Gelukkig, weer een verhaal! - Reisverslag uit Conflans-Sainte-Honorine, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu Gelukkig, weer een verhaal! - Reisverslag uit Conflans-Sainte-Honorine, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu

Gelukkig, weer een verhaal!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

17 April 2014 | Frankrijk, Conflans-Sainte-Honorine

15 april 2014

Gisteren met de lading van de voorraad dan eindelijk mijn uniform gekregen!! Jawel, ik kreeg 2 colberts, 2 pantalons, 1 rok, 2 overhemden met lange mouw en 2 met korte mouw, 2 sjaals een crew shirt en een crew windjack, o ja en 2 epauletten voor op mn schouder.
’s Middags de hele boel aangehad en de helft kan weer terug!! Van de pantalons is de één net te strak en de ander zit goed, maar is te kort. Van de colberts is de één te groot en de ander maakt nog dat ik me een rugbyspeler voel, maar die zit toch beter. (zit echt mega schoudervulling in!!) De rok gaat redelijk, niet echt comfortabel, maar goed. En de overhemden zijn ook te groot, die met korte mouwen ga ik nog ff een keer proberen, maar de rest is echt te groot. De crew shirt en windjack zitten oke, die hoef ik niet aan als er gasten zijn, alleen als ik s’avonds ga eten of zo, of als ik dingen in de kamers moet leggen voor de nieuwe gasten. Dus dat laat ik maar zo, maar de rest stuur ik echt terug! Ze hebben me wel gevraagd wat voor maten ik had, maar ik heb geen idee hoe de kleding valt, soms is een M te groot en soms te klein, dus dat is gokken. M’n HM zei ook dat ze de maten bij haar hadden opgemeten, ze had een overhemd gepast dat goed zat, maar kreeg er later een van een ander merk en die paste niet. Dus dat zal het wel zijn. Terug sturen maar en maar weer afwachten denk ik!!

Vanmorgen de ene groep naar huis gestuurd, 6 uur vanmorgen koffers checken, heerlijk!! Had nog ff een hartaanval, de buschauffeur zei dat hij maar 1 koffer had die naar Terminal A moest, terwijl dat er 2 moesten zijn. Maar de sailors hadden alle koffers uit de hallen gehaald, ik had ze allemaal nagekeken, dus ze moesten in die bus zitten. Hij wilde eerst alles eruit halen, maar gelukkig is hij gewoon eerst naar de andere terminals gereden, om te kijken wat hij overhield. Daar was ik niet blij mee, uiteraard ga je dan twijfelen of je hem wel echt gezien hebt, maar er is niet meer gebeld dat ze een koffer missen, dus alles is goed gegaan! Maar het is toch niet fijn hoor!!
De rest is inmiddels ook op weg naar huis en wij zijn bezig alles weer klaar te maken voor de volgende groep..oke ik heb nu pauze, maar rond 2 uur ga ik weer aan de slag. Als het goed is krijgen we dan ook de koffers voor de volgende groep. En vanmiddag begint het hele circus weer opnieuw!!!
We hadden weer een aantal aardige mensen aan boord in de vorige groep, werd uitvoerig bedankt voor alles!! En ik kreeg van een aantal mensen het compliment dat het er niet uitzag dat ik pas aan mijn 4e cruise bezig was! Dat was echt heel leuk!! Ben benieuwd wat voor score we hebben gekregen bij de enquete!!

Oke tot nu toe gaat alles goed, heb nog steeds leuke collega’s….maar nu is er een die ik liever kwijt dan rijk ben zeg maar…..( en meerdere mensen met mij, dus het ligt niet alleen aan mij!) Jayson heeft me gevraagd op maandagavond wat langer te blijven omdat iedereen na het eten zijn rekening wil betalen en dan is het best veel werk voor alleen de nachtreceptionist. Goed, nu was het al niet echt mijn vriend, maar nu heeft hij het helemaal verpest!! Gasten registeren hun creditcard aan het begin van de reis, zodat alle drankjes, minibar dranken, laundry service enz met die kaart afgerekend kunnen worden. Als ze dat zo laten is alles heel makkelijk hoeft er niets te gebeuren, maar de meeste mensen willen van hun euro’s af en betalen dan hun rekening toch cash. Ook dat is geen probleem, maar gisteravond wilde een gast een paar rekeningen op een andere kaart zetten. En dat heb ik nog niet zoveel gedaan, daar wilde ik hulp bij vragen van de NR. Op een of andere manier ging dat niet helemaal goed, snap het nu nog niet, maar van mij kan hij het gas op, wat een …….
Soms is het best lastig om te werken met mensen met andere nationaliteiten! Zoals ik al zei kan ik het met de meesten goed vinden, geen probleem, echt lachen! Maar er zijn er ook een paar bij die op een bepaalde manier reageren omdat ze het niet goed begrijpen of omdat dat is zoals ze zijn..ik weet het niet. Ze proberen dan aardig te doen, maar het komt een beetje rottig hun strot uit zeg maar! Ik had bijvoorbeeld een sjaaltje gekregen van iemand en nu ik nieuwe heb gekregen had ik een nieuwe aan haar terug gegeven, ze vroeg me echt of dat sjaaltje degene was die ik al die tijd had gedragen….toen ik zei dat dat niet zo was zei ze dat ze het alleen maar vroeg…maar waarom zou ik de sjaal terug geven waar ik al bijna een maand in werk?? Het zal niet vervelend bedoelt zijn, maar waarschijnlijk kent ze me dan nog niet zo goed.
Zoals ik zeg, soms komen dingen een beetje rottig hun strot uit!!!

Maar goed, de NC doet wel meer dingen waar we vraagtekens bij zetten, dat is best vervelend. En als je hem er dan op aanspreekt is er niets aan de hand…nee voor hem misschien niet, maar ondertussen moet een ander het rechtzetten…ben benieuwd hoe lang hij aanblijft!! Als het goed is zit hij ook nog in z’n proeftijd, dus ik ben benieuwd! Nog steeds geen internetverbinding, dus ik zal dit later pas kunnen versturen!

Groetjes,
Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Verantwoordelijke, goed georganiseerde boekenwurm en globetrotter!

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 29539

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 03 Mei 2017

Philadelphia here we come!

02 April 2016 - 15 November 2016

Avalon Felicity 2016

29 November 2015 - 26 Januari 2016

Australië Avontuur!

28 Februari 2015 - 15 November 2015

Op naar een nieuw avontuur!!

20 Maart 2014 - 15 November 2014

Werken op een riviercruiseschip!

04 November 2013 - 17 December 2013

Voor het eerst Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: