Je maakt nog eens iets mee... - Reisverslag uit Rouen, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu Je maakt nog eens iets mee... - Reisverslag uit Rouen, Frankrijk van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu

Je maakt nog eens iets mee...

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

07 September 2014 | Frankrijk, Rouen

7 september 2014
De meeste mensen die we in de groepen aan boord hebben zijn leuk, een aantal zie en hoor je niet echt en dan zijn er ook een aantal waarvan je denkt…..vul zelf maar in!
Zo ook deze keer. We hebben bijvoorbeeld een man die inmiddels al 6 keer een nieuwe keycard is komen vragen! Gisteren kwam hij de 4e halen, dus ik zeg op naar de 5de! En vanmorgen kwam hij naar de balie voor nummer 6…ik zat hem eerst aan te kijken voordat het kwartje viel en toen moest ik echt heel hard lachen!! Zo grappig, hij had dus nr 5 inmiddels ook al gevraagd! En vanavond liep hij langs de balie richting lounge voor de afscheidscocktail en hij zegt dat hij voor de zekerheid 2 keycards in z’n zak had!! Haha Dat zijn leuke dingen!
Maar Geanina had vannacht een gast die we het liefst overboord wilden gooien!! Rond middernacht werd ze gebeld dat diegene haar telefoon kwijt was, of er iets gevonden was. Dat was niet zo, want alles wat op het schip gevonden word, komt bij de receptie terecht en wij hadden niets liggen. Toen was het dat we het schip moesten doorzoeken en ze moest van alles en iedereen optrommelen om dat ding te vinden. Dat heeft ze niet gedaan, want alle normale mensen lagen gewoon te slapen rond die tijd. Toen kwam die vrouw naar de balie om achter een nummer te komen om haar provider te stoppen. Dus Geanina wijst haar op de computer in de lobby, gaat ze een partij tekeer op dat toetsenbord, niet normaal. Daarna wilde ze dus bellen, maar dat kost 3 euro per minuut, omdat het via satelliet gaat. Daar kwam natuurlijk ook een hoop heisa om, want wij waren verantwoordelijk voor…
Goed, de vanmorgen was dat ding natuurlijk nog steeds niet gevonden. Ik hoorde dit verhaal van Geanina en later kwam die vrouw naar mij toe. Ze had geen goede morgen, want ik wist vast al waarom. Ze zei dat haar telefoon de hele dag in haar kamer lag, ze beschuldigde eigenlijk gewoon degene die haar kamer schoonmaakt. Ik heb haar gezegd dat ik de collega’s waar ik mee werk vertrouw, dat ik het er al met het Hoofd van de Housekeeping over had gehad en dat wij nog een keer de kamer overhoop zouden halen om dat ding te vinden. Ze was niet erg overtuigd, maar ging er niet op door. Het eerste wat de HM zei toen we dit haar vertelde, was waarom ze niet het nummer van de telefoon aan Geanina gaf om haar telefoon te bellen en zo te achterhalen waar dat ding lag, voordat ze de diensten van haar provider stopzette…good question!
Maar goed, waarom ga je uberhaupt ’s nachts op zoek naar je telefoon als je hem de hele dag niet nodig hebt gehad??
Ok goed, vanmiddag zijn ze op excursie gegaan naar Versailles en toen ze terug kwamen leek het alsof ze mij wilden spreken, maar het was zo druk dat dat niet ging lukken. Dus ze gingen gelukkig naar hun kamer terug, zodat ik het er met Yvette over kon hebben. Inmiddels waren er wat dingen van Yvette ontvreemd, dus die had al hele complot theorieën van wie het zou kunnen zijn. Goed na een paar minuten komt die vrouw met haar man naar de balie en verteld me dat ze haar telefoon gevonden hadden…in hun kluis!!!
Sorry, maar mijn mond viel open en mij ogen werden zo groot als schoteltjes!! In de kluis….die ze naar eigen zeggen ook een paar keer overhoop hadden gehaald die nacht….dus met andere woorden nog steeds willen insinueren dat iemand anders dat ding daar had ingelegd!! Maar ik heb haar gezegd dat er niemand is die in die kluis kan behalve zij, want zij hebben de code! De enige die het wel zou kunnen is de engineer en die komt alleen als je je code niet meer weet en als je naast hem staat! En daarbij zou je dan je code weer opnieuw moeten instellen, dus dat hele verhaal gaat niet op.
Al die heisa en verborgen dreigementen en al die tijd lag dat K….ding gewoon in de kluis!! Het mooiste was nog dat ze tegen Geanina en mij beweerde dat dat ding al die tijd in de kamer lag en later hoorde ik van Yvette dat ze toch dacht dat ze hem in het restaurant vergeten was…..
Volgens mij waren ze gewoon dronken, want de bar konden ze in ieder geval wél vinden!! De vorige dag liep ze te zaniken over een bonnetje van de bar. Ze dacht dat er teveel gerekend was voor haar Whisky met GingerAle, maar uiteindelijk betaalde ze 30 cent te weinig!!! Toen ik haar dat liet zien, was het alleen maar verwarrend….tuurlijk!
En toch willen beweren dat een van onze crewmembers die telefoon meegenomen heeft en hem weer heeft teruggelegd in de kluis. Ik zei al tegen Yvette, alsof iemand van ons die telefoon echt willen hebben. Degene die zij hebben zijn al beter dan dat ding van haar!! Haha En Yvette heeft dat ook met zoveel woorden tegen haar gezegd! Haha
Op deze manier krijg ik mijn verhalen wel bij elkaar!haha Ik lach er wel om, maar het is toch niet leuk, Je kunt niets doen eigenlijk. Yvette is wel met de HM in de kamer geweest en de HM had nog het idee om in de kluis te kijken, maar hoe ga je dan bewijzen dat dat ding er al lag en hoe ga je uitleggen hoe je in die kluis komt?? Een dag met een staartje zullen we maar zeggen!
Ondertussen zit ik nu zo’n 5 dagen in mijn nieuwe hut met Monica, mijn nieuwe roommate en we kunnen het goed met elkaar vinden! We vertellen elkaar wat we wel en niet leuk vinden of last van hebben en dat werkt goed. Zij verontschuldigd zich steeds, maar ik heb haar al gezegd daarmee op te houden, want ik zal haar ook vast wel een keer wakker maken! Ok niet ’s morgens, want zij is degene die iedere keer als eerste haar bed uit moet, maar dat maakt niet uit. Ze is cabinstewardess en dat is geen kattenpis op dit schip. Ze komt van een van de andere Avalon schepen, waar de Head of Housekeeping een strenge tante is, maar Monica zegt dat ze daar veel minder extra taken hebben. Het liefst zou ze als receptionist aan de slag gaan, ze heeft al geprobeerd die baan op dat andere schip te krijgen, maar dat is haar niet gelukt. Ze heeft me gevraagd wat ze daarvoor moet doen, ze heeft een accountant achtergrond, dus ik heb haar al gezegd dat ik denk dat ze zo aan de slag kan!! Dus ze heeft het er met de Head of Housekeeping hier op de Creativity over gehad of ze hier dan misschien al kan beginnen met trainingen…..zegt die trut dat dat nog niet kan, want ze is nog geen goede cabinstewardess……
Logisch, want dat wil ze ook helemaal niet zijn, ze wil naar de FrontOffice! En dat heeft ze haar ook gezegd, waarop ze vroeg waarom ze dan als Cabinstewardess aan de slag is gegaan. Om het bedrijf binnen te komen natuurlijk! En daarbij liggen de banen in Roemenië niet voor het oprapen. Iets dat die trut ook moet weten, want ze komt zelf ook uit Roemenië!
Echt ongelooflijk, stond met mijn oren te klapperen toen ze me dit vertelde!!! Wie is zij om haar te zeggen wat ze wel en niet kan? En als ze dan geen goede cabinstewardess is, zou ik juist zorgen dat ze op de plek terecht kwam waar ze wel goed in is! Ik heb Monica het email adres van het bedrijf gegeven dat mij aan deze baan heeft geholpen en ik heb haar gezegd dat ze zich daarbij in moet schrijven. Als ze weten wat voor achtergrond ze heeft, dan heeft ze binnen no time een andere baan als receptioniste. Goed wel voor het nieuwe seizoen, dus ze moet nog even doorbijten, maar toch. Helaas blijft ze maar tot de 23ste hoor ik net! Baal er echt van!! Is de eerste roommate waar ik het goed mee kan vinden en dan gaat ze weer weg!
Maar daar denken we nog maar even niet aan. Voorlopig is ze nog hier en kunnen we lekker kletsen en lachen!
O ja, nog een ander maf iets!! Gisteren kwam er iemand naar mij toe die graag voor een ander stel een taart wilde bestellen ivm hun zoveelste trouwdag. Goed, dus ik geef dat door aan de keuken en aan de Maitre’D. En ik geef hem een kopie van de paspoorten van degenen voor wie de taart is. Alleen zijn die foto’s op die paspoorten niet altijd duidelijk….ze zijn meestal al een paar jaar oud en ze mogen in de USA hun bril ophouden en uitbundig lachen (vreemd dat wij dan zo strikt zijn met onze paspoortfoto’s…). Goed, dus de avond na het diner hebben ze de taart en het muziekje van All-in the Family (the Bundy’s)…en lopen dus naar de verkeerde tafel!!!! Hahahaha
De Maitre’d was ervan overtuigd dat hij naar de goede mensen liep, tot de vrouw die de taart had geregeld hem kwam vragen of er nog een taart kwam! Haha Gelukkig hebben ze nog een taart kunnen regelen en is het allemaal goed gekomen!! Ik stond boven achter de balie en vroeg me al af waarom ik twee keer dat muziekje hoorde! Haha Hij vroeg het stel waar hij de eerste taart aan had gegeven of ze verbaasd waren…ja dat waren ze wel, ja hij uiteindelijk ook!haha Echt goed!!!
Zo ik stop er weer mee, time for bed!
Linda

  • 07 September 2014 - 22:01

    Janita:

    Hoi Linda,
    Geweldig verhaal, lekker obstinaat, heerlijk, was ik even aan toe. Big smile op m'n gezicht. Elke dag wat nieuws, geniet ervan!

  • 08 September 2014 - 12:03

    Ferrie:

    Hey schat,

    Wat een smakelijk verhaal en niet in de laatste plaats op de manier waarop je het beschrijft.
    Ik lig gewoon in een deuk als ik het lees en zie het dan helemaal voor me.
    Ach ja......je kunt er maar beter om lachen.
    Vreemde potloden heb je toch tussen mensen.
    Daar halen cabertiers hun grappen en grollen vandaan.
    Zo moeilijk is dat dus niet hahahahaha

    Nou lieverd,
    Geniet nog van al die buitenissigheden van de gasten.
    Lach er om en ga er nog ff zo'n 2 maandjes tegenaan!
    Dikke kus
    pa

  • 13 September 2014 - 08:46

    Ada:

    hahahaha grotjes Ada

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Verantwoordelijke, goed georganiseerde boekenwurm en globetrotter!

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 29509

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 03 Mei 2017

Philadelphia here we come!

02 April 2016 - 15 November 2016

Avalon Felicity 2016

29 November 2015 - 26 Januari 2016

Australië Avontuur!

28 Februari 2015 - 15 November 2015

Op naar een nieuw avontuur!!

20 Maart 2014 - 15 November 2014

Werken op een riviercruiseschip!

04 November 2013 - 17 December 2013

Voor het eerst Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: