Bijna naar huis! - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu Bijna naar huis! - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu

Bijna naar huis!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

09 Maart 2015 | Duitsland, Keulen

9 maart 2015
Hallo,
Nou, de Eerste Hulp training zit erop!
Gisteren geoefend met de Recovery Position, dus als iemand het bewustzijn verloren heeft, maar nog wel ademt, hoe je diegene dan op zijn zij legt tot de ambulance er is. En reanimatie, als degene die niet meer bij bewustzijn is en niet meer ademt, hoe je dan het hart moet helpen te pompen…we konden het oefenen op poppen en hadden ieder een eigen “gezicht”! Was wel grappig, ipv dat er 1 pop was en iedereen de mond van die pop moet schoonmaken zodat de volgende kan oefenen, had nu iedereen een eigen soort masker wat je op die pop doet en dat hou je tot de oefening is afgelopen. Dus geen vieze smaak van het desinfecterende spul in je mond! Vond het wel handig.
Het ging wel aardig, maar vond het best moeilijk! Je moet hard en snel pompen zeg maar…ben bang dat ik daar hulp bij nodig ga hebben! Hoop dat het nooit nodig is en dat als het wel nodig is dat er dan iemand in de buurt is om te helpen. We hebben ook in alle schepen een AED apparaat, een apparaat dat schokken geeft als dat nodig is. En eigenlijk kun je dat meteen gebruiken, want het berekend om de 2 minuten of er een stroomstoot nodig is of dat je moet blijven pompen.
Hele dag een beetje geoefend en rond 4 uur waren we er al klaar mee, terwijl het rooster aangaf dat we tot 6 uur bezig zouden zijn. Goed, het zonnetje scheen, dus ik heb nog even lekker buiten gezeten.
Vandaag was de 2e dag, weer om kwart over 8 aanwezig en nu kregen we uitleg in verband aanbrengen enz. Er waren ook een paar mensen bij die de training van gisteren niet hadden meegemaakt, dus nu kreeg de “oude” groep een aantal casussen die we moesten bespreken en ondertussen kregen de andere mensen de zijligging en de reanimatie training. Leuk bedacht, maar we kregen een uur de tijd en waren binnen een half uur klaar…dus kregen we nog maar een keer 20 minuten pauze…
Lunch was van kwart voor 1 tot 2 uur, daarna kregen we nog een paar kleine dingen en een soort paspoort waarin staat dat je deze training hebt gedaan en dat deze 2 jaar geldig is en toen waren we klaar…het was half 3.
Goed, begrijp me niet verkeerd, ik vind het belangrijk dit soort dingen te weten. We krijgen veel oudere mensen aan boord en er kan van alles gebeuren, maar de organisatie had wat mij betreft wel iets beter gekund!
Gisteren hadden we 2 uur over, daarin hadden we makkelijk alles kunnen doen wat we vandaag kregen, dan had ik vandaag lekker naar huis kunnen gaan. Nu zit ik op een schip, vrij ver van het centrum, niets te doen. Het had iedereen een hoop tijd en geld kunnen besparen denk ik! Want ondertussen blijven we hier allemaal en we moeten allemaal mee eten!!!
Mijn kamergenote heeft deze training een jaar geleden al gedaan, dus haar training is nog minstens een jaar geldig. Zij heeft gisteren de training wel gedaan, maar voor vandaag stond er voor haar niets op het schema. Ze heeft een ticket om morgen naar huis te gaan, ze heeft nog wel geprobeerd dat te veranderen naar vandaag, maar dat kost net zoveel als het eerste ticket. Dus zij is hier gebleven, de hele dag op het schip zonder iets te doen te hebben…
Moet eerlijk zeggen dat ik het niet erg had gevonden als ze toch vandaag naar huis had gegaan. Het is een aardige meid en we kunnen het goed met elkaar vinden, maar ze snurkt en ze heeft zweetvoeten! Had ik in ieder geval nog 1 nacht lekker kunnen slapen, zonder zweetvoetenlucht!!hahah
Maar goed, ik heb wat naambordjes voor de crew gemaakt en de crew lijst ingevuld, zover als ik de namen nu al weet (zal ongetwijfeld iets veranderen!).
Meer is er niet te doen, diner is om half 7…dus we zien verder wel. Gelukkig schijnt nu het zonnetje, ik ga zo lekker even buiten zitten!
Groetjes,
Linda

  • 10 Maart 2015 - 08:55

    Johan:

    Alles bij elkaar klinkt het heel goed! Volgens mij ben je er klaar voor, een heel fijn vaarseizoen gewenst en vooral veel plezier. Groetjes Johan en Marga
    '

  • 10 Maart 2015 - 10:57

    An:

    Hoi Linda,
    Weer heel veel bijgeleerd, je gaat het helemaal maken hoor!!
    Maar weer een kamergenote, en dan nog snurken, en zweetvoeten , getver het kan niet
    erger. Jammer dat je geen kamer allen hebt, je had er nog zo op gehoopt.
    Ik leef met je mee hoor, want iemand die snurkt, daar krijg je moord neigingen van haha.
    Schaf maar een stel goede oordoppen aan, en een knijper voor je neus!!
    Heel veel sterkte. Liefs van An

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Keulen

Op naar een nieuw avontuur!!

Jawel, mijn vakantie is bijna voorbij!

Ik ga dit nieuwe seizoen werken als Senior Receptioniste! Dat was vorig seizoen al voorgesteld, maar toen ik naar huis ging kreeg ik toch hetzelfde contract als wat ik had. Er zouden in november vorig jaar gesprekken zijn en dan zou ik het nog wel horen. Moet eerlijk zeggen dat ik er al niet meer op gerekend had, zat al te kijken naar een cursus die ik erbij zou kunnen doen!

Maar begin Februari hebben ze me dan toch een contract voor Senior Receptioniste aangeboden!
Het was even een verrassing, moest er toch wel even over nadenken...kan ik het wel, ik heb het vorig jaar maar 2 weken gedaan, weet ik nog wel hoe het werkt..enz, enz...

Maar ik ga toch voor deze nieuwe uitdaging!! Het word heel spannend, vind het ook doodeng, maar als ik eerlijk ben weet ik ook zeker dat als ik weer een seizoen als Second ga werken, het heel erg saai gaat worden. Ik weet hoe het werkt en zo heel erg moeilijk was het niet.

Daarbij heb ik nu een seizoen gehad, dus ik weet een beetje wat me te wachten staat! Ik ga zeker proberen een hut alleen te krijgen en dat heen en weer verhuizen gaat dus niet meer gebeuren!
Tussendoor wil ik graag 3 weken vakantie, want die 2 van vorig jaar waren echt te kort.

Én ik ga mezelf aan het einde van het seizoen trakteren op een vakantie naar Australië! Dat was ik al van plan, maar nu word het helemaal een wortel voor mijn neus om het einde van het seizoen te halen! haha

Ik ben ook uitgenodigd voor een Kick Off Meeting, daarvoor ga ik morgen met de trein naar Keulen. Dacht dat dit een training werd, maar het is meer een soort bijeenkomst waar we gaan kijken hoe we de Avalon gasten nóg blijer kunnen maken dan ze al zijn! En als het goed is krijgen we een ehbo training.
Ik zie daar ook weer wat collega's van vorig jaar terug, dus dat zal wel erg leuk zijn! (En dan kan ik meteen nog een beetje navragen hoe bepaalde dingen ook alweer in z'n werk gingen!!haha)

Op 10 maart kom ik weer naar Nederland en dan gaat op 19 maart het echte werk beginnen...ik weet alleen nog niet wáár!! Daar hoop ik volgende week ook achter te komen!

Ik hou jullie weer op de hoogte!
Groetjes,
Linda

Recente Reisverslagen:

16 November 2015

het heeft even geduurd...

26 Oktober 2015

de laatste twee weken

10 Oktober 2015

Weer terug in Amsterdam

28 September 2015

Groetjes vanuit Keulen

17 September 2015

Daar ben ik weer!
Linda

Verantwoordelijke, goed georganiseerde boekenwurm en globetrotter!

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 29565

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 03 Mei 2017

Philadelphia here we come!

02 April 2016 - 15 November 2016

Avalon Felicity 2016

29 November 2015 - 26 Januari 2016

Australië Avontuur!

28 Februari 2015 - 15 November 2015

Op naar een nieuw avontuur!!

20 Maart 2014 - 15 November 2014

Werken op een riviercruiseschip!

04 November 2013 - 17 December 2013

Voor het eerst Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: