Greymouth - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu Greymouth - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu

Greymouth

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

27 November 2013 | Nieuw Zeeland, Greymouth

Mn laatste middag in Nelson was een beetje een soort van....chaos.. Ik had al een beetje gekeken naar wat ik wilde doen, maar kon in Christchurch geen bed vinden. De mensen bij de hostel hadden niet echt een alternatief voor me, alles waarvan ze het bestaan afwisten is er niet meer door de aardbeving, twee jaar geleden. Dus het was een beetje zoeken en plannen die middag, maar uiteindelijk is het me wel gelukt!

Ik moest dinsdagochtend heeeeel vroeg op, mijn bus naar Greymouth ging om kwart over 7 weg!!! Maar het is me gelukt! Ze spreken Greymouth ook echt als "mouth" uit, niet zoals in Engeland met Bournemouth, dat ze als Bournemuth uitspreken, klinkt best raar hier!

Maar goed, de weg hier naartoe was ontzettend mooi!!!!! Kruipend omhoog en dan met hoge snelheid naar beneden!!! Het regende vrijwel de hele weg, dat was op zich wel jammer, maar ik zat toch in de bus dus ik had er geen last van. De chauffeur had er volgens mij ook aardig de sokken in, heb ook niet kunnen slapen, werd alle kanten op geschud. Het leek echt net een achtbaan!

We reden door de Buller Gorge, langs de Buller rivier, ontzettend mooi!! Op sommige plaatsen bruggen zo smal dat er maar 1 auto tegelijk over kon en ook een keer een stuk weg, dat half onder een berg door ging, waardoor er ook maar 1 auto tegelijk over kon.

Onderweg de bergen half bedekt door de wolken, zag er mysterieus uit. Begreep wel waarom films als de Lord of the Rings in dit land is opgenomen!

Rond 12 uur waren we in Punakaiki, bij de Pancake rocks and Blowholes. Er is een rondje dat je kunt lopen, ong 15/20 minuten en daar kregen we de tijd voor om te doen. Ik heb niet echt naar de tijd gekeken, ben snel naar de wc geweest en ik ben daarna dat rondje gaan lopen.
Ze noemen het de Pancake rocks, omdat de bergen opgestapelde pannenkoeken lijken, beetje moeilijk uit te leggen, maar kijk anders maar ff op internet!
En er zitten gaten in waar het water door omhoog gespoten word (blowholes) maar er was niet genoeg water om dat nu te doen.

Goed ik kijk rond, bezig met foto's maken, gaat de batterij van mijn camera leeg...dat was best balen! Ik heb met mijn mobiel nog een paar foto's gemaakt en zag toen ineens de tijd!!!
De bus zou om half 1 weg gaan en het was dus half 1!!! Ik snel weer naar de uitgang gerend, voelde alsof ik geen centimeter vooruit kwam uiteraard. Maar de bus was er gelukkig nog!!!
Eigenlijk was het dus een geluk bij een ongeluk dat de batterij leeg was, ik moest mn mobiel daardoor pakken en zag toen meteeen de tijd. Anders had ik daar misschien rustig nog een paar minuten blijven staan!!haha

Rond kwart over 1 waren we in Greymouth, waar het heel erg waaide en helaas ook weer begon te regenen (bij de Pancakes hadden we mazzel en was het droog!).
Mn hostel is een oude kapel met een aanbouw voor de priesters, lekker oud. Ik heb gistermiddag nog het een en ander op internet uitgezocht en het word eigenlijk steeds lastiger om te bepalen wat ik verder wil gaan doen!

Ik ben vandaag nog in Greymouth en morgen ga ik met de trein naar Christchurch! Door Arthur's Pass!!!

Tot de voglende keer!
Groetjes,
Linda

  • 27 November 2013 - 07:15

    Marjo:

    Goh, komt me bekend voor lin ! Weet niet of jij het nog weet maar kan me herinneren dat we richting Columbus dat ook een x meegemaakt hebben. Alleen die jongen had pech haha. Zijn tas ging mee en hij bleef achter ! Gelukkig ging het bij jouw wel goed.
    Gr rjo

  • 27 November 2013 - 15:07

    Anneke:

    Een horloge????

  • 27 November 2013 - 20:12

    Remco:

    Hoi Linda,

    Het blijft leuk om mee te kunnen lezen! Volgens mij heb je al ongelooflijk veel moois gezien de afgelopen tijd!
    Veel plezier en fijne tijd verder!
    Groetjes Remco

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Verantwoordelijke, goed georganiseerde boekenwurm en globetrotter!

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 29578

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 03 Mei 2017

Philadelphia here we come!

02 April 2016 - 15 November 2016

Avalon Felicity 2016

29 November 2015 - 26 Januari 2016

Australië Avontuur!

28 Februari 2015 - 15 November 2015

Op naar een nieuw avontuur!!

20 Maart 2014 - 15 November 2014

Werken op een riviercruiseschip!

04 November 2013 - 17 December 2013

Voor het eerst Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: