Daar ben ik weer! - Reisverslag uit Giessendam, Nederland van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu Daar ben ik weer! - Reisverslag uit Giessendam, Nederland van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu

Daar ben ik weer!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

05 April 2015 | Nederland, Giessendam

24 maart 2015
Bijna een week later…
Bij het openen van een nieuw schip komt meer kijken dan ik misschien ooit gedacht zou hebben! Werkelijk álles is nieuw! Alles voor in de keuken, voor in het restaurant, voor de housekeeping, écht alles! Zelfs onze lifejackets komen uit een verpakking met het label er nog aan!!
Donderdag was ik rond kwart over 3 in Hardinxveld…geen taxi te bekennen natuurlijk! Op de taxi parkeerplaats (1 plek!) stond een auto van een wat oudere man, die me dus geen lift ging geven!
Uiteindelijk maar gevraagd in het restaurant op het station en daar hebben ze een taxi voor me gebeld. Het zou nog even duren, dus heb ik er een kop thee gedronken tot de taxi er was.
De rit bleek niet zo ver te zijn, maar met 2 koffers die kant op lopen had toch geen optie geweest! De scheepswerf was op zich zo gevonden, maar toen het schip nog…dat bleek nogal achteraan te liggen.
Toen ik binnen kwam schrok ik wel even, het was echt nog nieuw! Er lag een beschermlaag over de vloer in de lobby en de trappen en in de lounge, er zat nog plastic over alle matrassen in de kamers, ook in de crewcabins….
We waren die dag met alleen de hoofden per afdeling en de nautic afdeling. Ik heb de housekeeper geholpen met het sjouwen van dozen linnengoed dat eerst gewassen moest worden en we hebben vast wat kussens en spreien uitgedeeld.
’s Avonds nog een crewcabin plan gemaakt, bleek niet heel makkelijk, want we hadden meer mensen dan cabins…
Maar goed, helaas zit er het niet in dat ik mijn eigen hutje krijg...het schip is kleiner en daardoor ook de crewcabins (voor de gasten zijn ze alleen maar groter, alleen passen er daardoor wel minder in) Voor ons blijft hetzelfde aantal cabins met hetzelfde aantal personeel, alleen zijn de hutten kleiner. De housekeeper is ook een vrouw en wilde niet echt een hut delen met een van haar teamleden en dat kan ik me wel voorstellen.
Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen en heeft iedereen een bed…ik heb helaas het bovenste bed… Moet eerlijk zeggen dat ik er die donderdagavond zwaar de smoor in had!!! Kreeg acuut claustrofobie in dat bed! We zaten eerst in een kamer waar in een van de hangkasten een hoek zat waardoor er maar een halve kastruimte overbleef. Daar had ik ff geen zin in, dus we zijn verhuisd naar een andere kamer, dichterbij de lobby. We wilden allebei niet te dicht in de buurt van de crewmess!!
Maar goed, het is uiteindelijk allemaal goed gekomen, al mijn spullen hebben een plekje gekregen en het vind vanzelf z’n weg wel denk ik. Vrijdag kwamen alle andere crewmembers, waarvan de laatste rond half 10. We hebben dozen met dekbedden, kussens en lakens uitgepakt en alles naar de kamers gebracht. Dat was al best zwaar. Zaterdag begon het echte werk, het inladen van al het servies, glazen, vuilnisbakken, keukenapparatuur, wijn en noem het maar op. Zoals ik al zei is echt alles nieuw!!
Voor de receptie hadden we ook al de onboard shop spullen gekregen, dus de boeken, kaarten en textiel die we gaan verkopen. We hebben alles geteld en geprobeerd alles zo strategisch mogelijk weg te bergen!
We hebben een bredere counter, het begint links smal en loopt in een ronde boog die steeds wijder word naar rechts. Onder het breedste deel hebben we nu ons menupaper geborgen. De ruimte is zo diep, we komen er met onze voeten niet eens bij! We hebben alle t-shirts etc op maat bij elkaar in een zak gedaan en alles omschreven. En we konden alles kwijt in een kast in de lobby!! Heerlijk, ik hoef niet meer te bukken en eerst van alles weg te halen voordat ik vind wat ik hebben moet!! In de Creativity was het zo klein dat alleen Jayson erin kon, daar heb ik nu lekker geen last van!
Eerste korte verhaal!

Groetjes,
Linda

  • 06 April 2015 - 13:21

    An:

    Hoi Linda,
    Nou meid, je hebt wel zwaar gehad, en nu maar wachten op de toeristen, hopelijk
    een beetje gezellige mensen.
    Heel veel sterkte, maar ook plezier voor de komende tijd
    Groetjes van An xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Giessendam

Op naar een nieuw avontuur!!

Jawel, mijn vakantie is bijna voorbij!

Ik ga dit nieuwe seizoen werken als Senior Receptioniste! Dat was vorig seizoen al voorgesteld, maar toen ik naar huis ging kreeg ik toch hetzelfde contract als wat ik had. Er zouden in november vorig jaar gesprekken zijn en dan zou ik het nog wel horen. Moet eerlijk zeggen dat ik er al niet meer op gerekend had, zat al te kijken naar een cursus die ik erbij zou kunnen doen!

Maar begin Februari hebben ze me dan toch een contract voor Senior Receptioniste aangeboden!
Het was even een verrassing, moest er toch wel even over nadenken...kan ik het wel, ik heb het vorig jaar maar 2 weken gedaan, weet ik nog wel hoe het werkt..enz, enz...

Maar ik ga toch voor deze nieuwe uitdaging!! Het word heel spannend, vind het ook doodeng, maar als ik eerlijk ben weet ik ook zeker dat als ik weer een seizoen als Second ga werken, het heel erg saai gaat worden. Ik weet hoe het werkt en zo heel erg moeilijk was het niet.

Daarbij heb ik nu een seizoen gehad, dus ik weet een beetje wat me te wachten staat! Ik ga zeker proberen een hut alleen te krijgen en dat heen en weer verhuizen gaat dus niet meer gebeuren!
Tussendoor wil ik graag 3 weken vakantie, want die 2 van vorig jaar waren echt te kort.

Én ik ga mezelf aan het einde van het seizoen trakteren op een vakantie naar Australië! Dat was ik al van plan, maar nu word het helemaal een wortel voor mijn neus om het einde van het seizoen te halen! haha

Ik ben ook uitgenodigd voor een Kick Off Meeting, daarvoor ga ik morgen met de trein naar Keulen. Dacht dat dit een training werd, maar het is meer een soort bijeenkomst waar we gaan kijken hoe we de Avalon gasten nóg blijer kunnen maken dan ze al zijn! En als het goed is krijgen we een ehbo training.
Ik zie daar ook weer wat collega's van vorig jaar terug, dus dat zal wel erg leuk zijn! (En dan kan ik meteen nog een beetje navragen hoe bepaalde dingen ook alweer in z'n werk gingen!!haha)

Op 10 maart kom ik weer naar Nederland en dan gaat op 19 maart het echte werk beginnen...ik weet alleen nog niet wáár!! Daar hoop ik volgende week ook achter te komen!

Ik hou jullie weer op de hoogte!
Groetjes,
Linda

Recente Reisverslagen:

16 November 2015

het heeft even geduurd...

26 Oktober 2015

de laatste twee weken

10 Oktober 2015

Weer terug in Amsterdam

28 September 2015

Groetjes vanuit Keulen

17 September 2015

Daar ben ik weer!
Linda

Verantwoordelijke, goed georganiseerde boekenwurm en globetrotter!

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 29582

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 03 Mei 2017

Philadelphia here we come!

02 April 2016 - 15 November 2016

Avalon Felicity 2016

29 November 2015 - 26 Januari 2016

Australië Avontuur!

28 Februari 2015 - 15 November 2015

Op naar een nieuw avontuur!!

20 Maart 2014 - 15 November 2014

Werken op een riviercruiseschip!

04 November 2013 - 17 December 2013

Voor het eerst Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: