Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu

Rotorua

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

16 November 2013 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Ik heb in Hamilton niet zoveel gedaan, meer gebruikt als tussenstop. Iemand had me al verteld dat de stad niet zoveel aan was en dat bleek ook zo te zijn, dus ik heb het alleen gebruikt om niet in een keer door te hoeven naar Rotorua. NU had ik er dus een kamer voor mij alleen, maar ik had wel een buurvrouw.....
Vraagje: Hoe moeilijk is het om rekening te houden met andere mensen????

Goed ik weet in een hostel kun je er vanuit gaan dat er geluiden zijn en daar heb ik ook geen probleem mee, het lijkt er alleen op dat zodra mensen in een hostel zijn, ze denken dat ze alleen zijn. Deuren kunnen niet op een normale manier, of zachtjes gesloten worden, iedereen moet weten dat er een deur dicht gaat....vreemd want ze kunnen wel hun spullen afwassen en opruimen in de keuken!!!
O ja en als je nu weet dat je de volgende dag vroeg op moet, is het wel handig als je je spullen de avond ervoor klaar legt, zodat je niet 100 keer een koffer open en dicht hoeft te ritsen, waardoor je kamergenoten niet ook wakker worden op hetzelfde tijdstip!

Ook in een motel kom je niet onder andermans herrie uit, dat heb ik ook al vaak genoeg meegemaakt. Je hebt een kamer voor je alleen, maar je hebt altijd buren die voor de deur (lees jouw voordeur!) tot laat in de avond gaan zitten praten, drinken en roken....het beste is een hotelkamer, maar goed daar betaal je dan weer meer voor!!haha

Zat erover te denken een soort Backpackers Etiquette te schrijven!! Een kamergenoot uit de UK leek het wel een goed idee!!haha
Heel leuk gesprek met haar gehad vrijdagavond, jammer dat ze gisteren al weer door is gegaan!

Maar goed, Rotorua is een stad met thermale baden en modderpoelen en dat is te ruiken ook!!haha
Ik ben gisteren het Kaihua park ingeweest, dat ligt naast de hostel en dat was leuk om te zien. Het warme water komt gewoon uit de grond en de modderpoelen bubbelen ook! Vroeger sprong men er gewoon in om een bad te nemen of men deed de was erin, nu staat er om iedere poel een hek, want o wee dat er iemand in zou springen of vallen!!!
Dat is echt iets van deze tijd!! Snap niet waarom ze dat denken, want de lucht die je tegemoet komt, maakt dat je er niet dood in gevonden wil worden!! Gatverdamme, het is een soort zwavel en het stinkt naar rotte eieren!In eerste instantie heb je er niet zo'n erg in, maar als je het eenmaal geroken hebt, ruik je het overal!

Ik ben gisteren met een radarboot Lake Rotorua over gegaan, was kort maar krachtig en voor mij de juiste "snelheid"! Je kunt hier namelijk ook met jetboten en allerlei andere snelle dingen doen, maar dit was voor mij net genoeg!

Daarna nog heel Rotorua doorgelopen, heel mooie kerk gezien met een combinatie van Westerse en Maori kunst. Ontzettend mooie afbeelding van Jesus, gekleed in een kleed dat Maori-chiefs vroeger droegen, geetst in een raam wat uitkijkt op Lake Rotorua, waardoor het net lijkt of hij op het water loopt!! Echt zo onwijs mooi!
De graven zijn er allemaal wit, bij navraag bleek dat ze dat hebben gedaan omdat het schoner oogt. De graven worden ook echt schoongemaakt om dat zo te houden. De mensen zijn boven de grond begraven omdat ook daar heel water onder de grond zit. Ik liep er rond en er kwam water door de stenen die ze er hadden gelegd als voetpad.Was interessant om te horen, had er geen idee van dat mensen er boven de grond begraven werden.

Ik heb ook het Rotorua museum gezien, dat was eerst een soort kuuroord, met grond er omheen om te tenissen en "gezond" bezig te zijn.
Ziet er heel mooi uit!

Voor vandaag heb ik geen plannen. Zat erover te denken naar de thermale baden te gaan, maar die hebben ze in Napier ook en een stuk goedkoper, sorry maar dan blijf ik toch een Nederlandse!haha

Op mijn lijstje stond ook Gisborne, maar ik had gisteren een kamergenote uit Gisborne en zij raadde me aan naar Wellington te gaan. Ook Palmerston North was niet echt het bezoeken waard. Ik wilde dat meer doen ter onderbreking van een lange reis, maar Napier - Wellington is 5 en een half uur, dus dat is nog wel te doen. Ze zei dat Wellington en eigenlijk vooral het Zuidereiland het mooist was, dus ik wil wel zo snel mogelijk die kant op.

Morgen ga ik dan eerst naar Napier, daar wil ik graag de Art Deco gebouwen zien en dan ga ik daarna naar Wellington. Weet nog niet hoe lang ik daar ga blijven, maar dat bedenken we nog wel!

Groetjes,
Linda


  • 16 November 2013 - 23:17

    An Kooij:

    Hoi Linda, wat gaaf allemaal, ik kijk ook mee op satelliet, dan zie ik ongeveer waar je bent, jaja ik heb een IPad, dus heb dat ding om de haverklap op schoot , zo erg dat ik er bijna niet van naar bed ga haha, maar wat fijn om dat allemaal van je te lezen. Maak er wat moois van, en ik blijf je volgen. Liefs en groetjes van An

  • 17 November 2013 - 10:15

    Anneke:

    Hey,
    Fijn dat je zoveel ziet en geniet.
    De meeste mensen in een ander land (waar jij dus last van hebt) hebben
    Het boek alleen op de wereld gelezen. Haha
    Denken dus dat ze alleen met zichzelf rekening moeten houden, maar dat heb je overal toch?
    Was je de modderbaden in Turkye vergeten, toen je met ons mee was, zijn we ook in die zwavelbaden geweest. We stonken nog zeker een week, maar wel gezond. Br.
    Gr. Anneke

  • 18 November 2013 - 13:28

    Loes:

    Hoi mop,

    Ja gaat wel lekker hé,haha ja wat kan dat stinken die baden!!
    Als ik iemand spreek die jouw verhalen lleest dan wijs ik ze ook
    op het kaartje en dat ze je dan ook kunnen volgen .
    Nu dat vinden ze wel leuk,en gaan ze het ook proberen.
    Have fun,xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Verantwoordelijke, goed georganiseerde boekenwurm en globetrotter!

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 29525

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 03 Mei 2017

Philadelphia here we come!

02 April 2016 - 15 November 2016

Avalon Felicity 2016

29 November 2015 - 26 Januari 2016

Australië Avontuur!

28 Februari 2015 - 15 November 2015

Op naar een nieuw avontuur!!

20 Maart 2014 - 15 November 2014

Werken op een riviercruiseschip!

04 November 2013 - 17 December 2013

Voor het eerst Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: