D-Day Anniversary - Reisverslag uit Rouen, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu D-Day Anniversary - Reisverslag uit Rouen, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu

D-Day Anniversary

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

22 Juni 2014 | Frankrijk, Rouen

6 juni 2014

Het is inmiddels alweer juni, ik ben al bijna weer 3 maanden aan het werk hier, het gaat echt snel! Alhoewel het soms lijkt van niet, is een werkweek hier heel snel voorbij, voor je het weet krijg je alweer een nieuwe groep aan boord!

Inmiddels al druk met het oefenen van de taken voor de Senior. Zoals ik al zei lijkt het moeilijker dan het is! Van de week zelf een cabinplan gemaakt en stickers voor de keycards…hartstikke zenuwachtig, maar het is me gelukt!
Wil er alleen wat zekerder in worden, maar dat gaat wel lukken!
Jayson heeft een lijst gemaakt met alles wat er gedaan moet worden per dag, als ik die lijst aanhou kan het niet mis gaan! Hij zei dat het makkelijk was en dat is het ook, maar hij doet het al wat langer dan ik en is ook een echte computer wizzard, dus het gaat hem wat makkelijker af! Bij mij doen computers altijd net iets anders dan ik wil en ben dan ook bang dat ik iets delete dat ik nodig heb…
Maar goed, tot zover gaat alles goed, nog een paar weken om te oefenen, dus geen zorgen!!

Deze week is anders dan andere weken! Normaal gaan we op dinsdagavond al richting Vernon, maar deze week niet.
Afgelopen dinsdag middag is de nieuwe groep gearriveerd en we zijn die avond en nacht in Parijs gebleven. Zo ook de dag erna, woensdag, met de gebruikelijke excursies voor de dagen dat we in Parijs zijn.
Donderdag waren we in Conflans (waar we dan normaal op een zondag zijn) met de gebruikelijke excursies en vandaag zijn we in Vernon. Dan gaan we vanmiddag richting Rouen, waar we dan het weekend zijn en maandagochtend zijn we dan in Les Andelys. En dan gaan we maandagmiddag in één ruk door naar Parijs, waar we dan op dinsdag weer afscheid nemen van deze groep.

De reden voor deze ommezwaai is dat het vandaag 70 jaar geleden is dat D-Day begon en daar zijn op de stranden allerlei ceremonies voor en hooggeplaatste gasten…Normaal gaan onze gasten op vrijdag naar de stranden, maar nu kan dat dus niet. Er zijn ook veteranen aanwezig, maar ze moeten allemaal een uitnodiging hebben,anders komen ze er niet in. Vind dat een beetje overdreven, weet ook niet wat de criteria zijn om erbij te mogen zijn, vind eigenlijk dat alle veteranen die er nog de moed voor hebben erbij hadden mogen zijn. Wij hebben nu namelijk een veteraan aan boord en hij is er niet bij. Ze hebben wel gebeld en geprobeerd er vervoer naartoe te kunnen krijgen, maar zonder pas of uitnodiging kunnen ze alsnog het strand niet op. Dat vind ik erg jammer en eigenlijk gewoon schandalig, maar goed, ik weet niet wat de criteria zijn om uitgenodigd te worden. Misschien waren het er teveel om uit te nodigen, maar aan de andere kant kan het voor de meeste wel eens de laatste keer zijn om een ceremonie bij te wonen, ze zijn allemaal ver in de 80 nu zo’n beetje.
Maar goed, normaal op zo’n excursie word er met de gasten ook een ceremonie gehouden en nu word aan deze man wat extra aandacht geschonken.

Al 70 jaar geleden, kun je je bijna niet voorstellen. Ik ben er nog niet geweest, maar ik heb al meerdere malen gehoord dat het strand er nu bijna verlaten bij ligt, alleen op mooie zomerdagen is het er druk. Is het weer “gewoon” een strand waar mensen van de zon genieten….
Ze hebben er in ieder geval een mooie dag voor, de zon schijnt volop en het is lekker warm!

Het is wel even wennen dat alles nu anders loopt dan normaal, ben al zo gewend aan het “normale” rondje! Je doet bepaalde dingen op bepaalde dagen, de menu’s lopen nu anders, het is even wennen!
Ik ga vanmiddag even stoeien met het maken van een lijst per afdeling voor de nieuwe groep. Dus een lijst voor de Huishouding met het aantal bedden enz, voor het restaurant met diëten enz, gaat leuk worden!!haha

Hier laat ik het maar even bij!
Groetjes,
Linda

  • 22 Juni 2014 - 19:19

    Ineke:

    Hallo Linda,

    Leuk om steeds te lezen wat je allemaal doet. Ook nog hartelijke dank voor je ansichtkaart, leuke boot. Eens ga ik ook zo'n bootreis maken. De wereld vanaf het water zien, geweldig.
    Gisteren heb ik proeverij gehouden voor mijn klanten, om ze mijn nieuwe producten te laten proeven, was zeer geslaagd. En nu maar hopen dat ze in de toekomst blijven komen.
    groetjes,
    Ineke.

  • 28 Juni 2014 - 19:38

    Viv:

    Hoi Linda
    Eindelijk iets van mij. Super dat jij deze baan zoooo leuk vind. Als ik jouw reis verslag lees wil ik ook zoiets meemaken. Diane will ook van jouw horen zij vraagt iedere keer hoe het met jouw gaat.
    Haar mail adress is g.visser58@upcmail.nl
    Ik heb jouw moeder gezien met de rommelmarkt dag. Zij had een stand in haar voortuin. Er was niet zoveel animo voor zei ze. Ik heb het ook twee jaar geleden gedaan, en nooit meer.
    Groetjes Viv

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Verantwoordelijke, goed georganiseerde boekenwurm en globetrotter!

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 29606

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 03 Mei 2017

Philadelphia here we come!

02 April 2016 - 15 November 2016

Avalon Felicity 2016

29 November 2015 - 26 Januari 2016

Australië Avontuur!

28 Februari 2015 - 15 November 2015

Op naar een nieuw avontuur!!

20 Maart 2014 - 15 November 2014

Werken op een riviercruiseschip!

04 November 2013 - 17 December 2013

Voor het eerst Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: