Wat een paar dagen! - Reisverslag uit Vernon, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu Wat een paar dagen! - Reisverslag uit Vernon, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu

Wat een paar dagen!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

02 April 2014 | Frankrijk, Vernon

Zo daar ben ik weer!!

Inmiddels hebben we de derde groep al aan boord. Zondag, maandag en dinsdag waren we in Parijs. Maandag waren er wel excursies, maar de meeste mensen deden het lekker rustig aan, omdat ze dinsdag vroeg op moesten voor hun vluchten naar huis. Maandag was een hele mooie dag om in Parijs rond te lopen…ik heb daar zelf alleen niet veel van gemerkt!!

Ik had de shift van 7 tot 7 en rond 12 uur had ik pauze. Dacht eindelijk even lekker te kunnen gaan slapen. Ik heb dat ook wel geprobeerd, maar toen ik eindelijk een beetje weg was, kwam de melding dat we moesten helpen met het laden van de voorraad aan boord…..en deze keer was het echt veel!!
Het is dan de bedoeling dat alle crewmembers een rij vormen en alle spullen aan elkaar doorgeven. We waren nu zo lang bezig dat we pas tegen 3 uur aan het lunchen waren…en om half 4 moest ik mijn collega alweer aflossen, dus van dat slapen is niet veel gekomen! Het was veel en zwaar (denk aan kratten met aardappelen, meloenen, flessen water enz!) mijn rug deed zeer en mijn onderarmen zien eruit alsof ik mishandeld ben!!

Die middag was het ineens hartstikke druk, mensen die terug kwamen van een rondje Parijs, mensen die hun rekening wilden betalen, menu’s moesten nagekeken en geprint worden…werd helemaal gek!! Maar het was allemaal weer gelukt en tegen half 8 was ik klaar.

Dinsdag was helemaal erg!!!! De vorige groep ging dus vroeg weg…rond 6 uur ’s morgens moesten de koffers al in de hal staan en rond half 7, 7 uur gingen ze naar het vliegveld. Moet eerlijk zeggen dat ik een enorme chaos had verwacht, maar eigenlijk verliep het heel gladjes. Alle koffers krijgen een bepaalde kleur lintje en die corresponderen dan met de tijd en de hutnummer. Ik was om 6 uur ook aanwezig om de Cruisedirector te helpen met het afvinken van alle koffers. Dat ging prima, geen klachten gehad en volgens mij had iedereen zijn of haar koffer. Als je ziet wat die mensen allemaal meenemen!! Ongelooflijk, voor een week hebben ze 2 koffers en dan de grootste maat!!!! En dan ook gebruik maken van de laundry service hier aan boord! Maar goed, tegen 12 uur waren de laatste gasten weg. Op een dag als dinsdag hebben we niet zolang pauze omdat we ’s morgens druk zijn met de ene groep en het voorbereiden van de komst van de volgende groep en ’s middags komt de nieuwe groep al binnen.

Rond 1 uur had ik pauze, maar ik kon niet goed kiezen tussen gaan slapen of van de zon genieten…heb uiteindelijk toch gekozen voor de zon! Het was toch maar een uurtje en ik wilde wel graag even een frisse neus halen.
Ik heb in het Parc André Citroën lekker op een bankje gezeten en wat geschreven. Toen ik weer terug kwam stond de hele lobby vol koffers!!!
En er was een papiervoorraad binnen gekomen die Jayson en ik nog moesten opruimen voordat de gasten kwamen. En er waren ineens ook kladblokjes binnen gekomen…die moesten ook nog even in de hutten gelegd worden voordat de mensen kwamen…wat een chaos!!! Rond 4 uur druppelden de mensen binnen, we hebben nu 131 mensen aan boord. Dit keer een mix van Australiërs, Amerikanen, Canadezen, een paar Britten en een echtpaar uit NZ. Maar dit is een totaal andere groep dan de vorige, voelt al heel anders aan! Er zitten een paar aparte figuren tussen en we hebben een paar stevige drinkers,dus dat gaat wat worden!
Als de mensen aan boord komen nemen we hun paspoorten aan en diezelfde avond zorg ik ervoor dat hun paspoort gegevens in ons systeem staan. Voor het geval er iets gebeurd en om te kijken of er iemand jarig is tijdens de reis. En de nachtreceptionist scant de paspoorten zodat we weten om wie het gaat. Maar goed, daar ben je ook wel een tijdje mee bezig! Dus tegen 9 uur ging ik richting mijn hokje….wel ontzettend gelachen met Jayson, dus dat scheelde weer! Mafkees, hij was helemaal gaar, door alles wat er gebeuren moest heeft hij helemaal geen pauze gehad. Hij was wel later begonnen maar toch..hij werd helemaal gek!
Dat was echt een lange dag!!! En dan denk je dat als je je bed ziet, je in slaap valt zodra je hoofd het kussen raakt…..niet dus!

Gisteravond tijdens het eten gingen we alweer richting Vernon, waar we vanmorgen vroeg zijn gearriveerd. Onderweg zijn er een aantal sluizen en dat merk je wel. We hebben nu ook een nieuwe kapitein, dat konden we duidelijk merken, want de eerste keer ging het varen allemaal veel gesmeerder, nu ging het schip een paar keer tegen de kant aan! De kapitein werkt 2 weken achter elkaar en word dan vervangen door een andere kapitein. Geen idee wanneer de eerste kapitein weer terug komt, maar degene die we nu hebben vind ik een engerd! Komt me iets te dichtbij me staan! Maar goed, volgens collega’s is hij wel aardig.
We hebben nu ook een nieuwe Cruisedirector, erg aardige man. Hij had meteen al een indruk van de groep en die deelden wij ook!! Van wat ik tot nu toe van hem gezien heb, is hij erg goed in het uitleggen van dingen en grappig. De dronkaards waren gisteren tijdens zijn uitleg al goed begonnen en gingen steeds harder praten, op een gegeven moment stopte hij met praten, waardoor het voor iedereen opviel dat die dronkaars zo hard aan het praten waren en toen werden ze meteen stil, heerlijk!

Vanmorgen waren de eerste excursies naar Giverney (de tuin van Monet) en een kasteel rond half 9/9 uur en dat ging allemaal ook erg gesmeerd. We hadden verwacht dat er een aantal mensen zich zouden verslapen, maar dat was niet zo!

Het is druk in Vernon vandaag, er ligt een schip aan de kade, wij liggen daarnaast en aan de andere kant naast ons is net ook weer een schip aangemeerd. Wat dan inhoud dat de deur constant open gaat, omdat er mensen via de schepen naar de stad gaan. Maar goed, vanmorgen was het fris, als het goed is word het vanmiddag beter.
Ik hou voorlopig nog even mijn overhemd met lange mouwen aan, anders denken de mensen echt dat ik mishandeld ben!!

Dat was het weer!
Groetjes,
Linda



  • 04 April 2014 - 14:01

    Ada:

    Ha die Linda. Wel lek om zo te lezen over jouw leven daar. Je rijgt misschien nog wel spierballen daar. Kom je als Jerommeke terug.
    En als die kapitein echt zo,n engerd is dan heb je hem zo overboord.
    Lieve groet Ada

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Verantwoordelijke, goed georganiseerde boekenwurm en globetrotter!

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 29546

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 03 Mei 2017

Philadelphia here we come!

02 April 2016 - 15 November 2016

Avalon Felicity 2016

29 November 2015 - 26 Januari 2016

Australië Avontuur!

28 Februari 2015 - 15 November 2015

Op naar een nieuw avontuur!!

20 Maart 2014 - 15 November 2014

Werken op een riviercruiseschip!

04 November 2013 - 17 December 2013

Voor het eerst Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: