Aan het werk! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu Aan het werk! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu

Aan het werk!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

21 Maart 2014 | Frankrijk, Parijs

Zo de verbinding werkt en ik wil nog wel even iets kwijt voor ik mijn mandje in duik, het waren 2 lange dagen!!

Gisteren ging om 5 uur de wekker, alle laatste spullen ingepakt, ging maar net, was echt bang dat de rits weer open zou springen!! De koffer was ook mega zwaar, waarschijnlijk toch teveel meegenomen!!

Ik moest om 6 uur de bus hebben, om de trein van half 7 naar A'dam Amstel te halen. Ik dacht dus dat ik naar Rouen moest, maar dat is niet zo. Ik ga naar Parijs, met een Eurolines bus. Ze hebben wel opstapplaatsen in Arnhem, maar dat is alleen voor reizen naar het Oosten.. heb ik ff pech, had me toch zomaar een paar uur meer slaap kunnen opleveren!!

Mijn vader is meegegaan naar het station om me uit te zwaaien, dus voor hem was het ook erg vroeg!!!
De trein was op tijd en ik had onderweg ook geen vertraging. In A'dam snel het Eurolines kantoor gevonden, meteen ingecheckt en nog even snel naar de wc! Ik kon rond kwart voor 8 de bus in, loop ik naar buiten, komen mijn oom en tante uit Diemen naar me toe gerend!!!!

Dat was echt een leuke verrassing!!! Ze wonen in Diemen en wilden me nog wel ff zien voordat ik wegging, écht hartstikke lief!! Gelukkig nog tijd om wat bij te kletsen en om 8 uur werd ik door ze uitgezwaaid.. toen ging mijn avontuur pas echt beginnen!!

Toen ik de bus instapte was het niet zo druk, maar vlak voordat we wegreden kwam er nog een hele groep Turkse studenten bij! Toen zat de bus helemaal vol!

We hadden geen problemen onderweg, voor Antwerpen een kwartier pauze en rond 11 uur waren we in Brussel, onze enige stop voor Parijs. Daar ging de hele groep studenten de bus uit, zou je denken dat het dan een stuk rustiger zou worden.. alhoewel heb niet veel last van ze gehad, want ze lagen allemaal te slapen! Maar nu had ik een paar luidruchtige mensen achter mij zitten... wat is dat toch met die mensen?? Volgens mij heb ik me dat in NZ ook al afgevraagd, maar ik doe het gewoon nog een keer, horen ze zichzelf niet praten of willen ze gewoon echt dat de hele bus het hoort???
Heb er nog steeds geen antwoord op!

Anyway, wat is Brussel een lelijke stad zeg!! Tenminste het gedeelte waar wij doorheen reden dan! Hoge gebouwen, alles glas, staal en beton echt oerlelijk! Nou heb ik er verder niet veel van gezien, maar wat ik zag maakt dat ik liever naar Antwerpen ga!

Onderweg ontzettend mooi weer, lekker zonnetje en strak blauwe lucht! Ook hier veel vel geel bloeiend hout gezien en die bomen met roze bloesem, zooo mooi!!

Rond 10 over 3 waren we in Parijs...sorry, maar ook Parijs vind ik geen mooie stad. Tenminste niet waar je de stad op binnen komt, het centrum is wel mooi met die klassieke gebouwen, maar hier was het een en al graffiti, echt afgrijselijk!

Ik kon gelukkig bij de bus ook een taxi nemen. Ik had de kaart mee van hoe ik moest lopen en heb in mijn steenkolen Frans uitgelegd waar ik heen moest... ik had op een kaart al gezien waar ik ongeveer moest zijn en toch kreeg ik volgens mij de scenic-route langs de periferique!!!! Het duurde echt lang en ik dacht dat hij de verkeerde kant op ging. Maar helaas wist ik nu niet waar hij dan wel heen moest, zoals ik met Pauline in Thailand meemaakte!! Maar goed, voor 30 euro stond ik in ieder geval om 4 uur vlak voor de boot ipv dat ik met mijn koffer nog een klere-eind moest lopen over de kade!!
Koffer is trouwens stuk aan het gaan, zag dat het bij het handvat een beetje gescheurd was.. moet ik misschien maar een nieuwe kopen voordat ik naar huis ga!

Het was hier bloedheet, liep ik daar in mijn trui omdat het die ochtend lekker koud was in Arnhem! Ik kon helaas nog niet in mijn hut, omdat ze er pas net achter waren dat ik een vrouw ben..huh?!? Jawel, ze mengen hier geen hutten, tenzij het echt man en vrouw is, maar anders slapen de vrouwen met vrouwen en mannen met mannen op 1 hut. Dus moest er op het laatste moment nog iets geregeld worden!

Rond een uur of half 5 was alles klaar en kon ik erin. Ik heb m'n koffer leeg gehaald en alles een plek gegeven. De hut is kleiner dan degene die ik al met mijn oma en mijn vader heb gedeeld op een schip. Er is een stapelbed en daar tegenover staan een bureau en 2 grote kasten. We hebben zeg maar ieder een kast en ieder een paar bureauladen. In de douche ieder een plank in het wastafelkastje.

O ja de douche stond helemaal blank, geen idee wat daar gebeurd was, maar dat kon ik ook nog even opruimen. En het was heet in die hut!!!
Ik ben daarna nog wel even naar buiten gegaan, zon was lekker, wind erg hard en best fris.
Om 6 uur was het avondeten en van wat ik gezien had op een recruiting-filmpje op youtube, moest dat best wat zijn.... er is op zich best veel en ook redelijk iets te kiezen, maar het ziet er niet altijd echt lekker uit. En ze kunnen goed overweg met de zoutpot!!!hahah

Nu kan ik door de zenuwen nooit zoveel eten, dus dat viel dan wel weer mee. Kreeg na het eten een rondleiding van de Nachtreceptionist, de enige die me daarmee een beetje wilde helpen...maar denk aan de andere kant dat ik ook al sjans heb van die gast...Maar goed, ik heb nog geen uniform, had zelf een pantalon en een witte blouse mee. dat heb ik aangetrokken en ik kon gisteravond al meteen achter de receptie gaan zitten om uitleg te krijgen!! Ik ben er gelukkig niet alleen, er is een Senior Receptionist, hij legt me van alles uit en doet ook het meest verantwoordelijke, prima, hoef ik dat niet te doen.
Uiteindelijk lag ik gisteren tegen half 11 in bed....toen had ik het echt gehad en ik dacht dat ik wel snel en goed zou slapen.... we bleven in Parijs liggen, maar de generatoren blijven continu aan... en dan slaap je dus niet, hoe moe je ook bent! Ik heb wel een oordopje ingedaan, maar was bang dat ik dan mijn wekker niet zou horen, die zou om 6 uur afgaan, omdat ik om 7 uur moest beginnen....

Maar goed, ook met een oordopje is het gelukt, was inderdaad maar goed dat ik ze niet alletwee in had, want door die generatoren hoor je het dus niet! Het opstaan ging wel redelijk...En de dag zelf ook wel. Vanmorgen eerst met de nachtreceptionist gewerkt en daarna met de Sr Rec. veel info, hij praat heel snel. Kreeg de vuurdoop met een lossing van gasten zeg maar, disembarkation, wat een chaos!! Maar het is gelukt, om kwart over 9 ontbeten en daarna moest ik me omkleden om te helpen met het inladen van alle groente en fruit in de keuken, dan staan dus alle crewleden in een rij om alle kratten door te geven.
Best zwaar! Daarna hoefde ik me voorlopig niet om te kleden, omdat er geen gasten waren. Doorgewerkt tot 1 uur, toen had ik een uur pauze en van 2 tot half 7 of iets later weer gewerkt.Het avondeten deden we om en om, ik moest eerst iets te eten pakken en wegzetten, daarna ging de sr eten en toen hij terug was ging ik naar beneden en was m'n eten koud...snap dat systeem niet zo goed,maar ik moest nog opschieten, want ze moesten het restaurant klaarmaken voor de nieuwe gasten die om 4 uur aan boord kwamen.

En rond 9 uur was het werk weer klaar! Dus ik heb mijn vuurdoop wel gehad met een disembarkation en een embarkation van 128 gasten!
We zijn nu onderweg naar ..... shit weet ff niet meer hoe het heet, maar we eindigen in Rouen! Dit word een korte rit, geloof dat we volgende week dinsdag al weer terug zijn in Parijs.

Eerste indruk....mijn god wat een info allemaal!! Heb het gevoel dat ik een extra brein nodig heb om het allemaal te onthouden! Maar aan de andere kant heb ik al wat dingen gedaan die me zijn uitgelegd en dat is goed gelukt. En er word me herhaaldelijk verteld dat het me allemaal wel zal gaan lukken!!haha (oa door de nachtreceptionist!haha)

Maar goed, dat was het voor nu, ben blij dat m'n wifi werkt!!! Kreeg hem vanmiddag in mijn pauze niet aan de praat!
En nu ga ik weer lekker slapen! Heb inmiddels een kamergenote, zij werkt als serveerster, dus zij zal wel laat terug komen vanavond...dus kijken hoeveel ik nu ga slapen!!
Weltrusten!

Groetjes,
Linda

  • 21 Maart 2014 - 22:25

    Marjo:

    Wat een verhaal alweer. Zo te lezen ga je t prima redden ! Had ook niet anders verwacht.
    Ben alleen benieuwd of je qua leeftijd blij moet zijn dat je sjans hebt vd nacht receptionist of dat je liever sjans hebt van 1van de gasten ;)
    (Senioren cruises toch haha)
    Slaapse en veel plezier daar.
    X

  • 21 Maart 2014 - 22:48

    Ferrie:

    Nou schat, een flinke vuurdoop zo te lezen.
    Logisch dat de eerste tijd heel erg veel informatie op je af komt.
    Maar, dat zal allemaal wel snel "gewoon" worden en wennen.
    En...als ik kijk op de agenda van het schip, is er inderdaad a.s. dinsdag alweer een nieuwe tocht in de planning.
    Die serveerster zal ook wel wisselende diensten hebben. Zeg maar dat ze zachtjes moet doen!! ;-)
    Sjans is altijd leuk toch? Maar...misschien zit er tussen de gasten wel een rijke notaris of zo hahaha
    Maak het ze maar goed naar de zin, dan kan je leven van de fooi hahahaha
    Hoop dat je lekker slaapt en morgen een fijne dag hebt.
    Bedenk maar zo....: het wordt steeds makkelijker.....
    Dikke kus

  • 22 Maart 2014 - 09:09

    Gina:

    Lin. Ik vind het zo geweldig voor je. En stoer. Het zal zwaar zijn in het begin maar went vanzelf. Geniet er optimaal van. Lots of suc6.
    X Gina

  • 22 Maart 2014 - 09:58

    Ferrie:

    PS
    wat het eten betreft Linda, het is logisch dat je het niet zo lekker vindt.
    Je moet gewoon nog afkicken van de culinaire hoogstandjes van je vader hihiihhihihihihihihihihi

  • 22 Maart 2014 - 10:13

    Loes:

    Hoi schat,
    Zo dat is zeker 'n info hé,haha leuk dat je al sjans heb,lijkt me wel gezellig.
    Dat was meteen aanpoten hoor...en 'n lange dag voor je.Maar je hebt je er weer goed door heen geslagen!!!!
    Ik ben trots op je.XXX Veel plezier daar en slaap ze!!!

  • 22 Maart 2014 - 10:33

    Anneke:

    Hallo,

    Wat een hoop info. En hard werken zo te horen.
    Maar je hebt nu eindelijk iets wat je al zoooo lang wilde.
    Veel succes en plezier.
    We volgen je vanuit hier, leuk om steeds berichten te krijgen.
    Kus van ons Guus en anneke

  • 22 Maart 2014 - 10:42

    Ada:

    Ha Linda, apart lijkt mij dat zo een leven op een schip en dan geen hutje voor je zelf.
    Zeker als je zelf zo lang aan boord blijft.
    Hopelijk is je kamergenoot een leuk typ waar je een klik mee hebt? En ook wel lekker dat zij wisselende diensten heeft. Dan ben je ook af en toe nog eens lekker op je zelf.
    Over een poosje ben je helemaal gewend Linda en herinner je je het niet eens meer hoe moeilijk je het in het begin had toen alles zo op je af kwam en al het nieuwe. Tot die tijd sterkte met wennen.
    Is de sfeer goed.? Is er humor, begrip en ruimte om vergissingen te mogen maken?
    Lieve groet Ada

  • 22 Maart 2014 - 21:28

    San:

    He Lin,

    Zo'n eerste periode is super enerverend. Persoonlijk heb ik daar een hekel aan en het is zo vermoeiend alle nieuwe informatie en dan vooral gisteren alles al willen beheersen en op kunnen pakken. Weet zeker dat het je gaat lukken om je hier door heen te slaan. Succes met deze zware taak. Je gaat het vast helemaal geweldig vinden. X San.

  • 23 Maart 2014 - 18:55

    Ton:

    Hoi Linda, het was idd behoorlijk heftig dus. Eerst je reis en daarna je inwerkperiode.
    Hopelijk kun je voortaan wel je eten warm opeten.
    Heel veel succes en ............ik geloof er ook heilig in dat jij het onder de knie krijgt. ;-))

  • 23 Maart 2014 - 21:45

    Janita:

    Hai Linda, zondagavond, we zijn weer een paar dagen verder. heb geduimd voor je. Dit is de vuurdoop voor al je nieuwe ervaringen. Heel veel succes maar ook veel plezier, ben benieuwd naar je ervaringen, doei, Janita

  • 24 Maart 2014 - 22:01

    An:

    Hoi Linda, ben wel laat met mijn reactie, maar wat fijn om te horen dat je een baan hebt, en nog wel op een boot, je hebt alweer een geweldig verslag gemaakt, ook deze keer zal ik je zeker blijven volgen. Heel veel succes en vooral sterkte, best wel zwaar allemaal, maar je bent een kanjer. Ook veel plezier. Liefs An. ( ben net terug uit Egypte, was lekker warm daar )

  • 27 Maart 2014 - 20:34

    Janita:

    Hey Linda, hoeveel nieuwe ervaringen kunnen er in een etmaal zitten? Héééél veel ....? Sterkte, we denken aan je. Grts. Janita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Verantwoordelijke, goed georganiseerde boekenwurm en globetrotter!

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 29571

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 03 Mei 2017

Philadelphia here we come!

02 April 2016 - 15 November 2016

Avalon Felicity 2016

29 November 2015 - 26 Januari 2016

Australië Avontuur!

28 Februari 2015 - 15 November 2015

Op naar een nieuw avontuur!!

20 Maart 2014 - 15 November 2014

Werken op een riviercruiseschip!

04 November 2013 - 17 December 2013

Voor het eerst Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: