Weer aan het werk! - Reisverslag uit Rouen, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu Weer aan het werk! - Reisverslag uit Rouen, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu

Weer aan het werk!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

17 Juli 2014 | Frankrijk, Rouen

16 juli 2014
Zo de vakantie is weer voorbij!!
Ik heb niet zo heel veel gedaan, lekker niets eigenlijk, maar daar toch moe van geworden! Ik had er in ieder geval nog wel een week aan kunnen plakken!
Maar goed, afgelopen maandag ben ik weer met de trein naar Parijs gegaan. De Thalys ging om half 2 van Schiphol weg en ik moest in Arnhem de trein van kwart over 12 naar Schiphol nemen. Nu had ik wel al gezien dat er maar een overstaptijd van 4 minuten was, maar als de trein (net als op de heenweg) op hetzelfde perron zou aankomen, was het wel te doen…
Maar om Utrecht in te kunnen, moesten we even wachten tot het perron vrij was..toen werd er gezegd dat we met 5 minuten vertraging weg zouden gaan en niet snel daarna werd eraan toegevoegd dat we helemaal niet verder gingen ivm rook in de Schiphol tunnel…O shit!
Ze dachten dat de volgende treinen wel zouden gaan rijden, maar de eerstvolgende richting Schiphol verscheen en verdween vrijwel meteen van het bord. Toen ben ik boven bij de balie maar gaan vragen wat voor andere opties ik had en er werd me aangeraden naar Rotterdam te reizen. Dat leek me wel een goed idee, aangezien de Thalys daar ook stopt. En er kon op dat moment niets door de tunnel, dus ook de Thalys niet, ik zou hem daar dus ook niet echt gaan missen.
En inderdaad, rond 5 voor 2 was ik in Rotterdam, waar de Thalys met 25 minuten vertraging naar Parijs zou vertrekken. Ik had dus nog mooi even tijd om naar de wc te gaan, vind het nooit zo prettig in de trein en de hele reis duurde nu natuurlijk al langer dan gepland!
Maar goed, inderdaad zat ik rond 10 voor half 3 in de Thalys, duurde nog even voordat we echt weggingen, maar we gingen inderdaad! Er werd gedacht dat we de schade onderweg in zouden kunnen halen, maar dat is ze niet gelukt helaas. Stond toch een half uur later op Parijs Noord. Maar ik was er in ieder geval en heel erg blij dat ik niet die dag al aan de slag hoefde!! Vanaf Parijs Noord moest ik nog met de metro naar het schip, is ongeveer een half uur en gelukkig maar 1 keer overstappen! (zat te denken om dit ook gewoon aan het einde van het seizoen te doen, maar er zijn geen liften in de metro en ook geen roltrappen, dus je moet echt je koffers meesjouwen…maar goed ik loop op het seizoen vooruit!)
Ik was er al voor gewaarschuwd, maar het was inderdaad erg druk in Parijs, het was 14 juli, een feestdag in Frankrijk, de dag waarop de revolutie begon met het ontzetten van de Bastille. Waarom toeristen hier naartoe komen op die dag weet ik niet, want er is niet heel veel meer van te zien. De Fransen ontvluchten in ieder geval Parijs van wat ik begrepen heb.
Ik bleek het mooie weer te hebben meegenomen, het schijnt hier nogal koud te zijn geweest. Mijn collega’s dachten dat ik echt weg was geweest omdat ik zo bruin terug ben gekomen, maar het is echt alleen maar van het zitten in de tuin! Ze waren blij me te zien, Jayson natuurlijk helemaal, want zijn vakantie begon dinsdag en hij was er echt aan toe zei hij!haha
We hebben snel de lijst doorgenomen die hij voor me had bijgehouden met alle veranderingen die er ondertussen zijn gebeurd. Ik kon helaas niet terug naar mijn eigen hut..dat was wel jammer. Ik heb de eerste nacht bij de Souschef geslapen, die de airco constant op koude lucht heeft staan omdat ze het zelf zo heet heeft en later bleek dat ze ook snurkt….
Maandagavond was er vuurwerk boven Parijs ivm de feestdag, wilde er eerst niet naar gaan kijken, maar iemand zei dat het al begonnen was, rond 10 uur ipv rond 11 uur, dus ben toch even gegaan…maar het werd11 uur, na een half uur had ik het wel gezien. Het was erg mooi, ook vanaf de top van de Eiffeltoren kwam vuurwerk naar beneden, maar het werd mij te koud!
Ik heb de Souschef niet binnen horen komen, dus dat was dan wel weer fijn, maar ik heb haar wel horen snurken en toen bedacht ik me dat ik toch beter meteen om 10 uur had kunnen gaan slapen!haha
Dinsdag was meteen de vuurdoop in mijn nieuwe functie van Senior, want Jayson was ’s morgens vroeg al weg, dus toen ik om 8 uur begon kon ik meteen zijn taken overnemen. We hadden dan wel een lijst doorgenomen, maar het voelde toch alsof ik in het midden van een cruise binnenviel, alhoewel dinsdag middag pas de nieuwe groep arriveerde. Maar voor een nieuwe groep ben je de week ervoor al bezig en dat had Jayson al gedaan natuurlijk. Maar ik heb de eerste dag overleefd, geloof ook dat alles goed is gegaan, heb tot dusver nog geen klachten ontvangen. We hebben weer een hele leuke groep aan boord, ik heb alweer een paar boeken titels en alweer leuke gesprekken gehad met een aantal gasten. Geloof wel dat ik mijn draai weer gevonden heb inmiddels.


Groetjes,
Linda

  • 17 Juli 2014 - 15:18

    Ferrie:

    Hey lieverd,

    Fijn dat de eerste dag meteen alles is goed gegaan en dat je er "" gewoon" weer helemaal in rolt.
    Super hoor!
    Zo zie je.....3 maanden geleden was alles nog nieuw.....en nu......

    En.....dat jij in de zon hebt kunnen zitten in je vakantie, ja.....
    heb je niet gezegd dat in Arnhem altijd de zon schijnt??? hahahaha

    dikke kus

  • 17 Juli 2014 - 21:59

    Ben:

    He Lin,

    Gaaf te lezen dat je al gelijk weer in je rol valt. En meteen goed ook. Heel gaaf.
    Volgens mij is die functie jouw op je lijf geschreven, überhaupt werken op een schip ligt jouw wel.


    En uuuuh ik denk dat oma Damhuis er wel ander over denk met "in Arnhem schijnt de zon altijd" (Paps ;-))
    het is geen Lelystad, hahaha.


    Lin ik wist jouw heel veel plezier en leer momenten, geniet er van.

    Groetjes Ben

  • 18 Juli 2014 - 15:17

    Aldi Van Lierop:

    Hoi Linda,

    Inderdaad mooi dat je meteen in je nieuwe rol 'valt'. Ik wens je veel plezier en succes de komende maanden. Ik begin vandaag aan mijn vakantie en heb mezelf drie weken vrij gegeven. begin augustus zitten we in een heerlijk hotel in Winterberg. Daar gaan we niksen en wandelen en spelletjes doen. We hebben er erg veel zin in.

    Groetjes Aldi

  • 20 Juli 2014 - 11:31

    Ans Tabak:

    Hoi Lin, nou, vanaf nu ga ik je rechtstreeks volgen hoor, anders loop ik te veel achter. Ik moet nog steeds mijn moeder jouw verslagen voorlezen, die ik zelf ook nog niet gelezen heb en ik vind het jammer dat ik dan zo achteraf kan reageren. Ik heb de eerste twee verslagen al eerder aan haar voorgelezen en wanneer ik nu bij haar ben lees ik de rest voor. Dat duurt wel even voordat zij ook bij is gelezen. Nou meis, je terugreis naar de boot is al een heel verhaal op zich. Ik hoop dat je gauw weer je draai zult vinden en daar was je al aardig weer mee bezig als ik zo lees. Zaterdag a.s. komt je moeder weer bij ons langs. Dan kunnen we haar vragen hoe je het gehad hebt in Nederland. Jammer dat we elkander niet gesproken hebben, maar je hebt het dan ook best wel druk gehad met lekker "niets"doen en dat kan ook al heel vermoeiend zijn. En dan kan ik best begrijpen dat je geen zin hebt in gesprekken met al je kennissen. Meis, geniet van de volgende periode en ik volg je verslagen dus vanaf nu op de voet. Groetjes, Ans.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Verantwoordelijke, goed georganiseerde boekenwurm en globetrotter!

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 29561

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 03 Mei 2017

Philadelphia here we come!

02 April 2016 - 15 November 2016

Avalon Felicity 2016

29 November 2015 - 26 Januari 2016

Australië Avontuur!

28 Februari 2015 - 15 November 2015

Op naar een nieuw avontuur!!

20 Maart 2014 - 15 November 2014

Werken op een riviercruiseschip!

04 November 2013 - 17 December 2013

Voor het eerst Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: