Nieuwe ontwikkelingen - Reisverslag uit Rouen, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu Nieuwe ontwikkelingen - Reisverslag uit Rouen, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu

Nieuwe ontwikkelingen

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

19 Mei 2014 | Frankrijk, Rouen

16 mei 2014

Weer bijna een week voorbij!! De tijd gaat snel!
Eerst een leuk nieuwtje…..ik heb de award voor Employee of the month April gekregen!!!!
Dat was een echte verrassing!!! Wist van niets, maar ben er ontzettend blij mee!!! Ontzettende adrenaline kick kan ik je wel vertellen!!!! Ik werk hier nog niet eens 2 maanden en ik krijg die award!!!
Was wel grappig, een gast wilde voor me zorgen dat ik loonsverhoging kreeg, maar dat is hem helaas niet gelukt!!
Maar dat geeft niet, ze zijn blij met me en ik ben daar ook heel blij mee!!

Helaas was er diezelfde avond een niet zo leuk gesprek met de NR. Ik was inmiddels al in mijn kamer, toen ik werd gebeld of ik de balie kon bewaken omdat Jayson en de HM met de NR wilden praten.
Ze hadden inmiddels een hele lijst gemaakt met dingen die hij fout heeft gedaan in de afgelopen tijd en zijn gedrag daarnaar.
Jayson vertelde me later dat hij ernaar heeft geluisterd en niet wilde tekenen voordat hij zijn commentaar daarop had gegeven.
Toen kregen Jayson en de HM een mail met daarin een brief….echt ongelooflijk, hij noemt ze onder andere leugenaars.
Nu bleek dat hij die brief niet alleen naar Jayson en de HM had gestuurd, maar ook naar een paar mensen van het hoofdkantoor.
Had hij eerst nog aangeboden gekregen in het restaurant te kunnen werken…nu is hij op staande voet ontslagen!!! Vorige week kregen we dat te horen en aanstaande dinsdag gaat hij weg!!!!
Het is echt zo’n zielig figuur, op alles wat er gezegd is had hij een weerwoord en hij dacht dat hij met die brief wel weer terug kon komen, maar hij heeft zijn kuil alleen maar dieper gegraven!!

Gelukkig word ons team versterkt door iemand die nu in de bar werkt en graag meer wil doen dan alleen maar drankjes rondbrengen!
Ondertussen heeft ze al het een en ander van Jayson geleerd en ik denk dat we een goed team gaan vormen! Ze is hartstikke aardig en slim, dus dat past goed bij ons!! Als we nu geen 100% scoren weet ik het ook niet!
Jayson is blij dat er nog een vrouw bij komt, we zijn Charlie’s Angels volgens hem!!haha Kan niet wachten op de nieuwe groep!

Vorige week hadden we een groep in een groep, dat verliep niet echt soepel. Het was een groep van zo’n 83 mensen, van een bepaald bedrijf. Heel andere vibe, jongere mensen, dronken meer en waren luidruchtiger dan de andere gasten. Daarbij mengden ze zich helemaal niet met de rest van de gasten, ze bleven meer bij elkaar hangen.
Dat hebben we gemerkt in de enquetes, veel mensen waren hier niet blij mee en dat kan ik me voorstellen. Ze waren echt luidruchtig, zodra er ook maar een beetje alcohol in zat, gingen ze harder praten.
Was ook duidelijk voelbaar dat het een aparte groep was.

Maar goed, nu is alles weer als “normaal”, heel gezellige groep van 127 mensen. Tot zover alweer het een en ander meegemaakt! Een stel mensen kwam naar het schip in Vernon op woensdag, ipv in Parijs op dinsdag problemen met hun vlucht, woensdag viel een van de gasten van de trap en is naar het ziekenhuis gegaan. Gelukkig was er niets ernstigs aan de hand, maar ze zal nu wel beter opletten als ze aan het filmen is. En een van de gasten kreeg vandaag pas haar koffer, gelukkig, een paar reizen geleden was er een stel dat aan het einde van de cruise nog op hun koffers zat te wachten!!

Ondertussen ook al leuke contacten!! Kan ze lekker in de maling nemen, hartstikke leuk!! We kregen over 3 stellen al een mail van de Avalon Scenery dat ze bepaalde bijnamen hadden gekregen daar, dus toen ze kwamen spraken we ze ook meteen met die namen aan, was wel lachen! Hun faam was ze vooruit gesneld!haha
We hebben een lid van de Penske familie aan boord. Voor degene die een beetje bekend zijn met de racerij is dit een bekende naam, zo ook voor mij!! Vroeg hem op een van de eerste dagen of dit een Penske was als in de naam voor Indycar en Nashcar races en jawel, dat bleek zo te zijn. Ik was de eerste die hem ernaar vroeg!!! Later kwam hij me vragen hoe ik de naam wist en ik vertelde hem dat ik vroeger wel naar deze races heb gekeken, was erg leuk!

Gisteren kwamen de mensen terug van hun excursie naar Honfleur, volgens mij heb ik al eerder verteld dat ze daarvan altijd wat later terug komen, meestal als gevolg van files. Daarna is er een port talk van de cruisedirector en de lezing van Nigel over D-Day.
Om de mensen zo snel mogelijk te helpen en naar hun kamer te kunnen laten gaan zijn de cruisedirector en ik met een lege box bij de ingang gaan staan om de receivers en shorepasses op te vangen, dat er geen rij zou vormen en mensen meteen doorkonden.

Dus ik sta daar en vraag om receivers, shorepasses…..kleingeld, creditcards, alles waar ze vanaf willen….moesten ze wel om lachen!! Later wilde iemand groot geld in wat kleiner wisselen, dus ik pak een schaar erbij en zeg dat ik wel kan helpen….koste me bijna mijn staart!hahah
Maar dat soort dingen maakt het werk leuk en gelukkig hebben de meeste gasten er wel schik in, spelen het spelletje mee of liggen in een deuk!
En je ziet ook wel wie het waardeert en wie niet, eigenlijk als ik heel eerlijk ben zijn er maar weinig mensen die het niet waarderen.

Snel op Waarbenjij.nu zetten, heb weer verbinding!!

Groetjes,
Linda

• 19 Mei 2014 - 20:46

Marga:

Hee Nichtje !

Ik wist het wel ! JIJ wordt ooit nog eens beroemd, nu al een prijs, grote klasse.
    Nu laten ze je helemaal nooit meer gaan hoor.
    Je heb er hard voor moeten werken toch ?.
    En straks een welverdiende vakantie.
    Nog even er tegenaan.
    Op naar je 2e prijs.

Dikke knuffel,,
    Marga

• 19 Mei 2014 - 21:28

Sandra:

He lieve Linda,

Leuk om te horen dat je het zo goed naar je zin hebt en dat je goed hebt gevonden waar je al die tijd naar op zoek was.

Ik zou ook nog ff mijn verhaal van vorige week vertellen.
    Dinsdag 13 mei stonden om kwart voor zes ineens Jolanda en mijn moeder voor de deur met de mededeling dat ik twintig minuten had om mij op te frissen. Natuurlijk niet door gehad dat er een heel complot aan vast zat. Romy hoefde ik niet zelf op te halen, maar werd door de oppas thuis gebracht en Raymond zou later zijn die avond. Ja, tuurlijk!! Maar goed dus mij snel ff opgefrist, mijn werk afgesloten en mee met de dames. Komen we bij het restaurant aan is er gedekt voor 4 ( hmmmm we zijn maar met z'n 3-en.) afwachten maar en ja hoor daar stond Diana in eens voor mijn neus. Onwijs leuke verrassing. Lekker gegeten en daarna mocht ik ook nog mee naar de film. Een super geslaagde avond.

Bij thuiskomst was natuurlijk alles versierd. Mijn eerste verjaardagsfeestje was dus leuk. Aankomend weekend vier ik samen met Romy mijn verjaardag met de hele bubs.

Jij nog dank wel voor je kaart. Leuke kaart weer uit eigen hand wat het toch altijd weer speciaal maakt. En voor je appjes op de 14 de.

Have fun en tot snel horens.
    X San.

• 19 Mei 2014 - 22:26

An Kooij:

Hoi Linda,
    Wat geweldig, dat je nu al de beste bent, gefeliciteerd , had ook niet anders van
    Je verwacht, je bent gedreven en serieus, allert en gezellig, top hoor.
    Volgens mij willen ze jou nooit meer kwijt.
    Erg leuk om je verhalen steeds te lezen, volg je ook echt met plezier.
    Hier alles goed, lekker weer , morgen 26 graden, en heb mijn vrije dag, dus even genieten.
    Welterusten voor straks, misschien slaap je al!!
    Fijne tijd nog en geniet van je vakantie.

Groetjes en liefs van An

• 20 Mei 2014 - 10:46

Ferrie:

Hey lieverd,
    En nogmaals............super gefeliciteerd!!
    Je allereerste volle maand, en dan al de award ontvangen.
    Dit is de eerste.......
    Geef je de rest van de crew ook nog de kans om een keer de award te ontvangen hahahahahaha

En dan nu, vandaag precies 2 maanden aan de slag. Gefeliciteerd!!
    Het lijkt al veel langer, en jij bent daar al zo op je gemak/thuis dat het voor jou ook is alsof je er al veel langer bent.
    En nog een keer Gefeliciteerd!!! Want vandaag starten jullie met de nieuwe nr het nieuwe DreamTeam
    Hoop dat het meer gezelligheid brengt onderling en dat de gasten jullie hoog zullen waarderen.

Vandaag heb je weer een drukke dag met de binnenkomst van nieuwe gasten.
    Hoop dat het weer een gezellige club wordt.
    En die (amsterdamse) grapjes die je met de gasten uit haalt, zullen ze zeker waarderen. Vooral in combinatie met die prachtige glimlach van je!!!

Ben super trots op je!!!

• 21 Mei 2014 - 07:39

Marjo:

Hee strebertje,

Kon je het weer niet laten ? Moest je weer de beste zijn ;)
    Mooi man .
    Jammer van jayson maar wie weet wat er voor leuks nu weer gaat gebeuren.
    Had weer geen mailtje gehad dus ik zal zelf maar even regelmatig de site checken.
    Hier hebben we nu ook eindelijk mooi weer.
    Was gisteren vrij dus heb even heerlijk genoten, kids op school dus echt even niks.
    Haha had ik gehoopt natuurlijk. Maar meer niks dan met de kids iig haha.
    Je bent zeker ook wel een beetje aan t aftellen richting vakantie. Fijn weer even thuis.
    Hee spreek je snel.
    En geef je de andere crewe members ook nog een kans ;)
    Kus van ons

• 22 Mei 2014 - 18:23

Ans Tabak:

Hoi Linda, gefeliciteerd meis met je mooie prijs. Ik moet het fijne nog doorlezen, maar ik hoop zaterdag een start te maken met het voorlezen aan mijn moeder van jouw avonturen! Leuk dat het zo goed gaat met je en bedankt dat we mee mogen genieten van jouw genot. Dat geeft positieve energie. Groetjes van Ans

• 25 Mei 2014 - 10:34

Margot:

Super voor je linda. Ben zo blij voor je dat je een baan heb gevonden, waarin je je "draai" hebt gevonden. Veel plezier. Live, love and laugh, margot