van het 24 uur van tevoren inchecken was 2 uur eerder al begonnen en ik had nog niets!

Maar goed, vanmorgen aan de balie ingecheckt en het was ze gelukt om ons naast elkaar te zetten! Na het inchecken eerst nog wat gedronken met iedereen en rond 9 uur gingen we richting security en douane. Alles is door de security check heen gekomen, al gingen Caroline haar altviool en mijn tas wel even een andere kant op. De viool werd nog een keer door een scan gehaald en ik moest mijn tas open maken. Er werd gevraagd of ik een fotoalbum mee had en daar moest ik even over nadenken, tot ik me herinnerde dat ik een klein boekje over de Gouden Eeuw had meegenomen, waar plaatjes van schilderijen uit die tijd in staan…waarom daar nou precies naar gevraagd werd weet ik niet, misschien heeft het te maken met die 2 Van Gogh’s die weer terug zijn, willen ze nu overal scherp op letten!

Rond half 10 zaten we al bij onze gate, ging sneller dan gedacht!
Het boarden bij American Airlines ging heel idioot. We werden allemaal in groepen gedeeld, maar Caroline had groep 6 en ik groep 8, terwijl we naast elkaar zaten op rij 19. Nu was het niet zo’n groot vliegtuig, dus dat was halverwege, waardoor iedereen achter mij stil stond tot ik alles een plekje had kunnen geven!! Het vliegtuig is een 757, 2 rijen van 3 stoelen met een gangpad ertussen. Geen eigen tv schermpjes, er hingen schermen in het gangpad, moest je dus nog uitkijken waar je liep ook.

Voor het boarden werd ons gevraagd of we onze jassen als laatste een plekje wilden geven, aangezien het druk was en er niet zoveel ruimte zou zijn. Dan is het beter om eerst alle tassen erin te zetten. Dus dat hadden wij netjes gedaan, we zaten met onze jassen op schoot toen er al iemand het vliegtuig doorging om alle kastjes dicht te doen….en die liep gewoon door toen wij wilden vragen of ze ons kon helpen met de jassen…
Onze buurman heeft ze er uiteindelijk in gelegd. Beetje vreemd. Later zagen we haar in de 1e klas aan het werk, dus toen werd het al duidelijk!

Maar gelukkig was het vliegtuig toch niet helemaal vol, onze buurman verhuisde naar een plek voor ons, waardoor wij een stoel vrij hadden tussen ons in en lekker de ruimte hadden om onze spullen kwijt te kunnen!
Dat was wel heel erg lekker!
Het stijgen ging gelukkig goed, ik was verkouden geworden een paar dagen geleden en ik dacht dat ik met stijgen last van mijn oren zou krijgen, maar dat viel heel erg mee.

Onderweg werden er wel films laten zien, maar iedereen moest naar dezelfde film kijken. Ik zat bij het raam en kon bijna niets zien, moest echt naar het midden leunen om echt iets te kunnen zien.
We kregen vrij snel ons eten, we konden kiezen uit pasta met een roomsaus of kip met aardappelmousse…ze bedoelde gewoon aardappelpuree, maar ze wist waarschijnlijk niet meer hoe ze dat moest noemen. Het was een Belgische, dus het zou ook nog zo kunnen zijn dat ze het echt zo noemen!

Het eten was wel lekker. Na het eten vroeg ik om heet water om zelf thee mee te maken…dat moet nu nog komen! Er zou iemand mee terug komen, maar die is nooit geweest. Later heb ik op het knopje voor de stewardess gedrukt en een jus d’orange en heet water gevraagd…dit maal kreeg ik het wel, maar het werd niet echt van harte gebracht! Wat een ontzettende chagrijnige/snobbistische stewardessen zeg, ongelooflijk!!
Dus Note to self, niet meer met American Airlines vliegen!!

We waren al vrij vroeg in Philadelphia, dat was wel lekker, maar bij de douane moesten we zo lang wachten, dat we pas half 2 bij onze koffers stonden…die inmiddels al van de band gehaald waren. Voor ons ging het bij de douane wel makkelijk, er werd Caroline wel een paar keer gevraagd of ze echt wel een retourticket had, maar ze hoefde niet al haar papieren als bewijs te laten zien dat ze hier echt maar 2 maanden is. Dus dat was wel fijn.

We hebben een taxi naar onze airbnb genomen, geen zin om met alle koffers en tassen in een trein te sjouwen.
Volgens de piloot was het maar 12 graden hier, maar het voelde veel warmer.
Denk dat we zo’n 15 minuten onderweg waren, het was niet zo ver. Wel vroegen we ons allebei af waar we terecht waren gekomen toen we hier de straat in reden!! Veel vervallen gebouwen, echt een beetje een achterstands buurt. Maar gelukkig zag het er tegen de tijd dat wij bij ons huis aankwamen al beter uit.

De sleutel van de voordeur zat in een lockbox, een soort kleine safe, aan de deurknop. Caroline had er een code voor gekregen, dus we konden de sleutels eruit halen. Toen we eenmaal binnen waren, bleek onze gastvrouw Amy er ook gewoon te zijn! Voelde een beetje als inbreken, maar zo konden we wel meteen kennis met haar maken.

Onze kamer zit op de 3e verdieping, de zolder, dus we hebben al onze spullen in etappes naar boven gebracht. Op deze verdieping zit ook een klein keukentje en een badkamer en nog 2 slaapkamers van andere airbnb gasten.
We hebben onze kleding een plekje gegeven en iedereen laten weten dat we er zijn. Daarna even aan Amy gevraagd waar we hier in de buurt wat boodschappen konden doen.

Er zijn geen grote supermarkten in de buurt, maar van die mini markets, waarbij het woord al aangeeft dat ze niet zo groot zijn en dus ook niet zoveel producten verkopen. (en wel een stuk duurder!) Maar we hebben daar wel wat water, iets makkelijks als avondeten en wat yoghurt voor onze eerste ochtend kunnen kopen.
We hebben een eigen koelkast op de kamer staan, dus dat is wel handig.

Het was lekker weer, maar we waren allebei gaar, dus we hebben niet echt de buurt verkent. We zijn weer lekker terug naar het huis gelopen en hebben rustig aan gedaan.
Onze makkelijke maaltijd waren hotdogs!!! Waarbij ik het nog voor elkaar kreeg de broodjes aan te laten branden! Haha Maar het was te eten, onze eerste Amerikaanse maaltijd in Philadelphia, ik zeg goed gedaan!!!

Het keukentje heeft trouwens niet echt een fornuis, maar van die losse kookplaatjes zoals de oudjes die krijgen in een bejaardentehuis, dus of we écht kunnen gaan koken dat moeten we nog even uitvinden!

We hebben geprobeerd zo lang mogelijk te wakker te blijven, via mijn tablet op Netflix een film gekeken, maar we hebben hem niet helemaal af gekeken.
Rond 8 uur hadden we het wel gezien, dus ging het licht uit.
We hebben een redelijk ruim 2 persoons bed staan en een lekker hoog 1 persoons luchtbed. Die hadden we ’s middags nog even goed volgepompt, heel handig stekker erin, knopje om en het ging gewoon vanzelf.
Tegen de tijd dat ik er om 8 uur op ging liggen was het luchtbed al iets minder hard, dus nog maar wat lucht erbij gedaan voor de zekerheid.
We gaan het zien!

Groetjes,
Linda en Caroline


  • 30 Maart 2017 - 18:03

    An:

    Hallo Linda,
    Wat leuk dat jullie samen de reis ondernemen, je had het mij verteld
    bij Bobby Bear

  • 30 Maart 2017 - 21:37

    Sandra:

    Heel veel plezier dames! Geniet van Philadelphia!

  • 31 Maart 2017 - 01:05

    Ans Tabak:

    Hoi Linda en Caroline,

    Verdorie Linda, ben ik helemaal vergeten je te bellen en een fijne reis te wensen en dat geldt natuurlijk ook voor Caroline. Ik heb het ook weer zo druk gehad! Maar goed, dat is geen excuus! Ik wens jullie een hele mooie tijd toe samen. Wat hebben jullie al weer veel meegemaakt. Ik zal proberen jullie verhalen bij te houden en mijn moeder een samenvatting ervan te kunnen geven. Ik ga nu slapen, en jullie zijn lekker bezig geloof ik. Groetjes.

  • 31 Maart 2017 - 16:44

    Ferrie:

    Mooi dat jullie weer veilig zijn aangekomen.
    Ben je niet gewent hé Linda, zo'n klein vliegtuigje..... ;-)

    Ik heb oma het lange verhaal weer voorgelezen..... :-)

  • 31 Maart 2017 - 17:14

    Loes:

    Hi Linda en Caroline,ja jullie hadden inderdaad 'n klein vliegtuig !!Fijn dat jullie wat ruimte hadden in het vliegtuig,altijd meegenomen
    we genieten weer van je verhalen hoor,succes en veel plezier samen.

  • 01 April 2017 - 19:31

    Yvonne:

    Hoi Linda,
    Leuk om je verhaal te lezen. Heel veel plezier daar!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Verantwoordelijke, goed georganiseerde boekenwurm en globetrotter!

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 29496

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 03 Mei 2017

Philadelphia here we come!

02 April 2016 - 15 November 2016

Avalon Felicity 2016

29 November 2015 - 26 Januari 2016

Australië Avontuur!

28 Februari 2015 - 15 November 2015

Op naar een nieuw avontuur!!

20 Maart 2014 - 15 November 2014

Werken op een riviercruiseschip!

04 November 2013 - 17 December 2013

Voor het eerst Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: