TranzAlpine - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu TranzAlpine - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu

TranzAlpine

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

27 November 2013 | Nieuw Zeeland, Greymouth

Zo nog ff en ik ga lekker met de trein naar Christchurch!

Ik heb hier trouwens heerlijk geslapen!!! De eerste nacht had ik een kamergenote uit Zwitserland. Ik had haar nog niet gezien tot ik 's avonds de kamer in kwam en toen zat ze te skypen...praatte heel hard! Was dus niet te verstaan en ik kon ook niet bedenken waar ze vandaan kwam, het klonk wel Duits ,maar ook weer niet. Het bleek dus Zwitsers te zijn!
Dat was wel grappig! Het is leuk om verschillende mensen te ontmoeten en te horen wat zij al gedaan hebben. Zij had bijvoorbeeld in Kaikoura al een WhaleWatching tour gedaan en had maar 1 walvis gezien...daar had ik al over nagedacht en dit maakte mijn beslissing om het niet te doen makkelijker. Het is best prijzig en ik heb het in Canada al eens gedaan, ook toen zag ik alleen maar walvissen als ze voor adem omhoog kwamen...dus dat ga ik nu niet doen!
Toen we dan eenmaal het licht uit hadden werd ik pas rond half 8 wakker! Dat is me nog niet echt gebeurd afgelopen vakantie!!haha

Gisteren heb ik niet zoveel gedaan, er is hier ook niet zoveel te doen eigenlijk. Ze hebben een Floodwall, om het water tegen te houden als het te hoog wordt, waar je overheen kunt lopen. Het was gelukkig mooi weer dus dat heb ik gedaan. 'sMiddags een pizaa gehaald bij de supermarkt, kon ik die lekker in de hostel opeten.
Maar goed, ook want het regende rond die tijd!

Nog een beetje bedacht wat ik verder wilde gaan doen. Er is teveel te zien en ik heb nu al door dat ik gewoon nog een keer terug moet komen, want het gaat allemaal niet meer lukken!

Vanmiddag ga ik rond kwart voor 2 met de trein naar Christchurch. Ik had gisteren een kamergenote die met de auto door Arthur's Pass is gereden en ze zei dat het zo mooi was dat ze iedere 2 minuten moest stoppen om een foto te maken! Gelukkig zit ik op mijn gemak in een trein en kan ik zoveel foto's maken als ik wil (batterij is nu goed opgeladen!!) zonder te hoeven stoppen!

Ik ben dan rond 6 uur in Christchurch, daar blijf ik een nachtje slapen en dan ga ik morgen naar Oamaru. Ik wil graag naar Te Anau, in het zuiden bij Milford Sound, maar de busrit is 10 uur. Ik had niet zoveel zin om dat in 1 keer te doen, dus vandaar de stop in Oamaru. Daar blijf ik 1 nachtje slapen en dan ga ik zaterdag de rest van de reis naar Te Anau doen.
Dan wil ik nog graag naar Queenstown, Dunedin en Kaikoura. Ik heb nog een aantal trips op mijn pas, ik ga kijken hoe ik die op kan maken met dagtrips.

Heb al zitten bedenken of ik inderdaad geen workshops Bonecarven kan geven en dan misschien typisch NL dingen maken!!haha
Dat is het leuke aan met andere mensen praten, hij vertelde namelijk over een website waar allerlei handgemaakte dingen op verkocht worden...misschien ook iets voor mijn 3d kaarten!! Wie weet!

Spreek jullie later!!

Groetjes,
Linda


  • 28 November 2013 - 10:33

    Anneke:

    Zo zie je maar, ben nog niet zo gek. Haha

  • 30 November 2013 - 10:35

    An :

    Hoi Linda,


    Wat beleef jij toch veel, ik volg je op de voet hoor. Ik hoop dat
    je nog veel reisverhalen schrijft, geweldig. Hier is het saai weer, ook wat regen,
    misschien met Sinterklaas krijgen we wat sneeuw/winterweer. Verder is alles goed.
    1 januari moet ik 3 maanden uit dienst. Kan ik eens kijken hoe men rond kan komen van de AOW haha, zal niet meevallen. Gelukkig mag ik 1 April weer terug komen, voor 3 dagen
    In de week. Nou Linda nog een hele goede reis, en mooie verhalen. Veel plezier.
    Liefs An

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Verantwoordelijke, goed georganiseerde boekenwurm en globetrotter!

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 29612

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 03 Mei 2017

Philadelphia here we come!

02 April 2016 - 15 November 2016

Avalon Felicity 2016

29 November 2015 - 26 Januari 2016

Australië Avontuur!

28 Februari 2015 - 15 November 2015

Op naar een nieuw avontuur!!

20 Maart 2014 - 15 November 2014

Werken op een riviercruiseschip!

04 November 2013 - 17 December 2013

Voor het eerst Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: