Weer een nieuwe maand! - Reisverslag uit Mannheim, Duitsland van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu Weer een nieuwe maand! - Reisverslag uit Mannheim, Duitsland van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu

Weer een nieuwe maand!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

10 Augustus 2015 | Duitsland, Mannheim

Vrijdag 31 juli 2015

Jawel, er is in ieder geval alweer een maand voorbij!! En inmiddels al bijna 2 weken aan het werk…nu heb ik al helemaal niet meer het gevoel dat ik vakantie heb gehad! Haha
Ik zit bij Laplace en moet ineens denken aan iets wat ik jullie al eerder had willen vertellen, maar ben vergeten!
De eerste zondag dat ik weer aan het werk was, had ik tussen de middag vrij en ben ik lekker bij Laplace iets gaan eten. Nu was het die dag ontzettend druk, eigenlijk meestal wel op zondag tijdens de lunch. Iedereen kent het concept van Laplace dat je na het eten je dienblad terug brengt naar een opruimband. Nu zijn deze niet altijd te vinden en eerlijk gezegd bij de bibliotheek van Amsterdam al helemaal niet. Er hangt wel een bordje aan het plafond, maar dat valt bijna niet op en het staat er alleen in het Nederlands…wel vreemd voor een stad waar het wemelt van de toeristen.
Maar goed, het gevolg is dus, dat als het erg druk is dat er dan een heleboel op de tafels blijft staan. Dus ook borden die niet leeg gegeten worden…en dat hebben een paar zwervers al lang door. Ik zag eerst een man om zich heen kijken en daarna van een tafel een schaal wegnemen en daarna was er een vrouw die naar verschillende tafels liep en overal iets weghaalde en opat…ze ging wel aan minstens 4 verschillende tafels zitten.
Bij mij in de buurt zaten 2 dames uit Amerika die zich door die vrouw smakelijk lieten entertainen, ze gingen er echt voor zitten en maakten zelfs een foto van haar.
Aan de ene kant vond ik het ook wel komisch, aan de andere kant was het eigenlijk gewoon zielig. Kon niet met zekerheid zeggen of ze een zwerfster was of niet helemaal goed bij haar hoofd, maar toch…het geeft je te denken.
Maar misschien is er toch ook wel wat voor te zeggen dat mensen die opruimband niet kunnen vinden, dan wordt er ook niet zoveel eten weggegooit!
Vandaag zit ik ook weer lekker in Laplace, deze keer liggen we dichterbij en ben ik er zo, dat scheelt toch echt wel een stukje lopen! Ik hoopte dat het er lekker rustig zou zijn. Door de Gay Pride dagen is het heel erg druk in Amsterdam, maar dat concentreert zich op het centrum. En inderdaad bij de bieb was het lekker rustig!!! En ik heb weer lekker gegeten en gelezen!
Woensdag 5 augustus 2015
Ik had vorige week toch een beetje een zware dobber, kon er mijn vinger niet goed opleggen, maar een aantal dingen liepen niet echt lekker. We hebben bijvoorbeeld adapters te leen en als we die aan de gasten meegeven, schrijven we dat wel op een lijst, maar helaas krijgen we ze niet altijd terug. Met als gevolg dat de volle doos die ik aan het begin van het seizoen had, al vrijwel leeg was. En ik was weer aan het regelen voor de crewshow dat iedereen eraan mee doet, maar helaas liep dat ook niet. Nu was het allemaal niet zo erg als het lijkt, ik heb er oplossingen voor gevonden, maar het duurde toch even voordat die “donkere wolk” weg was zeg maar.
Ik heb inmiddels nieuwe adapters binnen gekregen, ik heb ze allemaal voorzien van een sticker met ons logo erop en we hebben een nieuwe uitleenlijst gemaakt, waarop we mensen nu laten tekenen voor ontvangst en als ze hem hebben ingeleverd! Moet eerlijk zeggen dat me dat dan toch eigenlijk weer te strikt is, maar te goeder trouw heeft ook niet geholpen, dus ik moet wel! Wil toch zeker aan het einde van het seizoen alle adapters weer terug hebben!!
En voor de crewshow heb ik nu aangegeven dat ik de show host als ik tot 9 uur werk en de andere avonden mag mijn hotelmanager het hosten overnemen. Ik ben nu al sinds voor het seizoen begon bezig om te zorgen dat iedereen mee doet of dat degenen die meedoen een extra compensatie krijgen, maar er gebeurt niets. Voelt alsof ik tegen een muur aanloop iedere keer en ik ben het wel zat! Dus zolang nog steeds niet iedereen mee hoeft te doen, hoef ik dat ook niet en 2 keer in de maand vind ik meer dan genoeg.
Goed, dus dat is allemaal weer opgelost en het gaat allemaal weer goed, de wolk is verdwenen!
Afgelopen zaterdag hadden we de nieuwe groep binnen in Amsterdam en we hebben een nieuwe Cruise Director, ook een Nederlandse, haar naam is Gusta. Vind het jammer dat we Hendrik-Jan niet meer hebben, was een erg aardige man en het samenwerken ging hartstikke goed.
We hebben nu 123 mensen aan boord, waarvan de meeste heel aardig zijn! Ik had bij een van hen al een sort van punt gescoord! Toen hij vroeg of hij bij mij zijn 100 euro biljet kon wisselen in kleinere biljetten, pakte ik de schaar en vroeg hoe hij het wilde hebben! Hij zei dat hij hiervoor dan zoveel mijl gereisd had!! Vrienden van die man zeiden dat ik het ook echt had moeten doen, maar zover ga ik dan weer net niet!
Helaas hadden we ook weer een probleem geval…Op de 2e verdieping hadden we een stel in 201 die me op zaterdagavond vertelden dat hun airco een gorgelend geluid maakte, ik heb geluisterd en inderdaad klonk het vreemd. Ik heb de Engineer gevraagd of hij ernaar wilde kijken en volgens hem was het niet de airco. Goed, het enig andere dat ik dacht dat het kon zijn, is de toilet die ernaast zit. Het is een openbare toilet en de enige waarbij alles meteen het water in valt. Alle andere toiletten eindigen in een tank door middel van een vacuum stysteem. Het schijnt een uitgang te zijn waar geen dop op zit, dus het water gaat erin en uit, dat geeft natuurlijk ook een bepaald geluid, maar alleen als het water op een bepaald niveau is.
Volgende dag bleek dat ze midden in de nacht waker geworden waren, de engineer is weer langs geweest, maar heeft niets gedaan. Dus zondagochtend waren ze niet erg blij….
Absoluut te begrijpen, want ik hoor zelf ook alles als ik wil slapen. Kan zelf alleen niet zo goed tegen mensen die op die manier tegen me praten. De HM was erbij, ik had hem al op de hoogte gebracht en dacht dat hij het zou kunnen oplossen…Goed het enige dat we op dat moment konden aanbieden was dat ze in een andere kamer zouden slapen, als het geluid bleef aanhouden en de engineer zou uitzoeken wat het was.
Maar dat was op dat moment natuurlijk niet goed genoeg. En ik wist gewoon niet wat ik ermee aan moest. Uiteindelijk zijn ze toch gebleven en hebben we hen op de hoogte gehouden van wat de engineer deed enz. Maar ik vond dat we de situatie niet goed hadden opgelost. Van de Cruise Director die we nu hebben kregen we ook geen enkele hulp. Ik had haar zaterdagavond meteen verteld wat er aan de hand was en ze zat achter haar bureau toen ze kwamen met hun klacht en geschreeuw, maar ze bleef gewoon zitten en zei helemaal niets. Dus uit die hoek hoefden we niets te verwachten.
Na deze uitbarsting hadden we een meeting met alle hoofden en de HM deed er lacherig over. En daarna zei hij tegen me dat hij op het punt stond tegen haar te zeggen een rondje te gaan lopen om af te koelen…
Nou echt niet!! Ik stond erbij en hij stond net zo te blunderen als ik!!
Maar goed, uiteindelijk is het allemaal opgelost. Bleek het tóch de airco te zijn, teveel lucht in de buizen. Dus dat hebben ze eruit gehaald en nu is het over. Gelukkig…maar we hebben zo’n eikel van een engineer, je vraagt hem ergens naar te kijken en hij zegt dat het niet de airco is, terwijl het dat toch blijkt te zijn…
Vrijdag 7 augustus 2015
Zo deze week is bijna om, ben blij dat die vrouw morgen weggaat en we weer nieuwe mensen aan boord krijgen!
Afgelopen week ook weer de voorraad moeten tellen…ook iets wat ik maar niet voor elkaar krijg… Ok het tellen lukt me nog wel, maar het lukt maar niet om de hele voorraad rond te krijgen. Dit keer misten we ansichtkaarten, deze staan in een rek op de balie (superlelijk!!)..Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen, maar ik heb besloten er niet meer dan 10 kaarten per stad in te doen, op alle eerste rekken een prijskaartje en we halen het rek nu weg tussen 9 uur s’avonds en 7 uur s’morgens…En we hopen weer dat dat helpt!
Baal er wel van kan ik je vertellen, dingen waar ik echt goed in ben lopen niet helemaal lekker. Nu gaat er gelukkig een heleboel wél goed en kom ik wel met oplossingen om het te verbeteren, maar toch. Heb vanmiddag besloten dat dit mijn leerjaar is, uiteraard probeer ik het zo goed mogelijk af te sluiten, maar mocht ik nog een seizoen gaan doen, dan zal het beter gaan, omdat ik het dit jaar heb geleerd!
Moet eerlijk zeggen dat ik een beetje terug kom van mijn lof over mijn HM, ik heb het idee dat hij niet doet wat hij zegt…
Ok, het loopt allemaal, moet hem overal aan helpen herinneren… Krijg het gevoel dat het enige dat ik nu van hem leer is hoe ik het niet zou doen. En misschien is dat dan ook wel de bedoeling… Zo leer je iemand dus pas kennen als je ermee samen werkt!
Nog een week en dan gaat Terez op vakantie voor twee weken en dan heb ik lekker de kamer voor mij alleen!!! Jippie!!! Daar kijk ik echt naar uit! Even 2 weken niet in bed hoeven klimmen, kop stoten tegen het plafond en pijn in je rug hebben van het niet rechtop in bed kunnen zitten om te lezen, heerlijk!!
Morgen is deze reis weer voorbij, zeggen we weer gedag tegen deze groep. En dan zijn er nog 13 reizen te gaan, kun je het je voorstellen?! Opeens gaat het dan snel en langzaam tegelijk!
We hebben helaas wel te maken met laag water op dit moment. Zo hadden we hoog water in mei en nu ineens laag water. We halen deze week wel Basel gelukkig en Amsterdam gaat ook lukken, moeten alleen wel een paar dingen veranderen. Naar Amsterdam hebben we de stroming mee, dus dat gaat beter. Als we in Amsterdam zijn is het afwachten of we dan weer terug kunnen naar Basel. Ik hoop het wel, anders krijgen we weer hetzelfde als in mei dat we gasten van schip naar schip brengen…dus fingers crossed voor regen! Het was de afgelopen dagen echt bloedheet, 37 graden of meer. We hebben 1 dag regen gehad, maar dat was niets, ‘s middags was het alweer droog en zonnig.
Hadden we afgelopen woensdag iets idioots! We stoppen altijd in Nierstein om de mensen die naar Heidelberg willen op de bus te zetten. Nu waren er duikers en kwam de politie vertellen dat ze rond de plek waar wij hadden aangemeerd, granaten uit de tweede Wereldoorlog hadden gevonden! Maar die lagen er dus nog en wij lagen er inmiddels al boven! Had wel handig geweest om dit te weten voordat we daar aanmeerden! Nu met de lage waterstand is het natuurlijk makkelijker om ze te vinden.

Groetjes,
Linda

  • 12 Augustus 2015 - 14:18

    Sandra:

    Keeping my fingers crossed voor hoog water!!! ;-P

  • 14 Augustus 2015 - 12:21

    Loes:

    ha..mop,geloof dat er nu wel regen aankomt hoor. Ging gisteren aardig tekeer hier.!!Ja,inderdaad leer je pas iemand kennen als je er mee werkt!! Goed idee van je om er ń leerjaar van te maken,komt altijd van pas.
    Ga,zo door mop,je doet het goed hoor.Tot zondag,dan zie ik je weer!!xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Mannheim

Op naar een nieuw avontuur!!

Jawel, mijn vakantie is bijna voorbij!

Ik ga dit nieuwe seizoen werken als Senior Receptioniste! Dat was vorig seizoen al voorgesteld, maar toen ik naar huis ging kreeg ik toch hetzelfde contract als wat ik had. Er zouden in november vorig jaar gesprekken zijn en dan zou ik het nog wel horen. Moet eerlijk zeggen dat ik er al niet meer op gerekend had, zat al te kijken naar een cursus die ik erbij zou kunnen doen!

Maar begin Februari hebben ze me dan toch een contract voor Senior Receptioniste aangeboden!
Het was even een verrassing, moest er toch wel even over nadenken...kan ik het wel, ik heb het vorig jaar maar 2 weken gedaan, weet ik nog wel hoe het werkt..enz, enz...

Maar ik ga toch voor deze nieuwe uitdaging!! Het word heel spannend, vind het ook doodeng, maar als ik eerlijk ben weet ik ook zeker dat als ik weer een seizoen als Second ga werken, het heel erg saai gaat worden. Ik weet hoe het werkt en zo heel erg moeilijk was het niet.

Daarbij heb ik nu een seizoen gehad, dus ik weet een beetje wat me te wachten staat! Ik ga zeker proberen een hut alleen te krijgen en dat heen en weer verhuizen gaat dus niet meer gebeuren!
Tussendoor wil ik graag 3 weken vakantie, want die 2 van vorig jaar waren echt te kort.

Én ik ga mezelf aan het einde van het seizoen trakteren op een vakantie naar Australië! Dat was ik al van plan, maar nu word het helemaal een wortel voor mijn neus om het einde van het seizoen te halen! haha

Ik ben ook uitgenodigd voor een Kick Off Meeting, daarvoor ga ik morgen met de trein naar Keulen. Dacht dat dit een training werd, maar het is meer een soort bijeenkomst waar we gaan kijken hoe we de Avalon gasten nóg blijer kunnen maken dan ze al zijn! En als het goed is krijgen we een ehbo training.
Ik zie daar ook weer wat collega's van vorig jaar terug, dus dat zal wel erg leuk zijn! (En dan kan ik meteen nog een beetje navragen hoe bepaalde dingen ook alweer in z'n werk gingen!!haha)

Op 10 maart kom ik weer naar Nederland en dan gaat op 19 maart het echte werk beginnen...ik weet alleen nog niet wáár!! Daar hoop ik volgende week ook achter te komen!

Ik hou jullie weer op de hoogte!
Groetjes,
Linda

Recente Reisverslagen:

16 November 2015

het heeft even geduurd...

26 Oktober 2015

de laatste twee weken

10 Oktober 2015

Weer terug in Amsterdam

28 September 2015

Groetjes vanuit Keulen

17 September 2015

Daar ben ik weer!
Linda

Verantwoordelijke, goed georganiseerde boekenwurm en globetrotter!

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 29503

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 03 Mei 2017

Philadelphia here we come!

02 April 2016 - 15 November 2016

Avalon Felicity 2016

29 November 2015 - 26 Januari 2016

Australië Avontuur!

28 Februari 2015 - 15 November 2015

Op naar een nieuw avontuur!!

20 Maart 2014 - 15 November 2014

Werken op een riviercruiseschip!

04 November 2013 - 17 December 2013

Voor het eerst Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: