Good News good news!! - Reisverslag uit Rouen, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu Good News good news!! - Reisverslag uit Rouen, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu

Good News good news!!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

13 September 2014 | Frankrijk, Rouen

13 September 2014
Hadden we afgelopen dinsdag weer iets nieuws!! Normaal is het zo dat als wij een taxi voor gasten regelen, dat zij dan door de taxi bij ons worden opgehaald en worden gebracht naar het adres dat ze aan de chauffeur opgeven.
Dinsdag kwam er ineens een echtpaar terug!!! Dat was echt idioot! Ik was op dat moment niet bij de balie voor de exacte details, maar volgens Jayson zaten de mensen in de taxi en de vrouw had een bepaald bedrag voor de rit in haar hoofd. Ze zag het bedrag op de meter algauw naderen, maar ze waren nog niet bij het hotel. Daarop ontstond een hele discussie met de chauffeur, waarop hij ze maar terug bracht naar de boot!!! Hahaha Dat hebben we echt nog nooit gehad! Nu moet ik eerlijk zeggen dat dat mens al de hele week een beetje van de wereld was, dus we konden ons wel iets voorstellen bij de discussie, maar ze moet het wel erg bont hebben gemaakt als de chauffeur het zo zat was dat hij ze weer terug bracht!!haha
Uiteindelijk zijn ze door een andere taxi weer opgehaald, ik weet niet hoe het verder is gegaan, maar wij hebben ze in ieder geval niet meer gezien! Echt apart!
Inmiddels weer een leuke groep aan boord! Er kwamen twee stellen aan boord en een van de mannen vroeg voor de gein of hij met de man van het andere stel op de kamer mocht en de vrouwen in de andere kamer. Van mij mocht het wel, maar zijn vrouw was het er niet mee eens, dus ik zei tegen hem dat we altijd nog een paar lounge stoelen op het dek hadden als het echt te erg werd….lag helemaal in een deuk, hij vond het goed gevonden! Dat zette al meteen de toon en ik heb al de hele week leuke gesprekken met deze man! Hij is gek op geschiedenis en ik ook. Vroeg hem vanmorgen wat hij aan het lezen was en ik heb de titel opgeschreven. Het is een boek over de Burgeroorlog in de US, het verhaal vanuit het Zuiden. Dus ik vertelde hem dat ik ook het verhaal over Grant in het Noorden hier heb gelezen, ik heb hem vanmiddag het boek laten zien. Helemaal blij!! Hij had Lincoln wel gezien, maar niet gelezen, dus ik zei dat ik het had gelezen en ik heb het hem sterk aangeraden!
Hij heeft me al een paar keer gezegd dat ik naar Amerika moet komen, dus ik zei dat als hij een baan voor me kon regelen ik graag met hem mee zou gaan! Vanmiddag heb ik hem gezegd dat hij maar een aanbevelingsbrief voor me moet schrijven, hij zou het doen, ik ben benieuwd!!!
Dat is het leukste, de interactie over en weer, echt gezellig!!
Het goede nieuws is dat Monica, mijn kamergenoot, uiteindelijk toch met de training voor receptioniste mag beginnen! Vraag me niet waarom, maar afgelopen woensdag kwam ze me vertellen dat de Housekeeper met de HM had gesproken en dat het goed was gekeurd! Dus nu gaat ze als ze tijd heeft en Jayson achter de balie zit, naar de balie om het een en ander te leren. We hebben allemaal een trainingspasport, waarin word bijgehouden welke trainingen we hebben gekregen. Het is de bedoeling dat dit goed word bijgehouden en dat het ook echt uitgevoerd word, maar er komen nogal wat rare dingen voor. Voor Monica worden deze trainingen ook bijgehouden, dus als ze straks terug gaat naar het andere schip, kunnen ze daar zien dat ze hier die trainingen al heeft gehad en kunnen ze er daar mee verder gaan. Ik hoop dat ze dat ook doen, want tot nu toe zijn ze daar niet erg behulpzaam geweest. Maar goed, ze heeft het er naar haar zin! Van de week heeft ze een paar uur met Jayson meegekeken en ze zei dat ze helemaal niet moe was, omdat ze nu iets deed dat ze leuk vond! Dus dat is erg fijn!
En dan heb ik nog meer goed nieuws….ik heb gisteren mijn evaluatiegesprek gehad met Jayson en de HM. Er werd eerst verteld hoe ze mijn werk en aanwezigheid beoordeelden. Er waren 4 hokjes voor, waarbij 3 goed was en 4 erg goed…Ik had 1 3 en de rest allemaal 4, waarvan de HM zei dat ze dat zou moeten uitleggen aan het hoofdkantoor, omdat dat niet zo vaak voorkwam!!
Daarna vroegen ze me of ik terug wilde komen in het volgende seizoen, in welke functie en op welk schip. Ik heb gezegd dat ik wel terug wilde komen, liefst op dit schip of het nieuwe schip dat hier op de Seine komt. Dit is geen garantie dat het ook echt gaat gebeuren, maar dan weten ze in ieder geval wat je voorkeur is. En de HM heeft me voorgedragen om als Senior terug te komen volgend jaar!!!!! Normaal zou ze zeggen dat het wel verstandig is om nog een jaar als receptioniste terug te komen, om alles beter onder de knie te krijgen, maar ze zei dat dat bij mij niet hoefde. Ze heeft gezien wat ik in die 2 weken gedaan heb, hoe ik daarvoor bezig ben geweest en ze vind dat ik het kan. Dat ik bereid ben te leren en de kleine dingen die niet goed gingen, daarvan zei ze dat iedereen dat heeft die iets voor het eerst doet en uiteraard krijg je de eerste keer ook alle rare dingen. Maar zowel zij als Jayson vonden dat als ik het eenmaal zou doen, ik een goede Senior zou zijn!!! De HM heeft me bedankt voor dit seizoen in ieder geval, het was fijn samen te werken met iemand die mee- en vooruit denkt en zelfstandig is. Jayson vond het ook fijn, hij zei dat ik het voor hem ook een stuk makkelijker had gemaakt….
Werd er verlegen van!!! Maar ik heb het wel geaccepteerd!! Dus als ik volgend jaar niet op een radarboot in de US eindig, kun je me hier in Frankrijk vinden als 1st Receptionist!!!!! Ga ik van de winter even mijn Frans oppoetsen!! Hahah
Dus ik heb het weer voor elkaar mag je wel zeggen, mensen geloven in mij…nu ik nog! (klopt helemaal Caroline!!) Ik heb mezelf daarna getrakteerd op drie nieuwe boeken voor de winter…zullen er nog wel een paar bij komen denk ik, het is nog maar het begin en de winter is best lang!!! Haha
Kwam er vanavond achter dat we een dokter aan boord hebben, een gynaecoloog als dat de goede vertaling is (een Obstitrician) die in zijn hele loopbaan 5000 baby’s ter wereld heeft gebracht!!!! Ben vergeten over hoeveel jaar hij het dan had, maar ik vind het een flink aantal!!!
De Cruisedirector die we nu hebben komt uit NL, Nynke. Wist eerst niet goed wat ik aan haar had, maar het is een aardig mens. Lekker recht door zee, niet lullen, maar poetsen! Ze heeft een goed contact met de HOB die we nu aan boord hebben. We weten allemaal niet precies wat zijn functie is, maar hij is een hoofd bij Avalon in Lugano. Vond het eerst irritant dat die man er is, kijkt op je vingers en is nogal pietluttig. Maar ik hoorde van Nynke ook dat hij bijvoorbeeld kijkt naar onze salarissen. Hij blijkt erachter gekomen te zijn dat daar nogal verschil in zit. Onder meer ook een verschil in wat Avalon aan Fleetpro (het bedrijf dat ons inhuurt) betaald en het verschil tussen de verschillende nationaliteiten. Iemand uit de Fillipijnen of Indonesië verdient minder dan iemand uit Europa bijvoorbeeld. Daar hebben ze het verder nog met niemand over, omdat hij het eerst allemaal goed uit wil zoeken voordat hij er echt iets mee kan doen. Maar ik zat achter de balie toen zij het erover hadden en ze vroeg mij wat ik verdiende. Ik heb later ook Monica tussen neus en lippen gevraagd wat zij verdiende niet dat ik haar vertelde waar hij mee bezig is, maar we hadden het erover dat ze graag een huis wil kopen…met dat salaris zal het een tijdje duren voordat dat gaat gebeuren. Goed je geeft niet veel uit als je op het schip werkt, maar toch. En dat heb ik ook aan hem en Nynke doorgegeven, want ik vond het schrikbarend laag….en hij uiteindelijk ook.
Dus zo ben ik een spil in het aanpassen van nieuwe schepen en nu ook met het aanpassen van de salarissen!!! Haha Met recht een Allrounder!!
Chef heeft aangekondigd dat hij ermee stopt na dit seizoen. Hij wordt in oktober 50 en hij vind het wel welletjes. Kan me wel voorstellen, het lijkt me toch anders als in een restaurant. De keuken is in ieder geval een stuk kleiner. En dan hij heeft een zoontje van een paar maanden thuis, dus het is wel leuk als hij erbij is als hij opgroeit. Geen idee wat hij verder gaat doen, hij woont in Kenia, denk eerlijk gezegd dat daar niet veel te doen is voor hem, maar dat zoekt hij zelf wel uit…Ik moet in ieder geval nog even door voor ik met pensioen mag!! haha

Groetjes,
Linda

  • 13 September 2014 - 22:58

    Brenda:

    Misschien moet ik volgende jaar een weekje komen kijken.

  • 14 September 2014 - 09:42

    Ada:

    Gefeliciteerd Linda! En wat zo mooi is, de inzet die jij hebt en het gevoel blijheid en rechtvaardigheid wordt opgepikt door de mensen in jouw omgeving. En zo leuk om te lezen met die humoristische gebeurtenissen tussendoor! Lieve groet Ada

  • 14 September 2014 - 09:45

    Ferrie:

    Hey lieve schat,

    Wat een geweldig nieuws allemaal.
    Fantastisch dat je meteen al als Senior wordt voorgedragen.
    Een mooie promotie in zo'n korte tijd. En terecht!!!
    (eigenlijk haddenwij ook niet anders verwacht, want wij weten allang wie en hoe je bent! ;-)
    Maar wat ik eigenlijk het mooiste vind is, dat je nu eindelijk de waardering krijgt die je ook echt verdient!
    Het wordt uitgesproken en (sterker nog) op papier gezet.
    Wat heb je veel geleerd, gedaan en bereikt in die korte tijd.
    In maart nog vertrok je hier vandaan zonder enige kennis van wat je daar ging doen.....
    En zie nu eens....................
    En schat.....geloof nou maar eens wat ze tegen je zeggen. Laat het maar eens diep door je heen gaan en geloof er ook zelf in.

    Je bent fantastisch op je plek en ik kan me inderdaad voorstellen dat jij het vele mensen naar de zin maakt op je schip. Ook de gasten, met je mooie lach en lekker adrem kunnen reageren.

    Het allermooiste vind ik dat je blij bent.
    Dat je geniet van het doen waar je zo ontzettend goed in bent.
    Daar ben ik nog het meest trots op.

    Lieverd: geloof nu maar eindelijk eens in jezelf met al je kwaliteiten en....geniet er van!!
    Wij genieten met je mee

    Dikke kusknuffel

  • 14 September 2014 - 11:07

    Hans:

    Linda, ik sluit me helemaal aan bij de woorden van je vader.

  • 14 September 2014 - 13:31

    Janita:

    Hoi Linda,

    Ik las de reactie van je vader en dacht beter kan ik het niet zeggen!
    Ik zie dat Hans er ook zo over denkt. Wat zijn we het allemaal eens over jou, denk daar maar (heel eventjes) over na. Veel liefs.

  • 14 September 2014 - 21:54

    Remco:

    Hoi Linda,
    Wat leuk om te lezen dat het zo goed gaat! Het is echt in een sneltreinvaart gegaan. Super dat je nu al gehoord hebt dat je volgend jaar terug mag komen als senior. Mag je echt wel trots op zijn!
    Ik heb ook nog een leuk verhaal. Had vorige week een klant in de auto die vertelde dat ze al lang met de taxi ging en al heel wat bedrijven Had gehad. Maar in het begin werd ze Door een hele aardige en behulpzame chauffeuse gehaald altijd. Ze wist de naam niet meer maar na wat praten en wat steek woorden later vroeg ik of het Linda was en dat klopte. Om een lang verhaal kort te maken je Had veel indruk op haar gemaakt en ze vond je echt geweldig Hoe je het deed! Het gaat om marianne bouman destijds woonde ze in de salsastraat. Je hebt in ieder geval de hartelijke groeten!
    Groetjes Remco.

  • 15 September 2014 - 10:28

    An Kooij:

    Hoi Linda,
    Gefeliciteerd, wat een geweldig nieuw, maar jij kan het.. Dat heb je nu bewezen.
    Super goed hoor. Jij maakt heel wat mee in zo'n jaar zeg, heftig hoor.
    Verder sluit ik mij ook aan bij de woorden van je vader, je bent een kanjer!
    Groetjes en liefs van An




  • 15 September 2014 - 17:09

    Loes:

    Hoi lieverd.

    Zo ,je hebt het weer voor elkaar h'e schat!! Leuk hoor dat ze je zo waarderen en zien hoe goed of je bent.
    Je hebt inderdaad veel geleerd en gedaan het afgelopen jaar.Ik neem mijn petje voor je af .
    Je heb ook meteen alles door en in de gaten...en je denkt ook aan andere!!!! Dat is ook je sterkste kant,meedenken enz. Ik ben super trots op je,nu nog 'n paar fijne reizen,en dan zit het er al weer op.
    Mag je van je welverdiende rust gaan genieten!!! Wees trots op je zelf,Linda.....je ziet je kunt het!!!!!!

    Wat leuk dat verhaal van Remco,zo zie je maar toen was je al goed!!!
    Geniet er maar van,schat...je hebt het meer dan verdiend!!!!
    Dikke knuffels.xxxxx

  • 19 September 2014 - 11:45

    Johan:

    Hi Lin, van harte gefeliciteerd klinkt allemaal erg goed. Had even geen internet maar alles is weer hersteld. Vast heel veel plezier en veel succes in je "nieuwe"baan. Geniet ervan.
    groeten Johan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Verantwoordelijke, goed georganiseerde boekenwurm en globetrotter!

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 29612

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 03 Mei 2017

Philadelphia here we come!

02 April 2016 - 15 November 2016

Avalon Felicity 2016

29 November 2015 - 26 Januari 2016

Australië Avontuur!

28 Februari 2015 - 15 November 2015

Op naar een nieuw avontuur!!

20 Maart 2014 - 15 November 2014

Werken op een riviercruiseschip!

04 November 2013 - 17 December 2013

Voor het eerst Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: