Wat, nu alweer een verhaal?? - Reisverslag uit Rouen, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu Wat, nu alweer een verhaal?? - Reisverslag uit Rouen, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu

Wat, nu alweer een verhaal??

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

17 April 2014 | Frankrijk, Rouen

17 april 2014

Eerst het goede nieuws: Jayson en ik hebben weer de hoogste score van de enquetes!!! Jawel, weer 98%!! Dat gaat goed!! Moet wel lachen, het is leuk die score,maar we hebben allebei liever wat extra geld!!hahaha
Mijn roommate heeft bijvoorbeeld bij de vorige groep flink wat extra fooi gekregen, zo onder tafel! Dat zouden wij ook wel willen!
Maar goed, zo’n hoge score is ook goed voor een eventueel volgens seizoen! En daar zijn we ook heel blij mee!

Nou de NR heeft het goed voor elkaar!! Ik zei maandag al dat hij dingen deed waar wij vraagtekens bij zetten, dinsdag had hij het weer voor elkaar! Jayson en ik zijn bezig de nieuwe groep in te checken. Dat heeft een volgorde, mensen komen binnen wij nemen hun paspoorten in (krijgen ze de volgende dag terug) en dan geven we de sleutels van hun kamer aan een collega die ze dan hun kamer wijst…zo ook afgelopen dinsdag…komt de een na de ander terug om te zeggen dat de sleutels niet werken!!!! Dus wij als een razende al die sleutels nakijken en blijkt dat hij de verkeerde dagen heeft ingevoerd. Zo’n sleutel is geldig voor een hele week, heeft hij afgelopen week ingevoerd!!
En zijn antwoord als hij daar die avond over aangesproken wordt?? Het is een fout in het systeem, want hij weet zeker dat hij de juiste data heeft ingevoerd…tuurlijk dat zou bij één sleutel kunnen, maar niet bij allemaal!!
Hij heeft hier nu een officiële waarschuwing voor gekregen, ben benieuwd hoe lang ze hem nog aanhouden!

We hebben nu dus de nieuwe groep, ook alweer aardige mensen tussen! En tijdens deze reis hebben we een Nederlands sprekende Cruisedirector, Daniëlle!! Dus kan ik eindelijk ook mijn eigen taal spreken!! En het is verbazend hoe snel je dat toch doet, ondanks dat je je voorneemt om het niet te doen waar iemand anders bij is! In het begin vond ik het een apart type, maar ze is wel aardig. Ze heeft ook al vragen gezet bij onze NR!!!haha Na de eerste avond vond ze hem al vreemd!! Ze zei dat hij haar alleen maar aan zat te staren en toen ze hem vertelde dat er een stel onderweg weer aan boord zou komen (moesten in Parijs naar het ziekenhuis) zat hij haar aan te kijken alsof hij niet begreep wat ze bedoelde!!
Gisteravond had ik late dienst en kon om 9 uur weg, toen vroeg ze of ik niet langer kon blijven, dat ze niet alleen was met hem! Maar ik was juist ook blij dat ik weg kon!haha En vanmorgen vertelde ze me dat hij vroeg of het moeilijk was om zo mooi te zijn, om alle mannen van zich af te slaan! Het is echt een idioot!!
Dus zoals ik zeg, er zijn er meerdere die hem liever kwijt dan rijk zijn!

Vandaag voor het eerst een Cabin Check gehad. Dat houd in dat de Hotelmanager, de Kapitein en Hoofd Huishouding gaan kijken hoe de hut van alle crewleden eruit ziet. Ze krijgen een dag van tevoren een waarschuwing dat het eraan zit te komen, dus eigenlijk is er niets aan. Ik was niet echt bang voor onze hut, stofzuig iedere week en ik heb in het begin al van die natte doekjes gekocht om de wc enz te doen. Alles was ook goed, maar het moet allemaal echt glimmen….dus de kranen enz en er mogen geen waterdruppels op de muren van de douche…beetje van de krankzinnige, maar goed. Net maar even de benodigde chemicaliën gehaald om de boel schoon te maken. Heb het er met mijn roommate over gehad, maar die heeft haar pauze anders benut. Prima, maar volgende keer is zij aan de beurt. Volgens mij heb ik het allemaal wel glimmend, morgen na de lunch komen ze kijken of je hebt gedaan wat ze hebben gevraagd. Geen idee wanneer ze weer een algehele check houden, maar dat zie ik dan wel weer!!

Ik heb vandaag geprobeerd ergens anders een internetverbinding te krijgen, maar dat is me niet gelukt! Jayson zei dat ze bij de McDonalds ook internet hebben, dus ik met mijn laptop die kant op, goed ik had wifi op mijn mobiel. Beneden, daarna ben ik naar boven gegaan, maar daar was helemaal geen verbinding. Dus ik ergens anders gaan zitten, kreeg wel verbinding, maar kon niet appen. Toen maar weer naar beneden, kreeg ik weer verbinding, maar kreeg een waarschuwing op mijn laptop dat de verbinding/site niet veilig was…..en m’n mobiel wilde ook niet meer, dus ben ik maar weer weggegaan!! Wat een K-zooi zeg, die verbinding was nog slechter dan op de boot, echt niet normaal!! Had niet gedacht dat het zo moeilijk zou zijn om ergens verbinding te kunnen krijgen!
Maar goed, ik heb bij de Hema een zonnebril gekocht!! Degene die ik mee had, had ineens maar 1 pootje en dan blijft zo’n ding niet echt meer zitten! Maar er zit gewoon echt een Hema in Rouen, echt apart!!

Op donderdag, de dag voordat alle gasten naar de D-Day stranden gaat, komt er iemand een lezing geven over D-Day, Nigel Stewart. Expert in D-Day en daarnaast een schilder, check www.nigel-stewart.com er zitten echt ontzettend mooie dingen bij!! Vanmiddag was hij vroeg hier en dan zit hij gewoon te tekenen, hij heeft een foto van een beeld (schildert vooral Memorials (weet ff het NL woord niet meer!)) en gaat dan met pen het natekenen om daar dan een schilderij van te maken. Het is echt heel mooi, in de zomer geeft hij dan de lezingen en rondleidingen op de stranden en in de winter gaat hij schilderen, echt gaaf!

Mensen zijn ook altijd heel stil als hij aan het praten is en die lezing kan erg emotioneel zijn, eigenlijk iedereen die deze reis maakt, komt speciaal voor die stranden en dat maakt het beladen. Maar het is een goed verteller, mensen zijn echt geboeid door zijn kennis en alles wat hij laat zien enz.

Ok dat was het weer, ga kijken of ik het op mn blog kan zetten!
Groetjes,
Linda

Snel he?! Ja als je dan eindelijk verbinding hebt, moet je er gebruik van maken!!haha XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Verantwoordelijke, goed georganiseerde boekenwurm en globetrotter!

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 29589

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 03 Mei 2017

Philadelphia here we come!

02 April 2016 - 15 November 2016

Avalon Felicity 2016

29 November 2015 - 26 Januari 2016

Australië Avontuur!

28 Februari 2015 - 15 November 2015

Op naar een nieuw avontuur!!

20 Maart 2014 - 15 November 2014

Werken op een riviercruiseschip!

04 November 2013 - 17 December 2013

Voor het eerst Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: