Het is weer gelukt! - Reisverslag uit Conflans-Sainte-Honorine, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu Het is weer gelukt! - Reisverslag uit Conflans-Sainte-Honorine, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu

Het is weer gelukt!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

13 April 2014 | Frankrijk, Conflans-Sainte-Honorine

10 april 2014

Zo eindelijk!!! Het heeft weer even geduurd, maar daar ben ik dan weer. Niet omdat ik er geen tijd voor heb gehad, maar het was meer een technisch probleem! Hoofdkantoor was erachter gekomen dat we als crew het wachtwoord voor wifi gebruikten, dat zogenaamd alleen voor de gasten is. Bleek dat er een aantal mensen dankbaar gebruik maakten van dit wachtwoord en van alles aan het downloaden was! Wat dan dus weer niet de bedoeling is! Maar goed, we mochten er dus geen gebruik van maken, vandaar dat ik dat ook even niet gedaan heb. Tot ze er een andere oplossing voor hebben gevonden…geen idee wanneer dat gaat gebeuren, maar we wachten het af. De hotelmanager was echt verbaasd dat de crew het wachtwoord wist, moest zeker een geheim blijven of zo. Maar iedere dinsdag vertellen we minstens 100 x wat het wachtwoord is, iedere nieuwe gast wil dat graag weten, ook de crew hoort ons dit zeggen, dus hoezo geheim???

Maar goed, ik heb inmiddels wel weer wifi op m’n mobiel, ga niet meer smsen, dat kost me alleen maar geld. En als ze zogenaamd kunnen zien wie het wachtwoord gebruikt, kunnen ze ook zien waarvoor ik het gebruik en dat is niet om te downloaden!! Met m’n laptop ga ik dan wel bij McDonalds zitten of zo!

Anyway, inmiddels alweer een nieuwe groep aan boord en een nieuwe CruiseDirector. Ditmaal een vrouw, Yvette, geboren in Californië en opgegroeit op Martinique…aparte vrouw!! Dat slijmerige Amerikaanse (darling hier, sweetheart daar!) met een perfect Franse uitspraak!!haha
Zit nu in Rouen op het dek van het schip, lekker buiten mijn verhaal te typen! Het is erg lekker weer vandaag, vanmorgen nog fris, maar de zon is gebleven en het is nu een stuk warmer!

De vorige groep was een aparte groep, dat heb ik al gezegd. Er was een “reisleidster” bij, die naar onze mening meer dronken was dan de mensen die ze moest begeleiden. Volgens mij deed ze ook niet zo heel veel, alleen transport regelen enz. Ze hoefde ook niet veel te doen, we hebben onze eigen gidsen, maar toch. Als je zo’n groep-/reisleidster hebt…ik zou toch snel voor iemand anders kiezen!
Het contact met de mensen is hartstikke leuk, tot nu toe nog geen echt vervelende mensen gehad. Vorige groep zat er een wat oudere meneer in uit Australië die altijd al een keer koffie heeft willen drinken op de Champs d’Elysees…en dat heeft hij nu gedaan, hij heeft me de foto laten zien om het te bewijzen!! Dat soort dingen zijn heerlijk, daar hou ik van!! Probeer bij alle gasten hun kamernummers te onthouden, bij de meesten lukt dat wel en daar zijn ze dan verbaasd over!!haha
Of vragen hoe het gaat als ze zich niet lekker voelen, we hadden een dame uit Engeland vorige groep die de eerste dag op haar kamer bleef. Met haar man gesproken enz, maar het was een kranige tante! Ze is meegegaan naar de stranden van Normandië, waar D-Day begonnen is en dat is een aardig lange dag!! Het werk zelf is niet moeilijk, goed maak nog wel fouten, maar ben nog maar 3 weken bezig, dus dat mag nog!! Maar het contact met de mensen vind ik het leukst, een praatje maken, ze in de maling nemen, vragen beantwoorden…dat is leuk!!!
Moet wel lachen eigenlijk…in de vacature stond dat je Duits en Engels moest kunnen spreken om hier te kunnen werken….maar alleen de eerste groep waren Duitsers, nu zijn het voornamelijk Amerikanen, Australiërs en Britten. Maar ze hadden er beter bij kunnen zetten dat het wel handig is als je ook een woordje Frans spreekt!!!! Ik heb nu een paar keer iets moeten kopen, of een taxi moeten bellen in mijn steenkolen Frans!! Maar het is wel gelukt, dat scheelt dan weer! Ik heb wel Frans gehad op school, maar dat is inmiddels al een tijdje geleden!! Ik wil het wel weer gaan oppoetsen, een aantal collega’s spreekt ook alleen maar Frans en het is echt lastig communiceren zo!
Jayson, mijn senior heeft een Frans lessenboek, hij is ook de taal aan het leren, kunnen we het samen doen!
We zijn een goed team met z’n tweeën, hebben dezelfde neiging alles perfect te willen doen en we zitten goed op één lijn. Hartstikke lachen met z’n tweeën!
Als mensen op excursie zijn geweest, heten we ze in de receptie weer welkom terug. Vorige week deden we dat met z’n drieën, Jayson, de Maitre en ik . De maitre is langer dan ik ben, dus hij stond aan mijn ene kant en jayson aan de andere kant, hij is een stuk kleiner dan ik. De maitre zei Welcome, ik zei Back en Jayson zei On board…het was echt lachen, moet een maf gezicht geweest zijn voor de gasten!! Geloof dat er ook een aantal foto’s van gemaakt zijn!! De show ging vorige week trouwens al beter, ik had er niet zoveel zin in en was best moe, waarschijnlijk was ik daardoor ook niet zo zenuwachtig als de eerste keer. Kreeg de volgende dag al het commentaar van een heer dat hij ook wel graag mijn paraplu wilde kopen!!!haha

Dat was trouwens dezelfde man, die ons aan het begin van de reis waarschuwde dat hij een grote “pain in the ass” zou zijn, dus wij bedankte hem voor deze waarschuwing! De avond voordat ze weg zouden gaan, kwam hij weer langs bij de receptie om ons te bedanken voor het feit dat we hem aankonden tijdens de reis zeg maar…ik zei dat hij lang niet zo erg was als hij ons had willen doen geloven, hij lag helemaal in een deuk!!
Gelukkig kunnen ze allemaal wel tegen een geintje!

Jayson en ik hebben trouwens bij de vorige groep de hoogste tevredenheids score gehaald!! Aan het einde van iedere cruise krijgen de gasten een enquete die ze moeten invullen en daaruit halen wij dan de info van wat ze ervan vonden. In de laatste groep werden we bij naam genoemd en kregen we een totale score van 98%, de hoogste van alle afdelingen!!!! Nu gaan we natuurlijk voor de 100% dat begrijp je wel!! Ben benieuwd of er ook een bonus aan vast zit!!haha

Geloof dat ik nu ook wat beter slaap. De laatste twee nachten normale tijd naar bed en ik heb mijn roommate niet binnen horen komen, dus dat scheelt alweer! Het slapen op zich gaat wel,maar als die steeds onderbroken word ben je toch moe.

We zitten nu dan in Rouen, ontzettend mooie stad, de zon is inmiddels al bijna weer weg. De wind maakt het fris, dus ik ga zo weer naar binnen. Het is een ontzettend mooie stad, maar wij zitten met de boot aan de kade langs een weg en de uitlaatgassen zijn echt smerig!!!! Dat is dan wel weer jammer, maar je kunt niet alles hebben!!

Ondertussen dus al bijna een maand onderweg….de tijd gaat echt snel!!

Gisteren kwamen we langs ontzettend mooie huizen langs de rivier!! Ik heb lekker op m’n buik op bed gelegen om ernaar te kunnen kijken!! Het was echt gaaf, mooie ondergaande zon!! Dat was tussen Vernon en Rouen. Morgen zijn we hier nog, de gasten zijn de hele dag naar de stranden en wij zijn gewoon aan het werk. Helaas nog niet gebeurd dat je dan extra vrij bent of zo. Niet dat ik echt vrije tijd nodig heb, denk dat ik de meest luie baan op dit schip heb!! De mensen in de bediening, housekeeping en de stomerij hebben echt het meest fysieke werk en de sailors natuurlijk, dat lijkt me ook een werk..we varen ook ’s nachts en dan door een aantal sluizen, dus daar moet je wel wakker voor blijven! Jayson en ik hebben dan het meeste contact met de gasten, maar toch…
En ok, op maandag tijdens het laden ben ik ook fysiek bezig!! Mijn hemel, afgelopen maandag kwam er ook weer een lading binnen. Verse blauwe plekken erbij, terwijl de oude nog niet eens weg waren!!!
O maar helaas nog geen uniform, vind het ook niet echt erg, want volgens mij heb ik dan alleen een rok aan…..zal de kapitein leuk vinden, CREEP!!!!hahaha

De groep die we nu hebben is ook hartstikke leuk! We hebben alweer een paar verjaardagen gehad en dan is het leuk om de mensen aan de balie te kunnen feliciteren, ze zijn dan verbaasd dat wij het weten! En bij het diner in het restaurant krijgen ze dan een taart.
We hebben 1 vrouw die al sinds de reis begonnen is niet uit haar hut is geweest! Heel apart, ze kwam met haar man als eerste aan boord, nog voor de groep en toen was ze al niet echt lekker, maar we dachten dat ze last had van jetlag of zo. Maar vervolgens is ze haar hut niet uit geweest, niet mee geweest op excursies, eten in haar hut…beetje vreemd. Je betaald best veel voor deze reizen en om dan alleen in je hut te blijven…Weet ook niet of ze echt ziek is, ze vraagt niet om een dokter, dus het is allemaal een beetje vreemd. Maar goed, moet ze zelf weten!

Dat was hem weer!!
Tot later!

Groetjes,
Linda

  • 14 April 2014 - 12:01

    Ferrie:

    Hey lieverd,
    Leuk weer om te lezen!
    (ik kreeg deze keer geen emailbericht van "waarbenjijnu". 't is dat jij het appte, daarom ben ik via het vorige bericht gaan kijken. Toch iets misgegaan?)

    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt!!
    Heb je al die gasten moeten omkopen, om 98% score te krijgen? ;-))
    Nou, 100% halen lijkt me wat overdreven!

    En...misschien moeten jullie die begroeting met z'n 3en er inhouden (Kwik, Kwek en Kwak hihihi)
    Scheelt vast punten op je score hahahaha

    Nou schat, geniet van die fijne leuke contacten met de gasten, daar ben je goed in!!!!!

    Liefs en een dikke kus
    pa

  • 16 April 2014 - 20:39

    Ferrie:

    Wanneer zet je die leuke foto van jou en Jayson er op??

  • 16 April 2014 - 21:58

    Johan:

    Hi Lin, klinkt fantastisch! Alleen raar dat ik dat bericht nu pas krijg??!! Lijkt toch al van een paar dagen geleden. Heb de foto's van je moeder al doorgestuurd gekregen. Ziet er leuk uit. Blij dat het zo goed bevalt en fijn dat je nu al wat beter slaapt. Geniet ervan en groeten
    Johan en Marga

  • 16 April 2014 - 22:44

    An:

    Hoi Linda,
    Wat fijn om je reisverslag te lezen, ik geniet er echt van, je schrijft het ook zo leuk.
    Moet je een boek van maken.! Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Leuk , om met mensen om te gaan, vind in ook in de winkel, ben nu ook weer 3 dagen aan het werk, mocht weer terug komen gelukkig , heb een contract tot 2017, daarna mag ik met pensioen haha. Morgen maar weer aan het werk, dus ga nu slapen.
    Hele fijne tijd aan boord en tot je volgende avontuur.
    Fijne paasdagen , ook al moet je werken.
    Groetjes liefs van An

  • 16 April 2014 - 22:44

    An:

    Hoi Linda,
    Wat fijn om je reisverslag te lezen, ik geniet er echt van, je schrijft het ook zo leuk.
    Moet je een boek van maken.! Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Leuk , om met mensen om te gaan, vind in ook in de winkel, ben nu ook weer 3 dagen aan het werk, mocht weer terug komen gelukkig , heb een contract tot 2017, daarna mag ik met pensioen haha. Morgen maar weer aan het werk, dus ga nu slapen.
    Hele fijne tijd aan boord en tot je volgende avontuur.
    Fijne paasdagen , ook al moet je werken.
    Groetjes liefs van An

  • 25 April 2014 - 17:50

    Loes:

    Hoi Mop,
    Yeh het is weer gelukt eindelijk..op de computer!!!
    Wat fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt!!!
    En natuurlijk ga je voor de 100%...hé.HiHi ...leuk hoor dat de gasten zo tevreden zijn over jullie,goed zo,
    ga zo door zou ik zeggen!!! En ja rare mensen hou je altijd...zonde ook om op je kamer te blijven!!
    Nu Linda,we wachten weer op je volgende verhaal,erg leuk om te lezen hoor!!! xxxxx
    Veel plezier en dikke kus!! xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Verantwoordelijke, goed georganiseerde boekenwurm en globetrotter!

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 29775

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 03 Mei 2017

Philadelphia here we come!

02 April 2016 - 15 November 2016

Avalon Felicity 2016

29 November 2015 - 26 Januari 2016

Australië Avontuur!

28 Februari 2015 - 15 November 2015

Op naar een nieuw avontuur!!

20 Maart 2014 - 15 November 2014

Werken op een riviercruiseschip!

04 November 2013 - 17 December 2013

Voor het eerst Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: