Alweer een week aan het werk... - Reisverslag uit Rüdesheim am Rhein, Duitsland van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu Alweer een week aan het werk... - Reisverslag uit Rüdesheim am Rhein, Duitsland van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu

Alweer een week aan het werk...

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

27 Juli 2015 | Duitsland, Rüdesheim am Rhein

Vrijdag 24 juli 2015
Jawel, alweer bijna een week aan het werk…voelt alsof ik nooit weg ben geweest!
Zaterdag 18 juli ben ik weer begonnen, eerst rustig alles op z’n plek gezet en ‘s middag de nieuwe groep gasten aan boord verwelkomd…voelde eerlijk gezegd meteen al alsof ik nooit weg was geweest, het is echt verbazend soms hoe snel je dingen weer oppakt en terug bent in een ritme!
Was leuk in de nieuwe groep zat een stel dat ‘s middags in Amsterdam in Hajenius, de sigarenwinkel op het Rokin, met mijn vriendin An hadden gesproken. Ze kwamen me vragen of ik dan de Linda was die bij Avalon werkte die zij kende….kleine wereld echt waar!
Deze week hebben we een Nederlandse Cruise Director, Hendrik-Jan, erg aardige man. Geen poeha, lekker rustig!
We hebben regelmatig dat gasten kamer 301 hebben geboekt, wat bij ons de Cruise Director kamer is en dan worden ze verhuisd naar een andere kamer. Meestal is dat naar 201, omdat dat in de layout van het schip op de website de Cruise Director kamer is en dan dus altijd leeg is.
Deze week hadden we ook een stel dat verhuisd was naar de 2e verdieping en die waren er niet blij mee. Ze vroegen al meteen of ze konden verhuizen naar een kamer op de 3e verdieping, maar helaas zit alles vol. Mensen krijgen sowieso geld terug als ze moeten verhuizen, maar meestal moeten we dan ook fruit en wijn in de kamer zetten. Maar dat was dit keer niet het geval, dus ik heb in overleg met Hendrik-Jan wijn en chocolade in de kamer gezet. Meer om ervoor te zorgen dat ze niet de hele week chagrijnig door het schip zouden lopen. Hendrik-Jan heeft meteen een email naar hoofdkantoor gestuurd en de eerste reactie was dat ik goed gehandeld had door die compensatie te geven.
Van de week stuurde ik er nog een email achteraan om bevestiging te krijgen dat ik het kon declareren…krijg ik een email terug dat ik het alleen heb gegeven omdat ik dacht dat we het altijd deden en ze zouden alleen de wijn betalen, niet de chocolade…..
Ok…dus ik heb een email terug geschreven dat ik voor de duidelijkheid wilde laten weten dat ik die compensatie niet heb gegeven omdat ik dacht dat het zo hoorde, dat ik het in overleg met Hendrik-Jan heb gedaan en dat ik alleen maar vriendelijk en proactief wilde zijn…(Onze nieuwe Avalon Way motto’s voor dit jaar!!!), omdat ze er écht niet blij mee waren dat zij op de 2e verdieping zaten terwijl de rest van hun groep wel op de 3e verdieping zat!
Niet te geloven!!! Die Avalon Way geld dus alleen maar voor mensen die op het schip werken, hoofdkantoor hoeft daar verder niets voor te doen! Het mooie is namelijk dat voor aankomende cruise er ook mensen verhuizen, maar dit keer gaan ze van 301 naar 302, waar ze dan wel het fruit en de wijn voor krijgen!! Terwijl het naar mijn idee veel vervelender is om een verdieping lager te moeten zitten als je voor de 3e verdieping betaald hebt!
Ik heb hoofdkantoor ook gevraagd wie besluit wanneer de compensatie wel of niet gegeven word, maar dat antwoord was niet echt iets waar ik wat mee kon. Maar goed, Hendrik-Jan vond het ook een raar antwoord, was het eens met wat ik terug heb geschreven en volgens mij heeft hij er ook nog een email over gestuurd.
Voor de rest gaat het goed, het is een leuke groep, aardige mensen. Vorige week schijnen ze een niet zo gezellige groep te hebben gehad. Afgelopen zaterdag hebben ze de tv’s vervangen, daar hebben we nu gelukkig minder klachten over, terwijl juist vorige week met die vervelende groep de tv’s nog niet werkte.
Denk wel dat het een probleem blijft, het is nu minder, maar er zijn nog steeds tv’s die het niet helemaal doen!
We krijgen iedere maand een soort Nieuwsbrief met daarin stukjes over crew members die in de Avalon Way uitblonken die maand. Afgelopen maand stond er een stukje over mij in! Ik had het nog niet gelezen, maar Jayson feliciteerde me met het feit dat mijn naam erin genoemd werd!
Blijkt dat Nancy over mij een stukje ingestuurd hebt over het feit dat ik toen zij er was in mijn pause met gasten mee ben geweest naar de dokter en ze daarna bij het Anne Frank Huis heb afgezet. Hartstikke leuk, ik heb Nancy er ook over geschreven, maar daar nog geen reactie op gekregen. Net als op de stukjes die ik voor haar heb gelezen en aangepast trouwens…zal wel te laat hebben gereageerd. Jammer dan had ze de stukjes maar eerder naar mij moeten sturen!
We hebben wel weer een paar rare vogels aan boord…dat we nog in Amsterdam waren bleek dat ze het een en ander vergeten waren in het hotel waar ze vandaan kwamen. Zo moest er een hoed en sjaal en een gehoorapparaat opgesnord worden en later bleek iemand een zonnebril te hebben laten liggen. Daar bleek ook een fototoestel bij te horen, maar dat hadden ze nog niet eens gemist! Hoe je nu je gehoorapparaat kunt vergeten was ons een raadsel…
Afgelopen donderdag kwam er een klacht van een van de gasten dat er een kakkerlak in de badkamer zou zitten, dus de Housekeeper ging er langs om te kijken. Ze heeft een paar keer op de deur geklopt, maar er werd niet open gedaan. Toen heeft de HM de kamer gebeld om te vragen of het goed was dat ze langskwam en toen werd de deur wel open gedaan. Maar ze lieten haar er niet in, op de vraag of ze het insect kon verwijderen werd er gezegd dat ze de kakkerlak al om zeep hadden geholpen en al hadden weggegooid…
‘s Middags werd er door een andere gast die bij deze mensen in de buurt logeerde gezegd dat het op de gang rook alsof iemand een stickie aan het roken was. Dus ik ben zelf gaan ruiken en inderdaad, er werd iets gerookt in een van die kamers! De Housekeeper is gaan inspecteren en kwam erachter dat de lucht uit de kamer kwam van de gasten die die ochtend vertelden dat er een kakkerlak in hun badkamer zat….dat geloofden we dus meteen niet meer! Nu zijn we er niet achter gekomen of ze echt iets gerookt hebben, ik dacht zelf dat het brandalarm dan af had moeten gaan. We hebben ook niet echt iets zien liggen en konden natuurlijk niet door hun spullen snuffelen, maar de lucht was onmiskenbaar!
We konden ze er niet echt op aanspreken, want we hadden natuurlijk geen bewijs, alleen de lucht in hun kamer en op de gang. Maar daarna hebben we het ook niet meer geroken, dus misschien hadden ze alles al opgerookt, of waren ze bang dat we erachter waren gekomen door dat verhaal over de kakkerlak!
Zaterdag 25 juli 2015
Afgelopen donderdag samen met Hendrik-Jan gegeten. Chef Michael wilde zalm voor mij maken, maar hij wilde het niet geven waar alle andere crewmembers bij zaten. Dus hij zou het maken als hij ook het diner voor Hendrik-Jan klaarmaakte, dan konden we samen eten. Dus dat hebben we gedaan. Toen ik tegen Hendrik-Jan zei dat ik samen met hem zou eten, zei hij dat hij me dat al wilde vragen, maar niet deed omdat ik het misschien niet zou willen. Ik zei dat ik bijna altijd ja zeg als het om eten gaat, maar dat gaf hem te denken! Haha
Het was gezellig, er zaten nog 2 mensen bij die alleen maar Duits spraken. Op zich geen probleem, kon ik een beetje oefenen. Moet altijd wel een beetje lachen als ik Hendrik-Jan of voor mijn vakantie Erik-Jan Duits hoorde praten, het is eigenlijk gewoon Nederlands met een Duits accent! En ze begrijpen het nog ook, dus waarom ik het dan perse zo goed wil doen…dat is dus helemaal niet nodig!
Hij raadde me in ieder geval aan om als Cruise Director bij Viking te gaan solliciteren, dat ze daar zitten te springen om goede Cruise Directors. Hij vertelde dat Avalon voorlopig genoeg CRD’s had en op dit moment zelfs kon kiezen wie ze werk gaven. Dus wie weet!
We hadden een familie aan boord bestaande uit de ouders en hun 20 jarige zoon. Zoonlief liep afgelopen woensdag tijdens het diner minstens 4 keer langs om bij de bar een, volgens mij Franziskaner bier te halen. Dat zijn geen kleine glazen kan ik je wel vertellen. Vlak voor de crewshow kwam hij weer langs en ik vertelde Detlef dat ik hem al minstens 4 keer had langs zien komen. We konden ook al aan de manier waarop hij liep zien dat hij er al meer op had dan hij aankon, dus Detlef is naar de bar gelopen om hem te vertellen dat we hem geen alcohol meer zouden schenken die avond. Lezen we net zijn enquete waarop hij de HM een Unsatisfactory heeft gegeven, omdat deze “very rude” zou zijn…ja als je ouders je je gang laten gaan, moet iemand anders het helaas regelen. Hij was 20, dus technisch gezien mag hij in Europa drinken, maar in de USA mag hij nog geen druppel! Dus ik denk dat hij het er lekker van heeft genomen! Ik zag eerder al dat zijn rekening hoger was dan die van zijn ouders bij elkaar!
Vanmorgen de groep gedag gezegd en vanmiddag weer een nieuwe groep binnen gehaald. De disembarkation ging goed, iedereen is van boord gegaan met bagage, dus dat is altijd fijn! Voor de taxi’s hebben we altijd stickers met daarop het nummer van de cabin en de tijd wanneer de taxi komt. De stickers blijven alleen niet zo goed zitten en vanmorgen hadden we de koffers buiten gezet omdat het mooi weer was en de lobby dan niet zo vol komt te staan. Alleen waaide het ook nogal, dus van een paar koffers waren we de stickers kwijt en wisten we niet meer van welke kamer ze waren…het was een goed idee, alleen werkte de uitvoering niet zo goed!
Nu was het nog niet echt een probleem, als de taxi er is vraag je toch of de gasten willen controleren of alle koffers erin zitten, dus als dat niet zo is, dan is dat een koffer zonder sticker. Ach en zoals ik al zei was iedereen weg en hadden we geen bagage meer over!
We hebben nu een groep van 119 gasten met daarin een groep van zo’n 17 Frans-Canadezen en een groepje Aziaten. De laatste zijn meestal niet makkelijk, we hebben al gemerkt dat er in ieder geval één zeikerd in zit en ook een hele grappige man!
En ik heb weer een paar mensen aan boord die ik vorig jaar ook op de Creativity had! Hartstikke leuk!
Inmiddels zijn we alweer in Strasbourg en gaan we morgen naar Heidelberg, voor ik het weet is de week alweer om!


Groetjes,
Linda





  • 31 Juli 2015 - 13:05

    Loes:

    Ja,zön week vliegt om. Leuk dat Jason je had opgemerkt en gefeliciteerd had.Mensen kunnen nog steeds zeuren,jammer genoeg!! Wel leuk dat je nog mensen tegen komt die al op je schip zijn geweest in Frankrijk. Gezellig!!! xxx





Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Rüdesheim am Rhein

Op naar een nieuw avontuur!!

Jawel, mijn vakantie is bijna voorbij!

Ik ga dit nieuwe seizoen werken als Senior Receptioniste! Dat was vorig seizoen al voorgesteld, maar toen ik naar huis ging kreeg ik toch hetzelfde contract als wat ik had. Er zouden in november vorig jaar gesprekken zijn en dan zou ik het nog wel horen. Moet eerlijk zeggen dat ik er al niet meer op gerekend had, zat al te kijken naar een cursus die ik erbij zou kunnen doen!

Maar begin Februari hebben ze me dan toch een contract voor Senior Receptioniste aangeboden!
Het was even een verrassing, moest er toch wel even over nadenken...kan ik het wel, ik heb het vorig jaar maar 2 weken gedaan, weet ik nog wel hoe het werkt..enz, enz...

Maar ik ga toch voor deze nieuwe uitdaging!! Het word heel spannend, vind het ook doodeng, maar als ik eerlijk ben weet ik ook zeker dat als ik weer een seizoen als Second ga werken, het heel erg saai gaat worden. Ik weet hoe het werkt en zo heel erg moeilijk was het niet.

Daarbij heb ik nu een seizoen gehad, dus ik weet een beetje wat me te wachten staat! Ik ga zeker proberen een hut alleen te krijgen en dat heen en weer verhuizen gaat dus niet meer gebeuren!
Tussendoor wil ik graag 3 weken vakantie, want die 2 van vorig jaar waren echt te kort.

Én ik ga mezelf aan het einde van het seizoen trakteren op een vakantie naar Australië! Dat was ik al van plan, maar nu word het helemaal een wortel voor mijn neus om het einde van het seizoen te halen! haha

Ik ben ook uitgenodigd voor een Kick Off Meeting, daarvoor ga ik morgen met de trein naar Keulen. Dacht dat dit een training werd, maar het is meer een soort bijeenkomst waar we gaan kijken hoe we de Avalon gasten nóg blijer kunnen maken dan ze al zijn! En als het goed is krijgen we een ehbo training.
Ik zie daar ook weer wat collega's van vorig jaar terug, dus dat zal wel erg leuk zijn! (En dan kan ik meteen nog een beetje navragen hoe bepaalde dingen ook alweer in z'n werk gingen!!haha)

Op 10 maart kom ik weer naar Nederland en dan gaat op 19 maart het echte werk beginnen...ik weet alleen nog niet wáár!! Daar hoop ik volgende week ook achter te komen!

Ik hou jullie weer op de hoogte!
Groetjes,
Linda

Recente Reisverslagen:

16 November 2015

het heeft even geduurd...

26 Oktober 2015

de laatste twee weken

10 Oktober 2015

Weer terug in Amsterdam

28 September 2015

Groetjes vanuit Keulen

17 September 2015

Daar ben ik weer!
Linda

Verantwoordelijke, goed georganiseerde boekenwurm en globetrotter!

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 29513

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 03 Mei 2017

Philadelphia here we come!

02 April 2016 - 15 November 2016

Avalon Felicity 2016

29 November 2015 - 26 Januari 2016

Australië Avontuur!

28 Februari 2015 - 15 November 2015

Op naar een nieuw avontuur!!

20 Maart 2014 - 15 November 2014

Werken op een riviercruiseschip!

04 November 2013 - 17 December 2013

Voor het eerst Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: