Nog een paar dagen in Philadelphia. - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu Nog een paar dagen in Philadelphia. - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu

Nog een paar dagen in Philadelphia.

Door: Linda Damhuis

Blijf op de hoogte en volg Linda

07 April 2017 | Verenigde Staten, Philadelphia

Woensdag 5 april 2017

Vanmorgen ging de wekker om kwart voor 7, Caroline ging vanmorgen iets eerder weg. Op woensdag hebben ze in het lab de Plateleds Club, geen idee of de spelling goed is, maar de vertaling is de Bloedplaatjes Club, waarbij mensen bij elkaar komen en luisteren naar verschillende lezingen en sprekers. Daar wilde ze wel graag naartoe, het begon om 9 uur, maar het is zo populair dat het al om 10 voor 9 vol zit, dus om zeker te zijn van een plekje moest ze op tijd weg. Dat is weer gelukt in ieder geval!

Zodra Caroline weg was ben ik me ook weer gaan aankleden. Dit keer het een en ander over een simkaart voor in mijn mifi router opgezocht en rond 10 uur was ik de deur uit. Ok niet precies om 10 uur, want ik heb eerst aan Amy gevraagd of ze soms een stop voor in de gootsteen heeft, zodat we kunnen afwassen. Daar moest ze even over nadenken, goed ik ook, want ik kon niet op het juiste woord komen, maar ze begreep wel wat ik bedoelde. Ze vroeg wel of ik bedoelde dat ik het water op wilde vangen om af te wassen…uhm ja, want nu moeten we de kraan laten lopen terwijl we dat doen! En uiteindelijk scheelt dat ook weer in haar water kosten, maar dat heb ik er niet bij gezegd. Ze heeft iets gevonden, maar of dat werkt weet ik niet, gaan we vanavond uitproberen!

Dit keer via Osage street naar UPenn gelopen, onderweg mijn kaarten op de bus gedaan. Deze straat loopt niet helemaal door, dus halverwege via een andere straat die kant op gelopen. Onderweg kwam ik een koffietentje tegen waar de professor het over had en een supermarktje daar in de buurt, wel handig.
Op 36th en Walnut vond ik de Penn Bookstore, waar we al eerder van gehoord hadden, maar nog niet naar binnen waren geweest. Deze is echt heel erg groot!!! Vorige week kwamen we de bookstore van Drexel tegen, een andere universiteit hier in de buurt, maar die was niet half zo groot als deze!!
Ze hebben er echt van alles, leuk assortiment aan boeken!!

Daarna op zoek gegaan naar de T-Mobile winkel, waarvan ik op internet had gelezen dat ik daar een simkaart kon kopen. Gevonden, dat was niet zo moeilijk. Alleen heb ik er dus geen simkaart kunnen kopen! Gelukkig waren ze zo vriendelijk om met een simkaart van hun te proberen of hij het wel zou doen en toen bleek dat ik niet meer als 2gb had….dat is dus super langzaam en niet geschikt om mee te skypen…shit!!
Het enige dat ze me konden aanraden was naar AT&T gaan, dat had ik zelf ook al gevonden of een pakket kopen met een gratis telefoon a $100,-….ja dat ging ik dus niet doen, want ik heb al genoeg neergelegd voor die mifi router.

Ok dan maar naar AT&T. In de mall waar we afgelopen zondag waren, was ik ook al bij een AT&T binnen gestapt en vond de prijzen die ze me gaven nogal duur. T-Mobile was beter, daarom ging ik daar als eerste naartoe.
Bij AT&T bleken de prijzen dus zoals ik ze al had nagevraagd, maar ze konden me niet garanderen dat het zou werken en eenmaal gekocht kon ik geen geld terug krijgen….kon wel een mifi van hun kopen, maar die kun je dan alleen met AT&T simkaarten gebruiken.
Toch de goedkoopste maar gekocht….en helaas kreeg al geen verbinding in de winkel. Volgens degene die me hielp moest ik bepaalde settings veranderen, maar zij kon het niet online vinden en ik had zelf ook geen idee hoe dat moest. Heb alles maar meegenomen en ik ben verder gaan lopen. Ga dat thuis wel op mijn gemak uit proberen.

Nog een rondje Samson street gelopen, mn broodje gegeten lekker buiten op een bankje en daarna wilde ik bij dat koffietentje dat de professor had aangeraden een kop thee halen…ik ben er wel naar binnen geweest, maar het was er zo heet, dat ik snel weer naar buiten ben gegaan!

Dan maar terug gelopen naar het koffietentje waar we al eerder hebben gezeten, maar helaas hadden ze daar ook nog de kachel aan! Was nu wel zo slim om niet mijn jas mee te nemen, maar een vestje. Had die ook echt wel nodig, het is heel apart het kan bloedheet zijn in de zon, maar zodra de zon weg is of je gaat ergens een hoek om, dan is het weer koud.

Bij CVS nog wat melk en water gehaald en terug gelopen naar huis. O ja, er is iemand bezig met haar tuin, kwam ik thuis, ligt de hark gewoon dwars voor de voordeur….echt apart!!
Amy wil nu iets anders proberen met haar hond Scout, ze heeft het arme beest uit een asiel gehaald, maar hij heeft het niet zo op vreemden. Nu blaft hij tegen iedereen die binnen komt of naar beneden loopt en van de week was Caroline echt bang dat hij in haar voet zou happen!
Nu gaf Amy mij een paar brokjes om aan de hond te geven, dan zou hij dat associëren met dat ik toch wel goed volk ben. Probeerde hem te laten zitten, maar hij weet niet eens wat dat is!

Denk niet dat het gaat werken, want als hij gaat blaffen, roept ze hem bij zich en zegt dat hij een good boy is en geeft hem die snoepjes….waardoor dat beest juist leert dat het goed is om te blaffen tegen iedereen lijkt ons dan!!!
Maar goed, ik heb er geen moeite mee, hij moet mij nu onderhand wel kennen, want een tijdje terug likte hij mijn hand! Hij is pas 9 maanden, dus ze kan hem nog wel wat leren.
En als hij echt gaat happen, krijgt hij een schop, zo simpel is het!

Net even mijn vorige verhalen afgemaakt en op de site gezet en meteen door met de volgende!! Haha
Caroline was rond 6 uur thuis en tegen half 7 besloot ze toch nog even een rondje te gaan hardlopen! En waarom ook niet, het is ook nog lekker weer buiten. Haha ze kwam terug en klaagde erover dat ze niet de enige was die dit idee had, er renden meerdere mensen rond en die liepen eigenlijk in de weg!
Ik heb ondertussen nog wat gelezen en toen ze weer terug was hebben we lekker aardappelrösti’s met kipburger en sla gegeten. Na het eten nog wat gelezen en op Netflix gekeken en rond 10 uur ging het licht weer uit!

Donderdag 6 april 2017

Vanmorgen ging rond 7 uur weer de wekker, we hebben samen ontbeten en Caroline heeft rond 8 uur nog even met een student van haar gesproken. Ik wilde me al gaan douchen en aankleden, maar net dat ik naar de badkamer liep, kwam ook onze buurvrouw haar kamer uit. Aangezien zij ook naar de universiteit moet, heb ik haar voor laten gaan. Ik heb geen haast, dus dat scheelt! Caroline is veilig langs de hond de deur uit gegaan, dus ik kon me ook gaan douchen en aankleden.
Rond half 9 was iedereen zo’n beetje weg, wel grappig, want ze waren de deur nog niet uit of de muziek ging weer hard aan!

Het is donderdag en er word zowaar schoongemaakt hier boven! Volgens de huisregels die we hebben gekregen word er 2 keer in de week schoongemaakt, maar daar hadden we nog niets van gemerkt. Die mevrouw is in ieder geval druk bezig, nog geen idee hoe het eruit ziet, durf ff de kamer niet uit. Ze heeft wel een hele smerige hoest, dus ik blijf zéker nog wel even binnen!!

Had eigenlijk vandaag wat kleren willen wassen, maar dat doe ik morgenochtend, dan gaan we toch ’s middags weg, dus dat komt even beter uit.

Ik heb net even op internet gekeken naar wat ik allemaal wilde gaan doen vandaag, maar het een is niet open vandaag en eigenlijk is het beter als ik alles op één dag kan doen, want het zit allemaal dicht bij elkaar in de buurt en dan ben ik daar toch. Ik heb niet zo veel zin om er nu naartoe te gaan en dan volgende week weer.

En ik had bedacht naar Camden, New Jersey te gaan, dat ligt aan de overkant van Philadelphia, waar je met een veerboot of trein naartoe kunt. Maar het lijkt mij toch niet zo’n goed idee, zag net op internet dat het één van de gevaarlijkste steden van Amerika is….en dat wat ik wilde zien, het huis waar Walt Whitman heeft gewoond, is maar heel beperkt open. Dus eigenlijk heb ik niet zoveel zin om daar mijn leven voor te gaan riskeren.

En daarbij ziet het er vandaag ook niet zo gezellig uit buiten! Het zou gaan regenen, volgens mij is het nu nog wel droog, maar je kunt hier nooit weten! Ik ben trouwens wel verbrand gisteren! Haha Gisteren tijdens het tanden poetsen keek ik in de spiegel dat ik dacht, Hmmm het ziet er wel wat rood uit! Haha Echt idioot!

Als het goed is word het morgen ook nog koud, maar dan gaan we ’s middags naar Washington DC, dus dan is het niet zo warm in de bus ook. En het weekend schijnt wel weer beter te worden en volgende week word het hier in Philadelphia ook wel weer warmer.
Dus ook dat gaat weer helemaal goed komen!

Denk dat ik zo een plekje ga zoeken om wat werk te doen voor mijn werk, nog wat studeren voor mijn gidsenwerk, dus deze dag komt ook wel om!! (terwijl ik dit schrijf komt het ineens weer met bakken uit de lucht!)
En die mevrouw staat hier nog steeds in de gang, geen idee wat ze allemaal aan het doen is, behalve smerig hoesten!!
Denk dat ik toch maar even wacht tot het droog is buiten!

Uiteindelijk toch de gok gewaagd rond kwart voor 11. Deze keer de Baltimore straat afgelopen, maar dat was niet veel bijzonders. Helaas regent het nog steeds, niet zo hard, meer miezer regen, maar daar word je wel nat van.
Weer even bij Saxbys gezeten voor een kop thee en om wat te schrijven. Ik heb mijn boekje over de schilders van de Gouden Eeuw uitgelezen, dat zal wel van pas komen bij mijn opleiding in oktober.
Ik ben er tot 1 uur blijven zitten, daarna bij de supermarkt wat brood gehaald en toen ik daar wegging begon het weer echt te regenen.

Tegen de tijd dat ik thuis was, kwam het weer met bakken uit de hemel en het onweerde!
Ik sprak Amy vanmorgen en zij zei dat de hond niet blafte als zij er niet was, of ik dat al had meegemaakt. Eerlijk gezegd niet, had de hond nog niet gezien als zij er niet was, dacht dat hij in een bench zat. Maar inderdaad, toen ik vanmiddag thuis kwam, zat hij rustig op de bank te kijken naar wat ik aan het doen was, geen piep kwam er uit hem!!! En daarna kwamen toch ook een paar harde klappen en zelfs daar deed hij niets mee!!
Heel apart!

Wauw, het is nu half 5 en ineens schijnt de zon!!
Niet dat ik nu nog zin heb om naar buiten te gaan, maar goed, het is weer droog. Ik heb wat brood gegeten en ik ben op bed gaan zitten om aan mijn nieuwe boek over Thomas Jefferson te beginnen! Ook nog even gekeken of ik mijn AT&T simcard aan de praat krijg, maar tot nu toe is het nog niet gelukt.

O ja, wat die mevrouw nou precies heeft schoongemaakt, ik weet het niet, want het is niet duidelijk te zien! Vooral in de badkamer heb ik het idee dat ze alleen een beetje bleek in de wc heeft gegooid…vreemd!

Maar goed, ik heb lekker een kleine pizza met sla gegeten en daarna nog een beetje gepuzzeld. Caroline was rond 8 uur thuis en ze had een goede dag vandaag!! Vandaag heeft ze in een presentatie aan haar collega’s verteld wat ze precies wil gaan doen hier en daarbij heeft ze speculaasjes en stroopwafels uitgedeeld! En een PhD student heeft haar onderzoek uitgelegd en Caroline mocht daarop reageren, wat ze ook gedaan heeft, hartstikke goed!!
O ja en de dirigent van het orkest heeft haar vandaag ook officieel voorgesteld aan de rest van de leden, dus nu weet iedereen wie ze is en het spelen ging ook goed! Én ik had m&m’s met amandel gekocht, dus de dag kon niet meer stuk! Haha

Lekker bij gekletst, nog wat netflix gekeken en rond 10 uur weer het licht uit gedaan.
Alleen bleef de hond ineens nu wel blaffen, goede timing!

Groetjes,
Linda en Caroline





  • 08 April 2017 - 17:11

    Ans Tabak:

    Hoi Linda en Caroline,

    Nou, nou, jullie maken wat mee, leuk hoor en ik geniet erg van jullie avonturen. Welke opleiding ga je doen in oktober, Linda? Tot je volgende schrijven, groetjes, Ans.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Verantwoordelijke, goed georganiseerde boekenwurm en globetrotter!

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 29478

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 03 Mei 2017

Philadelphia here we come!

02 April 2016 - 15 November 2016

Avalon Felicity 2016

29 November 2015 - 26 Januari 2016

Australië Avontuur!

28 Februari 2015 - 15 November 2015

Op naar een nieuw avontuur!!

20 Maart 2014 - 15 November 2014

Werken op een riviercruiseschip!

04 November 2013 - 17 December 2013

Voor het eerst Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: