Laatste verhaal! - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu Laatste verhaal! - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu

Laatste verhaal!

Door: Linda Damhuis

Blijf op de hoogte en volg Linda

04 Mei 2017 | Nederland, Arnhem

Hallo Allemaal,

Jawel, dit is het laatste verhaal van deze vakantie, ik ben inmiddels alweer in Arnhem!!

Afgelopen maandag en dinsdag heb ik niet zo veel meer gedaan. Rondje door de buurt gelopen, boodschappen gedaan en gekeken naar wat ik allemaal weer mee naar huis ging nemen.

Voor maandagavond waren Caroline en ik uitgenodigd door de professor waar Caroline mee werkt om te gaan eten. We zijn naar het White Dog Cafe gegaan, in de buurt van de Penn Bookstore.
Was een heel leuk restaurant met over hondenkoppen aan de muren en op kussens, zag er erg leuk uit en het eten was heel erg lekker!!
Het was erg gezellig en het heel leuk dat hij deze uitnodiging deed!

Dinsdag heb ik overdag niet zoveel gedaan, 's avonds zijn we lekker thuis gebleven en hebben we samen nachos gemaakt en gegeten.

En woensdag was dan mijn allerlaatste dag in Philadelphia.
Ik heb 's morgens nog een laatste was gedraaid en alles in mijn koffer gekregen. Ik had al gekeken hoe ik met het OV naar het vliegveld kon komen en daarvoor moest ik een trein hebben in de buurt van het gebouw waar Caroline werkt. En toen ik dat vertelde kwam Caroline met het idee dat we er nog samen konden lunchen. Dat was een heel goed idee!!

Rond half 1 heb ik de sleutel terug gegeven aan Amy en ben ik met de bus naar Caroline d'r werk gegaan. Daar zijn we bij Kitchen Gia gaan zitten, waar we lekker pizza hebben gegeten!

Ik zou pas om half 7 vliegen, dus voor het inchecken en alles zou ik rond half 4 op het vliegveld moeten zijn.
Het was op zich maar een kwartier met de trein vanaf University City naar het vliegveld, maar ik ben er altijd liever te vroeg dan te laat, dus ik heb om half 3 de trein genomen en was er al rond 10 voor3.
Caroline was nog even meegelopen naar het station om me uit te zwaaien!

Het inchecken ging heel erg snel, want er waren geen andere mensen die in wilde checken, ik kon zo doorlopen naar de balie.
En door de security gaan ging eigenlijk ook heel snel. Ook daar stonden geen hele lange rijen, moest alleen wel m'n schoenen uit, sjaal af en bodywarmer uit. Maar uiteindelijk stond ik om 10 over 3 al bij de gates!!!

Dat was veeeel sneller dan verwacht!!
Ik heb een kop thee gehaald en ik ben in een kleine food court aan een tafeltje gaan zitten met mijn tablet om nog het eea te schrijven en mijn email te bekijken.

Rond 6 uur gingen we aan boord en het was helaas net zo'n klein vliegtuig als op de heenweg! Maar ik heb gelukkig wel dinsdag mijn stoel aan kunnen passen! Voordat we naar Philadelphia gingen, kon ik alleen maar een middenstoel kiezen, dat kon ik nu veranderen in een stoel aan het gangpad! Ben erg blij dat ik dat gedaan heb, want het vliegtuig zat vol! Geen lege stoelen als op de heenweg helaas.

We zouden rond 7 uur aankomen ipv half 9, maar doordat we in Philadelphia lang moesten wachten op de baan voordat we op konden stijgen, was dat uur eerder thuis niet te halen.

Ze lieten leuke films zien, maar ik heb er niet naar kunnen luisteren, het praten was niet goed te verstaan en de muziek is altijd keihard in een film, dus ik heb het maar gelaten. Daarbij had ik een tv scherm boven mijn hoofd, dat niet lekker keek en de volgende was te ver weg om het goed te zien. Dus die films ga ik nog wel een andere keer kijken!

Rond 5 voor half 9 stonden we op Schiphol, maar moesten natuurlijk nog een rondje rijden voordat we echt stil stonden.
Rond kwart voor 9 liep ik het vliegtuig uit. Meteen doorgelopen naar de douane, waar ik met mijn paspoort in een scan ook lekker snel doorheen was.

Duurde wel even voordat mijn koffer kwam, ik was natuurlijk als een van de eerste ingecheckt. Maar goed, toen ik hem eenmaal had en naar de trein borden liep om te kijken hoe laat mijn trein ging, had ik nog precies 5 minuten om hem te halen!

Dat was echt goede timing! Zo ook hier in Arnhem met de bus, ik kwam aanlopen en toen kwam de bus er aan, dus ik was al rond kwart over 11 bij mijn vader!

Ik heb inmiddels mijn koffer uitgepakt, vanmiddag even een dutje gedaan en net weer lekker Hollandse andijvie gegeten!!

En dat was het dan weer! Morgen ben ik nog vrij en as weekend ben ik alweer aan het werk, hoop dat ik wakker blijf! haha

Ik heb weer een heleboel gezien en gedaan, ben erg blij dat ik van Caroline de uitnodiging kreeg om mee te gaan!
Had nog graag wat langer willen blijven, maar de rest bewaren we gewoon voor een volgende vakantie!!

Dank jullie wel allemaal voor het lezen van mijn eindeloze verhalen en voor alle leuke reacties die jullie hebben achter gelaten!!
(Kreeg net al te horen dat het leek alsof m'n verhalen steeds langer werden, ach wat zal ik zeggen, het is wat het is!! :) )

Op naar de volgende vakantie!!

Groetjes,
Linda

• 04 Mei 2017 - 20:18

Jeannette Blok:

Hoi Linda.
    ik heb genoten van je verhalen en jullie avonturen in Amerika.
    Het lijkt me geweldig daar zo te reizen.
    Voor jou zit het er weer op! Leuk zo deelgenoot te zijn geweest!
    Nu even bijkomen en weer back tot realiteit!
    Groetjes

• 04 Mei 2017 - 20:41

Marjo:

Heeee reiziger,

En zo snel is t Weert voorbij !
    Idd lange verhalen maar dat hoort gewoon bij jou haha.
    Vooral New york verhaal was heeeeeel herkenbaar, was t niet toevallig samen met jou dat ik daar rond liep z'n 19 jaar geleden