Nog een verhaal! - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu Nog een verhaal! - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu

Nog een verhaal!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

17 April 2015 | Frankrijk, Straatsburg

16 april 2015
Zo afgelopen zaterdag is de groep met bekenden van vorig jaar weer naar huis gegaan. Onze eerste echte cruise is volgens de rating die we hebben gekregen heel goed gegaan!! De receptie had een 99,7%, hoger dan de Housekeeping!!! En ik kreeg een heel leuk commentaar van mensen die ik vorig jaar ook mee heb gehad, dat ik zeer behulpzaam was en dat ze het leuk vonden dat ik ze nog herkende van vorig jaar!! Het heeft zo zijn voordelen als je gezichten kunt onthouden!!
Uiteindelijk viel het werken met Isabel ook wel mee! Ook voor haar was het weer de eerste cruise na een winterslaap, dus ook weer even wennen. Ik hoorde haar tegen het einde van de cruise vertellen dat haar moeder vorig jaar overleden was, dat dat een zware periode was en dat ze daar lang voor nodig had om overheen te komen. Ik heb haar gecondoleerd en we hebben er even over gepraat, geloof dat ze dat wel fijn vond. Eigenlijk ging ze de laatste dag zonder mopperen weg, ze had het heel leuk gevonden en zag er naar uit weer met ons te varen in Mei, dus we hebben het goed gedaan!
Voor de nieuwe cruise hebben we een Nederlandse Cruise Director, Karolien Cazemier. Waarvan ik eerst dacht dat het ook een portret zou zijn, maar ook dat valt erg mee! Het is op zich wel fijn om iemand aan boord te hebben die Nederlands spreekt. Probeer het niet te doen als gasten in de buurt zijn, maar als ze mij in het Nederlands iets vraagt, antwoord ik automatisch in het Nederlands terug. Maar goed, de groep zelf is ook leuk. Alhoewel we nu een aardige groep Britten hebben en die klagen bij voorkeur overal over…en er is een vrouw die al vrijwel vanaf het begin loopt te mopperen en verteld dat ze een hele lijst met klachten voor ons heeft, (waaronder dat ze geen tijd heeft om te winkelen…) tot zover hebben we die nog niet gezien.
Moet eerlijk zeggen dat ik me niet zo druk maak om de rating en de enquetes. Zal niet ontkennen dat het leuk is als ze je bij naam noemen, maar verder zal het allemaal wel! Het zijn meningen van dat moment, misschien is alles prima totdat er iets gebeurd wat ze niet leuk vinden en dat zou dan de hele cruise naar beneden halen. Maar op kantoor vinden ze het wel belangrijk. Ik zeg zolang we niet onder de 90% komen vind ik het best!
Weet eigenlijk niet eens of er een meetlat is, dat we perse een bepaald percentage per cruise moeten halen. Maar ik heb vorig jaar ook nog niet meegemaakt dat we zo laag zaten dat we op onze vingers getikt werden.
We zouden 123 mensen aan boord krijgen, maar bij het inchecken misten we iemand. De volgende dag bij navraag kregen we als antwoord dat diegene niet het land uit mocht en dat ze haar op het vliegveld tegen hadden gehouden… Dat vonden we een beetje vreemd verhaal, dus we hebben navraag gedaan bij degene die de groep mee heeft genomen en toen bleek inderdaad dat die mevrouw niet weg mocht omdat haar paspoort bij terugkomst niet de geldigheidsduur van 3 maanden zou hebben…geloof dat ze net 7 dagen tekort zou komen of zo!! Echt ongelooflijk! Kun je je voorstellen, je staat eindelijk op het vliegveld om een reis te gaan maken waar je lang voor hebt gespaard en dan mag je het land niet uit!!!
Ik weet natuurlijk niet of iemand haar hierop gewezen heeft of waarom ze daar zelf niet op is gekomen, maar ik vind het echt sneu!
Het is geweldig hoe dit bedrijf werkt eigenlijk! Vorige week hadden we 2 Brazilianen aan boord. Er werden Dagelijkse Nieuwsbrieven en menu’s vertaald in het Portugees, wat we konden downloaden vanaf een portal dat we tegenwoordig gebruiken. Einde van een cruise krijgen mensen een korting voucher voor de volgende cruise en de enquete…dus ik vroeg waar ik die voor de Braziliaanse gasten kon vinden… toen kreeg ik te horen dat dit geen Braziliaan-vriendelijke cruise was, dus ik kon ze gewoon de Engelse versie geven….
Volgende week krijgen we ook 2 Braziliaanse gasten en nu kregen we opeens een email dat we enquetes en korting vouchers in het Portugees konden vinden op de portal….. Dus deze cruise word nu ineens wel Braziliaan-vriendelijk???? Heerlijk dat lekker langs elkaar heen lopen en het feit dat ik dan toch gelijk had!! Misschien moet ik nog maar eens vragen wat dan het verschil is tussen deze 2 cruises…. Te idioot gewoon!
Anyway, uiteraard hebben we op deze cruises ook een crew show..helaas!
Vorige week was onze eerste poging er iets van te maken en dat ging redelijk. Ik hoefde toen niet mee te doen! We hebben een stuk of 10 sketches bedacht waarvan we dan iedere week zo’n 7 kiezen, zodat niet iedere week dezelfde mensen mee hoeven te doen. De sketch die ik zou gaan doen, konden we niet vinden op internet, dus daar had ik mazzel mee!
Maar gisteren had ik een soort van “Ik en mijn grote mond” gevoel!! Haha
Ik had tegen de HM gezegd dat ik ook wel een keer MC wilde zijn, dat het ook niet de bedoeling hoefde te zijn dat hij dat iedere keer ging doen. Ook de Chef zei dat hij het wel een keer wilde doen, dus dan zouden we rouleren…gisteren was dus mijn debut als MC!! Hahaha
DOODENG!!!! Man, het was echt een soort van “wat ga ik mezelf nou weer laten doen” gevoel!! Haha De HM zei heel opbeurend dat als ik het gevoel kreeg dat ik niet meer verder wilde, hij me weer het podium op zou duwen!
Maar het was eigenlijk wel heel erg leuk om te doen! Ik was wel nerveus, maar toen ik eenmaal bezig was viel het allemaal wel weer mee. Ik heb alle sketches aan elkaar geluld zeg maar. En aan het einde moest de HM natuurlijk vertellen dat het de eerste keer was dat ik dit deed!!! Rode kop aan het einde!! Haha Maar grapje hier, grapje daar en voor de rest deed de crew wat ze moesten doen. Ik zei al als ik ook maar een beetje op mijn oma lijk, dan komt het helemaal goed en nu blijkt dat ik meer op haar lijk dan ik misschien had gedacht!! Dank u wel oma!! XXX
Na afloop zeiden we tegen de Chef dat hij volgende week dan aan de beurt was, maar hij wilde het niet doen, zei dat hij alleen maar onzin zou verkopen. Wat op zich geen probleem is, als hij ook maar de sketches aankondigt! Hij vroeg me of ik het voor 20 euro over zou willen nemen, goed ik ben Nederlandse en niet vies van geld, dus ik vroeg of dat per sketch was!! Dus volgende week zien we wel wat er gaat gebeuren!! Mij maakt het niet meer uit, mijn vuurdoop heb ik al gehad inmiddels! Het is in ieder geval een stuk beter dan de sketch die ik vorig jaar tot in den treuren moest doen!!!

Groetjes,
Linda

  • 17 April 2015 - 18:44

    Ferrie:

    Leuk weer om te lezen schat.
    Je doet het GOED!!!!
    En ja.... je lijkt op je oma hihihihi (wees gerust....de JONGE versie haha).
    Ik zal je dank overbrengen

    Dikke kus

  • 17 April 2015 - 19:45

    Marjo:

    Echt weer wat voor jou haha. Eerst kleppen en dan nadenken en tja dan mag je . Maar ook dit is je weer gelukt.
    Mooi om te horen dat t goed gaat.
    En natuurlijk weer leuk om je verhalen te lezen.
    Over twee weken zijn wij aan de beurt en ook ik ga t bijhouden, debijltjesinorlando2015.blogspot.com daar zou je al wat op moeten kunnen lezen.
    Succes nog ! Xx

  • 17 April 2015 - 20:15

    Gina:

    waaaaaah...... Ik krijg zo'n "moeder, ik wil bij de revue" visioen..... Go girl....:-)

  • 18 April 2015 - 13:25

    Anneke:

    Zo te horen heb je het naar je zin.
    Leuk al die verschillende mensen toch?
    Wij hebben het ook lekker gehad, lekker weer, eten etc.
    En natuurlijk slap kleppen met de zussen.
    Nu weer wachten op de volgende vakantie. Haha
    Veel plezier en werk ze voor de komende tijd.
    Liefs Anneke

  • 19 April 2015 - 12:31

    Oma:

    Nou.....graag gedaan hoor Linda
    Ik ben niet zo voortvarend en knap als jij hoor ;-)
    Ik zal woensdag aan Hans vragen die hoofdletters van mn gsm te halen

    dikke kus oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Straatsburg

Op naar een nieuw avontuur!!

Jawel, mijn vakantie is bijna voorbij!

Ik ga dit nieuwe seizoen werken als Senior Receptioniste! Dat was vorig seizoen al voorgesteld, maar toen ik naar huis ging kreeg ik toch hetzelfde contract als wat ik had. Er zouden in november vorig jaar gesprekken zijn en dan zou ik het nog wel horen. Moet eerlijk zeggen dat ik er al niet meer op gerekend had, zat al te kijken naar een cursus die ik erbij zou kunnen doen!

Maar begin Februari hebben ze me dan toch een contract voor Senior Receptioniste aangeboden!
Het was even een verrassing, moest er toch wel even over nadenken...kan ik het wel, ik heb het vorig jaar maar 2 weken gedaan, weet ik nog wel hoe het werkt..enz, enz...

Maar ik ga toch voor deze nieuwe uitdaging!! Het word heel spannend, vind het ook doodeng, maar als ik eerlijk ben weet ik ook zeker dat als ik weer een seizoen als Second ga werken, het heel erg saai gaat worden. Ik weet hoe het werkt en zo heel erg moeilijk was het niet.

Daarbij heb ik nu een seizoen gehad, dus ik weet een beetje wat me te wachten staat! Ik ga zeker proberen een hut alleen te krijgen en dat heen en weer verhuizen gaat dus niet meer gebeuren!
Tussendoor wil ik graag 3 weken vakantie, want die 2 van vorig jaar waren echt te kort.

Én ik ga mezelf aan het einde van het seizoen trakteren op een vakantie naar Australië! Dat was ik al van plan, maar nu word het helemaal een wortel voor mijn neus om het einde van het seizoen te halen! haha

Ik ben ook uitgenodigd voor een Kick Off Meeting, daarvoor ga ik morgen met de trein naar Keulen. Dacht dat dit een training werd, maar het is meer een soort bijeenkomst waar we gaan kijken hoe we de Avalon gasten nóg blijer kunnen maken dan ze al zijn! En als het goed is krijgen we een ehbo training.
Ik zie daar ook weer wat collega's van vorig jaar terug, dus dat zal wel erg leuk zijn! (En dan kan ik meteen nog een beetje navragen hoe bepaalde dingen ook alweer in z'n werk gingen!!haha)

Op 10 maart kom ik weer naar Nederland en dan gaat op 19 maart het echte werk beginnen...ik weet alleen nog niet wáár!! Daar hoop ik volgende week ook achter te komen!

Ik hou jullie weer op de hoogte!
Groetjes,
Linda

Recente Reisverslagen:

16 November 2015

het heeft even geduurd...

26 Oktober 2015

de laatste twee weken

10 Oktober 2015

Weer terug in Amsterdam

28 September 2015

Groetjes vanuit Keulen

17 September 2015

Daar ben ik weer!
Linda

Verantwoordelijke, goed georganiseerde boekenwurm en globetrotter!

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 29585

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 03 Mei 2017

Philadelphia here we come!

02 April 2016 - 15 November 2016

Avalon Felicity 2016

29 November 2015 - 26 Januari 2016

Australië Avontuur!

28 Februari 2015 - 15 November 2015

Op naar een nieuw avontuur!!

20 Maart 2014 - 15 November 2014

Werken op een riviercruiseschip!

04 November 2013 - 17 December 2013

Voor het eerst Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: