Laatste dag Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu Laatste dag Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu

Laatste dag Auckland

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

09 November 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Zo eindelijk mooi weer!!!
Toen ik gisteren opstond leek het in eerste instantie niet zo mooi te worden, het was bewolkt en het zag er grauw uit.
Ik had thuis al gekeken hoe ik door NZ kon zonder auto en kwam op de Intercity bus. Nu kon je 2 soorten passen kopen, 1 voor een aantal uur en 1 voor een aantal trips. Nu bedacht ik me dat je vrij snel door die uren heen kon zijn als 1 reis al zo'n 3 uur is. Dus ik heb bij de receptie gevraagd wat zij het beste vonden...maar daar werd ik niet zoveel wijs uit. Gelukkig is hier een groot kantoor en daar ben ik naartoe gegaan.

Onderweg werd me door een NL echtpaar de weg gevraagd naar een supermarkt...dat was wel grappig!!! Ik hoorde dat ze uit NL kwamen, dus ik heb ze ook maar in het Nederlands uitgelegd hoe ze er moesten komen!

Bij het kantoor van Intercity ben ik echt goed geholpen!! Ik heb uiteindelijk een pas gekocht voor de trips, ze raadde me aan er een van 20 trips te kopen, omdat je als je overhoudt geen geld terug krijgt. Mocht ik dan nog iets nodig hebben, kan ik beter een pas voor een aantal uur kopen. Dat is goedkoper dan bijv 2 keer een pas voor 60 uur!
Daar was ik echt blij mee, ik had hier helemaal niet aangedacht, maar wel een goede oplossing!!!!

Daarna ben ik met de veerboot naar Devonport gegaan, dat ligt op zo'n 12 minuten varen aan de overkant van Auckland. Mooi uitzicht op de skyline van Auckland, er lag net een cruiseschip in de haven, mooie foto's!!

Inmiddels was de zon gaan schijnen en was het bloedheet!! Ik heb in Devonport eerst iets gegeten en daarna ben ik Mt Victoria op gelopen, waar ik een spectaculair uitzicht had op Auckland, Devonport en omliggende eilanden. Het was echt heel erg mooi en met dat mooie weer kon je ook ver kijken!
Ik wilde daar gaan zitten schrijven, maar ik zat A) op een berg en B) was het 1 uur, dus de zon stond op z'n hoogste punt, laat me zeggen dat het een beetje heet was, ondanks de harde wind!
Ben dus ook vet verbrand!! Voel me nu net een gloeiworm!!haha
M'n gezicht en neus zijn er het ergst aan toe, zag vanmorgen dat mn armen en nek er ook een portie van gehad hebben!!

Rond 3 uur werd ik de wind wel een beetje zat en ik ben weer terug gegaan naar Auckland, waar ik na wat klimwerk in een park ben gaan zitten om te lezen en schrijven.

Verder niet zoveel gedaan. Vandaag ook niet zoveel van plan, dat heen en weer lopen en heuvel op, heuvel af maakt je best moe.
Als het goed is gaat de zon vandaag ook schijnen, maar ik blijf er maar een beetje uit.

Zo eens kijken hoe laat ik morgen de bus naar Whangarei kan nemen, ben benieuwd!!
Groetjes,
Linda

  • 09 November 2013 - 23:35

    Ton:

    Super Lindà,
    ik neem mijn petje voor je af zoals je het daar aanpakt.
    Veel plezier en succes daar!
    Ton

  • 10 November 2013 - 13:11

    Loes:

    Hoi Linda,

    Fijn dat de zon schijnt..jammer dat je verbrand bent!!Maar daar hebben we gauw last van hé.
    Het is leuk om je zo allemaal te volgen en we kunnen erg veel zien van het plaatsje Aukland.
    Wij hebben na heel veel regen nu ook 'n beetje zonneschijn...ben benieuwd voor hoelang,hihi.
    Grappig dat je daar...ook nederlanders tegen komt.!!
    Veel plezier morgen met de bus reis !! X

  • 11 November 2013 - 09:54

    Aldi:

    Hoi Linda,

    Leuk om je verhalen te volgen. Zo zit ik op maandagochtend achter mijn bureau toch ook een beetje inde zon in Auckland.

    Lieve groet,

    Aldi

  • 11 November 2013 - 19:54

    Ans Tabak:

    Ha die Linda, wat een avonturen heb je al beleeft in deze korte week, alles uitzoeken moeten lijkt me best wel moeilijk, maar als het resultaat positief is, dan mag je best wel trots op jezelf zijn hoor meis, dat je dat allemaal toch maar even doet! Ik lees mijn moeder jouw verslagen voor en we vinden het heel leuk om je te volgen. Een vraagje, is het mogelijk dat je de dag ook noemt in je verslag i.p.v. alleen de datum, dan weet je meteen welke dag het was?! Als dat niet lukt, dan moet het maar zo. Geniet van het leven en de plek waar je bent en we zijn heel benieuwd hoe je verder gaat. Knuf van tante Magda en mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Verantwoordelijke, goed georganiseerde boekenwurm en globetrotter!

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 29598

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 03 Mei 2017

Philadelphia here we come!

02 April 2016 - 15 November 2016

Avalon Felicity 2016

29 November 2015 - 26 Januari 2016

Australië Avontuur!

28 Februari 2015 - 15 November 2015

Op naar een nieuw avontuur!!

20 Maart 2014 - 15 November 2014

Werken op een riviercruiseschip!

04 November 2013 - 17 December 2013

Voor het eerst Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: