Daar ben ik weer! - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu Daar ben ik weer! - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu

Daar ben ik weer!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

14 November 2013 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Blijkt dat ik gewoon door had kunnen gaan, maar goed hier ben ik weer!

Waar was ik gebleven?? O ja, nou de dames waren ietwat luidruchtig, ik heb niet veel geslapen, gelukkig moest ik er toch op tijd uit!

Om 8 uur ging ik op een bootje de Bay of Islands af, op zoek naar dolfijnen. En had ik even een perfecte dag uitgekozen!!! Strak blauwe lucht, heerlijk zonnetje en weinig wind! Ik was zoooo bliij dat ik niet de dag ervoor was gegaan, toen was het bewollkt en hartstikke koud!!!!

Er werd eerst het een en ander uitgelegd over wat we gingen doen en over de dieren die we tegen konden komen. En daarna was het je ogen goed openhouden! Bleken er dolfijnen te zitten op een plek waar we al langs waren geweest!haha Er zijn nog meer bedrijven die mensen uit zoeken nemen en gelukkig houden ze elkaar dan goed op de hoogte van waar er dolfijnen of andere dieren te vinden zijn.
Hartstikke mooi om te zien!!!! De bedrijven hebben volgens de regels maar een bepaalde tijd om echt bij de dolfijnen te zijn, daarna moeten ze ze weer met rust laten. Sowieso gaan ze eerst kijken met welke groep ze te maken hebben, of er jonkies bij zijn of teenagers om het zo maar te noemen, want dan kan er niet met de dolfijnen gezwommen worden. Als er jonkies zijn maak je de moeders onnodig ongerust en met die teenagers moet je weer oppassen, want die kunnen nogal ruw zijn. Maar goed, het vergt dus geduld en maar goed ook, want het blijven wilde dieren. Moet eerlijk zeggen dat het nog een beetje voelde alsof we op ze aan het jagen waren, ze gingen steeds van de ene naar de andere plek en wij er dan achteraan.

Uiteindelijk leek het dan toch wel dat ze het leuk vonden dat we er waren en dat we met ze konden zwemmen, dus toen was het snel kleren uit, wetsuit aan, flippers en snorkels op......en toen was het me toch KOUD!!!!! Inmiddels zaten we natuurlijk op open water, de zon scheen nog wel, maar het waait daar ongelooflijk!!! Ik heb me in een wetsuit kunnen hijsen, zijn niet de makkelijkste kledingstukken om aan te krijgen en dan maakt het echt niet uit welke maat je hebt, geloof mij!!

Ik stond helemaal klaar, deed de bril op om de snorkel goed te zetten en kreeg al geen lucht meer...ademde waarschijnlijk verkeerd en toen heb ik er vanaf gezien het water in te gaan. De groep dolfijnen was niet zo groot en ze bleven niet echt bij ons in de buurt, dus je moest echt achter ze aan zwemmen....en zo'n goede zwemmer ben ik echt niet! Als ik in het bad in Almere plons krijg ik al kramp bij het afzetten bij wijze van spreken, dus dit was echt way out of my league zo gezegd.
Daarbij was het water niet al te warm en toch best nog ruw met die wind, het was voor de mensen die wel waren gegaan al moeilijk om mee te komen met ze.

Dus ik heb ze wel gezien, hopelijk ook op de foto, ze zijn zo snel dat je mazzel hebt net op tijd af te drukkken en het was een prachtige omgeving, mooie ervaring!!! Ben blij dat ik het heb gedaan.

Rond 12 uur waren we weer terug, toen ben ik eerst naar de hostel gegaan om te douchen, ff warm worden!
Daarna heb ik de busreis en hostel voor vandaag en morgen geregeld en ik ben met een kamergenootje met de veerboot naar Russell gegaan. Dat ligt aan de overkant van Paihia.

Daar heb ik een kijkje genomen in de Pompellier Mission, waar ze een hele mooie grote ouderwetse drukpers hebben staan. We hebben de oudste kerk gezien en we zijn naar de top van de berg gelopen....het was inmiddels weer bloedheet, ik was blij dat we boven waren!
We hebben samen gegeten in Russell en wilde om half 7 met de veerboot weer terug, maar ze had zich vergist in de tijd, dus het werd 7 uur. Iinmiddels was de zon weer weg en was het weer hartstikke koud!!!

We hadden nieuwe mensen op de kamer waarvan er 1 verkouden was en lag te snurken, dus ook vannacht heb ik niet veel geslapen. Vanmorgen weer vroeg op, ik had de bus van 8 uur geboekt naar Hamilton, met een overstap in Auckland. Vanmorgen was het weer heel erg mooi weer!!

Deze keer geen rare dingen met de bus, ik had in Auckland tijd om iets te eten en om 1 uur ging ik door naar Hamilton. Weet niet wat er precies mis is gegaan, maar uiteindelijk waren we tocn later hier dan gepland. Maar dat geeft niet, kon ik langer slapen!!! Ik zeg altijd dat ik in een bus niet kan slapen maar ik kon mn ogen niet openhouden, dus nu blijkt dat ik het wel kan!haha
Ik was echt zoooo moe, ik heb de hele weg niet veel van de omgeving gezien. Maar vanavond gaan we wat slaap inhalen, want ik heb hier lekker een kamer helemaal voor mij alleen!!! Ik heb wel een bed geboekt in een gedeelde kamer, maar dat zat allemaal vol en ze hebben me een upgrade naar deze kamer gegeven en ik hoef er niet meer voor te betalen, heerlijk!!!

Zo nu heb ik jullie weer ff bijgekletst! Straks lekker eten, ff een was doen zodat alles weer normaal in mn koffer kan en dan lekker slapen!!
Morgen rond 10 uur pak ik de bus naar Rotorua, daar blijf ik het hele weekend. Ook wel lekker even geen gesjouw voor een paar dagen!
Later!!

Groetjes,
Linda

  • 14 November 2013 - 14:04

    Ben:

    He Lin,

    Ik lach me helemaal in een kronkel met die mailtjes van jou. Leuk, gezellig.
    Ik vindt het leuk te lezen dat je fun heb ondanks de wat kleine mindere gevalletjes.
    Ik probeer ook steeds op de kaart te kijken waar je bent of bent geweest (je kan soms met "Streetview" ook de locaties bekijken, lijkt het helemaal als of ik er bij ben. Cool).

    Wel een beetje jammer van die dolfijnen hoor Lin, haha ;-). Ik had je hier vandaan ook kunnen vertellen dat het water daar bij jou KOUD zou zijn, hahaha ;-).

    Any way have lots of fun.

    See You.

    Groetjes Ben.

  • 14 November 2013 - 22:22

    An Kooij:

    Hallo Linda,
    Tjee, bent wel een stoere hoor, dat je dat allemaal onderneemt, petje af.
    Heel fijn om al je verhalen te lezen. Heel veel plezier op je reis, en ik blijf je volgen.
    Groetjes en liefs van An

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Verantwoordelijke, goed georganiseerde boekenwurm en globetrotter!

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 29609

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 03 Mei 2017

Philadelphia here we come!

02 April 2016 - 15 November 2016

Avalon Felicity 2016

29 November 2015 - 26 Januari 2016

Australië Avontuur!

28 Februari 2015 - 15 November 2015

Op naar een nieuw avontuur!!

20 Maart 2014 - 15 November 2014

Werken op een riviercruiseschip!

04 November 2013 - 17 December 2013

Voor het eerst Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: