de laatste twee weken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu de laatste twee weken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu

de laatste twee weken

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

26 Oktober 2015 | Nederland, Amsterdam

Donderdag 15 oktober 2015
Nou, al wat er gebeurde vorige week vrijdag, ik kreeg geen telefoontje uit Limassol!
Ik zat even over 12 al in de bieb in Amsterdam, om te zorgen dat ik niet op het schip was. Te wachten en mijn verhaal te schrijven. Ik heb daar gezeten tot zo’n half 3 en geen telefoontje.
Maar dat geeft niet! Rond half 2 had ik afgesproken met mijn oom en tante uit Diemen! We hebben lekker eerst koffie gedronken en bijgekletst en rond half 3 zijn we naar het schip gelopen, waar ik ze een rondleiding heb gegeven! Was erg gezellig!
‘s Avonds toch maar een mailtje gestuurd om te vragen of ik de dag en tijd soms verkeerd had begrepen. Kreeg daarop het antwoord dat ze een ontzettend hectisch dag hadden, ze zouden me maandag bellen….
Goed, zaterdag was weer een drukke dag,‘s morgens een groep gedag gezegd en ‘s middags weer een nieuwe groep aan boord.
‘s Morgens liet Christian mij de cijfers van de laatste cruise in het kasboek invullen, als onderdeel van de training voor HM. En terwijl ik daarmee bezig was vertelde hij mij dat hij de volgende zaterdag in Basel naar huis ging. Ik dacht eerst dat hij een grapje maakte, maar dat was niet het geval, hij gaat echt weg. Hij heeft in die 2 maanden dat hij hier is in zeer korte tijd een paar aanvaringen met Michael, de chef gehad. Na de laatste keer heeft hij de corporates erbij geroepen om erover te praten, maar al wat daaruit kwam zei hij, was dat ze iedereen een aai over de bol gaven en Michael zijn gang laten gaan…en daar kan hij niet mee overweg. Michael is een ex bokskampioen met een gevarieerd verleden om het zo uit te drukken en als hij boos word, word hij dat ook echt. Ik hoef de exacte details niet te weten, maar hij heeft gelijk dat hij zegt er niets meer mee te maken willen hebben.
Dus dat was wel ff balen kan ik je vertellen! Met nog 3 weken te gaan, krijgen we weer een nieuwe Hotel Manager.
Maar goed, voorlopig is hij nog hier. Hij had het er verder nog met niemand over gehad, totdat ons aller Anna van HR maandag middag belde…ik had haar eerst aan de telefoon toen ze me vroeg of ze voor de nieuwe HM een uniform moesten bestellen. Daar had ik geen idee van, maar het schijnt geen nieuwe werknemer te zijn, hij werkt al een tijdje voor Avalon. Maar goed, een half uur later belde ze terug, maar toen kreeg ze Csilla aan de telefoon, die nog van niets wist….
Dus toen heb ik Christian gevraagd de volgende dag iedereen in een meeting te vertellen dat hij weg gaat aankomende zaterdag. Ik heb hemook gevraagd zoveel mogelijk een reden te geven, zonder in details te treden. Anders was het net als met Detlef, dat ik een reden moest geven die niemand geloofde!
Uiteindelijk heeft er dus niemand gebeld van HR maandag. Dinsdagochtend zag ik dat ze me ‘s morgens vroeg een mailtje hadden gestuurd met de vraag hoe laat ze me konden bereiken die dag. Dit was op mijn prive mail, want niemand mag ervan weten. Maar ik kan daar niet altijd naar kijken, dus ik zag dat mailtje pas rond half 12. Meteen geantwoord dat ze me rond half 1 konden bellen, want dan had ik pauze. Express weer naar Christian’s kantoor gegaan, want ik had niet zoveel bereik in mijn hut. Gewacht tot half 2 en toen vond ik het wel weer welletjes. Ondertussen is het nu donderdag en ik heb geen telefoontje gehad of een mailtje met een nieuwe datum en tijd, dus wat mij betreft kunnen ze nu het heen en weer krijgen…(en dan heb ik dat nog zacht uitgedrukt!) Christian zegt dat ik er juist moet gaan werken om er orde op zaken te stellen, maar daar heb ik eerlijk gezegd geen zin in. Dit zegt al genoeg over het bedrijf voor mij, dus daar is geen organiseren meer aan!
Zondag 25 Oktober 2015
Sorry, even een sprong in de tijd, maar niet veel tijd en zin gehad om te schrijven moet ik zeggen.
De laatste week dat Christian er nog was heeft hij mij nog het een en ander aan training gegeven voor HM. Zaterdagochtend kwam de nieuwe HM, hij heeft alles overgedragen, zoveel mogelijk iedereen gedag gezegd en rond half 12 was hij op weg naar huis. Voordat hij wegging zei hij dat hij me ging missen, ik zei dat hij snel genoeg van mij zou krijgen als hij mijn blog over Australië leest straks!! Hij vroeg of ze dan zo slecht waren, maar ik waarschuwde hem dat mijn verhalen nogal aan de lange kant kunnen zijn. Kreeg in ieder geval een dikke knuffel voordat hij wegging en toen was het voorbij zeg maar…
Nou de nieuw HM heet Zolt en komt uit Hongarije….óók uit Hongarije, het halve schip komt uit Hongarije, ben nu écht omgeven door Hongaren.
Hij kondigde zich niet echt aan, we zagen ineens een koffer voor de deur staan, waarvan we dachten dat die van een van onze gasten was. Maar nee, die was van hem. Maar in plaats van naar binnen te komen en gedag te zeggen, liep hij eerst naar de stuurhut om de kapitein gedag te zeggen…
Ik was bezig met het tellen van de fooien voor de crew en wij halen per persoon 1 euro eraf voor wat we breakage noemen, dus voor alle kopjes en borden die breken. Normaal moeten alleen de crew in het restaurant en de afwassers dat betalen, maar dat vonden we onzin, iedereen heeft die dingen in z’n handen en iedereen kan iets breken. Maar nee, voor hem kon dat niet. Er hadden mensen lang over vergadert, het was niet eerlijk tegenover de crew en wij veranderden dat zomaar….dus nu kon ik het nog wel doen en dan zouden we dat geld gebruiken, maar bij hem kon het niet, prima.
Daar begonnen we dus mee….en het werd nog erger!! Ik had van Christian al begrepen dat ik taken op me nam die een HM doet, zonder mij precies te vertellen wat dat dan was. Maar nu was het de eerste paar dagen om de haverklap dat Zsolt het ging doen, want het was de taak van de HM….
Echt ongelooflijk, ben al bijna een heel seizoen op deze manier bezig en ineens word er van alles uit mijn handen genomen!
Hij zei dat hij die dingen doen, anders dachten ze op het hoofdkantoor dat hij misschien niets deed. En hij deed het altijd, dus waarom zou hij zijn stijl veranderen…dus ik zei dat ik dan mijn stijl moest veranderen…waar hij alleen maar om moest lachen.
Daarnaast is het zo’n irritante lul die niet luistert als je iets uit probeert te leggen. Het begon met de enquete rating van de week ervoor, waar hij dus nog helemaal niet bij was. Ik wilde vertellen hoe iets gegaan was, maar hij lulde er gewoon doorheen. Daarna hadden we het over de crewshow, waarbij ik dus bij de vorige twee afgesproken had dat ik de ene week en zij de andere week de show gingen hosten. Maar nee, deze doet het allemaal zelf, want hij heeft leuke grapjes en anders weten ze niet wie hij is….(really???)
Maar prima, als je dat zo wilt. Vroeg hij of ik ook een act had, nee als hij alles gaat hosten kan hij van mij de klere krijgen! En helemaal omdat ik bezig was het hem uit te leggen, ondertussen met de housekeeper erover praat, die hetzelfde zegt als ik, maar toch, luistert gewoon niet!
Van mij mag hij nu iedere woensdag die crew show doen, dan ben ik lekker vrij! Hij wilde ook dat het eerder begon, dus al om 9 uur ipv kwart over 9 en om half 10 waren ze al klaar! Terez kwam terug in de hut om half 10 en ze zei dat alles al voorbij was!!
Het mooiste was dat de crd op donderdag zijn praatje hield over hoe mensen weer naar huis gaan enz. In dat praatje bedankte hij de HM en vertelde de mensen dat hij ook degene was die de show deed en al die grapjes had. Later stond ik met hem te praten en kwam de HM erbij staan om te vragen of de crd ook bij de farewell parade was die avond. Maar dat deed hij liever niet, hij had de HM al bedankt en iedereen verteld dat hij de host van de show was “want anders wisten ze niet wie hij was” (!!!!!!!) Ja want hij had geen jasje aan en geen strepen op zijn overhemd dus wisten ze het niet. En de HM was er helemaal blij mee, bedankte hem en vond het erg aardig van hem.
Ondertussen lag ik helemaal in een deuk!!!! Hahaha Wat een giller!!!! Doet de HM juist de show, omdat ze anders niet weten wie hij is en de crd vond het nodig het mensen nog een keer uit te leggen omdat ze anders niet wisten dat hij het was!!hahahhaha LUL!!! Heerlijk!!!
Maar goed, ondertussen is het erg moeilijk om te geloven dat we nog maar 2 weken bezig zijn, het liefst spring ik nu al op de trein naar huis!!
Heb hem vorige week wel gezegd dat ik niet blij was met het feit dat hij dacht dat ik alles op eigen houtje deed zonder overleg met de HM, maar heb hem duidelijk gemaakt, dat dat niet het geval was. En dat ik niet blij was met het feit dat hij door me heen praat als ik hem iets aan het vertellen ben. Niet dat hij er echt iets mee gedaan heeft of zal doen, maar goed, ik ben het kwijt.
Ondertussen ben ik het echt zat, hij is zo bang voor zijn goede naam! Terez vroeg hem of hij een mailtje kon sturen naar HR om te vragen wanneer we de kick off meeting dagen uitbetaald krijgen. Het is ons wel gezegd, maar we hebben er niets meer van gezien of gehoord en ze wilde ze er graag aan helpen herinneren.
Hij wilde geen mailtje sturen, want hij schaamde zich ervoor dat te vragen! Hij wilde een mailtje sturen uit haar naam, zodat het niet zou lijken alsof hij deze vraag stelde. Echt te idioot voor woorden! Uiteindelijk heeft hij het wel gedaan, maar hij vertelde Terez dat ze wilden weten wie die vraag stelde en toen mailde hij meteen terug dat zij het was…..het is een doodnormale vraag, want volgens hem moet dat op je salarisstrook staan, maar dat is niet zo, dus is het logisch als je dat wilt weten!!! Maar nee, wat zullen ze wel niet denken van hem dat hij deze vraag stelt!!
Vanmorgen hadden we weer iets idioots. We hebben enquetes die we donderdag uitdelen en vrijdag/zaterdag weer terug krijgen van de mensen die dat willen doen. Nu moeten we daarvan percentages bijhouden in een excel file. Goed, daarin staat ook hoeveel mensen we die cruise aan boord hadden en dan staat daaronder: “number of questionnaires received” wat volgens onze HM betekend, hoeveel mensen de enquetes hebben ingevuld, ipv zoals wij het al die tijd al deden, tellen hoeveel je er echt terug hebt gekregen!! Maar mijn Engels is niet zo goed en hij weet het beter dan de corporates!!! Echt ongelooflijk!!!
Ben eerder gevlucht naar de bieb. Ik heb het een en ander kunnen schrijven, gegeten en gedronken. Maar helaas was er geen internet verbinding dus heb niet zoveel kunnen doen. En we gingen al rond 2 uur weer weg, dus we moesten weer op tijd terug zijn.
Maandag 26 Oktober 2015
Vandaag ben ik het helemaal zat!!!! Het is dat mijn loyaliteit naar collega’s en verantwoordelijkheidsgevoel zo groot zijn, anders had ik inderdaad mijn koffer al gepakt en de eerstvolgende trein naar huis genomen!!!
Rond 11 uur hebben we meestal de lunch voor de crew en Csilla en ik zitten rond die tijd meestal samen achter de balie. Ik vroeg aan de HM of hij ons even over kon nemen achter de balie zodat we samen konden lunchen en op tijd weer terug konden zijn. Maar nee, we waren er met z’n tweeën, moesten we het samen maar oplossen, hij ging alleen ons overnemen als het echt nodig was. Alsof hij het zo ontzettend druk had, dat hij niet even 10 minuten achter de balie kon zitten!! Goed, dus Csilla is eerst naar beneden gegaan en ik ben na haar gegaan. Daarna even naar de toilet en mijn hut om stoom af te blazen!! Terez was in de hut en ik vroeg haar wat de beste plek was om een lichaam te verstoppen. Volgens haar was dat de wasserij, dus ik zei dat ze zich dan maar klaar moesten maken!! Vertelde haar wat er gebeurd was en zij bood aan om even achter de balie te komen zitten als het nodig was...
Goed, toen ik boven kwam ging hij ons even vertellen dat hij niet achter de balie ging zitten als we er allebei waren, hij ging mijn werk niet overnemen, zoals hij ook mij niet ging vragen zijn werk over te nemen.
Ik vertelde hem dat de reden dat ik het vroeg was, omdat tegen de tijd dat de laatste naar beneden gaat er meestal niets meer te eten is en je zit er alleen omdat iedereen al klaar is! En dat ik blij was dat we andere HM’s hadden die wel “collaborative” genoeg waren om ons hiermee te helpen. Volgens hem had dat er niets mee te maken....
Het mooie is dat vorige week vrijdag ik alleen achter de balie zat en het ineens zo druk werd dat ik niet eens naar beneden kón om te eten. Maar de lul deed niets om mij over te nemen zodat ik kon gaan eten. Hij deed liever helemaal niets achter de balie zei hij, anders zouden ze hem allemaal vragen stellen waar hij geen antwoord op had.....daar heb ik echt wat aan!!!!
En dit noemt zich dan Hotel Manager, dit moet dan leidinggevende zijn???
Het is echt ongelooflijk!!!! Het worden 2 hele lange weken, dat kan ik je wel vertellen. Probeer zoveel mogelijk niets meer met hem van doen te hebben, zeg alleen gedag en beantwoord alleen vragen die hij mij direct stelt. Voor de rest kan hij de klere krijgen!
Gisteravond heb ik een mailtje gestuurd naar HR dat ik geen zin meer heb in de baan van HR travel coordinator. De laatste mail die ik heb gekregen was van 13 oktober, daarna heb ik niets meer van ze gehoord. Ik begrijp volkomen dat ze het nu erg druk hebben met het zorgen voor tickets naar huis voor de crew aan het einde van dit seizoen, maar het zou fijn zijn geweest om op de hoogte gehouden te worden.
Ik heb ze het allerbeste gewenst en bedankt voor de gesprekken die we wel gehad hebben.
Kreeg zowaar vanmorgen al meteen antwoord, je gelooft het niet! Hij zei gewoon echt dat hij me zelfs 2 keer had geprobeerd te bellen, één keer werd er niet opgenomen en de 2e keer was mijn telefoon uit....maar ze respecteerden mijn beslissing en hoopten dat ik voor Fleetpro bleef werken.
Ik heb echt nooit een telefoontje van die man gehad, anders zou ik berichtjes krijgen op mijn mobiel dat ik oproepen gemist had, maar die heb ik nooit gezien, anders zou ik meteen terug gebeld hebben. Dat heb ik hem dus ook geantwoord.
Echt te idioot voor woorden ook! Dus als ik mijn telefoon niet opneem, stuur je niet een mailtje, of probeer je me op het schip te bereiken?? Het is echt mooi, nu heeft hij de bal weer bij mij neergelegd, “hij heeft mij heus wel gebeld, maar ik nam niet op, dus hij kan er niets aan doen dat ik niets gehoord heb van hem”....
Maar weer eens goed om me heen gaan kijken en ik neem zeker mijn cv mee naar Australië !!!

Groetjes,
Linda

  • 26 Oktober 2015 - 15:44

    An:

    Hoi Linda,
    Wat weer een verhaal, als ik jou was zou ik daar maar snel wegwezen

  • 26 Oktober 2015 - 16:35

    Johan:

    Hi Lin, jammer dat die laatste weken een beetje in het water vallen. Alvast succes met zoeken naar "andere" uitdagingen! Groeten johan

  • 26 Oktober 2015 - 16:46

    Ferrie:

    Wat een mannetje, die Zolt. Een echt narcistje!
    Kijk maar uit, onzekere narcisten in het nauw maken gekke sprongen.
    Stuur Michael op hem af (niet zelf je handen vies maken haha)

    Nou, nog maar eventjes. Ontloop hem maar zoveel mogelijk en focus op de gasten en je vakantie.
    Kijk wel of het mogelijk is om jouw ervaring met hem, te delen met een corporate.
    Hoe vaker ze het horen, hoe beter.

    En wat je van hem in elk geval leert: Zo kan je beter niet functioneren als HM
    Dus, een wijze les voor als je zelf HM gaat worden ;-)

    Dikke kus en sterkte

  • 26 Oktober 2015 - 20:40

    Marjo:

    Ola,

    Oh ik zie je gezicht al helemaal voor me. Overlopend van woede en je toch moeten/willen inhouden. Wat een mafkees !

    Wel balen dat je niks gehoord hebt over die nieuwe baan. Nou stop hem maar daar waar de zon niet schijnt idd . Ze weten niet wat ze missen.

    Heel veel sterkte nog maar en ik ben bang dat het heel veel keren tot tien tellen gaat worden. Maar je kan t !
    Tot snel x

  • 29 Oktober 2015 - 15:49

    Annekekwaad:

    Tjonge, jonge
    Wat een gedoe de laatste weken voor je.
    Vervelend om zo te moeten eindigen, maar je hebt wel wat leuks om naar uit te kijken.
    Sterkte het laatste stukje en alvast een fijne vakantie.
    Liefs Guus en Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Op naar een nieuw avontuur!!

Jawel, mijn vakantie is bijna voorbij!

Ik ga dit nieuwe seizoen werken als Senior Receptioniste! Dat was vorig seizoen al voorgesteld, maar toen ik naar huis ging kreeg ik toch hetzelfde contract als wat ik had. Er zouden in november vorig jaar gesprekken zijn en dan zou ik het nog wel horen. Moet eerlijk zeggen dat ik er al niet meer op gerekend had, zat al te kijken naar een cursus die ik erbij zou kunnen doen!

Maar begin Februari hebben ze me dan toch een contract voor Senior Receptioniste aangeboden!
Het was even een verrassing, moest er toch wel even over nadenken...kan ik het wel, ik heb het vorig jaar maar 2 weken gedaan, weet ik nog wel hoe het werkt..enz, enz...

Maar ik ga toch voor deze nieuwe uitdaging!! Het word heel spannend, vind het ook doodeng, maar als ik eerlijk ben weet ik ook zeker dat als ik weer een seizoen als Second ga werken, het heel erg saai gaat worden. Ik weet hoe het werkt en zo heel erg moeilijk was het niet.

Daarbij heb ik nu een seizoen gehad, dus ik weet een beetje wat me te wachten staat! Ik ga zeker proberen een hut alleen te krijgen en dat heen en weer verhuizen gaat dus niet meer gebeuren!
Tussendoor wil ik graag 3 weken vakantie, want die 2 van vorig jaar waren echt te kort.

Én ik ga mezelf aan het einde van het seizoen trakteren op een vakantie naar Australië! Dat was ik al van plan, maar nu word het helemaal een wortel voor mijn neus om het einde van het seizoen te halen! haha

Ik ben ook uitgenodigd voor een Kick Off Meeting, daarvoor ga ik morgen met de trein naar Keulen. Dacht dat dit een training werd, maar het is meer een soort bijeenkomst waar we gaan kijken hoe we de Avalon gasten nóg blijer kunnen maken dan ze al zijn! En als het goed is krijgen we een ehbo training.
Ik zie daar ook weer wat collega's van vorig jaar terug, dus dat zal wel erg leuk zijn! (En dan kan ik meteen nog een beetje navragen hoe bepaalde dingen ook alweer in z'n werk gingen!!haha)

Op 10 maart kom ik weer naar Nederland en dan gaat op 19 maart het echte werk beginnen...ik weet alleen nog niet wáár!! Daar hoop ik volgende week ook achter te komen!

Ik hou jullie weer op de hoogte!
Groetjes,
Linda

Recente Reisverslagen:

16 November 2015

het heeft even geduurd...

26 Oktober 2015

de laatste twee weken

10 Oktober 2015

Weer terug in Amsterdam

28 September 2015

Groetjes vanuit Keulen

17 September 2015

Daar ben ik weer!
Linda

Verantwoordelijke, goed georganiseerde boekenwurm en globetrotter!

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 29444

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 03 Mei 2017

Philadelphia here we come!

02 April 2016 - 15 November 2016

Avalon Felicity 2016

29 November 2015 - 26 Januari 2016

Australië Avontuur!

28 Februari 2015 - 15 November 2015

Op naar een nieuw avontuur!!

20 Maart 2014 - 15 November 2014

Werken op een riviercruiseschip!

04 November 2013 - 17 December 2013

Voor het eerst Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: