Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu

Wellington

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

21 November 2013 | Nieuw Zeeland, Wellington

Woensdag had ik dus nog een extra dag in Napier. Ik heb lekker rondgesnuffeld in de winkeltjes en lekker in de zon gezeten. Er stond iemand op straat viool te spelen, geld te verdienen om een zomercursus te doen, ik ben daar in de buurt gaan lunchen en had dus een gratis concert, het was heel mooi!

Ik heb ook twee shirtjes en een vest gekocht, was niet echt de bedoeling en ik hoop dat het in mijn koffer past, maar het was zo goedkoop ik kon het niet laten hangen!

Het was wel een geslaagde dag!
Gisteren moest ik vroeg op, ik ben om 8 uur met de bus naar Wellington gegaan, onderweg in Palmerston North hadden we een kleine stop en tegen half 2 stond ik hier in Wellington op het treinstation.
Het was wel grappig, ik zou opgehaald worden door Hans, de vriend van Michelle, maar ik had natuurlijk geen idee hoe hij eruit zag en hij wist ook niet wie ik was, dus dat was even afwachten! Ik denk als ik blijf staan tot iedereen weg is, dan is degene die overblijft degene die ik moet hebben. Maar zover kwam het niet, we hadden al vrij snel door wie we moesten hebben,dus dat was wel handig!

Het was lekker zonnig in Wellington, dat schijnt niet altijd het geval te zijn. Ik wilde nog kijken of ik een ticket kon krijgen voor de veerboot, want gisteren keek ik en toen was er helemaal niets meer te krijgen. Bij InterIslander vertelden ze me dat ik bij Intercity moest zijn en daarn werd me verteld dat de pas die ik heb gekocht, niet de overtocht erbij heeft....dat was even niet zo handig, maar dat zouden we gisteravond even nakijken.

Hans heeft me gisteren al het een en ander laten zien in Wellington. We zijn naar de buitenwijk Miramar geweest, waar een jaren 50 bioscoop staat. En daar zijn ook de studio's van Peter Jackson, de man die oa The Lord of the Rings films heeft gemaakt. We zijn ook naar de Weta cave geweest, dit is een klein museum dat laat zien hoe zo'n film gemaakt word. Mr Jackson werkt oa samen met Richard Taylor (als ik zijn naam goed heb onthouden!) en hij maakt samen met een groot aantal mensen de lelijke monsters, kostuums, wapens enz alle extra's die zo'n film nodig hebben. Het was leuk om daar een filmpje over te zien, van hoe ze begonnen tot hoe het nu is uitgegroeit tot een bloeiend bedrijf!

Ik heb Cuba street overgelopen, een straat waar allerlei winkeltjes en boetiekjes te vinden zijn. En rond 5 uur was Michelle klaar met werken. Als ik het goed heb wonen ze in de buitenwijk Johnsonville, dat is aan de noordkant van het centrum van Wellington (Miramar ligt aan het oosten). We hebben lekker gegeten en na het eten zijn we naar mt Victoria gegaan. Tegen die tijd was het al donker, dus je kon niet helemaal goed zien wat waar was, maar het was wel een mooi uitzicht!!
Het was inmiddels ook lekker fris!

Vannacht lekker geslapen en vanmorgen werden we wakker met de bergen gehuld in wolken. Het ziet er een beetje somber uit vandaag, maar dat kan nog veranderen.

Inmiddels al gekeken naar een ticket voor de overtocht en nu blijkt dus idd dat ik niet de pas heb waarmee ik ook de overtocht kan maken naar het Zuidereiland....beetje jammer, want ik heb het er met de vrouw die hem mij verkocht over gehad dat ik dat wilde doen, maar er is waarschijnlijk toch iets mis gegaan. Maar goed, dat houdt wel in dat ik gewoon voor morgen een ticket kan kopen. Moet alleen even kijken of ik dat online doe of gewoon aan de balie.

Straks ga ik met Hans Wellington in, hij wil me nog het een en ander laten zien. Vanmiddag gaat hij weer aan het werk en ik ga dan zelf een beetje door de stad struinen en vanavond zien we elkaar weer!

Groetjes,
Linda

  • 21 November 2013 - 22:26

    Brenda:

    Hans is toch Nederlands of niet. Veel plezier je laatste dagen op het noordereiland. Daarns tijd voor het prachtige zuidereiland. Nanda gaat waarschijnlijk niet omdat ze geen oppas voor de katten kan vinden. Niks voor jou op de katten passen?

  • 22 November 2013 - 09:13

    Ferrie:

    Te gek zeg, zo'n "toevallige" ontmoeting bij Hans & Michelle.
    Zo zie je: go with the flow....en geniet er van!....
    (vooral ook van de temperatuur, hier al nachtvorst ;-(
    Dikke kus

  • 22 November 2013 - 10:28

    Anneke:

    Hoi,hoi,
    Gaat steeds beter worden hè, net als thuis, het openbaar vervoer en medewerkers werken langs erlkaar heen. Maar toch, hoop dat de overtocht de moeite waard is.
    Groetjes maar weer van ons.
    Oh ja, Guus is 1 december gepensioneerd, als die dan vervelend word stuur ik hem achter ja aan. Haha

  • 22 November 2013 - 21:42

    Loes:

    Zo te horen leuke jongelui...gezellig zo met elkaar en dat hij je van alles laat zien!!!!
    Succes met de overtocht:) Hoop dat het niet zo waait..hihi.
    Met Belle gaat het goed..ze komt al knuffels bij me op de bank halen hoor:)
    Have fun Girl !! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Verantwoordelijke, goed georganiseerde boekenwurm en globetrotter!

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 29566

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 03 Mei 2017

Philadelphia here we come!

02 April 2016 - 15 November 2016

Avalon Felicity 2016

29 November 2015 - 26 Januari 2016

Australië Avontuur!

28 Februari 2015 - 15 November 2015

Op naar een nieuw avontuur!!

20 Maart 2014 - 15 November 2014

Werken op een riviercruiseschip!

04 November 2013 - 17 December 2013

Voor het eerst Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: