Na een paar dagen in Keulen... - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu Na een paar dagen in Keulen... - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu

Na een paar dagen in Keulen...

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

06 Maart 2015 | Duitsland, Keulen

5 maart 2015

Hallo Allemaal,

We zijn nu een paar dagen verder en het weer is er niet beter op geworden! Veel regen, zelfs hagel en sneeuw vandaag! Goed, technisch gezien is het nog winter, maar toch! Het is niet echt fijn als je van het ene schip naar het andere moet lopen via het dek!!

Ik heb het rooster dat we hebben gekregen lekker uit elkaar gehaald! Nu kan ik per dag het rooster meenemen dat ik nodig heb, waarom zou ik steeds met dat hele document lopen sjouwen?!

Ik ben er in ieder geval achter dat we geen 16 daagse reizen gaan doen met de Tranquility II, we varen 8 dagen van A’dam naar Basel en van daaruit gaan mensen naar de Poetry II, die mensen meeneemt naar de Cote d’Azur. Dus ik blijf wel een soort van contact houden met Jayson en Svjetlana, want onze gasten gaan naar hun schip en omgekeerd. Dat scheelt wel, 16 dagen is echt lang en je hebt dan een heleboel meer werk te doen! Met een 8 daagse reis is het net als vorig jaar, met het enige verschil dat ik nu niet in dezelfde reis in Parijs eindig. We gaan nu in 8 dagen van A’dam naar Basel en dan hebben we de reis terug weer een nieuwe groep mensen. Het scheelt in ieder geval dat ik in A’dam een taxi kan bestellen in mijn eigen taal, ik hoef niet meer moeilijk te doen in het Frans!! Als het al nodig mocht zijn natuurlijk!

Ik heb zondag in ieder geval al heel veel mensen weer terug gezien waar ik vorig jaar mee heb gewerkt, ook alle cruisedirectors…en niemand gaat er mee op mijn reis!! De cruisedirectors gaan allemaal naar het zuiden en de andere crewmembers gaan gewoon naar andere schepen! Goed er zijn ook nog heel veel cruisedirectors die ik niet ken, maar ook daarin dus geen bekende gezichten dit jaar! Toch zeker ook wel jammer, maar er zijn er nog genoeg, dus het zal helemaal goed komen! Ik heb in ieder geval nog geen idee wie er in mijn team komen.
Wel hebben de teamhoofden met elkaar kennis gemaakt, dus de HM ken ik nu, de Housekeeper en de Chef. Helaas weten we nog niet wie onze Maitre gaat worden, maar dat zal ook wel goed komen. We hebben gezellige met elkaar gegeten en de HM heeft ons het hemd van het lijf gevraagd. Ik vind het tot nu toe een erg aardige man, ik heb hem al gezegd dat ik hoop veel van hem te kunnen leren dit seizoen! Hij vertelde dat hij een persoon was die nadenkt voordat hij een beslissing neemt, tenzij het natuurlijk absoluut noodzakelijk is. Maar hij denkt er liever eerst over na en komt er later op terug. Hij zei dat als je in je emotie een antwoord geeft, moet je je beslissing meestal weer terug draaien. Ook daarvan heb ik gezegd dat ik dat graag zou willen leren.

Ondertussen hebben we interessante gesprekken en workshops met de verschillende afdelingen. Het doel is dat we allemaal ons werk doen volgens de 4 “behaviours” zoals ze zeggen, Friendly, Accountable, Proactive and Collaborate. Nu doen we het al zo en dat is ook helemaal goed, maar het mag nog iets meer. Het geeft wel een goed gevoel, het gevoel dat je echt bij de Avalon familie hoort. Het is fijn dat je nu kunt zeggen waar je tegenaan loopt, wat er beter kan, wat er goed gaat. Ze zeggen dat ze echt luisteren naar wat wij zeggen en dat ze ook echt gaan proberen er iets mee te doen. Dat moet de werkelijkheid nog uitwijzen natuurlijk, maar het is fijn te horen en het lijkt gemeend.

Inmiddels ook al een aantal workshops en gesprekken gehad over dingen die we dagelijks gebruiken, zoals het apparaat om de keycards te maken enz. Ook al een safety exercize gehad gisteren, dus het gaat helemaal goed komen.
Heb wel het gevoel dat ik een extra brein nodig heb om alle info op te slaan! Gelukkig zit de HM ook bij de meeste workshops, dus als ik iets gemist heb, kan ik het bij hem nog navragen!

Ik heb vandaag ook mijn uniform gepast! Tenminste, ik heb een aantal overhemden en pantalons aangehad en we hebben gekeken wat de juiste maat is. Pantalon was gelukkig lekker lang en die hebben we niet ingenomen! Ik wilde het liever niet, want als je dan gaat zitten hangt de broekspijp op je kuit! Maar goed, alles is in drievoud opgetekend en van handtekening voorzien, dus ik ga er vanuit dat het goed komt!
Vanmorgen kwam ook de vraag of we met suggesties konden komen voor een ander uniform, dus materiaal, kleur etc. We hebben per afdeling gesproken over wat we wilde en een van ons heeft dat vanmiddag besproken met degene die de kleding inkopen. Ook daar lijkt naar geluisterd te zijn, dus we gaan het zien.
Uiteraard gaan die veranderingen niet zo snel, voor dit seizoen is alles al besteld en gedaan. Maar een aantal suggesties word wel bekeken en kan toch dit jaar al verander worden. Dus zoals ik zeg, we gaan het meemaken!

De aankomende dagen krijgen we nog veel meer te horen! De 7e gaan de meeste mensen weg, als ik het goed heb begrepen komt de rest van de crew dan hierheen om trainingen te doen. En op de 10e gaat de rest dan naar huis.
Ik heb een email gekregen waarin ze vroegen welk vliegveld ik vandaan wilde vertrekken. Nu blijkt dat het schip in de haven van Hardinxveld (?) ligt en dat ik daar ook met de trein naartoe kan, dus dat zou wel fijn zijn!
Het enige is dat ik de 10e terug ben, maar dat ik per de 15e standby moet zijn, dus dat ik mijn koffers al klaar moet hebben zeg maar, voor het geval ik eerder dan de 19e naar het schip moet. Ik heb alleen ook al een mutatie gekregen voor mijn contract met de 19e als datum, maar als ik toch eerder zou beginnen, moeten ze me weer een andere mutatie geven…lijkt een beetje een verspilling van tijd en geld.
Net een workshop gehad met de HM’s over de nieuwe menulayout en allergieën. De HM’s hebben een usb stick gekregen met daarop alle info die ze nodig hebben voor het nieuwe seizoen, om alvast naar te kijken.
Ik heb mijn HM gevraagd of ik van hem in ieder geval het menu kon krijgen en de restaurant labels. Ik dacht misschien kan hij me die mailen, maar hij gaf me meteen de stick! Gelukkig heb ik mijn tablet en een usb stick mee, dus ik kan meteen alles erop zetten!
En dat was het weer voor vandaag!
Groetjes,
Linda





  • 06 Maart 2015 - 21:35

    Marjo:

    Zo te horen heb je het er al weer aardig druk mee !
    Wel jammer dat je alleen zit en er geen bekende met je mee varen.
    Ach leer je weer nieuwe mensen kennen, heb jij geen moeite mee !
    Op zich jammer dat je steeds terug moet naar Adam maar misschien voor t thuisfront wel zo gezellig !
    Succes nog even daar en nu hopen dat t snel opwarmt !
    X

  • 07 Maart 2015 - 13:08

    Gina:

    Dat wordt weer een spannend avontuur. Geniet ervan lievie. Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Keulen

Op naar een nieuw avontuur!!

Jawel, mijn vakantie is bijna voorbij!

Ik ga dit nieuwe seizoen werken als Senior Receptioniste! Dat was vorig seizoen al voorgesteld, maar toen ik naar huis ging kreeg ik toch hetzelfde contract als wat ik had. Er zouden in november vorig jaar gesprekken zijn en dan zou ik het nog wel horen. Moet eerlijk zeggen dat ik er al niet meer op gerekend had, zat al te kijken naar een cursus die ik erbij zou kunnen doen!

Maar begin Februari hebben ze me dan toch een contract voor Senior Receptioniste aangeboden!
Het was even een verrassing, moest er toch wel even over nadenken...kan ik het wel, ik heb het vorig jaar maar 2 weken gedaan, weet ik nog wel hoe het werkt..enz, enz...

Maar ik ga toch voor deze nieuwe uitdaging!! Het word heel spannend, vind het ook doodeng, maar als ik eerlijk ben weet ik ook zeker dat als ik weer een seizoen als Second ga werken, het heel erg saai gaat worden. Ik weet hoe het werkt en zo heel erg moeilijk was het niet.

Daarbij heb ik nu een seizoen gehad, dus ik weet een beetje wat me te wachten staat! Ik ga zeker proberen een hut alleen te krijgen en dat heen en weer verhuizen gaat dus niet meer gebeuren!
Tussendoor wil ik graag 3 weken vakantie, want die 2 van vorig jaar waren echt te kort.

Én ik ga mezelf aan het einde van het seizoen trakteren op een vakantie naar Australië! Dat was ik al van plan, maar nu word het helemaal een wortel voor mijn neus om het einde van het seizoen te halen! haha

Ik ben ook uitgenodigd voor een Kick Off Meeting, daarvoor ga ik morgen met de trein naar Keulen. Dacht dat dit een training werd, maar het is meer een soort bijeenkomst waar we gaan kijken hoe we de Avalon gasten nóg blijer kunnen maken dan ze al zijn! En als het goed is krijgen we een ehbo training.
Ik zie daar ook weer wat collega's van vorig jaar terug, dus dat zal wel erg leuk zijn! (En dan kan ik meteen nog een beetje navragen hoe bepaalde dingen ook alweer in z'n werk gingen!!haha)

Op 10 maart kom ik weer naar Nederland en dan gaat op 19 maart het echte werk beginnen...ik weet alleen nog niet wáár!! Daar hoop ik volgende week ook achter te komen!

Ik hou jullie weer op de hoogte!
Groetjes,
Linda

Recente Reisverslagen:

16 November 2015

het heeft even geduurd...

26 Oktober 2015

de laatste twee weken

10 Oktober 2015

Weer terug in Amsterdam

28 September 2015

Groetjes vanuit Keulen

17 September 2015

Daar ben ik weer!
Linda

Verantwoordelijke, goed georganiseerde boekenwurm en globetrotter!

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 29509

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 03 Mei 2017

Philadelphia here we come!

02 April 2016 - 15 November 2016

Avalon Felicity 2016

29 November 2015 - 26 Januari 2016

Australië Avontuur!

28 Februari 2015 - 15 November 2015

Op naar een nieuw avontuur!!

20 Maart 2014 - 15 November 2014

Werken op een riviercruiseschip!

04 November 2013 - 17 December 2013

Voor het eerst Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: