Jippie eindelijk een eigen bed! - Reisverslag uit Rouen, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu Jippie eindelijk een eigen bed! - Reisverslag uit Rouen, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu

Jippie eindelijk een eigen bed!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

05 September 2014 | Frankrijk, Rouen

30 augustus 2014
Vergeet maar wat ik zei over dat ik dacht dat het hielp dat Tony iedereen een Avalonian noemde…dat het meer een geheel zou vormen van alle mensen aan boord….Meteen de volgende dag ging het al mis! Op woensdag is er een excursie naar Giverny, Monet’s tuinen. Jayson en ik delen dan de receivers uit om de gasten er ook meteen aan te laten wennen dat ze hun shorepass mee moeten nemen. Ze begonnen meteen al dat ze er minstens 4 of 6 nodig hadden voor hun groep…dus het werkt niet altijd, of eigenlijk helemaal niet. Mensen blijven toch kuddedieren en blijven het liefst in de groep die ze kennen. Snap het op zich wel als je met een groep reist blijf je bij elkaar, maar aan de andere kant is het misschien ook leuk om met excursies op te splitsen en elkaar alle verhalen te vertellen bij het diner. Maar goed, dat is hoe ik erover denk, to each his own!
Vandaag voor het eerst gehad dat we 20 minuten moesten wachten op een paar gasten voordat we weg konden! Op zaterdag varen we van Les Andelys naar Conflans en gaan daarvoor al rond kwart voor 12 weg, dat staat op de dagelijkse nieuwsbrief en er hangen bordjes op de deur…maar het was ze nog gelukt om zo laat binnen te komen en te zeggen dat ze dachten dat we om 12 uur weggingen…mooi, maar dan waren ze nog te laat terug! We hebben wel vaker dat mensen of net op het nippertje binnen komen of dat we 5 minuten moeten wachten, maar dit is de eerste keer dat we echt zoveel later weggaan. Zorgen dat iedereen aan boord is als we weggaan is altijd een beetje spannend, daar heeft Jayson gelukkig ook last van! Je wilt toch echt zorgen dat iedereen er is en het is altijd een opluchting als het merendeel van de gasten al aan boord is vlak voordat we weggaan, dan hoef je niet zo te zoeken! Tot nu toe zijn er nog geen mensen achter gebleven, ok een crewmember een keer, maar dat was zijn eigen schuld!
Ondertussen weer een paar boeken uit en een paar boeken gevonden in de bibliotheek aan boord. Het stelt niet zoveel voor, een boekenkast met 2 planken met boeken, maar ik heb toch wat leuks gevonden. En als ik ze gelezen heb zet ik ze er weer terug voor de volgende liefhebber!
Op vrijdag is het meestal een beetje saai, iedereen is weg, dus er is niet veel aanspraak. De laatste tijd kijk ik op pinterest.com of ik nog iets leuks kan vinden en dat kan ik beter niet doen! Zat gisteren te kijken naar de DIY voor kerst en kreeg meteen de kriebels! Wilde meteen naar huis om aan de slag te gaan met alle leuke dingen die ik er tegen kwam! Gelukkig heb ik straks 4 maanden de tijd om leuke dingen te doen!
Het is inmiddels woensdag 3 september en de vorige groep hebben we al gedag gezegd. Tony is ook weer weg en die zien we in oktober weer terug. Nu hebben we een groep van 133 mensen met Yvette als cruisedirector… Ze is weer naar een andere hut verhuisd en ze heeft me die van haar weer aangeboden, maar deze keer heb ik hem maar niet genomen. Ik had nu een bed in de hut van de Souschef, dus het was niet echt nodig. Als ik de kamer nu zou accepteren, zou het alleen in eigenbelang zijn en dat zal me niet in dank afgenomen worden. Maar dat geeft niet.
Want uiteindelijk ben ik vandaag voor de laatste keer verhuisd! Jawel, mijn nomadenbestaan is ten einde!! Afgelopen dinsdag zijn er 2 mensen weggegaan en een daarvan word vervangen door een dame. Zij zit nu in hun hut en ik zou daar volgende week dinsdag naartoe gaan, maar ik wilde vandaag mijn bed verschonen en toen vroeg de Hoofd Housekeeping of het niet beter was als ik vandaag al naar die hut verhuisde. Anders zou ik nu mijn bed opmaken en het volgende week dinsdag weer moeten doen. Was wel een goed plan, dus ik zei het tegen Anita en zij vroeg meteen of ik haar niet aardig meer vond..terwijl het daar helemaal niets mee te maken had. Later bedacht ik me dat ik toch nog een paar dagen bij haar wilde blijven omdat ik dan nog even van het onderste bed gebruik kon maken, maar toen bleek dat Monica (waar ik nu de hut mee deel) al in het bovenste bed lag. Toen was de keus snel gemaakt! Ik heb mijn spullen uit de hut van de kapster gehaald en de rest verhuisd uit de hut van de souschef.
De hut waar ik nu in zit is er een waar 3 bedden in zitten, een stapelbed en een opklapbed aan de andere wand, waar in de andere hutten een bureau zit. Daarboven zitten 2 kasten en er zijn 2 grote linnenkasten, dezelfde als in de andere hutten. We hebben een koelkastje, maar die staat midden in de kamer, omdat er verder geen ruimte voor is en we gebruiken hem als tafel, omdat we verder geen bureau hebben. Het bed is opgeklapt, maar het voelt toch krapper dan in de andere hutten.
Maar goed, ik heb alles uit mijn grote koffer kunnen halen en ik geloof dat alles wel een plekje gevonden heeft. Het is weer even wennen, maar dat zal snel genoeg gaan denk ik. Ik zit nu dichterbij de kantine en de machinekamer. Ben benieuwd hoe dat zal gaan, de tv staat nogal eens hard aan en er gaan natuurlijk steeds mensen in en uit. Denk dat ik maar vaker van mijn oordopjes gebruik moet gaan maken. Een ding is zeker, wat er ook gebeurd ik blijf tot het einde van het seizoen in deze hut zitten, ik ben klaar met verhuizen!!!haha
We hebben nu dus weer Yvette als Cruisedirector en hoe aardig ze ook doet ik blijf het een vervelend mens vinden! Helaas komt ze hierna nog 2 keer langs!! Haha
Tijdens deze cruise hebben we ook iemand aan boord die toezicht houd op het bouwen van de schepen voor Avalon. Het is een soort werkvakantie voor hem, het is hem aangeboden een weekje mee te gaan, maar ondertussen kijkt hij naar punten die verbeterd kunnen worden op de nieuwe schepen die gebouwd gaan worden. Het is een Nederlander, dat is wel apart, vanmiddag een heel gesprek gehad! Er kwamen namelijk klachten van mensen dat het te heet was in hun hut en dat de airco niet scheen te werken. Helaas zaten de mensen met die hutten de hele dag in de zon, dus ja het werd er wel warm. Ik heb ze laten zien hoe de airco werkt en van de meesten heb ik daarna niets meer gehoord, maar een echtpaar was er echt kwaad om. De man heeft copd, een longziekte en hij kon door de warmte al helemaal amper ademhalen. Eerst kwam de man aan mijn balie en werd kwaad en daarna belde de vrouw. Ik ben gaan kijken en inderdaad was het er warm en de airco lijkt te klein voor de grootte van de hut. Daarnaast denken mensen dat er 2 punten zijn waar de koude lucht uit komt, maar er is maar een airco en het andere is de ventilatie van de minibar. En daar komt warme lucht uit, omdat dat ding aanstaat. Ik heb uiteindelijk een ventilator kunnen regelen en ze hebben met de engineer gesproken en ze zijn er blij mee gelukkig! Zal ze morgen vragen of het geholpen heeft!
Maar door die klachten ben ik ook met die botenbouwer in gesprek gekomen! Als suggestie gegeven dat ze daar iets aan gaan doen, want het word niet vaak heet, maar als de zon een keer schijnt kan het goed heet worden! Hij vertelde dat hij daar al een suggestie voor gedaan had, maar dat dat te duur was om uit te voeren. Maar hij zou de klacht zeker meenemen. Gevraagd of ik hem nog meer suggesties mocht doen en hij heeft ernaar geluisterd, dingen opgeschreven!! Ik heb hem gevraagd of de drempel lager mocht. Ik heb al een aantal mensen erover zien struikelen, gelukkig geen ernstige dingen, maar er zijn toch veel mensen die vergeten dat die drempel er is. Hij ging er meteen naar kijken en dacht dat dat wel moest lukken. Er moest wel een beetje een drempel blijven om het water buiten te houden mocht dat nodig zijn, maar goed als het lager kan zijn we al een heel eind. En we hebben het over het licht gehad, daar begon hij zelf over, want hij vond het helemaal niets. En daar heeft hij ook gelijk in. Meteen verteld over het licht bij het bed, veel mensen vragen om een sterkere lamp, omdat het licht te zwak is om erbij in bed te kunnen lezen. Heeft hij ook meegenomen! En we hebben het gehad over het “plafond”, als je de trap af gaat naar de 2e verdieping, moet je bukken. Niet heel erg, maar je hebt toch altijd het idee dat je je hoofd stoot en ik heb al een keer gehad dat ik ook echt met m’n hoofd er tegenaan zat. Niet fijn! Hij zei dat ze daar bij de andere schepen al aan gewerkt hebben, het loopt nu schuin op dat punt, dus kun je gewoon rechtop blijven lopen…ik denk dat ik op zo’n nieuw schip wil werken!! Haha
Dus zo hebben we toch zeker een 3 kwartier staan kletsen! Wel leuk, hij ziet nu natuurlijk hoe het allemaal werkt. Hij gaat wel vaker een dagje kijken, maar nu heeft hij een hele week de tijd. Hij had gisteren al 10 punten opgeschreven, dat was de eerste avond!!
Morgen weer in Rouen en vrijdag weer lekker een halve dag vrij! Hoop dat het dan ook mooi weer is, vandaag was echt warm!
Groetjes,
Linda

  • 05 September 2014 - 20:15

    Anneke:

    Hoi, maar weer.
    Je maakt wel wat mee zeg.
    Krijg toch de indruk dat je best wel weer in dit landje zou willen zijn, af en toe.
    Wel grappig dat je ook mee kan denken over verbeter punten, misschien doen zij er wel wat mee(in tegenstelling kijkshop). Haha
    Voortaan als iemand te laat is, jammerrrrr. De trein en bus wacht ook niet

  • 06 September 2014 - 04:48

    Brenda:

    Moet ik kijken of ik e-boeken kan mailen?
    Kan niet wachten tot je weer in Nederland bent. Gezellige samen iets doen.
    ga zo maar eens het strand bekijken.

  • 06 September 2014 - 08:49

    Ada :

    Ha die Linda, misschien ook als tip wat 1 persoonshutjes voor het personeel? haha. Hartelijke groet Ada.

  • 06 September 2014 - 13:23

    Linda:

    Zou het nu inderdaad niet erg vinden om weer thuis te zijn, maar het schiet al op!

    Benda, e-boeken mailen is altijd goed!! Kan ik ze op mijn tablet zetten! Txs!

    Ja ik kan misschien ook regelen dat er meer 1 persoons hutten zijn voor het personeel...denk dat ik daarvoor wat meer moet lobbyen!haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Verantwoordelijke, goed georganiseerde boekenwurm en globetrotter!

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 29604

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 03 Mei 2017

Philadelphia here we come!

02 April 2016 - 15 November 2016

Avalon Felicity 2016

29 November 2015 - 26 Januari 2016

Australië Avontuur!

28 Februari 2015 - 15 November 2015

Op naar een nieuw avontuur!!

20 Maart 2014 - 15 November 2014

Werken op een riviercruiseschip!

04 November 2013 - 17 December 2013

Voor het eerst Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: