Onze eerste dagen! - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu Onze eerste dagen! - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu

Onze eerste dagen!

Door: Linda Damhuis

Blijf op de hoogte en volg Linda

01 April 2017 | Verenigde Staten, Philadelphia

Donderdag 30 maart 2017

Nou, helaas het luchtbed hield het niet…rond middernacht vroeg ik of Caroline wakker was en ging ik naast haar in het 2 persoonsbed liggen, want ik lag echt op de grond!

Daarna niet zo heel diep meer geslapen en rond kwart voor 6 al echt wakker. Alleen hadden we nog geen zin om eruit te komen. Rond half 7 hadden we het wel gehad, toen zijn we opgestaan en hebben we aan tafel gezeten met onze laptop en tablet, heel Amerikaans!
Ondertussen lekker ontbeten en rond half 9 zijn we gaan douchen en aankleden. Toen ik naar de douche liep kwam ik een buurman tegen, Sri uit India.

Rond kwart over 9 half 10 zijn we op weg gegaan naar Penn University, waar Caroline om 11 uur een kennismaking had met haar professor.
We konden het in een half uur lopen en dat is ook gelukt. Maar ook hier gaan de straten op en neer, dat was wel apart, had ik niet verwacht eigenlijk. Het was heel rustig in de wijk, uiteraard was iedereen al aan het werk, maar qua geparkeerde auto’s was het wel druk. En het was koud!!!! Gisteren hadden we een lekker zonnetje, wel wind, maar de zon was lekker warm.
Vanmorgen wel wat blauwe lucht en zon gezien, maar toen wij naar buiten gingen was de zon weg en het waaide lekker! De wind was écht koud!! Wel stevig doorgelopen, maar het werd er niet warmer op. Helaas hebben we de zon maar af en toe gezien en bleef het koud!

De omgeving van UPenn heet toepasselijk University City, ook Drexel University zit er in de buurt. Het complex, qua gebouwen er om heen was echt immens groot!!! Zo ontzettend veel gebouwen, echt onwijs!! Er zit een ziekenhuis en kinderziekenhuis, we hebben ook meteen het Auditorium gevonden waar Caroline met het orkest gaat oefenen. Dat is gelukkig niet zo ver van het gebouw waar ze werkt vandaan, dus dat is wel fijn.

Het gesprek met de professor was ontzettend leuk, erg aardige man. Hij heeft ons alles laten zien en Caroline aan een aantal mensen voorgesteld met wie ze gaat werken. En terwijl wij er waren kwam FedEx met Caroline d’r bloedmonsters binnen! Die hadden er al moeten zijn, maar we kwamen er gisteren achter dat ze wel het land binnen waren gekomen, maar nog niet naar UPenn waren gestuurd. Waarom precies weten we niet, maar er bleek iets qua informatie niet helemaal volledig te zijn. Maar goed, ze zijn er en het was nog bevroren, dat was wel het belangrijkst.
Dus Caroline was helemaal gerustgesteld!! De professor had ons ook nog meegenomen naar de 14e verdieping om ons daar vandaan de stad te laten zien, erg leuk!!

Rond 12 uur gingen we beneden in het gebouw lunchen, heerlijke wrap en tonijnsandwich gegeten. Daarna nog even terug naar het Auditorium en door naar het station om tokens te kopen voor de bus enz. Op zich is alles te lopen, maar het centrum is wel wat verder weg. Dus is het wel fijn om ze op zak te hebben, als we niet meer kunnen nemen we de bus terug.

Daarna zijn we op ons gemak naar een supermarkt die op 40th en Walnut street zit gelopen. Onderweg een donut gegeten bij Dunkin Donuts. Bij de supermarkt ging er voor Caroline een wereld open!!! Haha ik had haar al gewaarschuwd dat er voor 1 item minstens 20 verschillende merken en soorten waren, maar als je het ziet is het toch iets anders!! Om de zoveel meter maakte ze een foto van bijvoorbeeld blauwe tortillachips, moedermelk thee enz!!

En toen moesten we van de 40ste straat terug naar de 47ste…dat was toch wel een eindje! En hier moesten we dan weer naar de 3e verdieping…het koste wat moeite, maar het is ons gelukt!!!

We hebben lekker een kop thee genomen, Caroline heeft Eddie ff gebeld en ik zit lekker te typen.
We hebben voor vanavond geen plannen, morgen ook nog niet, want het gaat regenen de hele dag. Alhoewel we wel een leuke 2e hands boekwinkel hebben gevonden, waar we natuurlijk ook makkelijk een hele dag door kunnen brengen!

O ja wel door gegeven dat het luchtbed leegliep en als het goed is kunnen we een nieuw matras krijgen. We gaan zo ff naar beneden, kunnen we meteen vragen of de buurman of vrouw haar tv wat zachter zet, want het hele huis kan letterlijk verstaan wat er gezegd word! Het is wel een beetje vreemd dat daar een tv staat, want wij hebben er geen een in de kamer…
Helaas is Amy er nu niet, anders hadden we haar kunnen vragen of ze er iets van zou kunnen zeggen. In plaats daarvan zit Caroline nu op haar viool te spelen, Amy had er geen bezwaar tegen als ze af en toe ging oefenen en we dachten nu zou het wel helpen om die tv zachter te krijgen…..maar helaas tot zover is er geen verandering!

Vrijdag 31 maart 2017

Gisteravond lekker soep gegeten met de laatste hotdogs. We kregen een mailtje van Amy, die beneden zat, of wij nog een ander matras wilden hebben. Nou graag, want dat luchtbed was niets. Dus wij naar beneden om het matras naar boven te sjouwen, gelukkig kon zij wel het luchtbed mee naar beneden nemen.
Het is een matras van een slaapbank, lekker hard! (dat voelde ik wel vanmorgen!)

We hebben het volgehouden tot half 10, toen waren we het wel weer zat. Maar ondertussen waren we de harde muziek van onze beneden buren ook wel zat, terwijl ik aan het tanden poetsen was, is Caroline naar beneden gelopen om te vragen of het wat zachter zou kunnen. Bleek het de partner van Amy te zijn, die we net die ochtend hadden ontmoet!!! Dat was dan wel weer een beetje vreemd, maar het is gelukt, want daarna ging de muziek uit en hebben we er geen last meer van gehad!!

Vanmorgen doorgeslapen tot half 8, best goed al! Caroline wilde gaan hardlopen, ondertussen ben ik gaan douchen en aankleden. Toen ik uit de douche kwam, zat ze nog in de kamer! Bleek dat ze wel al naar buiten geweest, maar het regende lekker hard, dus toen is ze toch maar niet gegaan! Helaas, maar de intentie was er, dus dat was hartstikke goed!! Morgen een nieuwe poging!

We hebben lekker ontbeten met een geroosterde kaneel/rozijnen bagel met cream cheese, my favorite en nu ook die van Caroline!!
Daarna weer lekker digitaal bezig geweest, Caroline heeft een hotel gevonden in Washington en ik heb onze busreis geregeld!
Dus ons eerste weekend trip is al gepland!!! We hopen wel op wat beter weer, want ondertussen regent het hier nog steeds en de vooruitzichten zagen er nog niet al te best uit, dus fingers crossed!

Het plan is om na de lunch nog even naar buiten te gaan, we hebben gisteren een 2e hands boekwinkel gezien, altijd een goed idee om een regenachtige dag in door te brengen!

We hebben geluncht met een warme kop soep en turkey sandwiches, die bij Caroline ook wel in de smaak vielen, dus als ik weg ben hoef ik niet bang te zijn dat ze omkomt van de honger!

Na de lunch ben ik naar beneden gegaan om te kijken of we paraplu’s konden lenen, aangezien we wel graag naar buiten wilden, het nog steeds met bakken uit de hemel kwam en alleen ik een soort regenjas mee had.

Gelukkig waren er paraplu’s voor handen en ik heb meteen een extra set sleutels gevraagd, voor als Caroline straks aan het werk is. Dan is het wel handig als we allebei kunnen komen en gaan.
Goed met de paraplu’s in de aanslag zijn we naar buiten gegaan en man, man, man wat een hoeveelheid water kwam er naar beneden, echt niet normaal!!
Voelde me wel meteen thuis, want net als in Arnhem stromen er hele rivieren water over de straten naar beneden!

We hebben de dichtstbijzijnde bushalte gevonden, wel handig, want die bus gaat naar Caroline d’r werk, dus als ze dan ’s avonds na het viool spelen naar huis gaat, hoeft ze niet te lopen. Het is namelijk nog best vroeg donker en dan is het in deze rustige buurt niet fijn om alleen rond te lopen.

Op de 40ste straat heb ik postzegels gehaald, Caroline heeft geld gepind en we hebben gesnuffeld in de 2e hands boekwinkel. Echt mega vol staat het daar, in iedere hoek, op iedere plank en zelfs op de grond staat het vol met boeken, heerlijk!! Uiteraard heb ik wel het een en ander gevonden, maar ik heb het gehouden bij een boek over Thomas Jefferson, een van de eerste presidenten van Amerika. Dacht laat ik die nou eerst maar uitlezen, ik heb nog een maand de tijd om terug te gaan en verder te snuffelen! Ik had maar 15 kilo in mijn koffer en er is 23 kilo toegestaan, dus er kan nog wat bij!!

Na het snuffelen hebben we met een cappuccino en een thee in een koffietentje gezeten, waarna we weer door de regen via een andere straat naar huis gingen. Onderweg kwamen we een CVS tegen, soort supermarkt/apotheek, waar we ook nog even rondgekeken hebben. Handig te weten dat dit in de buurt zit.

Weer thuis hebben we onze zeiknatte broeken te drogen gehangen. Ik heb lekker op bed zitten lezen en Caroline heeft nog wat gewerkt aan een artikel. Rond half 7 lekkere pasta Alfredo gegeten met knoflook stokbrood, was goed!
Net het eten op bed lekker een film zitten kijken via Netflix, Caroline heeft haar laptop aan de praat gekregen, dat is ff wat makkelijker kijken dan op mijn tablet.

Na de film lekker naar bed gegaan, was rond 10 uur half 11, gaat steeds beter met de jetlag!
O ja, had ik al gezegd dat het de héle dag geregend heeft????
Het heeft écht de hele dag geregend!! Het is echt nooit opgehouden, zelfs toen wij naar bed gingen regende het nog!

Dat was hem weer!

Groetjes,
Linda en Caroline








  • 01 April 2017 - 20:56

    Ton:

    Hi Linda en Caroline,

    leuk dat ik deze verhalen over jullie ervaringen daar weer mag ontvangen en lezen.
    Ik wens jullie daar heel veel plezier en ook succes voor Caroline op de University.
    Groeten,
    Ton

  • 02 April 2017 - 14:11

    Ans Tabak:

    Hoi Linda en Caroline,

    Jullie zitten echt niet alleen in Amerika hoor, jullie hebben ons óók meegenomen en voelen met jullie mee.
    Zoals met al die andere verhalen, die ik nog niet eens allemaal heb kunnen lezen, maar die ik nog wel bewaard heb, want ik ga dat zeker nog doen. Het is hier nu rond 15.00 uur en ik heb nog niet gegeten. O boy, wat klinkt het lekker allemaal. Wanneer gaat Caroline aan de slag? Morgen? Succes en Linda, jij zal je vast ook niet vervelen gaan jou kennende. Geniet dames, voor jullie het weten zijn jullie weer back home.

  • 03 April 2017 - 13:56

    Loes:

    ja,helaas regend het overal hoor lady"s> wij hebben er ook al last van gehad,maar goed na regen komt zonneschijn!! Veel succes weer,groetjes ...xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Verantwoordelijke, goed georganiseerde boekenwurm en globetrotter!

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 29612

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 03 Mei 2017

Philadelphia here we come!

02 April 2016 - 15 November 2016

Avalon Felicity 2016

29 November 2015 - 26 Januari 2016

Australië Avontuur!

28 Februari 2015 - 15 November 2015

Op naar een nieuw avontuur!!

20 Maart 2014 - 15 November 2014

Werken op een riviercruiseschip!

04 November 2013 - 17 December 2013

Voor het eerst Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: